Презентація до курсу "Етика" 5 клас НУШ за підручником Т.Мелещенко, О.Желіба, Т.Бакка, Є.Ашортіа, Л.Козіна. Пререзентацію можна використовувати під час дистанційного та очного навчання.
Яку роль у житті людини відіграє спілкування?5 клас НУШ “Етика” за підручником Мелещенко Т. В. Ранкове коло Доброго ранку!
Номер слайду 2
Мій настрій Обери свій настрій!Розгадайприслів'я!
Номер слайду 3
123 Розгадай ребуси! Знайди ключові слова до теми уроку!
Номер слайду 4
Спілкування — процес взаємодії між людьми, який виникає через потребу в спільній діяльності. Цей процес відбувається за наявності певної мети: обмін інформацією, досвідом, цінностями й навичками, результатами праці, формування відношення до себе й твого оточення, порозуміння між людьми. Привіт!Рада знайомству!Розкіш людського спілкування - одне з найвищих людських благ, але цим благом треба вміти користувати- ся! (Антуан де Сент-Екзюпері, французький письменник). Поясни, як ти розумієш цей вислів?
Номер слайду 5
Cпілкування відбувається в процесі безпосереднього контакту між партнерами. Наприклад, під час дружньої розмови, що дає можливість відчути тепло людських стосунків, сприйняти їхні найтонші особливості, які можна передати жестами, поглядом, виразом обличчя.
Номер слайду 6
Під час спілкування кожен/кожна прагне, щоб воно було ефективним. Ефективне спілкування — це спілкування, під час якого учасники досягають своєї мети. Бути ефективним комунікатором — означає вміти й активно слухати та чітко висловлювати свої думки тим, хто поруч.
Номер слайду 7
Спілкування надзвичайно різноманітне за своїми формами та видами. Зокрема, існує формальне спілкування, яке регламентується усталеними нормами й має стереотипний характер. Сторони такого спілкування виконують певні, заздалегідь визначені ролі. Наприклад, вчитель — учень, керівник — підлеглий, банкір — підприємець. Таке спілкування є офіційним. Вербальне спілкування - спілкування за допомогою мови; невербальне - за допомогою жестів, міміки
Номер слайду 8
За формою існування мови розрізняють усне й письмове спілкування. Письмовий текст вимагає обміркування. Такий текст є зафіксованим. Усний текст разом із ситуацією, жестами, мімікою, інтонацією дає змогу щось не сказати, не припускає переробки, крім уточнень («Слово — не горобець: вилетить — не спіймаєш»).1. Як ти розумієш особливості формального спілкування?
Номер слайду 9
Потреба у спілкуванні задовольняється людиною за допомогою мови. Мова — здатність людини говорити, висловлювати свої думки. Під час мовлення люди обмінюються інформацією, виявляють свої емоції, ставлення до того, про що вони говорять. Мова, яка вона?!
Номер слайду 10
Рідна мова — це життя народу, нації! Коли згасає мова — втрачається історична пам’ять, гине нація, без мови вона розчиняється серед інших людських спільнот!«Мова – то цілюще народне джерело, і хто не припаде до нього вустами, той сам всихає від спраги. Це – мова великого народу, великої культури». (В. Сухомлинський )Як ти розумієш ці слова?
Номер слайду 11
ПРИТЧА ПРО МОВУКолись на землі жив могутній народ, який відрізнявся від інших своєю силою та мудрістю і був дуже дружнім. Люди разом вирощували врожай, рибалили й розводили худобу. Вони були багатими й мали всього вдосталь. Однак люди не спілкувалися між собою, бо в них не було мови. Вони не ділилися радістю та не могли висловити співчуття, співати пісні чи розповідати смішні історії. Через це на їхніх обличчях рідко з’являлася посмішка. Багато років тому цей народ образив добруфею Мову. Вона, гірко зітхнувши, назавжди пішла від них, забравши із собою слова-квіти. Люди довго шкодували про свій вчинок, але змінити нічого не могли. Тому змирилися.
Номер слайду 12
У містечку по сусідству жили хлопчик і дівчинка. Хлопчик зворушливо грав на сопілці, а дівчинка виготовляла вишиванки. Вони не могли висловити одне одному свої почуття, тому хлопчик вирішив знайти Мову. Він хотів вибачитися за свій народ і повернути слова-квіти. І от дівчинка разом із хлопчиком вирушили в далеку путь. Хвилювало одне: як Мова дізнається, що до неї прийшли. Дівчинка вишила їхнє прохання на рушникові. А хлопчик спробував домовитися через гру на сопілці. І полинула чарівна мелодія, якою всі зачарувалися. Побачили діти фею посеред заквітчаного поля. Пахощі квітів простягалися на велику відстань від поля. Все це були слова-квіти, які доглядала фея. Діти підбігли до Мови та показали їй свої дари. Мова все зрозуміла без слів. Узяла вона ціліоберемки своїх чарівних, запашних, різнокольорових слів і пішла за дітьми — понесла Мову людям. Люди в містечку були дуже щасливі, адже знову могли говорити. Пісні й вірші полилися рікою. Відтоді вони бережуть Мову.
Номер слайду 13
Самооцінювання Важко, потрібна допомога!Чудово, все вдалося!Були труднощі!Добре, але можу краще!Продовжи речення !
Я в захваті від ваших презентацій. Вони чудові - дуже насичені, нічого зайвого і нічого не треба додавати чи змінювати. Дякую за вашу працю і можливість користуватися матеріалами.