Прийоми випилювання. Випилювання контурів деталей з фанери S4.

Про матеріал
розвиток світогляду, пам'яті, уваги, просторової уяви; виховання громадянської свідомості та інтересу до праці, акуратності в роботі. 
Перегляд файлу

Тема уроку: Прийоми випилювання. Випилювання контурів деталей з фанери S4.

Мета уроку:

  • розвиток світогляду, пам'яті, уваги, просторової уяви;
  • виховання громадянської свідомості та інтересу до праці, акуратності в роботі. 

Опорні поняття: деталь, складальна одиниця, розмічання заготовки, технологічний процес, технологічна документація, технологічна карта.

Об’єкт навчальної діяльності: рамка для розкладу.

Обладнання та матеріали: заготовки з фанери, інструменти для розмічання,  лобзики, натяжні пилочки, пристосування для випилювання, кресленик рамки, шаблон рамки, технологічні карти виготовлення рамки.

Тип уроку: Комбінований.

План уроку.

I. Організаційна частина (1-2 хв.)
Рапорт чергового учня.

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (10-15 хв.) (фронтальна бесіда):

  1. Який процес називають розмічанням деталі?
  2. Який спільний елемент мають усі інструменти для різання деревини?
  3. Від чого залежить сила, яку треба прикладати до інструмента в процесі різання деревини?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: сьогодні на уроці  ми будемо працювати над виготовленням власного виробу – настінної рамки для розкладу. Кожен з вас, користуючись  здобутими на попередніх уроках знаннями та  вміннями виготовить власну рамочку для свого шкільного розкладу.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку:

- закріпити знання про технологію випилювання ручним лобзиком, підготовку його до роботи, заміну пилочки;

- набути уміння  та навички випилювання ручним лобзиком прямолінійних  криволінійних контурів.

V. Практична робота над виготовленням виробу (55 хв.)

Вступний інструктаж:

  1. Приступаючи до роботи…..

Знаючи властивості таких конструкційних матеріалів як фанера та ДВП, правила розмічання заготовок та прийоми випилювання лобзиком, можна самостійно виготовити корисну річ. Як правильно діяти, беручись до виконання певного проекту?

Передусім, треба визначити, буде наш виріб являти собою єдину деталь, чи буде складальною одиницею?

  •  – виріб, виготовлений з однорідного матеріалу без складальних операцій.

Складальна одиниця – виріб, що складається з декількох деталей, з'єднаних і зібраних у єдине ціле.

  1. Розмічання заготовки за трьома рівнями складності (рівні складності учні обирають самостійно):

І рівень – усі обриси деталі виконуються за заздалегідь підготовленим шаблоном.

ІІ рівень – нижня частина деталі розмічається самостійно, верхній контур – за шаблоном.

ІІІ рівень – усю деталь розмічають шляхом перенесення розмірів на заготовку за допомогою креслярських інструментів за зразком.

  1. Технологічний процес виготовлення виробу.

Процес виготовлення виробу можна умовно розділити на кілька етапів, які називатимемо технологічним процесом.

Технологічний процес – частина виробничого процесу, що складається із послідовних дій, результатом яких є зміна стану заготовки (її форми, об'єму, шорсткості поверхні тощо).

Технологічний процес регламентується спеціальними документами – технологічною документацією.

Технологічна документація – графічні та текстові документи, котрі визначають технологічний процес виготовлення виробу.

Основна форма технологічної документації – технологічна карта.

Необхідно пояснити учням процес використання технологічної карти.

  1. Техніка випилювання ручним лобзиком.

Продемонструвати техніку випилювання ручним лобзиком: правильна посадка, положення тіла, ніг і рук під час випилювання, хват лобзика та підтримування заготовки, використання пристосувань для заміни пилочок та випилювання, прийоми налаштування лобзика та випилювання.

  1. Правила техніки безпеки під час випилювання.
  1. Одягнути спецодяг, застібнути його на усі ґудзики та зав’язати на усі зав’язки.
  2. Дістати необхідні речі для виконання практичної роботи. Непотрібні речі слід прибрати.
  3. Працювати тільки справними інструментами.
  4. Виконувати тільки ті  роботи, які задав учитель на своєму робочому місці.
  5. Інструментами працювати обережно та бережливо.
  6. Використовувати інструменти та технологічне обладнання лише за призначенням.
  7. Не чіпати без дозволу учителя верстати, не натискати кнопки та не крутити рукоятки.
  8. Під час роботи не розмовляти, не заважати іншим, дотримуватись безпечної відстані.
  9. Стружку ні в якому разі не здувати, її слід обережно змітати спеціальною щіткою.
  10.  Робоче місце залишити після роботи чистим, інструменти складеними.

Про всі нестандартні ситуації (травми, вихід з ладу верстатів, поламка інструментів) відразу доповідати учителю для вжиття необхідних заходів

Поточний інструктаж:

Цільові обходи робочих місць з метою надання допомоги учням у виконанні роботи, контролю організації робочого місця, правильної осанки та положення рук при випилюванні. Особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки (робоча зона, користування інструментом) та зосередити увагу учнів на тому, що роботу слід виконувати не поспішаючи, дотримуючись технологічних правил. Пояснити учням, що від правильної роботи лобзиком на початкових етапах випилювання залежать подальші навички роботи та її успішність.

 VI. Заключна частина (15 хв.)

  1. Аналіз роботи учнів над практичним завданням: типові помилки та способи їх усунення, дотримання техніко-технологічних вимог до випилювання, уміння користуватись інструментом та пристосуваннями, правильний вибір інструменту та пристосувань, дотримання правил техніки безпеки тощо.
  2. Мотивація та оголошення оцінок за роботу на уроці під час оцінювання роботи учнів над практичним завданням обов'язково врахувати рівень складності розмітки заготовки, обраний  кожним учнем).
  3. Перспективне завдання – виконання тренувальних фізичних вправ для плечового поясу та рук.

 

docx
Додано
12 серпня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку