Конспект заняття з розвитку мовлення та малювання
з дітьми раннього віку
«Допоможемо веселці"
Підготувала Богдан А.О.
Мета:
Хід заняття
Психогімнастика «Привітання»
Діти давайте привітаємося із сонечком!
Загадка про веселку та дощ
Хтось у лузі біля річки
Загубив барвисті стрічки.
Дощик вгледів, підібрав,
Небеса підперезав.
(Веселка)
Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця л’ється.
Як це явище зоветься?
(Дощ)
Розповідь Що таке веселка?
Сонячне проміння проходить через дощові краплі, заломлюється й відбивається на протилежній стороні неба у вигляді величезної різнокольорової дуги. Нам тільки здається, що сонячний промінь білого кольору. Насправді він увібрав у собі всі кольори. І побачити цю комбінацію можна тільки тоді, коли є одночасно дощ і сонце.
Щоб побачити веселку, необхідно обов'язково знаходитися між сонцем і дощем. Причому сонце повинне бути позаду, а дощ — спереду. Сонце, наші очі й центр веселки мають знаходитися на одній лінії! Якщо сонце високо в небі, провести таку пряму лінію неможливо. Ось чому веселку можна спостерігати тільки зранку або ближче до вечора.
Якщо розглядати веселку з ілюмінатора літака, то вона виглядає замкненим колом. Іноді на небі виникає й додаткова дуга, де кольори вибудовуються у порядку, зворотному порядку кольорів першої веселки, а іноді й третя, і четверта. Веселку можна спостерігати навіть у бризах водоспаду, морського прибою, але щоразу для цього необхідно, щоб Сонце було у спостерігача за спиною.
Бесіда за ілюстрацією
Розгляд заголовок до роботи
Подивіться уважно чи всі кольори на наших веселка?
Не всі.
Сюрпризний момент
Чути стук, прийшов півник і розповів, що бачив як песик з’їв жовтий колір веселки.
Мотивація.
Ми допоможемо веселці?
Що потрібно, щоб вона засяяла всіма кольорами? (Фарба)
Де її можна взяти?
Півник
Я знаю, що фарби є у ведмедя в лісі. Я покажу дорогу.
Ходьба по «місточку», «по слідам зайчиків»
Рухлива гра «Де сховався ведмедик"
Ведмідь
Доброго дня. Чому ви прийшли до мене? (По фарбу)
Якщо ви хочете її, то розкажіть навіщо. (Розповідь дітей)
Показ і пояснення виконання роботи.
Слід її об край тарілочки знімати
Пензлик фарбу на ворсинках тримає, малювати починає.
Ворсинки пензлика повинні в чистоті тримати
Необхідно їх від фарби покупати.
Вихователь миє пензлик
Запитання на закріплення роботи
Самостійна робота дітей (індивідуальна робота вихователя з дітьми)
Аналіз робіт
Підсумок заняття
Р.Г. «Потяг»