Задоволена собою. Помилки і невдачі сприймає більш спокійно. Орієнтована на спілкування. Впевнена в собі. Впевнена у любові до неї. Відкрита до спілкування та нових знайомств. Відчуває психологічну захищеність та підтримку з боку батьків. Чесна. Допитлива. Дитина з адекватною самооцінкою:
Сумнівається в своїй унікальності. Боїться критики. Плаксива, образлива. Тривожна, багато переживає і хвилюється. Відчуває самотність,страх,відчуженість. Звинувачує інших. Невпевнена в собі, своїх силах, можливостях. Підозрює інших в обмані, змові, лицемірстві, небезпеці. Важко і травматично адаптується. Дитина з заниженою самооцінкою
Підказки від В. О. Сухомлинського щодо оцінювання навчальної діяльності учнів:1. Не допускайте, щоб єдиною метою перевірки знань було — поставити учневі оцінку. 2. Ніколи не поспішайте з виставленням незадовільної оцінки. 3. Навчання, уроки, виконання завдань, постійне одержання оцінок ні в якому разі не повинні стати єдиною і всепоглинаючою міркою, якою вимірюється, оцінюється людина, а вона, маленька людина, сприймає, переживає цю оцінку, це щоденне вимірювання з особливою гостротою і вразливістю.