Пригоди в замку на острові «Хім-біо» інтегрований захід

Про матеріал

Мета: показати учням дійсну красу життя, довести на конкретних прикладах, що життя відкриває величезні можливості для людини в різних сферах її діяльності; активізація розумової діяльності та розвиток творчих здібностей учнів на позакласних заходах продовжувати вдосконалювати уміння творчо працювати: спостерігати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати; сприяти виробленню дослідницьких навичок розвитку логіки; виховувати самостійність, активність,наполегливість, відповідальність.

Перегляд файлу

Пригоди в замку на острові «Хім-біо»

Мета: показати учням дійсну красу життя, довести на конкретних прикладах, що життя відкриває величезні можливості для людини в різних сферах її діяльності; активізація розумової діяльності та розвиток творчих здібностей учнів на  позакласних заходах продовжувати вдосконалювати уміння творчо працювати: спостерігати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати; сприяти виробленню дослідницьких навичок розвитку логіки; виховувати самостійність, активність,  наполегливість, відповідальність.

Обладнання: періодична система хімічних елементів, картки-завдання, лабораторне устаткування, пластилін.

Форма проведення: подорож.

Хід заходу

 І. Розминка «Схожі один на одного»

Учитель. Усі ми дуже різні й водночас надзвичайно схожі. Зараз це перевіримо. Хто полюбляє ласувати морозивом, підніміть угору праву руку, у кого вдома є домашні тварини — ліву, хто любить свою родину — плесніть у долоні, а всі, у кого є друзі, посміхніться. Ось бачите, ми тепер бачимо, що схожі один на одного.

Вам пропонується гра «Пригоди в замку на острові «Хім-біо». Замком на час гри буде школа, а острів Хім-біо це ваші знання з хімії, біології та російської мови.

Уявіть себе мандрівниками, що заблукали у лабіринтах замку... На кожному з поверхів вас чекають певні випробування. Пройти їх можна завдяки знанням біології. Кожна подолана перешкода дозволить дізнатися букву зі слова-паролю, який треба буде назвати перевізнику капітану човна, що чекає на виході із замку. Бажаю вам успіху!

j0251301III. поверх. «Флора» (Кожне вірно виконане завдання оцінюється в 1 бал, за відповідь на питання суперників – 2 бали. )

Етап 1. Водорості

Знайдіть зайві поняття: ризоїди, гриби, рослини, улотрикс, ламінарія, маршанція, кедр, корінь, флоема, талом.

Буква паролю В.

Етап 2.Зрительное и слуховое восприятие

(на фоне мелодии вальса П.Чайковского из балета «Щелкунчик»):

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\я\Новая папка\517703.jpg

Учитель:  Дыхание розы возносит душу,

Ромашка просится в венок,

Звенит колокольчик... Слушай,

Что говорит тебе каждый цветок!

Цветы украшают нашу жизнь, дарят нам незабываемые мгновения прекрасного настроения, восхищения, радости, счастья.

Немного из истории цветов.

Голландия создала тюльпанам скандальную историю: в Амстердаме и сейчас стоит дворец, купленный некогда за 3 тюльпанные луковицы. Римляне расплачивались бочками с золотом за доставку и приобретение африканских роз.

Немецкие садовники в честь поэта Гёте вывели сорта фиалок черного, красного и голубого цветов. (Красочный фестиваль цветов в Голландии)

Смотири на доску:   C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\я\Новая папка\522270_501237.jpg

(Необозримые тюльпанные поля Голландии))

Смотири на доску:

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\я\Новая папка\527740.jpg

 

(Когда синее небо упало на землю)

 

 

Смотири на доску:

j0251301C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\я\Новая папка\желтый.jpeg      C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\я\Новая папка\1213719596IcUw7Vz.jpg     C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\я\Новая папка\fialka01.jpg

 I   II    III

 

 

 

 

 

Задание

 Выберите по два символа, которые точнее всего характеризуют ваш цветок (I- счастье, солнце; II- любовь, огонь; III- верность, доверие), запишите.

Буква паролю Г

 

j0251301        Етап 3. «Явища на острові».

 Учитель.

   Допоможіть порадою.

    Бо мають згубну звичку

    Дискутувати явища

      Фізичні й хімічні.

             Ні вдень, ні ніччю темною

             Нема навколо тиші.

Ніяк не можуть вирішить.

Хто з них є важливіший.

Так голосують раз у раз.

Хто знає, може, ти

їм допоможеш відповідь

Ту жадану знайти?

  •                випаровування води     Ф
  •                                                            горіння свічки X
  •                                                            ковка металу  --Ф
  •                                                            ржавіння заліза X
  •                                                            розплавлений скла Ф
  • скисання молока X

 Когда весенний, первый     гром.

Как бы резвяся и игая,

Грохочет в небе голубом.

(Грім)

Ты небо недавно кругом облегала,

И молния грозно тебя обвивала:

 И ты издавана таинственный

гром

И алчную землю поила дождём.

(О.С. Пушкін «Хмара»)

 (Блискавка, грім, дощ)

Мой костер в тумане светит

Искры гаснут на лету...

(Горіння)

Еще в полях белеет    снег,

А воды уж весной шумят.

(Сніг)

Буква паролю О.

 

 ІІ. Поверх

j0251301

Етап 1. Городник

Визначте типи плодів у рослин (за малюнками або роздатковим матеріалом).

(Наприклад: груша — яблуко, вишня — кістянка, капуста — стру­чок, горіх — горіх, горох — біб, шипшина — горішок, суниця — суничина, гарбуз —                             гарбузина, помідори — ягода, пшениця — зернівка.)

Буква паролю Е.

Етап 2.Гра « Вставити слово»

 

Звертаємося  до скарбнички народної мудрості і пропонуємо учням вставити пропущені слова у народні прислів`я:

 

  1. Мудрий не все ____, що знає, а дурень не все_____, що каже. 

                                                                                              ( каже, знає)

  1. Не бійтеся розумного  _____, а бійтеся дурного ______ .

                                                                                  ( ворога, приятеля)

  1. ______ пошли – одне слово скажи, _______ пошли – три скажи та ще й сам за ним ______ .                                         (Розумного, дурня, піди)

 

  1. Хто хоче більше ____, треба менше _______.  ( знати, спати)
  2. Око  бачить далеко, а ____ ще далі.  ( око, розум)

Буква паролю Л.

« Гумор»

Перлини учительських зауважень

1.Якщо ви будете сидіти тихо, то почуєте, як миша пролетить.

2. Не виводьте мене з норми.

3. Я два рази повторюю, а третій раз я буду виганяти.

4. Я починаю виходити і буду бити оцінкою.

5. Не все усно треба писати.

6. А у вас що язика немає постукати?

7. А зараз я пройдусь по вашим зошитам і зроблю вам приємне червоною ручкою.

8. Відкрили підручник на 26 – й сторінці, ні, перегорніть далі на 22-у.

j0251301

Етап 3. «Хімічні загадки»

  1. Куди ступиш, всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)
  2. Хто про воду, друзі, знає, коли вона замерзає? І коли вона кипить? Точно скаже, хоч мовчить. (Термометр)
  3. У воді росте, у воді кохається, у воду попаде - води злякається. (Сіль)
  4. Білий, як сніг, в пошані в усіх, до рота попав, там і пропав. (Цукор)
  5. 5У нас зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом. (Іній)
  6. Бажаний гість, замість цукерок дрова їсть. (Вогонь)
  7. Сам не горить, а горіння підтримує.  (Кисень)
  8. Хто мовчить, а всіх людей навчить?  (книга)
  9. В лісі родилося, в майстерні створилося, а на руках плаче.                                                     
  10. ( сопілка, скрипка)
  11. Що можна бачити з заплющеними очима? (сон)
  12. Дві дощечки, дві сестри несуть мене з гори. ( лижі)

Буква паролю Л.

j0251301

 

 

 

 

І. Поверх

 

Етап 1. «Масова частка»

 

 

 

AlPO4

 

 

 

Nа2O

MgH2

 

Ca(OH)2

H2SO3

Sn02

 

 

 

Na2SO4

 

 

 

Н2О

СаН2

 

Mg(OH)2

H2CO3

WO3:,

Буква паролю І.

j0251301

 

 

 

Етап 2. Практичне дослідження Усі рослинні організми мають клітинну будову. Водорості не виняток, їх тіло також побудоване з клітин.

Завдання

З допомогою пластиліну зобразіть на дошці для ліплення клітину. (Обговорення самостійної роботи учнів.) Доповніть ваші клітини складовими, які б вказували на те, що це саме рослинна клітина.

Буква паролю А.

 

 

Етап j02513013. Гра « Інтелектуальні розваги»

 

 Розгадайте  народне прислів`я:

D:\мамке\презентации\клетка\doc25.gif

PE02002_eyeC:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Clipart\cagcat50\NA01441_.wmf

 

 

 

 

 

На                             ,як                           , а на                   ,як                                          

 

  1.         На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.

 

 

2. Вовка ноги годують. Буква паролю О.

 

j0251301

 

 

 

Етап 4 «Кодограма»

Запитання

Код

Приклади

!. Який спосіб живлення

а

Хемотрофнин;

властивий водоростям?

б

фототрофний;

 

в

гетеротрофний

2. Які органели мають клітини

а

Ядро;

водоростей?

б

цитоплазму;

 

в

хлоропласти;

 

г

мітохондрії

3. Де у клітинах водоростей

а

У ядрі;

міститься хлорофіл?

б

у хлоропластах;

 

в

у цитоплазмі

4. Якими способами

а

Вегетативним;

розмножуються водорості?

б

статевим;

 

в

нестатевим

5. Яка з названих водоростей

а

Хламідомонада;

не мас джгутика,

б

хлорела;

є одноклітинною, живе у воді

в

улотрикс;

й мас кормове значення?

г

спірогіра

6. Які з перелічених водоростей

а

Улотрикс;

належать до відділу

б

ламінарія;

Бурі водорості?

в

саргасум

7. Де поширені червоні

а

Переважно в прісних

водорості?

 

водоймах;

 

б

переважні) в солоних водоймах

Буква паролю Я

Складаємо слово з отриманих букв (ВАЛЕОЛОГІЯ)

Підбиваємо підсумки змагання, нагороджуємо переможців

 

Наш захід хочу закінчити такими побажаннями:

Зламана гілка

Зламав Івасик гілку ясеневу

І кинув геть, коли награвся нею.

Веселий він побіг собі додому.

 Вона ж лежить на гнилищі  рудому.

 В самотині зітхає гілка тяжко:

 Уже на ній не сяде більше пташка.

 Вже вітерець її не захитає,

«Хитає ще? - її не запитає.

 В її прожилках не бродити соку,

 Не гріти мрію, ніжну і високу!

 Івась у ліжку спить спокійно, тихо.

Невже не знає він, що скоїв лихо?   ( Анатолій Бортняк)

З'явилась хімія давненько

За декілька тисячоліть

Та рухалася помаленьку

Тепер - ракетою летить.

Тому, хто хімії не знає і не поважає.

Той на небезпеку себе наражає.

Знання хімічні здобуваймо.

І тільки правильним повинне бути їх застосування!

Бережіть природу, здобувайте знання, будьте здорові!

 

doc
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку