Презентація "Використання прийомів мнемотехніки у дітей дошкільного віку"

Про матеріал
У презентації показані особливості роботи за даною технікою.Висвітлення питання навчання дітей описувати та порівнювати, складати речення за схемами, розуміти значення символів.Представлені основні прийоми:мнемотаблиці, мнемодоріжки, мнемоквадрати.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема:“Використання прийомів мнемотехніки для розвитку мовлення у дітей дошкільного віку”

Номер слайду 2

Підготувала вихователь спеціалізованої групи. Трофимова Леся Петрівна

Номер слайду 3

Мета досвіду: Вчити дітей описувати та порівнювати предмети за допомогою символів, вправляти у складані речень за схемами, розуміти значення символів і за їх допомогою розгадувати загадки, учити, колективно складати казки та запам'ятовувати римований текст, збагачувати словник.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Мнемотехніка. Розвиток мовлення у дітей. Уміння описувати предмети, складати розповідіЗбагачення активного словника. Використання в мовленні речень різних конструкцій. Закріплення навичок словотверення

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Мнемотаблиці- схеми служать дидактичним матеріалом на заняттях з розвитку зв'язного мовлення дошкільнят. Використовую з метою: Збагачення словникового запасу. При навчанні складанню розповідей. При переказах казок. При відгадуванні і загадуванні загадок. При вивченні віршів, скоромовок, лічилок.

Номер слайду 8

Діяльність з мнемоквадратами діти сприймають як гру. Наприклад:”Що робить дощик?”Дітям пропонується вибрати про що вони хочуть розповісти, виставити свою позначку і прочитати речення(проговорити). Всі передбачувані відповіді “шифруються”. Наприклад: дощик барабанить по вікні, дощик намочив доріжку, дощик капає з дерева і т.д

Номер слайду 9

Створюючи різноманітні мнемодоріжки з дітьми, дотримуюсь наступних вимог:мнемодоріжка повинна відображувати узагальнений образ предмета;розкривати істотне в об'єкті;Задум створення мнемодоріжки обговорюється з дітьми, щоб вона була їм зрозуміла.

Номер слайду 10

Мнемодоріжки прискорюють процес запам'ятовування і засвоєння текстів. При цьому виді діяльності включаються не тільки слухові, ай зорові аналізатори. Діти легко згадують картинки, їх послідовність, а потім пригадують слова.

Номер слайду 11

Мнемотаблиця — це схема, де іститься вся інформація.(Робота проводиться поетапно)Читається вірш. Читається вірш опираючись на мнемотаблицю. Ставляться запитання дітям за змістом вірша, допомогаючи усвідомити основну думку. Пояснюються не6зрозумілі слова. Читається вірш, а дитина показує на мнемотаблицціДіти розказують вірш, опираючись на мнемотаблицю

Номер слайду 12

Накопичуючи мнемотаблиці до віршів , я планую з дітьми створити книгу віршів. Потім , переглядаючи цю книгу, згадувати вивчені вірші. Це заняття дає дітям можливість підтримувати літературний багаж, тренувати пам'ять

Номер слайду 13

Робота з мнемотаблицями допомагає дітям швидше сприймати матеріал. Відіграє важливу роль у розвитку мовлення . Адже зміст мнемотаблиці- це графічне або часткове зображення персонажів, явищ, дій та ін. шляхом виділення головних змістовних з'єднань сюжету.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

pptx
Додано
8 листопада 2019
Переглядів
8493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку