презентація "ВІЛ/СНІД – цестосується кожного"

Про матеріал
презенація до тренінгу "ВІЛ/СНІД – цестосується кожного" стане яскравим доповненням до подання матеріалів як на транінгу так і на уроці
Перегляд файлу

Тренінг на тему:«ВІЛ/СНІД – цестосується кожного»

Мета. 

 

  • Ознайомити з сучасним станом проблеми  ВІЛ/СНІД  у  світі таУкраїні,
  • сформувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей  і  розуміння  шляхів  запобігання розповсюдженню ВІЛ та подолання наслідків епідемії;
  • сформувати розуміння того, що  тільки  здоровий  спосіб  життя,  їх  поведінка  та  вчинки є гарантом   запобігання   ризику поглибити знання про ВІЛ і СНІД;
  • сприяти усвідомленню учнями       небезпеки, пов’язаної із поширенням СНІДу на планеті; розвивати навички спілкування, слухання;
  • виховувати почуття відповідальності за власну поведінку та ведення здорового способу життя.
  • розуміння дітьми понять «ВІЛ-інфекція», «СНІД», шляхів їх поширення, способів і засобів профілактики;
  • формування в учнів практичний навичок, які навчать їх відмовлятися від пропозицій, пов’язаних із ризиком інфікування ВІЛ;
  • виховання толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих

 

«Поведінкадзеркало, у якому кож­ний показує своє обличчя».Й. В. Ґете

«Думай гарно, і думки твої визріють гарними вчинками».Л. М. Толстой

«Знешкодьте причину, тоді зникне й хвороба» Гіпократ

«Хто    попереджений,      той     захищений» франц. прислів’я  

   Звучить запис пісні «Qveen» у виконання Ф.Меркюрі

 

  1. Привітання

Доброго дня всімприсутнім! Доброго всімздоров’я!Адже воно, найбільша цінність людського життя. Яку мо, починаємоцінуватитількитоді, коли втрачаємо.

Нашузустрічприсвяченопроблеміздоров’я, а саме – виробленнювідповідальногоставлення до свогоздоров’я.

Сьогодні тема нашої зустрічі«ВІЛ/СНІД – цестосується кожного». Ця тема для вас ненова: 1 грудня весь світ відзначає День боротьби зі СНІДом. Ви вже розглядали цю тему на уроках «основ здоров’я», класних годинах та різних заходах.

Тема досить часто присутня в нашомущоденномужитті. Зустрічаємоїї в газетах і журналах, їїобговорюють у телепрограмах і передають у випусках новин, вона з’являється в розмовахіздрузями та колегами на роботі.

Сьогодні ми з вами пригадаємо те, що знаємо і поповнимо  свої знання новим матеріалом.

Символом боротьби є червона стрічка. Запрошую всіх вас приєднатися до толерантності та солідарності з ВІЛ-інфікованими.

Перш ніж розпочати наше заняття, давайте визначимо ваше емоційне налаштування

  1. Емоційне налаштування

Який настрій у вас? Зобразіть його на обличчі. Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами. Я дуже хотіла б, щоб такий настрій був у нас усіх до кінця  заняття.

  1. Вправа «Бінго» і «Асоціативний ланцюжок»

Нашу виховну справу, ми розпочнемо з знайомства. Хоча всі присутні добре знайомі, але духовний світ кожної людини неосяжний. Завжди цікаво дізнатися щось цікаве про тих, кого, здається, знаєш усе своє життя.

Я пропоную  вамзробити  бінго «Здоровчика». На ньому написати:

  •             своє ім’я;
  •             кілька рис свого характеру,
  •             і навести асоціації які у вас виникають до слова «Здоров’я»

(мене звати Маринка, я добра, щира, активна; здоров’я на мою думку це позитивні емоції)

Здоров'я — це скарб, який так легко втратити, яким слід пишатися, який слід цінувати.

Молодці, гарно справились із завданням, правильно визначили своє визначення здоров’я, а тепер разом прочитаємо, що таке здоров’я  за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), і поставимо своїх бінго у підніжжя гори, на вершині якої знаходиться чарівна скриня.

  1. Очікування

А зараз напишіть на цихпапірцях (у виглядізамочків), чогосамевичекаєтевідсьогоднішньоготренінговогозаняття.Наприклад: «Відсьогоднішньогозаняття я очікую, щодопоможу вам зберегтиздоров’я». (Дітиозвучуютьсвоїочікування та вішають на плакат іззображеннямскриньки.Вимовлянняочікуванняви­магаєбільшоївідповідальності, ніжмовчазнийзапис.)Сподіваюся, щонашіочікуванняздійсняться.

  1. Правила групи

   Сьогодні ми будемо працювати у парах та групах, тож давайте пригадаємо, які правила роботи ви знаєте?

Молодці. А я вам пропоную такий перелік:

  1. Цінувати час 
  2. Говорити по черзі
  3. Говорити коротко, по темі
  4. Говорититількивідсвогоімені
  5. Бути позитивними
  6. Правило поваги
  7. Правило добровільноїактивності
  8. Правило конфіденційності

Чизгідніви з ними?

Отож,  діти, запрошую вас до активного спілкування.

  1. Перегляд вступного відео сюжету34с. прості правила інф.
  2. Вправа чарівна квітка

Оберіть пелюстку і дайте відповідь на запитання:

  • Від чого залежить стан  здоров’я людини? (Від спадковості, рівеня розвитку медицини, екології та способу життя – на 50%).
  • Що таке ВІЛ?  (інфекція)
  • Як розшифровується ВІЛ? (Вірус імунодефіциту людини)
  • Як розшифровується СНІД? (синдром набутого імунодефіциту людини)
  • Що таке ВІЛ-інфекція? (Це інфекційне захворювання, що спричиняється вірусом, який руйнує імунну систему людини);
  • Що таке СНІД? (Це кінцева стадія ВІЛ-інфекції, що виникає внаслідок імунного дефіциту);
  • У чомунебезпека ВІЛ? (Не існуєвакцинипроти ВІЛ. СНІД – невиліковнесмертельнезахворювання);
  • Які шляхи передачівірусу вам відомі? (Незахищенийстатевий    контакт    із    ВІЛ-інфікованоюлюдино, через кров, відінфікованоїматері до дитини)
  • Чомуцемає мене турбувати? (Тиризикуєш бути інфікованим ВІЛ. Якщоцетрапиться, тиможешінфікуватиінших людей);
  • Хтоможеінфікуватися ВІЛ? (ВІЛ загрожуєкожнійлюдині – будь-якоговіку, статі, соціальногочимайнового становища);
  • Що я можузробити? (Тиможешнавчитисязахищати себе від ВІЛ і допомогти людям, якіживуть з ВІЛ).

ВІЛ! СНІД!...В одному словістількибід

Зарадитихворобі ми не можем,

Лишспівчуттямидопоможем

Щобдолінашітрагічними не стали

Треба, щоб ми про СНІД все знали.

  1. Вправа «СПОЛОХ»СТАТИСТИКА
  • згідно з офіційними даними щомісяця в Україні реєструють близько 1000 нових випадків інфікування ВІЛ: 38 інфікувань щодня, щодоби 8 осіб помирає від СНІДу;
  • Уперше про СНІД заговорили в 1981 році, і ось уже понад 33 роки ця абревіатура не сходить зі сторінок газет і журналів усього світу. СНІД – одна з найважливіших і трагічних проблем людства.
  1. Повідомлення «ЛікуванняВІЛ-інфекції»

На сьогодні не існує ліків, які б вилікували ВІЛ-інфекцію, як немає і вакцини, що охороняє від зараження ВІЛ, СНІД.

Хочаперіодичноз’являютьсяпублікації «впершедосяглиуспіху», однакотримана вакцина відСНІДудемонструєчастковуефективність.

Тому єдиним методом боротьби з ВІЛ, СНІД є профілактика.

  1.                    Перегляд відео про механізм проникнення ВІЛ у клітину
  2.                    Вправа «ОЦІНКА РИЗИКУ ВІЛ-ІНФІКУВАННЯ»

Об’єднайтеся у три групи за кольором геометричних фігур і визначте  оцінку ризику зараження з наведених прикладів 

  1. Група                     2. Група                       3. Група

«РИЗИК ВИСОКИЙ»     «РИЗИК НИЗЬКИЙ»   «РИЗИКУ НЕМАЄ»

- гратися у кровне       - торкатися крові іншої     - плавати в басейні;

братання;                           людини без гумових        -  їсти те, що приготував

- проколювати вуха          рукавичок;                           ВІЛ-інфікований;

однією голкою;                - користуватися чужою    - дружити з ВІЛ-інфіко-

- вживати  ін’єкційні           бритвою                          ваним;

наркотики;       - користуватися фонтанчиком для пиття;

-працювати у секс бізнесі;                                         - обмінюватися одягом;

- робити пірсинг у не-                                                 - бути покусаним комаром

стерильних умовах                           

 

  1.                    Тест «Чи ви є відповідальними»,  книжка ст. 50.

Адже лише ті, хто здатен взяти на себе відповідальність, можуть зупинити епідемію ВІЛ/СНІДу

  1.                    Вправа-руханка «Степовийвогонь»

Процедура:Підготовча робота:вчитель заздалегідь готує картки:

А)1 картка із позначко «+»

Б) 3 картки - «У»

В) 3 картки – «П»

Г) 3 картки з текстом: « Не беріть участь в грі. Ні з ким не розмовляйте і ні у кого не берітьавтографи»

Рештакарток – порожні. Всьогостількикарток, скількиучнівбере участь у вправі.

Хідвправи:учасникипопереджаються, що зараз вони отримаютькарткиіз секретною позначкою. Не можнапоказуватиїхсусідовічибудь-комуще. Пропонуєтьсявсімвзяти ручки, піти по класу і на трьохкарткахпоставитисвійпідписіззворотноїсторони.

Вчитель весь час заохочуєучніврухатися, не сидіти намісці. Намагаєтьсянепомітнозалучити до гриучасниківізкарткою «г». Всіповертаються на своїмісця.

Тепервчительзапрошуєвийтиучасника, у якого на картцібулапозначка «+». Це – умовний ВІЛ-інфікований. Тепервийдітьті, у кого на карточці автограф «інфікованого» і ті, хто поставив автограф йому. Теперзапроситивийти тих, хтоотримав автограф, чи поставив йоготим, хтовжестоїть. Врештірешт, виходятьвсіучасникигри. Тобто, ВІЛ розповсюдився, як степовийвогонь.

Можливо, лишаться учасники з картками «г». Подякуватиїм за дотриманняінструкцій.

Частішесередтрьох таких учасниківхтось все таки порушить інструкцію. Це є прикладом того, як в житті люди часто чуютьзастереження, але нехтують ними.

Вчительпропонуєучасникам, у яких на карткахбулапозначка «п», повернутися на місце. «П» - презерватив. Ви нимскористалися, отже – здорові!

Післяцьоговчительпропонуєповернутися на місцяучасникам, у яких на картцібула буква «у». Ви утрималисявід сексу, отжевитежздорові.

Так само маютьповернутися на місцяті, хто «спілкувався» з власникамикарток «у» і «п».

ВчительЦявправапоказує,наскількишвидкорозповсюджується ВІЛ-інфекція. І як реально можнауникнутиїї. Цебулалишегра.  Але в життіВІЛ-інфекція так само стрімко і непомітнорозповсюджуєтьсясеред людей.

  Але ВІЛ-інфікованийчихворий на СНІД – ценасампередлюдина, наділена такими самими почуттями, бажаннями, надіями, що й здорові люди. І те, як їйвдаєтьсяподолати кризу і розпочатиборотьбу за своєжиття, значноюміроюзалежитьвідїїоточення – рідних і друзів. Тому основнадопомога хворобу полягає у психологічнійпідтримці.

  1.                    Інформаційне повідомлення. Жертви СНІДу.

Звернітьувагу на дошку. Кого ви тут бачите? (Діє правило піднятої руки, звучитьмелодіяпісні рок-гурту Оцееп у виконанніФредіМеркюрі.)

Від СНІДу померли знамениті на увесь світ люди  (показувати портрети і кріпити їх на дошку, де є напис «Жертви СНІДу»): співак Фредді Меркюрі, Рудольф Нурієв – танцівник балету, Мейдтик Джонсон – баскетболіст, від цієї хвороби помер друг Нурієва, лауреат Нобелівської премії з літератури Патрік Уайтт, американський режисер Колін Хіггінс, джаз-музикант Майкл Девіс, художник-графік Кайф Херинг….

Скажіть, будь ласка, щопоєднуєціособистості?

Протягомнашого з вами спілкування звучала пісня. Скажіть, щоце за пісня? І хтоїївиконує?

  1.                    Вправа «Обговорення ситуацій»

Учасники об’єднуються пари. Кожна отримує картку із ситуацією і відповідає на зазна­чені запитання, записуючи на аркуш ступінь ри­зику для даної ситуації.

Ситуація 1

Вадим післяшколипродаєгазети. Вінпочув, щоОлексій, якийпрацюєпоруч з ним, хворіє на СНІД. Мати Вадима, дізнавшись про це, вимагає,щобвін покинув роботу.

Запитання:

Що Вадим маєрозповістисвоїйматері про шляхи поширення ВІЛ.

Чиповиненвінзалишати свою роботу? Пояснити?

Якийступіньризику для Вадима інфікуватися ВІЛ, працюючи разом з Олексієм?

Ситуація 2

Юрі 15 років, і вінінфікований ВІЛ, якийвикликає СНІД. Юра не виглядаєхворим, але швидкостомлюється. Вінпродовжуєходити до школи, але не знає,чипотрібнорозповідати про це кому-небудь.

Запитання:

Чи повинен Юра, на вашу думку, продовжувативідвідувати школу?

Чи повинен вінрозповісти кому-небудь про це? Кому? Чому?

Як вивідреагуєте, якщовінрозповість вам про це?

Якийступіньризику для Вас, якщо Юра сидітиме з Вами поруч ушколі?

Ситуація3

У вас є дужедавній і хороший друг (назвемойого Макс). Зпевнихобставинви уже давно не спілкувались з ним. Але якось  приятель поділивсяіз вами своїминеприємностями.

Нещодавно він зійшовся з однією компанією, де вживають наркотики ін’єкційним шляхом. Коли Макс пробував наркотики вперше, друзі його запев­няли, що нічого страшного не відбудеться. Днями він дізнався, що один хлопець із цієї компанії пі­дозрює в себе ВІЛ-інфекцію. Макс розгублений, не знає, що йому тепер робити. Він прийшов до вас за порадою. Що ви робитиме­те? Що порадите своєму  другові в цій ситуації?

  1.                    Вправа «Толерантність».

Як захиститисявід СНІД.«Утримання, вірність, презерватив, стерильність»

Утримання – відсутністьсексуальнихконтактів.

Вірність – взаємнавірністьподружжяабонеінфікованихсексуальнихпартнерів.

Презерватив – необхідністьвикористанняпрезервативівщоразу, коли є хоча б найменшийсумнівщодо ВІЛ-статусу сексуального партнера.

Стерильність– униканнякористуваннянестерильнимимедичними та косметичнимиінструментами, якіколютьаборіжуть.

Діагностика ВІЛ.

Добровільність – означає,щоніхто не має права змуситилюдину пройти обстеження на ВІЛ-інфекцію, за виняткомдонорівкрові та деякихкатегоріймедиків і науковців.

Анонімність – означає,щолюдина не зобов’язананазиватисвоєім’я, якщо вона цього не бажає.

Конфіденційність– стосуєтьсярезультатівтестування: пацієнтмає право на збереженнялікарськоїтаємниці. Розголошеннядіагнозу без його права карається законом.

Безкоштовність– означає,що у державнихмедичнихустановахцейаналізроблятьбезоплатно.

  1.                    Об’єднаннязарадижиття.
  • Закон України «Про запобіганнязахворюванню на СНІД та соціальнийзахистнаселення» (1991);книжка ст.151
  • МБФ «Міжнародного Альянсу з ВІЛ/СНІД в Україні»;
  • Всеукраїнська мережа людей, якіживуть з ВІЛ;
  • Фонд Олени Франчук «Анти СНІД».
  • Посли Доброї Волі з питань ВІЛ/СНІДу ООН в Україні : Андрій Медведєв, Анні Лорак, Марія Бурмака, Лілія Подкопаєва

Вчитель: Пам’ятайте, що ВІЛ або СНІД — не привід для дискримінації. Люди, щоживуть з ВІЛ/ СНІД такожвідчуваютьемоції і почуття. Такі люди відчувають себе ізольованими, не отримуючипідтримку, у якій є потреба. Саметолерантнеставленнякожного з нас можезмінити думку суспільства на цю проблему.

  1.                    Вправа «Серце друга»

На дошці прикріплене серце. Учні отримують маленькі серця і пишуть на них, як потрібно ставитись до ВІЛ-інфікованих.

Мета: формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованихлюдей.Кожному з вас роздали стікер у виглядісерця. Нехай це буде маленькачастинкавашогосерця. Я прошу вас віддайте свою частинкунашому другу чиподрузі, які ВІЛ-позитивні.

  Але спочаткунапишіть на ньому, щови могли б зробити для цього друга, подруги або яку допомогунадали б їм.

  1.                    «Підбери ключик»

А зараз поміркуйте з приводу того, що нового видізналися на занятті. Чизастосуєтевицізнання, щобуберегтисявід ВІЛ, СНІД? (Роздаютьсястікери у форміключиків.) Напишіть на цих листочках, чизбулисявашіочікуваннявідсьогоднішньоготренінговогозаняття. (Коженучасникозвучуєнаписане.Далістікерививішуються на плакаті — кожен ключик до «свого» замочка.)

Я думаю, щопровівшицезаняття, та ще раз детально обговоривши такухвилюючу тему, як СНІД, витеперзнаєте, як вберегти себе відцієїхвороби.

Сьогодні ми з вами відкрилискриньку! Я думаю, щоцейінформаційнийматеріалдопоможерозповістисвоїмдрузям «Іще раз — про СНІД». (Роздаютьсяінформаційнібуклети.)Якщовашіочікуваннясправдилися, то нехай  чоловічкипіднімуться до сонечка, на вершину гори.

  1.                    Вправа «Емоційнийланцюжок»

Тепер станьте всі в коло, покладітьліву руку на плече сусіда й по черзі один за одним подякуйтесусідові за гарну роботу, позитивніемоції, висловтепобажання.

Дякуювсім вам за співпрацю та активність!

Запам’ятайте, любідіти, милі, Як буде на душі, так буде і на тілі.

  1.                                          Давня притча  « Як здолативелетня»

У далекійкраїні жив велетень. Щороку в один і той самий день вінспускався з гір, підходив до міськихворіт і починав погрожуватимешканцямміста.

  - Нехай найхообрішийіз вас вийдезі мною на бій! – волаввелетеньгромовим голосом. – Інакше я перетворюцемісто на купу сміття.

Щорокуміські ворота відчинялися, і один воїнвиходивнабій з велетнем.    Той, побачивши жертву, реготав і насміхався з людей

   - Оце і є найхоробріший з вас? Та я вб’юйого одним ударом.

І щежодномувоїнуневдалосяхоча б вихопити меча, усівони стояли, немовзачакловані, доки сокиравелетня не зносилаїм голову.

Одного разу напередоднічерговоїстрашноїподії до містазавітавхоробрийлицар. Побачившизажурені й наляканіобличчя перехожих, він запитав у них, щосталося.

  • Це все через велетня,  - почувувідповідь.
  • Якоговелетня? – запитав лицар, і люди розповілийому про своюбіду.
  • Побачимо, щоце за велетень, - сказав лицар. – Цього разу я сам битимуся з ним.

Того дня , коли велетеньз’явивсябіляміськихворіт, лицар уже чекав на нього з мечем у руках. Побачившивелетня, вінбуввражениййогорозмірами й страшнимвиглядом і мало не пожалкував про своєрішення. Та відступатибулопізно, і лицарзібрав у кулак всю свою відвагу й рушив назустрічвелетню.

Ступивши кількакроків, вінпомітив, щовелетеньнелише не збільшився (як цемалоб бути при наближенні), а навпвки, навітьтрохизменшився. Лицаррушивдалі, не відводячи очей від супротивника. Та щоближчевінпідходив, то меншим ставав велетень. Вінзменшувався і зменшувався просто на очах. А коли лицарпідійшов до ньоговпритул, то побачив, що на зріствін не більш як тридцятьсантиметрів.

  • Хтоти? – запитав йоголицар, схилившись над ним.
  • Моєім’я Страх, - відповіввелетень і розтанув у повітрі.

Єдиним методом боротьби з ВІЛ, СНІД є профілактика, цю хворобу вилікувати неможливо. Але її можна попередити. Від ВІЛ-інфекції можна вберегтися, дотримуючись певних правил поведінки. Я щиро вірю, що наш захід допоможе вам обрати здоровий спосіб життя.

А поки, що всі ми живемо сьогодні й ви повинні добре знати шляхи передачі цього небезпечного захворювання з тим, щоб захистити себе.

Якщоти незнаєшні себе, ні супротивника — типрограєш. Якщотизнаєштільки себе — можливо, тивиграєш. Якщознаєш і себе, і супротивника — перемога буде на твоємубоці.

  1.                    Підсумок

Кожна людина може і повинна піклуватися про своє здоров’я, адже здоровий бідняк щасливіший від хворого багача.

Але пам’ятайте: люди, які живуть з ВІЛ, мають гостру потребу в спілкуванні та підтримці оточення: рідних, друзів. Співчуття – це те, що робить людину людиною.

Пам’ятайте рядки з вірша Ліни Костенко:

І в житті, як на полі мінному,

Я просила в цьому сторіччі.

Хоч би магазинний мінімум:

  • Люди, будьте взаємно ввічливі!

 І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курсивами:

  • Так багато на світі горя.

Люди, будьте взаємно красивими

На жаль,

Життя людей — то начесвічки,

Які горять в нічній пітьмі.

Течуть, неначе воску річки,

Кудись змарновані роки

Думки — то полум'я вогню,

А вчинки — лише чорний дим.

Що зараз начебто важливе —

Вже завтра відліта пустим.

Хвороби косять нам життя, мов у вогонь дме вітерець.

Сьогодні в щасті все буття! А завтра? Все... Всьому кінець.

Ніхто не думає над тим, Ще скільки свічечці горить.

 

 

docx
Додано
12 січня 2022
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку