Презентація з природознавства для 5 класу на тему: "Наземно-повітряне та водне середовища життя організмів"

Про матеріал
Презентація "Наземно-повітряне та водне середовища життя організмів" доповненює урок з природознавства у 5 класах яскравими візуальними прикладами, що сприяє більш кращому сприяттю матеріалу учнями. Презентація є, як доповненням до уроку, так і може використовуватись для самостійного вивчення матеріалу вдома, бо містить пояснення та прикади з віуалізацією матеріалу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Наземно-повітряне середовище життя організмів

Номер слайду 2

ПРИРОДОЗНАВСТВО 5 КЛАСВчитель хімії та біологіїЗапорізького академічного ліцею № 23 Кравчук Юлія Вячеславівна

Номер слайду 3

СЕРЕДОВИЩЕ ЖИТТЯ – це все, що оточує організм (умови, в яких живуть організми).

Номер слайду 4

НАЗЕМНО-ПОВІТРЯНЕ СЕРЕДОВИЩЕ найрізноманітніше за своїми умовами (освітленість, температура, зволоженість, наявність повітря), тому завдяки сприятливим умовам світ його мешканців різноманітний.

Номер слайду 5

Комахи і птахи певний час використовують повітряні течії для переміщення, а потім шукають опору наземній поверхні.

Номер слайду 6

РОЛЬ ЧИННИКІВ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ:{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}ЧИННИКВПЛИВСвітло. Відчувається при зміні дня та ночіТемпература. Зміна температури зі зміною дня і ночі, порами року. Вологість Розрізняють посушливі райони та добре зволоженіГазовий склад повітря. Забруднюється шкідливими викидами

Номер слайду 7

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ наземно-повітряного середовища:• достатньо світла і повітря;• значні зміни температури упродовж доби і протягом року (відчутними є добові і сезонні коливання температури);• водозабезпеченість залежить від опадів;• тварини для орієнтації у просторі добре використовують органи зору, слуху, нюху;

Номер слайду 8

ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ наземно-повітряного середовища:• тварини бігають за допомогою кінцівок (олень, кінь, собака, вовк), стрибають за допомогою сильних і довших задніх кінцівок (жаба, кенгуру, зелений коник, заєць, тушканчик), повзають за рахунок хвилеподібних вигинів тіла (вуж, гадюка, змія).• до польоту здатні птахи, комахи, білки-летяги, кажани.

Номер слайду 9

Способи руху тварин наземно-повітряного середовища.{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Способи руху. Приклади тварин. Пристосування. Біг. Лисиця, вовк, кінь, олень, собака, кіт. Бігають за допомогою кінцівок. Стрибки. Кенгуру, тушканчик, коник, жаби, заєць. Стрибають за допомогою сильних і довших задніх кінцівок

Номер слайду 10

Способи руху тварин наземно-повітряного середовища.{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Способи руху. Приклади тварин. Пристосування. Політ. Птахи, кажани, комахи, білки-летяги. Літають за допомогою крил, крилоподібних кінцівок. Повзання. Вуж, гадюка, змія. Повзають за рахунок хвилеподібних вигинів тіла

Номер слайду 11

ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН до наземно-повітряного середовища

Номер слайду 12

Більшість тварин мають добре розвинені органи зору

Номер слайду 13

Добре орієнтування за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху

Номер слайду 14

Спілкування за допомогою звуків

Номер слайду 15

У спеку тварини ховаються в нори (скорпіон, павуки тарантул і каракурт, ховрахи, миші полівки)

Номер слайду 16

• З нестачею їжі птахи мігрують в придатніші місця (птахи летять у вирій).• Активне переміщення різними способами наземних тварин в пошуках їжі.

Номер слайду 17

Здатність до польоту птахів, комах, кажанів

Номер слайду 18

Дихання киснем атмосфери Зимова сплячка, заціпеніння тварин. Складніша поведінка. Пристосування до підтримання вологи на сталому рівні

Номер слайду 19

Підтримання температури тіла (багато теплокровних тварин, гріються на сонці плазуни, взимку збільшення підшерстку звірів та пуху птахів)•Потовиділення для охолодження;Мешканці мають внутрішню опору для підтримки тіла;

Номер слайду 20

Пристосовані до добового ритму (активні частину доби, в іншу відпочивають)

Номер слайду 21

ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН до наземно-повітряного середовища:

Номер слайду 22

Пристосування до температурних умов (для зменшення випаровування взимку листяні дерева восени скидають листя, відмирає наземна частина трав)У деяких рослин плоди і насіння поширюється вітром або тваринами (кульбаба, липа, реп'ях, птахи розносять насіння, поїдаючи плоди)Дихання киснем атмосфери. Рослинність лісу формує яруси

Номер слайду 23

Пристосування до підтримання вологи на сталому рівні (довге коріння, дрібне листя, колючки в посушливих районах, широке листя у вологих районах)Ввечері деякі рослини закривають квітки;Випаровування води з листків для охолодження;Раннє цвітіння лісових трав;Спрямування листків до світла, у тіні горизонтальне розташування листків для кращого потрапляння світлових променів.

Номер слайду 24

Форма дзьоба птаха показує, чим він живиться:короткий і товстий дзьоб для насіння (снігур, горобець, кури)гострий загнутий донизу міцний дзьоб допомагає хижакам розривати здобич (яструб, орел, сова, сокіл)

Номер слайду 25

Форма дзьоба птаха показує, чим він живиться:довгий прямий, іноді трохи загнутий до гори дзьоб для слизької здобичі – риб, жаб (лелека, бузьок)короткий та широкий для ловлі на льоту комах (ластівка)

Номер слайду 26

Уявіть себе якоюсь рослиною або твариною, що мешкає у вашому краї (наприклад, кульбаба або білка). Складіть невеличке усне оповідання про пристосування обранного виду до життя. Домашнє завдання:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Винник Ірина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Єнікеєва Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Савош Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Лобань Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Водовіз Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Шевчук Тетяна Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
20168
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку