Презентація. Здоров’язберігаючі технологій на уроках природничого циклу

Про матеріал

Здорова дитина – здорове покоління – майбутнє держави. Тому

головною метою школи є формування фізичного, соціального,

психічного, духовного, інтелектуального та творчого аспектів здорової

особистості. Відповідно до методичних рекомендацій щодо вивчення

шкільних дисциплін важливою ознакою сучасного уроку є використання

здоров'язберігаючих технологій.

Аналіз класифікацій існуючих здоров'язберігаючих технологій дає

можливість виокремити такі типи (за О. Ващенко)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Впровадження здоров’язберігаючих технологій НА Уроках природничого циклу

Номер слайду 2

Здорова дитина – здорове покоління – майбутнє держави. Тому головною метою школи є формування фізичного, соціального, психічного, духовного, інтелектуального та творчого аспектів здорової особистості.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Внутрішньошкільні фактори, що впливають на здоров'я учніввзаємини з однокласниками  ставлення вчителів  здоров'я вчителіввид навчальної діяльностітехнології, стиль викладаннявідмітка, оцінка знаньобсяг домашніх завданьрежим днярозклад навчальних занятьхарчуваннясанітарно-гігієнічні умови режим змін. Організація занять. Режим функціонування школиздоров'я школярауроки фізкультуриспортивні секції та гурткидозвілля

Номер слайду 5

Поняття “здоров’язбережувальні технології” об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.

Номер слайду 6

сприятливі умови навчання дитини в школі (без стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання)оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог)необхідний достатній та раціонально організований руховий режим. Здоров’язбережувальні технології

Номер слайду 7

Відповідно до методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін важливою ознакою сучасного уроку є використання здоров’язберігаючих технологій. Класифікація здоров’язбережувальних технологій (за О. Ващенко): здоров’язберігаючіоздоровчі технології навчання здоров’ювиховання культури здоров’я

Номер слайду 8

здоров’язберігаючі – технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі, відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини; оздоровчі – технології, спрямовані на вирішення завдань зміцнення фізичного здоров’я учнів, підвищення потенціалу здоров’я: фізична підготовка, аромотерапія, загартування, гімнастика, фітотерапія, музична терапія; технології навчання здоров’ю – гігієнічне навчання, формування життєвих навичок (керування емоціями, вирішення конфліктів), профілактика травматизму та зловживання психоактивними речовинами, статеве виховання; виховання культури здоров’я – виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, формуванню уявлень про здоров’я як цінність, посиленню мотивації на ведення здорового способу життя, підвищенню відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я родини. Ці технології допомагають учням жити без конфліктів, навчають зміцнювати та зберігати своє і цінувати чуже здоров’я. Вони прищеплюють дітям принципи здорового способу життя і посилюють мотивацію до навчання.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Напрями реалізації здоров'язберігаючої діяльностіСпортивно-оздоровча робота з дітьми. Формування у школярів та батьків уявлень про здоровий спосіб життя. Створення умов, що сприяють збереженнюі зміцненню здоров'я дітей на уроці і в позаурочній діяльності.

Номер слайду 11

ЗАХОДИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ВИХОВАННЯПрофілактика правопорушень. Утвердження здорового способу життя. Система виховання здорового способу життя. Бесіди, лекції лікарів, участь в акціях, перегляд фільмів. Профілактика шкідливих звичок. Зустрічі з представниками правоохоронних органів,залучення учнів до цікавих справ, гурткової роботи, бібліотеки,індивідуальна робота. Залучення до спортивних змагань, туризму, занять у спортивних секціях

Номер слайду 12

В практиці своєї роботи я для зменшення психологічного та фізичного навантаження під час уроків природничих дисциплін (природознавства) використовую різні види здоров’язберігаючих технологій. Фізкультхвилинки Дозволяють зняти втому, підвищити фізичну і розумову активність; проводяться не тільки за столом, а й при сидінні, стоянні, а іноді й при ходьбі по класу під час письмових, практичних та лабораторних робіт. Ці вправи можуть проводити вчитель, самі учні, поєднуючи їх з елементами гри. Наприклад: у 7 класі прививчені теми «Рослини саду» на уроці природознавства можна провести таку вправу: фізкультхвилинка: У садку зеленому. Яблук нарвемо. В кошики великіМи їх складемо. Ручки хай потрудяться —Буде нелегко. Вправними, бадьорими,Дружними ростемо.

Номер слайду 13

Пальчикова гімнастика. Дослідження фізіологів підтвердили, що існує взаємозв'язок між рухами пальців, кисті та розвитком мислення, що впливає на функціонування центральної нервової системи та розвиток мовлення. «Квітка»Вихідна позиція: долоні підняти вгору, пальці створюють «пуп’янок», основи кистей притиснуті одна до одної. Квітка «розпускається»: розводимо одночасно пальці рук у боки, а потім зводимо пальці разом. Вранці сонечко зійшло,Розпустилась квітка. А увечері закриєПелюсточки швидко.

Номер слайду 14

Психогімнастика. Зберігає психічне здоров’я, розвиває краще розуміння себе та інших, створює можливості для самовираження особистості, допомагає тренувати свою увагу, пам’ять, спостережливість, витримку та можуть допомогти у формуванні емпатії в тандемі із живою природою. Такі вправи можуть проводитися у вигляді ігор, де потрібно зобразити певні емоції (на уроках природознавства) або продемонструвати за допомогою пантоміми вивчені терміни, об’єкти, явища (приклади живої та неживої природи, хімічне обладнання, вчених та їх досягнення). Ефективним прийомом є використання емпатії на уроках (наприклад, алкоголь, вода та ін., розкажіть про ваш шлях до організму людини, вплив на нього та яким чином від вас можна захиститися). При вивченні ботаніки та зоології пропоную учням перевтілитися у якусь рослину чи тварину, тобто зайняти іншу нішу життя на планеті, що сприяє розвитку уяви, емоцій, відповідального ставлення до всього живого, чим активізується пізнавальна активність і формується психічне і духовне здоров’я; перевтілення носить назву імаготерапія.

Номер слайду 15

Вправа «Якби ця тварина була б людиною, то…»Мета: навчитися асоціювати відомі емоції. Завдання: всім відома гра в асоціації «Якби я був твариною, то був би..». Вправа «Якби ця тварина була б людиною, то…» дає можливість описати відомих тварин з точки зору характерних емоцій. Вчитель називає тварину, учні по бажанню висловлюють свої думки. Наприклад: якби собака була б людиною, то вона була б дружелюбною, радісною, сміливою і т.п. Вправа «Якби ця рослина могла говорити, то…»Мета: розвинути усвідомлення зв’язку «дія – наслідок – емоція», навчити коректно описувати емоції відповідно до ситуації. Завдання: емоції народжуються як наслідок певних дій. Тому важливо сформувати безперервний зв'язок «дія – наслідок – емоція».. Вчитель називає рослину (або ж учень сам обирає її в рамках тематики), а учасники продовжують речення, пояснюючи свої відповіді. Наприклад: якби куль-баба могла б говорити, то вона б попросила не зривати її цвіт. Куль-баба відчуває біль. Якби соняшник міг говорити, він подякував би за тепле сонце на небі. Соняшник відчуває радість. https://naurok.com.ua/vprovadzhennya-vprav-na-rozvitok-empati-pid-chas-provedennya-predmetnih-urokiv-117738.html

Номер слайду 16

Арт-техніка. В основі арт-техніки лежить творча діяльність, у першу чергу малювання і ліплення. Ця методика сприяє духовному розвитку, підвищенню дитячої самооцінки, впевненості у власних силах. Наприклад: на уроках можна проводити вивчення символів, елементів, назв і формул у вигляді розмальовок, де потрібно розфарбувати певні категорії об’єктів різними кольорами. На уроках природознавства, учням можна запропонувати зліпити молекули різних речей з пластиліну. На уроках біології арт-техніку можна застосувати при вивченні будови клітини: учні ліплять органели і вказують їх функції. На уроках основ здоров’я навчальні проекти школярі виконують у вигляді колажів. Для підвищення інтересу до вивчення природничих дисциплін можна застосовувати малювання кавою або молоком, вивчаючи таким чином склад і властивості речовин.

Номер слайду 17

Кольоротерапія. Кольори мають вплив на організм, нервову систему та психіку людини. Діти рано починають відчувати колір та підбирати його для зображення свого настрою. Цю технологію можна застосувати, використовуючи прийоми «Кольоровий настрій» та «Щоденник настрою» на початку та в кінці уроку. Також колір може передавати риси характеру та емоційний стан учня:– темно-синій – концентрація на внутрішніх проблемах, потреба в спокої; – зелений – рівновага, незалежність, впертість, прагнення до безпеки;– червоний – сила волі, агресія, підвищена збудженість, активність;– жовтий – добрі емоції, безпосередність, цікавість, оптимізм; – чорний – пригніченість, протест, справжня потреба в змінах. Вчитель, аналізуючи «кольоровий» настрій учнів у класі, може корегувати форми і методи роботи на уроці.

Номер слайду 18

Заняття на свіжому повітрі. Перебування дитини на свіжому повітрі зміцнює організм, нормалізує нервову систему, укріплює пам’ять та уяву. Тому корисним для зміцнення здоров’я буде проведення уроків природознавства, яу світі на свіжому повітрі. Таким чином можна вивчати явища, об’єкти живої та неживої природи, правила дорожнього руху, правила поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Номер слайду 19

Ігри та ігрова терапія.Ігрові методи є ефективним засобом активізації навчання учнів. У грі легше подолати труднощі, перешкоди, психологічні бар'єри, самостійно приймати рішення та висловлювати свою думку. На уроках природознавства та я у світі я використовую вправи «Знайди пару», «Мікрофон», «Морський бій на періодичній системі», «Хрестики-нулики», «Лабіринт», «Четвертий зайвий», «Установи відповідність». В ігровій формі можна проводити вправи для тренування очей, пропонуючи дітям знайти формули речовин, хімічних елементів (на уроках хімії) або планети Сонячної системи чи сузір’я (на уроках природознавства).

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Впровадження таких здоров'язберігаючих технологій потребує від учителя: – не допускати перевантаження учнів, визначаючи оптимальний обсяг навчальної інформації й способи її надання; – планувати такі види роботи, які сприяють зниженню втоми; – змінювати види діяльності, чергувати інтелектуальний, емоційний, руховий види діяльності, групову й парну форми роботи, які сприяють підвищенню рухової активності, вчать поважати думки інших, висловлювати власні думки; – проводити ігри та ігрові ситуації, нестандартні уроки, інтегровані уроки; – з перших хвилин уроку створити середовище доброзичливості, позитивного емоційного налаштування (слід пам’ятати, що психологічний стан і психологічне здоров’я учнів впливає і на фізичне здоров’я);

Номер слайду 22

Заходи з упровадження здоров’язбережувальних технологій:• Створення комфортних умов навчання (розклад уроків, перерв, режимні моменти).• Фізкультурно-оздоровчої роботи.• Харчування.• Дотримання санітарно-гігієнічних умов приміщення школи.• Оздоровлення учнів протягом року.• Естетичне оформлення інтер’єру класу, школи.• Проведення круглого столу з проблем упровадження здоров’язбережувальних технологій.• Проведення педагогічних рад.• Спільна робота з батьками.

Номер слайду 23

Разом з Вами, ми вирішим такі питання:• виховання в учнів відповідального ставлення до свого здоров’я;• індивідуальна робота на уроках;• перевірка знань без стресів;• виховання дбайливого ставлення до життя на кожному уроці;• як запобігти перевантаженню навчального процесу;•застосування різнорівневого навчання;• використання інтерактивних методів навчання.

Номер слайду 24

Проблема збереження здоров’я учнів була і залишається актуальною. Оскільки важливою складовою освітнього процесу в школі є формування мотивації до збереження і зміцнення здоров’я. Потрібно працювати за принципом: «Даючи знання – відбирай здоров’я». Тому давайте виховувати здорову, творчу й мислячу особистість!

pptx
Додав(-ла)
Kobzista Marina Volodymyrivna
Додано
22 січня 2022
Переглядів
2360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку