Презентація до уроку в 5 класі "Як знайти відповіді на запитання?" з курсу "Пізнаємо природу" до модельної навчальної програми авт. Д.Д. Біда. Презентація завантажується, на жаль, попередній перегляд поки неможливий через технічні проблеми.
Починаємо урок! Завдання: намалювати зайчику на робочому аркуші ту емоцію, яку ти відчуваєш на початку уроку. Щоб це зробити досить домалювати брови і рот. Розібратися допоможуть емодзі
Номер слайду 2
Повторення Робота з робочим аркушем 1. Які ви знаєте природничі науки? 2. Що вивчає біологія? 3. Що вивчає хімія? 4. Що вивчає астрономія? 5. Що вивчає фізика? 6. Що вивчає географія?
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Тема уроку Класна робота. Як знайти відповіді на запитання?
Номер слайду 5
Новини Новина: в Дніпрі бачили живого динозавра!
Номер слайду 6
Як дізнатися правда чи ні? Офіційні джерела
Номер слайду 7
Як дізнатися правда чи ні? Наукові бібліотеки університетів, в тому числі і їх сайти
Номер слайду 8
Як дізнатися правда чи ні? Довідники, підручники, наукові статті, енциклопедії
Номер слайду 9
Як дізнатися правда чи ні? Запитати в компетентної людини про питання, яке тебе цікавить, або запитати науковця чи науковицю. Олексій Коваленко Науковець, який працює в Національному науково-природничому музеї України, а також веде соціальну сторінку, пише книги і влаштовує цікаві квести для дітей
Номер слайду 10
Висновок: Джерелами інформації можуть бути: - офіційні сайти, газети від влади країни, міста тощо; - наукові бібліотеки, бібліотеки при університетах; - підручник, енциклопедії, атласи, визначники; - науковці і науковиці, люди компетентні в тому питанні, яке досліджується. Національна бібліотека імені Вернадського
Номер слайду 11
Як дізнатися правда чи ні? Грегор Мендель 1822-1884 рр Грегор був священником, а також йому було цікаво чому одні ознаки є у нащадків, а інших ознак немає і проводив у себе на городику експерименти. Провести дослідження. Наприклад:
Номер слайду 12
Етапи наукового пізнання Припущення (гіпотеза) Що, можливо, спостерігав Грегор Є ознаки, які можуть подавляти інші ознаки При схрещуванні гороху з різним насінням (жовтим і зеленим), отримував врожай з насінням одного кольору. Як ти думаєш якого?
Номер слайду 13
Етапи наукового пізнання Експеримент Висновок: Багаторазове отримання тих самих результатів Один прояв ознаки може подавляти інший прояв ознаки і у нащадків буде проявлятися тільки та ознака, яка є “сильнішою”
Номер слайду 14
Етапи наукового пізнання 1. Спостереження 2. Припущення (гіпотеза) 3. Багаторазове спостереження АБО 3. Експеримент 4. Формування висновків
Номер слайду 15
Відкриття Жоржа де Местраля (прочитай с. 14) - Як Жорж дійшов до створення липучої стрічки? Для відповіді скористуйся виписаними етапами наукового пізнання
Номер слайду 16
Методи (способи) пізнання Спостереження — спосіб дослідження чогось в природних умовах за допомогою органів чуття.
Номер слайду 17
Методи (способи) пізнання Експеримент — це спосіб дослідження чогось за створених людиною штучних умов.
Номер слайду 18
Методи пізнання Моделювання - це спосіб дослідження чогось за допомогою створення моделі.
Номер слайду 19
Узагальнення 1. Спостереження. 2. Експеримент. 3. Моделювання. Способи дослідження (методи)
Номер слайду 20
Практична частина Новина: в ковбасі є крохмаль. Етапи: 1. Зробіть припущення, чи буде крохмаль у тих шматочках ковбаси, що ви принесли на урок. 2. Як нам перевірити, чи є там крохмаль? 3. Проведіть дослідження!
Номер слайду 21
Підбиваємо підсумки Завдання: намалювати зайчику на робочому аркуші ту емоцію, яку ти відчуваєш наприкінці уроку. Щоб це зробити досить домалювати брови і рот. Розібратися допоможуть емодзі
Номер слайду 22
Домашнє завдання Принести модель будь чого із об’єктів чи явищ природи. Це можде бути модель: яблука, яйця, вулкану, кішки, кістки, сонячної системи. Головне — ти сам її зробив. Підготуватися щоб розказати: - що це за модель, її назва; - що вона нам показує, як працює; - із чого вона зроблена.