Педагогічне кредо “Знання у власному розумінні слова повідомити неможливо .Можна їх людині запропонувати , підказати ,але оволодіти ними він повинен шляхом власної діяльності.Можна наповнити чимось тіло , але розум наповнити не можна.Він повинен самостійно все охопити , засвоїти , переробити”. Фрідріх Дестервег
Сучасне суспільство диктує нові вимоги до навчання і виховання учнів. Тепер мета уроку це не тільки отримання знань, умінь і навичок, а й підготовка школяра до реалій життя. Сьогодні школа повинна формувати людей з новим типом мислення, ініціативних і комунікабельних, творчих особистостей, сміливих в прийнятті рішень, здатних постійно підвищувати свою освіту і орієнтуватись у різних життєвих ситуаціях.Саме тому на уроках історії я використовую активні форми і методи навчання. Вони орієнтовані не тільки на засвоєння учнями певної суми знань , а й на розвиток його особистості, його пізнавальних і творчих здібностей та формування ключових та предметних компетентностей .Ми маємо допомогти здобувачам освіти стати особистістю , яка: - Володіє знаннями про світ - Вміє діяти у світі -Має активну життєву позицію -Готова до саморозвитку -Готова до безперервної освіти Саме тому,сучасний освітній процес потребує постійного оновлення та вдосконалення , активні методи навчання є найбільш прийнятним і ефективним педагогічним інструментом, який допомагає на кожному уроці історії системно здійснювати навчання, розвиток і соціалізацію учнів, виховання в дусі патріотизму, реалізуючи, таким чином, нові державні освітні стандарти. Я розумію, що мені як сучасному вчителю потрібно не лише прийти і викласти новий навчальний матеріал , а в першу чергу сприяти тому , щоб учні навчились критично мислити, аналізувати різні події та явища , висловлювати власну думку , робити висновки , прищепити йому навички практичних дій. Використання активних форм і методів навчання найбільш сприяють цьому. До того ж, знання, засвоєні «активно», краще і на довший час запам'ятовуються і легше актуалізуються. Метою сучасної освіти є розвиток особистості дитини, виявлення його творчих можливостей, збереження фізичного та психічного здоров'я. Проблема активності особистості в навчанні - одна з актуальних у психологічній, педагогічній науці, як і в освітній практиці. Сучасним здобувачам освіти , які незабаром вийдуть зі стін школи у широкий світ, необхідно мати певні навички мислення і якості особистості .Уміння порівнювати,аналізувати і виділяти головне, вирішувати проблему, здатність до самовдосконалення і вміння дати адекватну самооцінку, бути відповідальним, самостійним, вміти творити і співпрацювати - ось з чим дитині необхідно увійти в цей світ. І моя задача так побудувати процес навчання, щоб допомогти розкритися духовним силам дитини.
Сьогоднішнім учням потрібен інший темп та форми викладання : проблемні групи( 8-11 класи) ; рольові ігри (5-7 класи), різні активні форми навчання та виконання завдань через різні освітні платформи. Саме тому в останні роки розробляю різного типу завдання на сайтах Всеосвіта , “На Урок” для учнів 5-11 класів. Діти мають можливість виконувати завдання онлайн і відразу бачити свій рейтинг. Також відкрила для себе та для дітей дуже цікаву програму “ Kahoot!” для створенння завдань у вигляді пазлів, головоломок, тестові завдання виконння яких супровуджується музичним супроводом та побудовою рейтингової таблиці .Робота з такими вправами активізує пізнавальну діяльність учнів , викликає у них захоплення і прагнення до перемоги.
Результативність учнівського колективу ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з історії: 2016-2017 н.р. – Хомич Владислав , 8 клас-ІІ місце 2017-2018 н.р.- Хомич Владислав ,9 клас-ІІ місце 2018-2019 н.р.- Кузіна Василина , 9 клас –ІІ місце Воробей Максим , 10 клас –ІІ місце 2019-2020 н.р. Кузіна Василина , 10 клас – ІІІ місце Воробей Максим , 11 клас – І місце( ІІ тур), ІІІ місце (ІІІ тур)