Природне угруповання море.

Про матеріал
Природне угруповання море. Мета: збагатити уявлення учнів про рослинний і тваринний світ морів; розвивати вміння встановлювати зв’язки між рослинами та тваринами моря, з’ясувати, які дії людей можуть зруйнувати море як природне угруповання; виховувати любов до рідного краю і дбайливе ставлення до його природи.
Перегляд файлу

 

    Природне угруповання море.

Мета: збагатити уявлення учнів про рослинний і тваринний світ морів;

розвивати вміння встановлювати зв’язки між рослинами та тваринами моря, з’ясувати, які дії людей можуть зруйнувати море як природне угруповання; виховувати любов до рідного краю і дбайливе ставлення до його природи.

Обладнання: мультимедійний комплект

Хід уроку

Створення позитивного психологічного клімату класу.

1. ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Вітання. Щоб хороший настрій мати

Треба всім його бажати

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Здрастуйте ріки, озера, моря!

Доброго ранку, вся наша земля!

Сьогодні у нас не звичайний урок. Сьогодні до нас завітали гості. Тому нумо привітаймось з ними.

Слайд 1. Ранкове коло.

Ранкове коло «Чарівний клубочок»

Діти, запрошую вас і наших гостей на ранкове коло! У нас із вами є клубочок, але він не простий він у нас чарівний. Ми будемо з вами говорити комплімент і заряджати його позитивом передаючи його по колу.

Слайд 2.

Ранкове повідомлення «Як почуває себе ненька Україна?»

Привіт, друзі!

А яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке сьогодні число?

Мої вітання!

Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?

Що стосовно опадів?

Кому відома температура повітря?

2. (мотивація навчальної діяльності)

3. (актуалізація опорних знань)

Слайд 3. Відгадай загадку.

Воно безкрає, синє,

І вітри його стережуть

А кораблі красиві,

По водній гладі йдуть. (Море)

Слайд 4 Картинка моря і шум.

 Слайд 5 Тема уроку: Природне угруповання — море.

Діти, а чи були ви на морі? Яких морських мешканців ви бачили? Як ви вважаєте чим вони харчуються? Чи можуть рослини рости в солоній воді? Які рослини ви бачили?

Слайд 6 Які моря омивають Україну? А хто зможе показати їх на карті?А зараз ви попрацюєте з контурною картою. Вам потрібно позначити моря.

Слайд 7. Слово вчителя.

Море як природне угруповання надзвичайно різноманітне. Це місце існування рослин, тварин та інших організмів, що пристосувалися до життя в солоній воді.

Слайд 8. Більшість морських рослин – це водорості. На глибині до 100 метрів, куди сягає сонячне проміння, живуть зелені водорості. Нижче бурі. Ще нижче червоні. Діти, а хто з вас підготував цікаві факти про тваринок?

Цікаві факти від дітей

Діти, а хто з вас приготував цікаві факти про морських жителів?

Молодці! А зараз підійдіть до мене ми ще трішки дізнаємося цікавинок.

Слайд 9 Робота з книжкою

Діти, а зараз ви знайдіть на сторінці 84-85 Які морські тварини живуть у морі?Які птахи селяться на берегах морів? І прочитаєте мені

Слайд 10-12. Населяють води морів різні за розміром організми:

Слайд 13. Упізнай мешканців моря.

Діти хто зображений на екрані?

Слайд 14-17.Розглянь риб, які живуть в морях.

Слайд 18. На берегах морів селяться:

Слайд 19. Фізкультхвилинка.

Слайд 20 Цікаві факти від дітей

Слайд 21. Довідничок.

Усі вони живляться планктоном різні бактерії, водорослі, крихітні морські рибки, молюски, ікринки риб, рачки та медузи.

Слайд 22 На морському дні живуть: молюски, краби, морські зірки.

Слайд 23.Слово вчителя.

Планктонне важлива ланка в харчовому ланцюзі. Бактерії та водорослі поділяють на мікроскопічні тваринні організми Якими своєю чергою живиться дрібна риба-хамса.А її поїдають хижаки скумбрія та дельфіни.

Слайд 24.Розгадай фіорді

Діти вам потрібно на швидкість віднайти слова. У вас є написані букви, а вам потрібно скласти слова: Мушля, море, пісок, берег, океан, краб.

Слайд 25. Екоказка

Жив старий зі старою біля самісінького синього моря.Закинув дід у море невід. Прийшов невід назад із твариною морською, а також зі ржавими банками, пляшками та іншим сміттям. Закинув дід невід у друге, виловив рваний черевик і гумове автомобільне колесо. У третє закинув він невід і зловив він золоту рибку, яка заговорила людським голосом:не відпускай мене, старче до синього моря, краще кинь в акваріум. Там вода чиста. Не хочу бути рибкою нафтовою, а хочу бути золотою.

Сумна казочка еге?

Слайд 26. Для роздумів. Які дії людей можуть зруйнувати море як природне угрупування

Слайд 27. Довідничок.

Учені підрахували що більшість сміття у Чорному морі це пластик: пляшки, пакети та обгортки від цукерок. Великі річки України, які впадають у чорне море, несуть від 6 до 50 одиниць за одну годину. 1.

ЗА (закріплення вивченого)

Діти, а зараз я роздам вам картинки одним з морем, а іншим з річкою вам потрібно знайти їх жителів які там живуть і наклеїти їх.

Слайд 28. Гра «Встанови відповідність»

Слайд 29.Домашнє завдання.

Слайд 30.Рефлексія

Молодці! Ви сьогодні гарно працювали! Дякую за увагу. Нумо подякуймо нашим гостям. І скажемо приходьте ще.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Де верба, …                                      доброту віддячить

Ліс і вода-…                         який поріг, така і господиня

Хліб-батько,…                                           там і вода.

Криниця з водою,…                                  вода –мати.

Хто у воді…                                             той у добрі

Яка криниця такий і господар,…                             брат і сестра. Яка

Вода за…                                        що людина з розумом

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
1101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку