«Слово розумне і чуйне, ясне і докірливе, принципове і відверте, щире і доброзичливе, упевнене і переконливе підтримає дитину в нелегкий час і допоможе пережити його» В. О. Сухомлинський Книжкові виставки. Тематичні куточки до пір року, свят. Кімната казки. Різні види читань (вголос, повторне, колективне, виразне, творче)Художні розповідіБібліотечні уроки. Літературний гурток. Свято книги. День рідної мови. Свято Букварика. Акції «Подаруй книгу солдату», «День у бібліотеці», «Література для бібліотек дитячих будинків та шкіл-інтернатів»
«Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини - ніщо»(В. О. Сухомлинський)використання текстів для диктантівпозакласне читання («Не забувай про джерело», «Бо я – людина», «Деркач і кріт», «Материнське щастя») виховні заходи (День незалежності, День захисника України, День прапора, День вишиванки, Свято матері)
«Тільки разом з батьками, спільними зусиллями вчителі можуть дати дітям велике людське щастя» В. О. Сухомлинськийспільна праця батьків і дітей у класіспільні святкування учнів з батьками (День іменинника, родинні свята)спільні подорожі, поїздкизалучення батьків до виховних заходів (підготовка костюма до ранку, допомога у виготовлені композицій до Свята квітів, аплікацій з природнього матеріалу)
«Живі явища, живе споглядання, активне спілкування з природою не можна замінити ніякою інформацією» В. О. Сухомлинськийпроекти («Акація підказала», «Соромно перед соловейком», «Чому опадає листя з дерев»)екскурсіїекологічні конкурсивиставки виробів з природнього матеріалу. Свято врожаю, Свято гарбуза, Свято квітів
Нова українська школа та літературна творчість В. Сухомлинського. Дитиноцентризм Відповідальний патріот, громадянин , новатор«У наших руках найбільша з цінностей світу «Людина»»«Сила патріотичного виховання визначається тим, на скільки цікаво бачить людина світ і саму себе очима патріота»
Критично мисляча особистість, конкурентноспроможна. Співпраця з громадами та їх підтримка. Сучасне освітнє середовище«Коли школа, громада, батьки виступають в єдності, це вчить дітей мудрості, гармонії, вимогливості»«Життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, фантазії, творчості»«Головною потребою школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини»