Презентація з теми: "Кількісний склад сумішей"

Про матеріал

Презентація з теми: "Кількісний склад сумішей" з елементами формувального оцінювання. (За підручником Олексій Григорович, Олександр Недоруб)

Матеріали по формувальному оцінюванню:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-temi-osoblivosti-formuvalnogo-ocinyuvannya-457971.html

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кількісний склад сумішей

Номер слайду 2

Очікувані результати. Після уроку ви зможете:розв’язувати задачі на знаходження масової частки компонентів у різних сумішахвизначати масову частку компонентів у суміші за відомими масами речовинзастосовувати знання про масову частку для підготовки розчинів заданої концентрації

Номер слайду 3

Формувальне оцінювання передбачає: інтерактивні завдання контроль розуміння матеріалу в процесі уроку: опитування дискусії короткі практичні вправи. Самооцінка взаємооцінка учнівзворотний зв’язок

Номер слайду 4

Обираємо настрій на урок

Номер слайду 5

План роботи: Визначення сумішей та їх класифікація Поняття масової частки Розрахунки кількісного складу сумішей (приклади) Формувальне оцінювання (контрольні запитання, завдання) Підсумкові висновки

Номер слайду 6

контрольні запитання. Що таке суміш? Визначення суміші: поєднання двох або більше речовин із збереженням їх властивостей Приклади з повсякденного життя Відмінність сумішей від хімічних сполук.(Формувальне оцінювання: коротке опитування у форматі «хто може навести приклади сумішей?»)

Номер слайду 7

контрольні запитання. Класифікація сумішей Однорідні: приклад – сіль у воді Неоднорідні: приклад – пісок у воді Обговорення прикладів у класі(Формувальне оцінювання: робота в парах – знайдіть ще приклади кожного типу та поясніть, чому вони відносяться до однорідних або неоднорідних сумішей)

Номер слайду 8

АЯкі методи розділення сумішей вам відомі?Неоднорідні суміші: дія магніту, фільтрування, відстоювання. Однорідні суміші: випарювання, дистиляція(Формувальне оцінювання: робота в парах – знайдіть приклади до кожного типу та поясніть, чому вони можуть розділені саме так)КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

Номер слайду 9

інтерактивне завдання (скласти картки)Суміші: Повітря. Морська вода. Солодкий чай. Олія у водіСталь. Молоко Туманґрунт Однорідні (гомогенні)✅ Повітря (суміш газів)✅ Морська вода (розчин солей у воді)✅ Солодкий чай (розчин цукру у воді)✅ Сталь (сплав металів)Неоднорідні (гетерогенні)❌ Олія у воді (не змішується, утворює емульсію)❌ Молоко (емульсія, під мікроскопом видно жирові краплі)❌ Туман (аерозоль, частинки води в повітрі)❌ Ґрунт (суміш піску, глини, органічних речовин, мікроорганізмів тощо)(ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ: РОБОТА В ГРУПАХ – ІНТЕРАКТИВНІ ЗАВДАННЯ)

Номер слайду 10

Хімічний диктант{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 Чи є повітря сумішшю?так2 Чи можна відокремити компоненти неоднорідної суміші фільтруванням?так3 Чи є вода чистою речовиною?ні4 Чи можна розділити розчин кухонної солі випарюванням води?так5 Чи є залізні ошурки та пісок однорідною сумішшю?ні6 Чи можна відокремити залізо із суміші з сіркою за допомогою магніту?так7 Чи є молоко однорідною сумішшю?ні8 Чи можна розділити фільтруванням розчин цукру?ні9 Чи містять природні мінеральні води домішки?так10 Чи можна використовувати відстоювання для розділення суміші води та піску?так11 Чи є сплави металів сумішами?так12 Чи можна розділяти рідкі однорідні суміші за допомогою випарювання?так

Номер слайду 11

Взаємоперевірка{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}123456789101112тактакнітакнітакнінітактактактак(ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ: РОБОТА В ПАРАХ – САМООЦІНКА ТА ВЗАЄМООЦІНКА УЧНІВ)

Номер слайду 12

1. Масова частка компонентів. Масова частка (w) компонента в суміші — це відношення маси цього компонента до маси суміші Наприклад, якщо в газованому напої 10% цукру, то це означає, що в кожних 100 г напою міститься 10 г цукру. Відповідно, маса решти компонентів — 90 г

Номер слайду 13

2. Поняття кількісного складу сумішей Масову частку обчислюють за формулою: Якщо цей дріб помножити на 100 %, то одержимо значення масової частки компонента у відсотках:

Номер слайду 14

3. Маса суміші та компонента. Маса суміші складається з мас усіх її компонентів: Знаючи масу суміші й масову частку певного компонента, можна обчислити масу цієї речовини в суміші:

Номер слайду 15

4. Приклади розв’язування задач

Номер слайду 16

4. Приклади розв’язування задач

Номер слайду 17

4. Приклади розв’язування задач

Номер слайду 18

5. Практичне значення. У харчовій промисловості (визначення вмісту цукру, солі, білків та ін. у продуктах)У фармації (склад ліків)У екології (забрудненість повітря, води, ґрунтів)

Номер слайду 19

6. Робота в групах. Прокоментуйте, що означає «описати якісний склад сумішей». Прокоментуйте, що означає «описати кількісний склад сумішей».

Номер слайду 20

6. Робота в групах(Гра «хто швидше?»){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Компонент. Маса (г)Загальна маса суміші (г)Масова частка (%)Масова частка. Сіль 10 г100 г10%0,1 Цукор 20 г400 г5%0,05 Спирт 4 г20 г20%0,2

Номер слайду 21

Практичне завдання: Нам потрібні: гаряча вода цукор стакан чайна ложка Столова ложкачайний пакетик

Номер слайду 22

Вміст деяких продуктів в грамах{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Речовина Стакан Столова ложка. Чайна ложка. Вода250155 Кухонна сіль (Na. Cl)3252510 Цукор2002510 Сода –2512 Лимонна кислота–2510 Оцет 250155

Номер слайду 23

Приготування розчину із заданою масовою часткою розчиненої речовини. Готувати будемо, виходячи із наявних мір. Ми можемо відміряти стаканом 250 г води, або скористаємося мірною ємністю. Якщо ж немає ні стакана, ні мірної посудини - скористаємося столовими і чайними ложками. (У столовій ложці 15 г води. 250 г: 15 г ≈ 16 ложок)

Номер слайду 24

В чашку поміщаємо пакетик чаю, додаємо гарячої води та цукру (таку кількість, яку любимо). Перемішуємо.І поки напій охолоне розраховуємо масову частку цукру в одержаному розчині. (Масу пакетику чаю не враховуємо: ми його потім викинемо). Масу цукру беремо у таблиці – одна чайна ложка 10 г. СМАЧНОГО!

Номер слайду 25

Підведемо підсумки. Обговорення: Як визначають масову частку речовини?Чому важливо знати склад сумішей?Висновки: кількісний склад сумішей допомагає визначити їхні властивості та практичне застосування.(Формувальне оцінювання: сформулюйте одне питання по темі та обміняйтеся ним із сусідом по парті)

Номер слайду 26

Рефлексія

Номер слайду 27

Рефлексія

Номер слайду 28

Домашнє завдання. Опрацювати § 14 Виконати завдання 160, 162

Номер слайду 29

Робота з інформацією. Багато хто дома маринує огірки. Обчисліть масу кухонної солі (г), яку слід узяти для приготування розсолу масою 250 г із масовою часткою солі 5 %.

Номер слайду 30

Робота з інформацією. Фізіологічний розчин, який використовують у медицині, — це розчин хімічно чистої кухонної солі з масовою часткою 0,9 %. Обчисліть масу (г) води та солі для приготування такого розчину масою 10 кг.

Номер слайду 31

Робота з інформацією. Для консервації кабачків треба приготувати розсіл із масовою часткою солі 5 %. Обчисліть масу (г) солі, яку треба додати до води масою 1 кг.

Номер слайду 32

Робота з інформацією. Одна таблетка містить 200 мг парацетамолу та 100 мг допоміжних речовин (1 мг = 0,001 г). Обчисліть масову частку парацетамолу в одній таблетці.

Номер слайду 33

Робота з інформацією. Аналіз повітря в промисловій зоні виявив, що в ньому міститься сірчистий газ, масова частка якого становить 0,03 %. Обчисліть масу (г) сірчистого газу, що міститься в 1 м3 повітря, якщо густина повітря становить 1,2 кг/м3.

Номер слайду 34

Робота з інформацією. Масова частка пантенолу в шампуні становить 2 %. Обчисліть масу (г) пантенолу, що міститься в шампуні масою 250 г. Дізнайтеся з інтернет-ресурсів, на яку речовину в організмі людини перетворюється пантенол.

Номер слайду 35

Робота з інформацією. Певний лікарський засіб містить 50 мг активної речовини на 5 мл засобу. Визначте, який об’єм (мл) засобу потрібно прийняти, якщо призначена лікарем доза становить 150 мг.

Номер слайду 36

Робота з інформацією. У ґрунті виявлено 0,1 % атомів Нітрогену (за масою). Обчисліть масу атомів (кг) Нітрогену, що міститься в ґрунті масою 1 тонна.

Номер слайду 37

Робота з інформацією. У класі виконали експеримент із вимірювання вмісту вуглекислого газу в повітрі. Зібрали повітря масою 1 кг, у якому масова частка вуглекислого газу становила 0,04 %. Обчисліть масу (г) вуглекислого газу, що міститься в зібраному повітрі.

Номер слайду 38

Робота з інформацією. У річці виявлено підвищений вміст йонів Плюмбуму. В 1 кг води виявлено 0,05 г йонів Плюмбуму. Обчисліть масову частку Плюмбуму у воді.

Номер слайду 39

Робота з інформацією. В одній таблетці вітамінного комплексу масова частка вітаміну С становить 10 %, вітаміну D — 5 %, інше (85 %) — допоміжні речовини. Обчисліть масу (мг) кожного компонента в таблетці масою 200 мг.

Номер слайду 40

Робота з інформацією. Будь-яка речовина, що продається в магазинах, містить домішки. Навіть звичайний цукор — це не чиста сахароза. Зверніть увагу на етикетку пакування цукру, де зазначено вміст речовини. Зазвичай у білому цукрі вміст основної речовини становить 99,8%, а все інше — вода. Обчисліть масу (г) води в такій пачці цукру масою 2 кг.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Антоненко Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Панасюк Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
1 березня
Переглядів
498
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку