Педагогічна оцінка — це багатогранна характеристика учня, сукупність оцінних дій або суджень, спрямованих на розв’язання тих чи тих педагогічних завдань, результат систематичного педагогічного контролю
Номер слайду 3
Педагогічна оцінка є основою для формування самооцінки школяра. Оцінка поєднує засоби і заохочення, і покарання.
Номер слайду 4
Самооцінка – це оцінка особистістю самої себе, своїх якостей, здібностей і місця серед інших людей
Номер слайду 5
Самооцінка Види самооцінки: Завищена. Занижена. Адекватна або здорова.
Номер слайду 6
Задоволена собою. Помилки і невдачі сприймає більш спокійно. Орієнтована на спілкування. Впевнена в собі. Впевнена у любові до неї. Відкрита до спілкування та нових знайомств. Відчуває психологічну захищеність та підтримку з боку батьків. Чесна. Допитлива. Дитина з адекватною самооцінкою:
Номер слайду 7
«Зоряна хвороба». Труднощі у спілкуванні. Зарозуміла бесіда. Вважають,що завжди у всьому праві. Підвищений тон, зневажлива інтонація. Постійно критикують інших. Дрібні успіхи. Люблять хвалитися. Вимагають від оточуючих визнання. Дитина з завищеною самооцінкою:
Номер слайду 8
Сумнівається в своїй унікальності. Боїться критики. Плаксива, образлива. Тривожна, багато переживає і хвилюється. Відчуває самотність,страх,відчуженість. Звинувачує інших. Невпевнена в собі, своїх силах, можливостях. Підозрює інших в обмані, змові, лицемірстві, небезпеці. Важко і травматично адаптується. Дитина з заниженою самооцінкою
Номер слайду 9
Методика «Спрямованість на набуття знань» ( 13 учнів)2 учня (15%) – низький рівень мотивації на набуття знань.4 учня( 31%) – середній рівень мотивації на набуття знань.7 учнів (54%) – високий рівень мотивації на набуття знань.
Підказки від В. О. Сухомлинського щодо оцінювання навчальної діяльності учнів:1. Не допускайте, щоб єдиною метою перевірки знань було — поставити учневі оцінку. 2. Ніколи не поспішайте з виставленням незадовільної оцінки. 3. Навчання, уроки, виконання завдань, постійне одержання оцінок ні в якому разі не повинні стати єдиною і всепоглинаючою міркою, якою вимірюється, оцінюється людина, а вона, маленька людина, сприймає, переживає цю оцінку, це щоденне вимірювання з особливою гостротою і вразливістю.
Номер слайду 14
4. В оцінці, що її дістає дитина за свою роботу, вона бачить власну працю, напруження зусиль; навчання приносить їй моральне задоволення, радість відкриття. Взаємна доброзичливість учителя й учня при цьому поєднується із взаємним довір’ям.
Номер слайду 15
Висновки. Отож мета, до якої мають прагнути всі педагоги, — бути максимально об’єктивними під час оцінювання. Адже адекватна педагогічна оцінка сприятиме і вдалому стартові, й успішному розгортанню шкільного життя дитини.