Розробка уроку за підручником Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу до теми "Організм людини "
Урок1
Тема: Організм людини
Мета: систематизувати і розширити знання учнів про організм людини , як єдине ціле, формувати уявлення про ознаки людини, як живого організму, про орган, як частину тіла;
розвивати інтерес до пізнання власного організму;
виховувати інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров'я і прагнення до здорового способу життя, дотримання правил гігієни.
Методи і прийоми: «Мозковий штурм» , «Ситуаційний аналіз».
Навчально-методичне забезпечення: мультимедійне забезпечення, підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Хвилинка синоптика
II АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
— Ми завершили вивчати великий розділ «Рослини,тварини і середовища їх існування»,дізналися багато чого про навколишню природу,про рослини і тварин.
— Що ж таке природа?
— Якою буває природа?
— Назвіть царства природи.
— Чи можна сказати, що людина — частина живої природи? Доведіть свою відповідь.
— Чим людина відрізняється від тварин?
— У цьому розділі ви дізнаєтеся:
• Про системи органів тіла людини та їхнє значення в житті людини.
• Чому потрібно берегти органи тіла людини і як запобігти їх захворюванню?
• Що таке здоровий спосіб життя і які його основні правила?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про організм людини,системи органів та їхнє значення.
IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1 Робота за підручником (с. 142-144)
— Пригадайте! Що називають організмом? До якої групи організмів належить людина?
— Як і всі організми, людина народжується, живиться, дихає, рухається, росте, розмножується. У неї добре розвинений головний мозок, завдяки цьому вона розмовляє, уявляє, мислить, здатна свідомо відповідати за свої вчинки. (слайд2)
— Запам'ятайте! Організм людини складається із частин — органів. (слайд3)
— Доведіть, що ввесь організм становить єдине ціле.
Висновки (слайд4)
• Людині властиві всі ознаки організмів.
• Організм людини складається з органів, які працюють злагоджено, узгоджено.
• Органи, які виконують спільну роботу, складають системи органів.
• Злагодженою роботою всього організму керує нервова система.
2 Словничок на с.143
3 Фізкультхвилинка(слайд5)
V УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (слайд6,7)
1 Цікаво знати!
— Головний мозок — «командний пункт» усього нашого організму. Він складається з мільярдів особливих нервових клітин, їх там більше, ніж людей на земній кулі. Кожна група нервових клітин виконує свою роботу. Так, одні клітини допомагають нам співати, другі — танцювати, треті — малювати тощо. А ще в нас у голові є «справжній комп'ютер». Клітини мозку пам'ятають те, що ми колись вивчили, побачили, почули.
2 Гра «Я назву, а ти — покажи»
Учитель називає органи зовнішньої будови людини (ніс, очі. вуха. рот. руки тощо), а діти їх показують. Потім називає один з внутрішніх органів, наприклад, серце.
— Чому ви не змогли показати цей орган? (Це внутрішній орган, він знаходиться всередині людського організму, прихований щільним і непрозорим покриттям — шкірою.)
—Які ще внутрішні органи вам відомі?
— Спробуйте знайти їх на модели людини.
— Як ви ввяжете, як будиться робота внутрішніх органів: кожен з них має своє призначення чи вони працюють спільно, взаємозв'язано ? (Відповіді дітей.)
— Навіщо треба знати свій організм? (Відповіді учнів.)
Учитель додає: необхідно знати особливості свого організму, прислухатися до нього і розуміти, коли йому потрібна допомога, зберігати і зміцнювати своє здоров'я.
3 Робота над прислів'ями
— Прочитайте прислів'я про здоров'я та поясніть їх зміст. (слайд8)
• Дав би бог здоров'я, а щастя знайдемо.
• Здоров'я не купиш — його розум дарує.
• Здоров'ям слабкий, так і духом не герой.
• Не радий хворий і золотому ліжку.
• У кого що болить, той про те і говорить.
• Швидкого і спритного хвороба не наздожене.
4 Цікавинка (слайд9)
— Роздивіться фотографії незвичайного музею людського тіла, що працює в Голландії. Здогадайтесь, яким системам органів присвячені зали, зображені на фотографіях. А яким уявляєте такий музей ви?
VI ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Прочитайте розділ «Для допитливих» на с. 144.
— Що вам найбільше сподобалося ?
— Чому людина належить до живої природи?
— Наведіть приклади органів людини. Яку роботу вони виконують?
— Що таке система органів? Наведіть приклади.
— Яка система керує діяльністю організму?
VII ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С.142-144.