Природознавство "Організм людини"

Про матеріал

Розробка уроку за підручником Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу до теми "Організм людини "

Перегляд файлу

Урок1

Тема: Організм людини

Мета: систематизувати і розширити знання учнів про організм людини , як єдине ціле, формувати уявлення про ознаки людини, як живого організму, про орган, як частину тіла;

розвивати інтерес до пізнання власного організму;

виховувати інтерес до предмета, ціннісне ставлення до власного здоров'я і прагнення до здорового способу життя, дотримання правил гігієни.

Методи і прийоми: «Мозковий штурм» , «Ситуаційний аналіз».

Навчально-методичне забезпечення: мультимедійне забезпечення, підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Хвилинка синоптика

II АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Ми завершили вивчати великий розділ «Рослини,тварини і середовища їх існування»,дізналися багато чого про навколишню природу,про рослини і тварин.

— Що ж таке природа?

— Якою буває природа?

— Назвіть царства природи.

— Чи можна сказати, що людина — частина живої природи? Доведіть свою відповідь.

— Чим людина відрізняється від тварин?

— У цьому розділі ви дізнаєтеся:

• Про системи органів тіла людини та їхнє значення в житті людини.

• Чому потрібно берегти органи тіла людини і як запобігти їх захворюванню?

• Що таке здоровий спосіб життя і які його основні правила?

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про організм людини,системи органів та їхнє значення.

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 Робота за підручником (с. 142-144)

— Пригадайте! Що називають організмом? До якої групи організмів належить людина?

— Як і всі організми, людина народжується, живиться, дихає, рухається, росте, розмножується. У неї добре розвинений головний мозок, завдяки цьому вона розмовляє, уявляє, мислить, здатна свідомо відповідати за свої вчинки. (слайд2)

— Запам'ятайте! Організм людини складається із частин — органів. (слайд3)

— Доведіть, що ввесь організм становить єдине ціле.

Висновки (слайд4)

• Людині властиві всі ознаки організмів.

• Організм людини складається з органів, які працюють злагоджено, узгоджено.

• Органи, які виконують спільну роботу, складають системи органів.

• Злагодженою роботою всього організму керує нервова система.

2 Словничок на с.143

3 Фізкультхвилинка(слайд5)

V УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (слайд6,7)

1 Цікаво знати!

— Головний мозок — «командний пункт» усього нашого організму. Він складається з мільярдів особливих нервових клітин, їх там більше, ніж людей на земній кулі. Кожна група нервових клітин виконує свою роботу. Так, одні клітини допомагають нам співати, другі — танцювати, треті — малювати тощо. А ще в нас у голові є «справжній комп'ютер». Клітини мозку пам'ятають те, що ми колись вивчили, побачили, почули.

2 Гра «Я назву, а ти — покажи»

Учитель називає органи зовнішньої будови людини (ніс, очі. вуха. рот. руки тощо), а діти їх показують. Потім називає один з внутрішніх органів, наприклад, серце.

— Чому ви не змогли показати цей орган? (Це внутрішній орган, він знаходиться всередині людського організму, прихований щільним і непрозорим покриттям — шкірою.)

—Які ще внутрішні органи вам відомі?

— Спробуйте знайти їх на модели людини.

— Як ви ввяжете, як будиться робота внутрішніх органів: кожен з них має своє призначення чи вони працюють спільно, взаємозв'язано ? (Відповіді дітей.)

— Навіщо треба знати свій організм? (Відповіді учнів.)

Учитель додає: необхідно знати особливості свого організму, прислухатися до нього і розуміти, коли йому потрібна допомога, зберігати і зміцнювати своє здоров'я.

3 Робота над прислів'ями

— Прочитайте прислів'я про здоров'я та поясніть їх зміст. (слайд8)

• Дав би бог здоров'я, а щастя знайдемо.

• Здоров'я не купиш — його розум дарує.

• Здоров'ям слабкий, так і духом не герой.

• Не радий хворий і золотому ліжку.

• У кого що болить, той про те і говорить.

• Швидкого і спритного хвороба не наздожене.

4 Цікавинка (слайд9)

— Роздивіться фотографії незвичайного музею людського тіла, що працює в Голландії. Здогадайтесь, яким системам органів присвячені зали, зображені на фотографіях. А яким уявляєте такий музей ви?

VI  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте розділ «Для допитливих» на с. 144.

— Що вам найбільше сподобалося ?

— Чому людина належить до живої природи?

— Наведіть приклади органів людини. Яку роботу вони виконують?

— Що таке система органів? Наведіть приклади.

— Яка система керує діяльністю організму?

VII ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.142-144.

 

docx
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку