Призначення й використання математичних і статистичних функцій табличного процесора.

Про матеріал

Розробка нестандартного уроку з інформатики. В розробці хапланована робота зі спільним дркументом. Практична частина уроку - це інтегровані завдання з фізики та інформатики.

Перегляд файлу

Конспект уроку з інформатики  10 клас академічний рівень.

Тема шкільного курсу: Опрацювання числових даних

Тема уроку: Призначення й використання математичних і статистичних функцій табличного процесора.

Мета уроку:

 

Навчальні – ознайомити учнів із призначенням і використанням основних математичних, статистичних, логічних функцій табличного процесора. Формувати навички виконання завдань із формулами з використанням функцій в ЕТ .

Виховні - виховувати наполегливість у досягненні мети. Формувати навички зібраності, уважності, охайності в роботі ЕТ. Сприяти вихованню самостійності учнів під час роботи з комп’ютером. Виховувати почуття гордості за українських винахідників.

Розвивальні – показати практичне застосування ЕТ  на прикладі розв’язування фізичних задач. Розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу.Формувати вміння  учнів до виконання цікавих та неординарних завдань

 

Обладнання уроку: відео, ПК, презентація, роздатковий матеріал

Тип уроку: комбінований

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Функція

Методи вставляння функцій

Вміти працювати з функціями

Аргумент

Методи роботи з Майстром функцій

Виконувати обчислення

Математичні  і статистична функції

Правила введення формул вручну

Вміти використовувати оператори

 

Основні етапи уроку:

Этап

К-ть хвилин

1.Організаційний етап

1хв

2.Перевірка виконання домашнього  завдання групами

2хв

3.Актуалізація знань

5 хв.

4.Мотивація навчальної діяльності .

5хв

5.Засвоєння нових знань

13хв

6.Усвідомлення і закріплення учнями вивченого матеріалу

15 хв

7.Підведення підсумків уроку(рефлексія). Домашнє завдання.

4хв

 

Хід уроку:

Етап 1. Організаційний

Що робить вчитель

Що роблять учні

Привітання вчителя

Слухають розповідь вчителя

Інтерактивна вправа  «До успіху»

Активна діяльність учнів

Форми навчання на даному етапі: фронтальна

Методи навчання на даному етапі: інтерактивна вправа, бесіда

Засоби навчання на даному етапі: презентація вчителя

Етап 2. Перевірка виконання домашнього завдання групами .

Що робить вчитель

Що роблять учні

Інтерактивна вправа

«Скринька  відповідей»

 

Учні по черзі передають куб частинами тесту, який необхідно доповнити

Слухає  відповіді  учнів

 

Уважно слухають та з’ясовують чи правильна відповідь

Аналізує роботу класу

Проставляють бали в картку самооцінювання

Форми навчання на даному етапі: індивідуальна, фронтальна

Методи навчання на даному етапі: евристичний

Засоби навчання на даному етапі:  роздатковий матеріал «Картка самооцінювання», презентація вчителя, куб з питаннями

Етап 3. Актуалізація знань

Що робить вчитель

Що роблять учні

 

«З-Х-Д таблиця»

Кожен учень готує запитання з теми і ставить його напарникові

Учні заповнюють 2 графи таблиці

Контролює роботу учнів в парах

Інші учні слухають та доповнюють відповіді

Корегує запитання та відповіді учнів

Оцінюють одне одного

 

Форми навчання на даному етапі: групова

Методи навчання на даному етапі: інтерактивна вправа, бесіда

Засоби навчання на даному етапі: - роздатковий матеріал

 

Етап 4. Мотивація навчальної діяльності.

Що робить вчитель

Що роблять учні

Демонструє відеофільм

 

Зацікавлюються та аналізують побачене. Осмислення.

Обговорення побаченого та пошук шляхів виконання завдання

Формулюють тему уроку

Допомога та неявне підведення учнів до виконання завдання

Пояснюють важливість  та необхідність теми, що вивчається.

Форми навчання на даному етапі: групова, індивідуальна

Методи навчання на даному етапі: пошукові, демонстраційні, словесні

Засоби навчання на даному етапі:  презентація, відеофільм

Етап 5. Вивчення нового матеріалу.

Що робить вчитель

Що роблять учні

Демонстрація основних теоретичних аспектів

Учні користуючись опорною схемою, вивчають новий матеріал

Пояснення вчителя з елементами демонстрації

Приймають активну участь під час пояснення матеріалу

Проводить фронтальну бесіду

Учні виконують експеримент

Форми навчання на даному етапі: групова, індивідуальна

Методи навчання на даному етапі: пояснювально- репродуктивний, евристичний

Засоби навчання на даному етапі:  ПК, презентація учнями експериментального завдання, опорна схема теоретичного матеріалу.

Етап 6. Усвідомлення і закріплення учнями вивченого матеріалу

 

Що роблять учні

Контролює та спостерігає за учнями

Використання спільного документу

(Спільна таблиця)

Виконують завдання за інструкцією

Пояснює хід виконання практичного завдання

Відтворює основний навчальний матеріал

Показує шаблон виконання завдання та оформлення звіту

Оформлює звіт з виконання завдання

Проводе інструктаж з БЖД

Дотримується правил ТБ

 

Форми навчання на даному етапі: індивідуальна, групова

Методи навчання на даному етапі: репродуктивний, евристичний

Засоби навчання на даному етапі:  ПК, інструкція щодо виконання практичної частини.

Етап 7. Підведення підсумків уроку(рефлексія).

Перевірка З-Х-Д таблиці

Домашнє завдання: читають підручник.

Творче завдання: Підготувати приклади  завдань, які можна розрахувати за допомогою ЕТ

Звіти оформити в ЕТ та надіслати на електронну адресу вчителя

Що робить вчитель

Що роблять учні

Учитель узагальнює відповіді

Учні дають відповіді на запитання вчителя

Оцінює та коментує роботу учнів

Учні слухають, які доповнення треба зробити у практичних завданнях.

Література:

Для вчителя

Для учнів

  1. Уроки інформатики 11 клас ( рівень стандарту)

Підручник Інформатика 11 клас

Автор: Й. Я. Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько Українська мова навчання

  1. Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — X. : Вид-во «Ранок», 2015. - 256 с. : іл., фот.

 

 

 

  1. фізики у 7 класі. Нова програма. Частина 1. / упоряд. Ю. П. Ломачинська. — X. : Вид. група «Основа», 2015. — 109, [3] с. — (Серія «Б-ка журн. “Фізика в школах України”»; Вип. 4 (136)).

 

 

  1. Фізика. 7 клас / О. М. Євлахова, М. В. Бондаренко. — X Вид. група «Основа», 2015. — 144 с. : іл., схеми, табл. (Серія «Мій конспект»).

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «До успіху»

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Завдання наші такі( можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Інтерактивна вправа «Куб»

В куб кладуть надруковані завдання . Учні по черзі виймають їх і відповідають.

Питання:

1.Електронна таблиця – це процесор який опрацьовує….

2. Назвіть основні об’єкти вікна ЕТ

3.Аркуш ЕТ за замовчуванням має назву….

4.Прямокутний діапазон клітин, що складається з із суміжних клітинок називають…

5.Об’єктами ЕТ таблиці є…

 

 

Тема: «Призначення й використання математичних і статистичних функцій табличного процесора»

Прізвище, ім’я учня             ___________________________________

Що Я знаю

Що Я хочу знать

Що Я дізнався

Що таке електронна таблиця?

 

Завдання до практичної частини уроку

«Призначення й використання математичних і статистичних функцій табличного процесора»

ХІД ВИКОНАННЯ

1.Інструктаж з правил техніки безпеки.

2.Завантажити MS Excel.

Експеримент

Візьміть ваги. Визначити свою масу  та розрахуйте вагу. Розрахуйте перевантаження, яке Ви будете відчувати під час злету літака., якщо тривалість зльоту 10 хвилин, а швидкість 500 км/год.

 Пригадайте, які необхідно формули, щоб розрахувати вагу людини та його перевантаження під час зльоту. Також порівняйте вагу як зміниться вага пасажира підчас зльоту і під час посадки.

 

2. Знайдіть на Робочому столі спільний документ MS Excel. Відкрийте Аркуш Загальна таблиця та впишіть кожен своє прізвище, ім’я та масу.

3.Додайте по-черзі кожен по аркушу. Перейменуйте свій аркуш вказавши прізвище.

4. Сформуйте електронну таблицю, у першому рядку напишіть назву практичної роботи об’єднавши комірки та необхідну кількість стовпців, щоб записати експериментальні дані  всіх учасників експерименту.

5. Скопіюйте дані з аркуша Загальна таблиця на свої аркуші

6.Скористайтеся знаннями з фізики та розрахуйте потрібні величини

7.Визнач середнє значення первантаження та максимальні і мінімальне значення.

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку