Календарно-тематичне планування "Пізнаємо природу"

Про матеріал
КАлендарно-тематичне планування "Пізнаємо природу" 6 клас для дітей із інтелектуальними порушеннями на основі програми Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.)
Перегляд файлу

Пізнаємо природу

2 години на тиждень, 70 годин на рік

Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Василенко Н. А., Трикоз С. В., Калюкова Ж. С.)

уроку

Тема уроку

Дата

Примітка

 

РОЗДІЛ 1. ДОСЛІДЖУЄМО СВІТ ПРИРОДИ (7 год.)

  1.                      

Тіла, речовини, явища природи Основні ознаки живої і неживої природи.

 

 

  1.                      

Тіла живої природи. Тіла неживої природи.

 

 

  1.                      

Природні тіла і їх приклади. Рукотворні тіла

(вироби) і їх приклади. Визначення фізичних тіл.

 

 

  1.                      

Речовини. Уявлення про будову речовин.

 

 

  1.                      

Твердий, рідкий та газоподібний стан речовин.

 

 

  1.                      

Поширення речовин в природі та

використання їх людиною. Явища природи. Приклади явищ природи.

 

 

  1.                      

Систематизація та узагальнення знань і вмінь з розділу.

 

 

РОЗДІЛ 2. ВИВЧАЄМО НЕЖИВУ ПРИРОДУ

  1.                      

Вода Вода в природі і в побуті. Властивості води як рідини. Розчинні та нерозчинні у воді

речовини. Розчини в природі.

 

 

  1.                      

Три стани води.

 

 

  1.                 

Кругообіг води. Туман, роса, іній, хмари. Опади, їх види.

 

 

  1.                 

Водойми України..

 

 

  1.                 

Значення води для людини, тварин та рослин

 

 

  1.                 

Використання води в побуті, промисловості, сільському

господарстві.

 

 

  1.                 

Охорона та бережливе ставлення до води в природі і в побуті.

 

 

  1.                 

Повітря Властивості повітря. Теплопровідність повітря, використання цієї властивості в побуті.

 

 

  1.                 

Склад повітря . Кисень. Значення кисню в житті людини, тварин, рослин. Вуглекислий газ.

 

 

  1.                 

Чисте і забруднене повітря. Боротьба за чистоту повітря. Значення повітря.

 

 

  1.                 

Метеорологічна служба.

 

 

  1.                 

Систематизація та узагальнення знань і вмінь з розділу.

 

 

  1.                 

Корисні копалини

Корисні копалини, що використовуються як будівельні матеріали: граніт, вапняки, пісок,

глина.

 

 

  1.                 

Горючі корисні копалини: торф, кам’яне вугілля, нафта, природний газ. Використання горючих корисних копалин. Правила

поводження з газом у побуті.

 

 

  1.                 

Корисні копалини, з яких виробляють мінеральні добрива.

 

 

  1.                 

Калійна сіль. Фосфорити. Кам’яна сіль.

 

 

  1.                 

Корисні копалини, з яких одержують метали: залізна, мідна, алюмінієва руди.

Охорона корисних копалин в Україні.

 

 

  1.                 

Ґрунти Що таке ґрунти. Склад ґрунту (перегній, глина, пісок, мінеральні солі і вода). Типи ґрунтів (піщані, глинисті, чорноземні).

 

 

  1.                 

Відмінність ґрунтів за їх складом. Властивості ґрунтів. Випаровування води з ґрунту.

 

 

  1.                 

Родючість – основна властивість ґрунту. Підвищення родючості. Обробіток ґрунту.

 

 

  1.                 

Значення ґрунту. Охорона ґрунтів в

Україні.

 

 

  1.                 

Систематизація та узагальнення знань і вмінь з розділу.

 

 

РОЗДІЛ 3. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. РОСЛИНИ

  1.                 

Рослини

Значення рослин у природі та житті людини.

 

 

  1.                 

Загальні відомості про квіткові рослини. Органи квіткової рослини: корінь, стебло, листок, квітка, насіння.

 

 

  1.                 

Умови життя рослин: світло, повітря, вода, мінеральні солі.

 

 

  1.                 

Листопад і його значення.

 

 

  1.                 

Дерева, кущі, трави. Зовнішній

вигляд дерев. Різниця між деревом

і кущем. Зовнішній вигляд трав.

 

 

  1.                 

Рослини лісу. Хвойні та листяні дерева. Лісові кущі. Охорона лісів.

 

 

  1.                 

Рослини саду. Плодові дерева: яблуня, груша, вишня та інші.

 

 

  1.                 

Ягідні кущі.

 

 

  1.                 

Овочеві культури. Приклади овочевих рослин: огірок, помідор, квасоля, морква, буряк, цибуля та інші.

 

 

  1.                 

Рослини поля. Хлібні рослини. Праця людей у полі.

 

 

  1.                 

Кімнатні рослини. Різноманітність кімнатних рослин. Догляд за кімнатними рослинами.

 

 

  1.                 

Квітково-декоративні рослини.

 

 

  1.                 

Охорона рослин. Національні природні парки України.

 

 

  1.                 

Систематизація та узагальнення знань і вмінь з розділу.

 

 

РОЗДІЛ 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ. ТВАРИНИ

  1.                 

Тварини. Різноманіття тваринного світу.

Тварина – частина живої природи.

 

 

  1.                 

Тварини, які не мають хребта. Дощовий черв’як.

 

 

  1.                 

Комахи. Різноманіття комах. Приклади комах: бджола, хрущ, кімнатна муха та інші. Роль комах в природі, значення для людей.

 

 

  1.                 

Тварини, які мають хребет. Риби. Загальні ознаки риб. Середовище існування.

 

 

  1.                 

Різноманітність риб. Річкові риби. Морські риби. Значення та охорона риб.

 

 

  1.                 

Тварини, які існують і на суші, і в воді (земноводні). Різноманіття та загальні ознаки. Зелена жаба.

 

 

  1.                 

Плазуни. Загальні ознаки та різноманіття плазунів. Вуж, ящірка, черепаха.

 

 

  1.                 

Птахи. Загальна характеристика птахів. Різноманіття птахів: дятел, синиця, орел, сова, качка, ластівка, горобець, ворона, голуб тощо. Місця існування птахів.

 

 

  1.                 

Свійські птахи.

 

 

  1.                 

Тварини, які вигодують малят молоком (ссавці). Різноманіття тварин цієї групи. Приклади: білка, заєць, вовк, ведмідь, кит, дельфін, мавпа тощо..

 

 

  1.                 

Свійські тварини цієї групи. Охорона тварин в Україні

 

 

  1.                 

Систематизація та узагальнення знань і вмінь з розділу.

 

 

РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ. ЛЮДИНА

  1.                 

Людина Людина – частина живої природи. Збереження та зміцнення здоров’я.

 

 

  1.                 

Організм людини – єдине ціле.

 

 

  1.                 

Органи руху. Формування постави. Значення фізкультури, спорту та ранкової гімнастики для розвитку

м’язів.

 

 

  1.                 

Органи травлення. Значення харчування. Харчові продукти. Гігієна органів травлення.

 

 

  1.                 

Органи кровообігу. Пульс та його значення.

 

 

  1.                 

Органи дихання. Необхідність чистого повітря для дихання. Значення зелених насаджень для

здоров’я.

 

 

  1.                 

Органи чуття. Шкіра. Гігієна шкіри та гігієнічні вимоги до одягу.

 

 

  1.                 

Загартовування організму. Значення сну для організму

людини.

 

 

  1.                 

Систематизація та узагальнення знань і вмінь з розділу.

 

 

РОЗДІЛ 6. ЛЮДИНА І ПРИРОДА. ВЧИМОСЯ ЗБЕРЕЖЕННЮ ПРИРОДНИХ БАГАТСТВ

  1.                 

Екологія людини Поняття екології та екологічних проблем.

 

 

  1.                 

Єдність людини та навколишнього середовища. Місце і значення людини в природі.

 

 

  1.                 

Здоров’я людини. Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. Способи

збереження здоров’я.

 

 

  1.                 

Вплив людини на природу. Взаємодія з природою задля її збереження. Збереження природних багатств.

 

 

  1.                 

Систематизація та узагальнення знань і вмінь з розділу.

 

 

  1.                 

Підсумковий урок

 

 

 

 

docx
Додано
24 вересня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку