Урок3
Тема: Травна система
Мета: ознайомити учнів з травною системою та необхідними організму поживними речовинами, правилами догляду за зубами, формувати елементарні поняття травлення;
розвивати мислення, пам'ять, уміння слухати;
виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.
Методи та прийоми: «Мозковий штурм»,тестування.
Навчально-методичне забезпечення: мультимедійне забезпечення, картки, підручник Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак «Природознавство» для 3 класу, таблиця
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Хвилинка синоптика
II АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1 Фронтальне опитування
— Чому скелет і м'язи називають опорно-руховою системою?
— Яке значення має скелет?
— Розкажіть про роль м'язів.
— Для чого і як потрібно виробляти правильну поставу?
2 Демонстрування правильної постави
3 Тест «Так чи ні?» (слайд2,3)
• Опорно-рухова система складається зі скелета і м'язів.
• Опорою тіла служать м'язи.
• Рух тіла і його частин забезпечують кістки скелета.
• Під час ходьби тримайся прямо, не сутулься.
• Важкий вантаж носи в одній руці, щоб іншою підтримувати рівновагу.
• Не спи на ліжку, що сильно прогинається. Ліжко має бути рівним.
• Ліжко має бути дуже м'яким, щоб було зручно.
• Щоб не бути сутулим, потрібно правильно харчуватися. Учитель акцентує увагу на останньому питанні.
— Як відповіли на останнє питання?
— Що ви знаєте про харчування?
— Які органи входять до травної системи?
— Яку «роботу» вони виконують?
— Як перевірити, чи маєте ви рацію?
III ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про будову та значення травної системи (слайд4-8)
IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1 Робота за підручником (С 149-150)
— Пригадайте! Чому людина повинна харчуватися?
— Для чого людині потрібні поживні ричовини ?
— Як побудована травна система?
2 Для допитливих (слайд9,10)
3 Фізкультхвилинка(слайд11)
V УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1 Опитування (слайд12-16)
2 Відгадайте загадки.
• Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)
• Повен хлівець білих овець. (Зуби)
— Поміркуйте і поясніть! Чому людині потрібні здорові зуби?
— Запам'ятайте і поясніть приказку.
• Здорові зуби — здоров'ю любі.
3. Колективне складання пам'ятки «Бережи зуби!»
• Після прийому їжі завжди полощи рот теплою водою.
• Чисти зуби 2 рази на день (уранці и увечері перед сном) по 3 хвилини.
• Користуйся тільки власною щіткою. Стеж, щоб вона була завжди чистою.
• Не колупай у зубах металевими предметами.
• Не бійся лікаря-стоматолога, сміливо звертайся до нього за порадою, допомогою.
4 Словничок с. 150
VI ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що найбільше вам сподобалося на уроці?
— Для чого людині потрібні поживні речовини?
— Як побудована травна система?
— Які зміни відбуваються з їжею в органах травлення?
VII ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С 149-151.