Прислів’я, приказки, загадки

Про матеріал

Мета: - збагачувати знання дітей про світовий фольклор та його жанри, навчати групувати матеріал і виділяти в них головний зміст;

- розвивати техніку читання, навички виразного читання, увагу, кмітливість, спостережливість;

- виховувати бажання більше дізнатись про культурні традиції народів світу.

Перегляд файлу

Прислів’я, приказки, загадки
 

Мета:  -  збагачувати знання дітей про світовий фольклор та його жанри, навчати групувати матеріал і виділяти в них головний зміст;

- розвивати техніку читання, навички виразного читання, увагу, кмітливість, спостережливість;

- виховувати бажання більше дізнатись про культурні традиції народів світу.

Обладнання: малюнок скрині, намисто з бусинок (на одній стороні кожної бусинки по 1 букві слово «фольклор», на другій – назви жанрів усної народної творчості), презентація, роздатковий матеріал

Хід заняття

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Сьогодні у нас в класі є незвичайний предмет . Що це? (Скриня)

-  Для чого вона призначена? Ще з давніх часів , з покоління в покоління кожен народ передавав свої скарби. Скриня – символ скарбів. Цікаво , які ж це можуть бути скарби?

(Виставляю намисто зі словом «фольклор») По-іншому можна сказати – усна народна творчість. Що ж належить до усної народної творчості?

  1.               Вікторина «Що це?»

- Я зачитуватиму один із жанрів фольклору, а ви назвіть, що це?

* Христя-мистя. Вуха – з листя!

Ніс – цибулька, зверху – булька! (Дражнилка)

         Народна дражнилка всім своїм ладом призначена для того, щоб поставити на місце кривдника, виказати своє ставлення до неприємних відхилень у поведінці, звичках, зовнішньому вигляді. Без дражнилки гра і життя дитини втрачають часом гармонійність, а часом і справедливість.

* Котилася торба з високого горба,
 

А в тій торбі хліб, паляниця –

На кого потрапить, той буде жмуриться. (Лічилка)

* Лежить колода серед болота –

Хай яке сонце, то не висохне . Язик (Загадка)

* Ходить котик по горі, носить сон у рукаві,

Усім дітям продає, Максимкові так дає. (Колискова)

* -Гуси, гуси, додому!

– Чого?

– Вовк за горою!

-Що він робить?

– Гуску скубе!

– Яку?

- Сіру, білу, волохату, тікайте ,гусоньки, у хату! (Гра)

* Битися – не билися, трохи посварилися,

Потім посміялися, друзями зосталися. (Мирилка)
Мирилки – невеличкі пісеньки, розраховані на те, щоб забути недавню сварку, відновити товариські стосунки:

* Ой ви, дітоньки, козенятоньки,

Відімкнітеся, відчинітеся.

Ваша мати прийшла,

Молочка принесла. (Казка)

* В чаплі чорні черевички.

Чапля чапа до водички. (Скоромовка)

* Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися (Прислів’я)

* Ладусі, ладусі, а де були?
У бабусї.
А що їли?
Кашку.
А що пили?
Бражку.
Кашку поїли, бражку попили.
Ізнялися, полетїли на головку сїли. Шу! (Забавлянка)

- Все це і є жанри усної народної творчості.

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття

  •                   Сьогодні на занятті ми детальніше познайомимось із фольклором народів світу, Будьте уважними, спостережливими , на нас чекає цікава і творча робота.

ІV. Робота над новим матеріалом

  1.               Розповідь вчителя про фольклор на основі презентації.
  2.               Гра «Шифрувальники»
  •                   З якими жанрами усної народної творчості будемо знайомитись, допоможе відгадати гра.  Розшифруйте слова.

Казприки, сліприв’я, кигадза .

  1.               Робота над прислів’ями і приказками. (На намисті перевертаю перлини іншим боком і відкриваю ці назви)

- Що таке прислів’я і приказки? Робота з роздатковим матеріалом

А) – Самостійне читання учнями тексту

Бесіда за змістом прочитаного:

- Що таке прислів’я, приказки? Яка різниця між ними?

Б) Читання прислів’їв і приказок ланцюжком , тлумачення їх змісту.

- Які найбільше сподобались?

В) Робота в групах.

– Доберіть до кожної групи прислів’їв відповідну назву і пригадайте на цю тему українські прислів’я та приказки.

Г) Робота в парі.

– Запам’ятайте 1 прислівя ( на вибір) і поясніть його товаришу по парті.

4. Робота над загадками

-  Що таке загадки? (Це невеликі поетичні твори, в основі яких є запитання. Для того, щоб на них відповісти, потрібно вміти вирізняти особливі характерні ознаки того чи іншого предмета чи явища. вміти порівнювати їх.

В давнину уміння розгадувати загадки було мірилом мудрості й розуму. Загадки слід читати в повільному темпі, таємничо і обов’язково дослухати до кінця.)

1.  Змагання між командами.

Клас ділиться на 2 команди. Одна команда читає загадку, інша – відгадує і навпаки.

– Яка загадка сподобалась найбільше? Чому?

2.  Робота в групах: «Хто краще?» – виразне читання загадок.

3.  Робота в парах – творче завдання: придумайте свої загадки. Зачитування і відгадування власних загадок.

V. Закріплення матеріалу

1. Робота на картках
А) «Закінчи речення» – допишіть потрібне слово.

Б) «Зєднай частини прислів’їв»

В) Творче завдання: придумайте свої загадки.Розказування і відгадування власних загадок.

Г) «Збери намисто» – пригадайте жанри усної народної творчості, впишіть їх в бусинки і розфарбуйте утворене намисто.

2. Гра “Влучний стрілець»

– Доберіть прислів’я чи приказку відповідно до ситуації:

* вам зустрілась людина, яка не любить працювати;

* як треба ставитись до батьків;

* чи треба вчитись;

* ви зустріли чуйну, добру людину;

* що ви скажете про дружбу;

* як слід ставитись до інших людей;

* Що ви скажете про рідну країну.

VІ. Підсумок заняття

  •                   З чим знайомились на занятті?
  •                   Що найбільше сподобалось?
  •                   Що запам’яталось?
docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
4745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку