Теми навчальних проектів
1. Шифрування інформації
Вивчити можливі способи і методи шифрування інформації. Від найпростіших прикладів — шифру Цезаря і Віженера — до найсучасніших методів відкритого шифрування, відкритих американськими математиками Вітфілдом Діффі та Мартілом Геллманом.
2. Методи обробки і передачі інформації
Дослідити способи передачі інформації від одного об’єкта до іншого, знайти можливі позитивні і негативні сторони того чи іншого технічного рішення.
3. Світ без Інтернету
Проаналізувати внесок Інтернету в наше життя, і яким би міг бути світ без Інтернету. Чи є, йому альтернатива? Чому Інтернет називають унікальним винаходом?
5. Кращі інформаційні ресурси світу
Представити кращі, на ваш погляд, інформаційні ресурси світу. Обґрунтувати свою думку.
6. Види інформаційних технологій
Визначити, що таке інформаційні технологи, і як вони пов’язані з науково-технічним прогресом.
7. Кіберзлочинність
Визначити, хто такі хакери, кіберсквоттери, спамери і т. д. Які існують способи профілактики кіберзлочинності та боротьби з нею?
8. Проблема захисту інтелектуальної власності в Інтернеті
Сьогодні будь-який продукт інтелектуальної власності — музична композиція, роман, стаття тощо — розміщений в Інтернеті, можна безперешкодно вкрасти і незаконно розтиражовувати. Які ви бачите шляхи вирішення цієї проблеми?
9. Чи існує штучний інтелект?
Визначити можливості сучасних комп’ютерів, перспективи їх розвитку з точки зору штучного інтелекту. Комп’ютер — це звичайний інструмент чи самостійний суб’єкт?
10. Комп’ютеризація XXI століття. Перспективи розвитку
Визначити, які сфери людської діяльності ще не комп’ютеризовані, де комп’ютеризація необхідна, а де вона категорично недопустима, і чи потрібна вона взагалі.
11. Клавіатура. Історія розвитку
Історія розвитку клавіатури з початку 70-х років і до наших днів. Які клавіші за що відповідають, навіщо були введені і чому клавіші, які вже не виконують тих завдань, для виконання яких були спочатку введені (наприклад, Scroll Lock), до цих пір не визначені.
12. Історія операційних систем для персонального комп'ютера
Порівняти сучасні ОС з давнішими, які вже не використовують. Виділити відмінні та подібні риси.
13. Мобільні віруси — міф чи загроза?
Визначити, що таке мобільні віруси. Чи всім мобільним пристроям вони загрожують? Як ставитися до проблеми мобільних вірусів?
14. Соціальні мережі в житті сучасних школярів
Розглянути вплив використання соціальних мереж на навчання, відпочинок і здоров’я сучасних школярів.
15. Інтернет-залежність — проблема сучасності
Визначити причини виникнення інтернет-залежності та можливі
шляхи її подолання.
16. Видатні інформатики
Систематизувати інформацію про видатних вчених, які зробили важливий внесок у розвиток інформатики як науки.
17. Комп’ютер і його дія на психологію та поведінку дитини.
18. Цифрова інформація в нашому житті.
Дослідити основні ідеї, теоретичні і практичні принципи, що лежать в основі сучасних цифрових технологій і пристроїв.
Як здійснюється кодування звукової інформації? Чому колір поданий в декількох палітрах?
Як навчити комп’ютер грамоті? Як оцінити інформацію?
19. Імена та відкриття в історії інформатики.
Дослідити історію розвитку обчислювальної техніки, вплив видатних особистостей в галузі інформаційних технологій на розвиток інформатики. В яких трьох основних напрямках розвивається інформатика? Як змусили комп’ютер думати? З якими іменами пов’язане становлення інформатики як науки?
20. Вибір комп’ютера
Зробити усвідомлений вибір моделі комп’ютера, згідно з наявними початковими умовами; змоделювати ситуацію практичного застосування матеріалу з теми «технічні характеристики складових комп’ютера»; навчитися культурі поведінки в ситуації продавець - покупець. Ключове питання: Який комп’ютер вибрати? Як визначити, виходячи з потреб користувача, найбільш підходящу конфігурацію ПК? Які технічні характеристики основних складових персонального комп’ютера цікавлять користувача? Як зробити розрахунок вартості вибраної комплектації?
21. Інформаційні товари та послуги.
Який рівень інформаційних послуг у вашому місті (районі, селищі)? Проаналізувати структуру інформаційних послуг та динаміку їх змін; виявити, які інформаційні послуги й у якому обсязі можна отримати у вашому мікрорайоні; проаналізувати структуру ринку інформаційних продуктів і послуг та динаміку змін на ньому; виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси й оцінити можливості задоволення навчальних потреб учнів.
22. Спільна діяльність в мережі Інтернет
Як можна організувати спільну діяльність в мережі Інтернет? Виявити найбільш значущі для учнів інтернет-ресурси; проаналізувати їх структуру та динаміку змін; з’ясувати можливості та потреби учнів у використанні соціальних сервісів Веб 2.0; сформулювати рекомендації щодо ефективного використання Інтернету для спілкування та спільної творчої роботи, генерації ідей, обговорення плану їх реалізації й отриманих результатів.
23. Інформаційна безпека особистості
Як забезпечити інформаційну безпеку та дотримання авторських прав? З’ясувати, кому та від кого слід захищатися під час організації та проведення інформаційної діяльності, зокрема, в мережі Інтернет; як забезпечити власну інформаційну безпеку; визначити способи захисту авторських прав в Інтернеті, правила коректного поводження з авторськими правами інших; відшукати ресурси, які краще використовувати в навчальних дослідженнях, щоб не порушити авторських прав.
24. Бізнес-план: планування успіху
Учні та бізнес — це реальність? Ознайомитися із правилами складання бізнес-планів, дізнатись, які фонди й організації проводять конкурси на кращий бізнес-план серед молоді; проаналізувати потреби вашого регіону (міста, селища), створити власний бізнес-план та написати аргументованого листа до зацікавлених осіб з проханням прийняти його до розгляду й дозволити презентувати власні ідеї.
25. У здоровому тілі здоровий дух».
Як впливає здоровий спосіб життя на успішність людини. Дослідити історії успішних людей різних професій та визначити критерії успішності; оцінити роль здорового способу життя як фактору успіху людини в соціальній, професійній сфері та сімейному житті; обговорити способи організації здорового способу життя та сформулювати рекомендації «10 правил життєвого успіху».
26. Добро починається з тебе»
Що я можу зробити для покращення життя вже сьогодні?
Дослідити проблеми вашого регіону: соціальні, екологічні, культурні; визначити шляхи їх вирішення силами учнів вашого класу, школи, громади; спланувати та провести соціальну акцію: благодійний концерт чи ярмарок, екологічний рейд, фестиваль соціальної реклами тощо.
27. Пишаємось, що українські.
Мета: дослідити історію розвитку комп’ютерної техніки в Україні та визначити, які досягнення в цій галузі має Україна та українці.
28. Захоплення і редагування цифрового відео з використанням системи нелінійного відеомонтажу».
29. Інтернет-залежність – проблема сучасного суспільства.
30. Інформаційний бізнес