23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Презетація до уроку по темі" Музика бароко"

Про матеріал
Ця презентація допоможе дітям засвоїти матеріал по темі. Надані посилання на твори, які треба прослухати
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стихія музики бароко1

Номер слайду 2

Музика епохи бароко2 Епоха музичного бароко - XVII - перша половина XVIII ст. **У всіх видах мистецтва цього періоду з'являються видатні творчі явища і фігури, художнє значення яких надзвичайно велике.

Номер слайду 3

3 Назвіть пам`ятки. Повторення попередньої теми.122

Номер слайду 4

Назвіть пам`ятки434

Номер слайду 5

Назвіть пам`ятки556

Номер слайду 6

Назвіть пам`ятки678

Номер слайду 7

Назвіть пам`ятки7910

Номер слайду 8

Назвіть пам`ятки81112

Номер слайду 9

Назвіть пам`ятки9

Номер слайду 10

Назвіть пам`ятки10

Номер слайду 11

Музика епохи бароко11 Стиль бароко - це архітектурні ансамблі барочного Риму, Дрездена, фрески і живопис соборів, становлення західноєвропейського театру.

Номер слайду 12

12 Стиль. Стиль бароко з його поривом і неспокоєм набув значного розвитку в музиці, він став закономірним продовженням Ренесансу і передував стилю класицизм. Найвищим досягненням цього періоду стала творчість німецьких композиторів. Й.-С. Баха і Г.-Ф. Генделя

Номер слайду 13

Музика епохи бароко. У культурі бароко з-поміж музичних інструментів почала домінувати скрипка. Її дзвінкий і сильний «голос» порівняно з приглушеним звучанням популярної в попередні часи віоли зумовив її вихід на перший план у творчості й виконавстві. 13

Номер слайду 14

Музика епохи бароко. Розквіту скрипкової музики та виконавства сприяли італійські династії знаменитих скрипкових майстрів Андреа Аматі, Джузеппе Гварнері Дель Джезу і Антоніо Страдіварі. Вони виготовляли струнно- смичкові інструменти (переважно скрипки, альти й віолончелі) з красивим звучанням, що було наближене до виразності людського голосу. Страдіварі також виготовляв гітари, арфи, цитри.14

Номер слайду 15

Музика епохи барокоhttps://youtu.be/b. T4 Ok-7813 M15 Аматі й Страдіварі. ( уривок з к/ф “ Візит до Мінотавра”)

Номер слайду 16

Музика епохи бароко. У Північній Італії в рідному місті Страдіварі Кремоні, де він творив струнно-смичкові шедеври, відкрито музей скрипок. Рекорд за скрипку Страдіварі - $15,9 млн16

Номер слайду 17

17

Номер слайду 18

18

Номер слайду 19

Музика епохи бароко. Клавесин19

Номер слайду 20

Музика епохи бароко. Бартоломео Крістофорі одним з перших удосконалив клавесин, основний на той момент клавішний інструмент. Головним чином зміни торкнулися способу видобування звуку:20

Номер слайду 21

Музика епохи бароко. Серед струнних клавішних інструментів найбільша популярність була у клавесина. У клавесині струну защипувала пір'їнка, а новий інструмент (фортепіано)використовував звуковидобування іншого родинного інструменту — клавікорда, в якому по струні б'є молоточок. Це давало музикантам принципово інші можливості: можна було грати голосно або тихо залежно від характеру дотику до клавіш.21

Номер слайду 22

Музика епохи бароко. У творчості видатних представників італійського бароко Арканджело Кореллі, Джузеппе Тартіні, Антоніо Вівальді досягли досконалості жанри сонати й концерту. Вони потребували від виконавців оволодіння технічною майстерністю.22https://musicseasons.org/korelli-foliya/Арканджело Кореллі

Номер слайду 23

Музика епохи бароко. Антоніо Вівальді – італійський композитор, скрипаль, диригент і педагог. Він є творцем так званої венеційської школи, займає важливе місце в історії інструментальної музики, і насамперед скрипкового мистецтва епохи бароко. Він поєднував професію музиканта з духовним саном, але з більшою енергією присвячував себе мистецтву і педагогіці, як церковній службі.23

Номер слайду 24

Музика епохи бароко. Великий успіх і популярність принесли Вівальді концерти під загальною назвою «Досвід гармонії і винахідництва» (1725), до якого ввійшли знамениті «Пори року».24

Номер слайду 25

25Італійські композитори стали засновниками програмності в цих жанрах

Номер слайду 26

Музика епохи бароко. Концерти Антоніо Вівальді стали зразком для подальших поколінь композиторів. Цикл концертів для скрипки та струнного оркестру «Пори року» — чи не найпопулярніший програмний твір італійського композитора.26

Номер слайду 27

Антоніо Вівальді “ Весна” з циклу “ Пори року” https://www.youtube.com/watch?v=vn40a4u. Od. LU27

Номер слайду 28

Музика епохи бароко. Антоніо Вівальді( 1678-1741)У спадщині Антоніо Вівальді нараховують 450 сольних концертів, зокрема понад двохсот для скрипки та концерти для багатьох інших інструментів: віолончелі, флейти, гобоя, мандоліни, валторни, органа та різних мішаних складів. З- проміж них є програмні твори: пейзажні замальовки («Буря на морі»), втілення душевного стану людини («Тривожність») тощо.28

Номер слайду 29

Музика епохи бароко. Після смерті (1741 р., Відень) композитор був забутий на 200 років. Про нього знали тільки історики музики. Відродження імені і творчості Вівальді відбулося завдяки Баху, який переклав для різних інструментів 12 концертів Вівальді. Стиль Вівальді вважається перед класичним, він характерний для підготовчого етапу на шляху до музичної класики ХVІІІ ст., до класичного симфонізму.29

Номер слайду 30

Музика епохи бароко. Творіння генія завжди виходить за рамки звичайного часу. У цій музиці є те, на що душа відгукується у будь-яку епоху. Сьогодні музика Вівальді дуже популярна. Теми з пір року можна почути всюди: в телевізійній рекламі, концертах старовинної музики, на радіо.30

Номер слайду 31

31 Вершинами художньої зображальності Вівальді є концерти «Зима», в якому напрочуд майстерно відображаються пронизлива зимова холоднеча, завивання вітру, катання на ковзанах та “ Літня гроза” ( “Шторм”)

Номер слайду 32

А. Вівальді “ Зима” https://www.youtube.com/watch?v=QFFrk. ZOYojk32

Номер слайду 33

А . Вівальді “ Літня гроза” https://www.youtube.com/watch?v=N5 SIx. DLO2io33

Номер слайду 34

Bel Suono - Vivaldi. Four seasons. Summer (Official Video 2018)34

Номер слайду 35

Танцюючий фонтан у Харкові35

Номер слайду 36

36 Світовою вершиною музики й кульмінацією музичного бароко є творчість Йоганна Себастьяна Баха.

Номер слайду 37

Йоганн Себастьян Бах (1685-1750)Спадщина композитора охоплює найрізноманітніші жанри світської і духовної музики, вокально-хорову й інструментальну сфери. Німецький геній створив 48 прелюдій і фуг «Добре темперованого клавіру », які написані у 12 мажорних і 12 мінорних тональностях. Вони стали справжнім відкриттям у музичній культурі.37

Номер слайду 38

38 Улюбленим інструментом Баха був орган, у майстерності гри й головне імпровізації на ньому він був справжнім віртуозом.

Номер слайду 39

Музика епохи бароко. Найкращі музиканти того часу служили церковними органістами. Вони створювали музику для цього інструмента. У період бароко це була поліфонічна музика39

Номер слайду 40

Музика епохи бароко. У цей час розквітли й різні поліфонічні жанри: чакона, пасакалія, інвенція. Вершиною поліфонічної музики, найдосконалішим її жанром стала фуга. Зазвичай виконанню складної фуги передує прелюдія або токата чи фантазія імпровізаційного складу. Разом вони утворюють цикл40

Номер слайду 41

«Токата і фуга ре мінор»Й. С. Баха набула надзвичайного поширення, зокрема і в різному аранжуванні (для фортепіано, баяна, електрогітари, для струнного, естрадно-симфонічного і джазового оркестрів, навіть для хорового виконання а капела).41

Номер слайду 42

І. С. Бах Токата і фуга ре мінор https://www.youtube.com/watch?v=q. PNt. I2w. M9 Yo42

Номер слайду 43

Георг Фрідріх Гендель ( 1685-1759)43

Номер слайду 44

Георг Фрідріх Гендель. В історію музики він увійшов як блискучий майстер монументальної ораторії, переважно на біблійні сюжети (32 твори, зокрема найвідо-міша у світі «Месія»). Також він автор понад 40 опер та багатьох інструментальних творів. Композитор створив новий тип ораторії, грандіозної за масштабами й демократичної за музичною мовою.44

Номер слайду 45

George Frideric Handel - Messiah ( Георг Фридрих Гендель - Мессия)https://www.youtube.com/watch?v=n5p. G6ve5 HUI45

Номер слайду 46

Музика епохи бароко. Висновок:в музиці бароко визначальними стають піднесені, величні образи, сильні почуття й емоції. Провідними є монументальні, масштабні жанри, в яких людський голос поєднується з можливостями оркестру та хору - опера,ораторія, меса тощо. У центрі музичної культури стає композитор, виконавець, які безпосередньо звертаються до слухача. Продовжується процес професійного становлення композитора, розгортання музичного життя, освіти, нотодрукування. Інтенсивно розвивається інструментальна музика.46

Номер слайду 47

Дякую за увагу!47

Номер слайду 48

Список посилань1. Масол Л. М. Мистецтво: підруч. для 8 кл загальноосвіт. навч. Закл/Л. М. Масол.-Х.: ФОЛІО, 20162. Блог Світлани Тунік https://svet-mus.blogspot.com/https://www.youtube.com/watch?v=q. PNt. I2w. M9 Yohttps://youtu.be/b. T4 Ok-7813 Mhttps://www.youtube.com/watch?v=vn40a4u. Od. LUhttps://www.youtube.com/watch?v=QFFrk. ZOYojkhttps://www.youtube.com/watch?v=n5p. G6ve5 HUI48

pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
14 лютого
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку