Пропоную у доступній формі допомогти дітям освоїти звуковий аналіз слова від простішого до складнішого. Цей матеріал можна використовувати не лише як презентацію, а й як дидактичні окремі завдання на різні заняття.
Давай пригадаємо разом, які голосні звуки ми вивчили. Шість ми звуків гарних знаємо Їх ми голосно співаємо. А О У Е і И Не соромся повтори. И і Е У О А Гарна пісня голосна.
Номер слайду 3
А О У Е і Иstyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 4
И і Е У О Аstyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 5
Поки ще ти не вмієш писати. Давай домовимось позначати голосні звукикружечком. АОУЕіИ style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 6
Розглянемо малюнки. Вимовимо голосно, що зображено на них. Поміркуємо, скільки голосних звуків у кожному слові. А отже, стільки ж кружечків ми повинні поставити під кожним зображенням.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Інші мовні звуки, а саме приголосні, прийнято позначати однією лінією. Ось наприклад: МЛКСРВ style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 11
Давай спробуємо ще раз назвати , що зображено на знайомих нам малюнках. Проаналізуємо разом скільки приголосних у цих словах. Та де вони розміщені відносно голосних звуків. Приголосні позначаємо однією лінією, пам’ятаймо!
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Є слова, звукова схема яких однакова. Хоча звучать вони по різному . Поспостерігаємо?.. Придумай слова, що б підійшли під цю звукову схему.
Номер слайду 16
Р А К Д У Б
Номер слайду 17
С О В А В О Д А
Номер слайду 18
Серед звуків голосних є один чарівний. Разом з приголосним він поводиться дивно . Це звук [і], він при письмі на паличку схожий. Перед ним ніхто стояти твердо вже не зможе. Візьмемо наприклад звук [м] та поставимо після нього [і]. Як звучатиме [м’] ? – м’яко. Придумай слова із м’яким [м’] ( місяць, міст, камінь, зміна, мішок)
Номер слайду 19
М’які звуки , що стоять перед [і]позначаються у схемі двома рисками. МЛКСРВ ііііііstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 20
Був собі відважний ЛИС. [і] прийла-утік він в ЛіС Л И С Л і С
Номер слайду 21
ДИМ із димаря вирує . Від пожежі хто врятує? [і] на поміч прибуває, [И] зі слова проганяє. Де й розвіявсь сірий дим … От стоїть ціленький ДіМ. Д И М Д і М
Номер слайду 22
У деяких словах приголосні звуки бешкетують. От не хочуть бути твердими і край. А що робити, коли поряд немає звука [і]? Як розпізнати приголосний м’який ? Я думаю, труднощів не виникне. Потрібно добре прислухатися, як вимовляється кожен звук у слові і тоді ти миттю знайдеш бешкетника. На письмі коло літер, що позначають м’який приголосний ставлять “Ь”, або “Я”, “Ю”. Запам’ятай, звук [Й]- завжди м’який!!!
Номер слайду 23
На першому малюнки ти бачиш РИС. Якщо у цьому слові звук [С] вимовити м’яко, то ми зрозуміємо, хто з’їв весь рис. Р И С Р И СЬ