Квест-подорож: Розв’язування задач з використанням вкладених розгалужень c++.

Про матеріал

Квест-подорож-це гра для учнів старших класів. Гра допомагає поглибити, закріпити та навчитися використовувати вкладені розгалуження мовою C++ для розв'язання задач, разом з тим закріпити знання з географії та історії рідного краю, розвиває пізнавальний інтерес і стимулює учнів до вивчення краєзнавчого матеріалу; розвиває інтерес до пошукової діяльності, виховує любов до своєї малої Батьківщини; формує навички ефективної колективної взаємодії, ініціативність, креативність.

Перегляд файлу

Нестандартний урок з інформатики.

Квест-подорож-це гра для учнів старших класів. Гра допомагає поглибити і закріпити знання з географії та історії рідного краю, розвиває пізнавальний інтерес і стимулює учнів до вивчення краєзнавчого матеріалу; розвиває інтерес до пошукової діяльності, виховує любов до своєї малої Батьківщини; формує навички ефективної колективної взаємодії, ініціативність, креативність

Тема: Розв’язування задач з використанням вкладених розгалужень.

Мета.

Навчальна. навчитися використовувати вкладені розгалуження при програм для розв’язання задач.

Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, самостійність, вміння застосовувати набуті знання до практичних завдань.

Виховна. Виховувати наполегливість, естетичність у оформленні, грамотно висловлювати свої думки.

Тип уроку. Урок квест-подорож, засвоєння нових знань і навичок..

Пам’ятка для учня!

  1. Пригадайте правила техніки безпеки при роботі з ПК.
  2. Через кожні 15 хв. виконуйте вправи для очей та для зняття м’язової втоми.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Повторення правил техніки бепеки

ІІ. Мотивація квесту-подорожі. Органіація роботи у квесті-подорожі.

Під час розв’язування багатьох задач виникає ситуація коли при виконанні деякої умови знову з’являється потреба робити розгалуження, наприклад алгоритм переходу вулиці, де не встановлено світлофор.

У такій ситуації використовується так зване вкладення розгалужень.

На сьогоднішньому уроці ми відправляємось у подорож по історичній Хмельниччині, але це незвичайна подорож а подорож і завданнями, які дадуть нам змогу відвідати історичні куточки нашого краю.

 Цікава, неповторна, багата на історичну спадщину рідна Хмельниччина. Замки, фортеці, палаци, парки у мальовничих куточках подільського краю нагадують нам про самобутню історію, героїчне минуле.    На території нашої області є 473 пам'ятки мистецтва, 2442 пам'ятки історії та 105 – археології, 205 пам'яток архітектури загальнодержавного значення.

А чи знаєш ти, що Національний історико-архітектурний заповідник “Кам'янець” став переможцем у проекті “Сім чудес України у 2007 році”, а Національний природний парк “Подільські Товтри” та Дністровський каньйон – переможці акції “Сім природних чудес України” 2008 року. Третій етап акції – “7 чудес України: замки, фортеці, палаци” стартував у березні 2010 року. Із 134-х домінантів цієї акції – дванадцять розташовані у Хмельницькій області. Це знана на весь світ фортеця у Меджибожі, палацо-парковий ансамбль у Самчиках, давньоруський скельний монастир у Бакоті, інші старовинні замки та фортеці краю.

Отож ми отримуємо завдання подорожі після виконання яких нам відкриватиметься історична спадщина Хмельниччини та навчики використання вкладених розгалужень у програмах для розв’язання задач,кожна зупинка оцінюється у відповідних балах та заноситься до таблиці.

Бланк оцінювання

ПІП________________________________

Зупинки

Бали

Перша зупинка. Перевірка домашнього завдання. (1 бал)

 

Друга зупинка. Актуалізація опорних знань. (1 бал)

 

Третя зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями алгебраїчного змісту. (5 балів)

 

Четверта зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями геометричного змісту. (бали виставляє учитель)

 

Шоста зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями фізичного змісту. (2 бали)

 

Сьома зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями хімічного змісту. (2 бали)

 

Оцінка

 

 

ІІІ. Розв’язування задач.

Перша зупинка. Перевірка домашнього завдання. (1 бал)

Дано програму з використанням вкладеного розгалуження за допомогою середовища learningapps розмістіть правильний алгоритм програми.   

https://learningapps.org/display?v=pm1hg7mk517

             Знайти значення функції:

https://lh3.googleusercontent.com/pRcXmzTbD3iWWPD3e8CIo2enYqbaQ6nza-EomYB97uy5Hfycqn0ej45r3ZDeVFSnZ-MCSYbXfzNk2bMa2LVndSgVK8mFE5A5K_Di4jI__ZS_irYUE4GsbEsOPe4SwZTEQQ

#include <iostream>

#include <string>

#include <stdio.h>

#include <math.h>

using namespace std;

 

int main()

{

 float x,y;

 scanf("%f",&x);

 if (x<0) y=x; else if ((x>=0)&&(x<=5)) y=x*x; else y=2*x;

 printf("%5.2f\t",y);

}

 

Вітаю Вас з виконанням завдання і першою історичною спадщиною Хмельниччини є Національний історико- архітектурний заповідник “Кам’янець”.  “Квітка на камені”– так красиво і поетично називають це старовинне подільське місто. 

1.jpg

 

Друга зупинка. Актуалізація опорних знань. (1 бал)

 За допомогою клубка знань даємо відповіді на запитання:

  1. Що означає команда розгалуження?
  2. Яким чином організоване розгалуження у c++?
  3. Чим відрізняються повна та скорочена форми оператора умовного переходу?
  4. Який загальний вигляд повної форми розгалуження.
  5. Який загальний вигляд скороченої форми розгалуження.
  6. Яке це розгалуження: Повне чи не повне розгалуження:

https://lh4.googleusercontent.com/WBLs_pl88b1sdIBeLsozOmdvs8-2FGBJOsoX2f3vAI0ajFGQvOUmleLg9wNzDb9EEEC4fiiUQfLCCMWzhMbltk5g0a9l6x62ulpg6j1D1P3DfZIVfalN2Jy68iFogAUfeg

  1. Яке це розгалуження: Повне чи не повне розгалуження:

 

 

 

 

 

https://lh3.googleusercontent.com/E364veXJ3Rd3yLuzqxok7p1V1pvYsoI-Vwb5sBY624PrFQAIpJ371_brqhcVgHXIOf_eM9DCse2WuMEj4TblkjmmRGrSl4Qr7IyuEp0zRbJS1v1nSL18GQxehAqFvkCPCg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Якщо в умовному операторі використовується серія команд, які виконуються за певних умов якими символами вони виокремлюються.

if (<умова>)

{

                  <серія команд>

};

    else

{

                  <серія команд>

};

  1. Вкладене розгалуження - це оператор If, який виконується у гілці  після умови (або у гілці  Else).
  2. Вкладене розгалуження - це оператор If, який виконується у гілці  після умови (або у гілці  Else).
  3.  

 

 

Дякую за змістовні відповіді отож друга історична спадщина Хмельниччини є Державний історико-культурний заповідник “Межибіж”. Серед мальовничих пагорбів Поділля, там, де зливають свої води річки Буг та Бужок височіють потужні мури великого замку. Через своє розташування фортеця дістала назву “Меджибіж” – між двома Бугами.

2.jpg

 

Третя зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями алгебраїчного змісту. (5 балів)

Використовуючи вкладені розгалуження створіть та протестуйте задачі (cсамостійна робота з комп’ютером):

Дякую за успішне виконане завдання отож третя історична спадщина Хмельниччини є палацовий ансамбль князя Сангушка у древньому Ізяславі.

3.jpg

Четверта зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями геометричного змісту.

Виконання вправи з вчителем разом на дошці. (1 бал за активну участь у розв’язанні)

Завдання. Дослідити взаємне розміщення  прямої та 2-х точок. Пряма задана коефіцієнтами рівняння ax+by+c=0, а точки координатами (x;y). Перевірити, яка з точок належить даній прямій та дослідити, як розміщенні точки відносно прямої: по одну чи по різні сторони від прямої.

#include <iostream>

#include <string>

#include <stdio.h>

#include <math.h>

using namespace std;

 

int main()

{

   int a,b,c,x1,y1,x2,y2;

 scanf("%d",&a);

scanf("%d",&b);

scanf("%d",&c);

scanf("%d",&x1);

scanf("%d",&y1);

scanf("%d",&x2);

scanf("%d",&y2);

if (a*x1+b*y1+c==0) printf("Точка А належить прямій"); else if (a*x2+b*y2+c==0) printf("Точка B належить прямій"); else printf("Точки не належить прямій");

if ((a*x1+b*y1+c)*(a*x2+b*y2+c)>0) printf("Точки лежать по один бік заданої прямої");else

if ((a*x1+b*y1+c)*(a*x2+b*y2+c)<0) printf("Точки лежать по різні сторони від прямої");

}

Дякую за успішне виконане завдання отож четверта історична спадщина Хмельниччини є Замок Острозьких у Старокостянтинові.

4.jpg

 

П’ята зупинка. Фізкульт-хвилинка. Виконання вправ зняття зорового та м’язового напруження.

Отож п’ятою історичною спадщиною Хмельниччини є державний історико-культурний заповідник “Самчики”.

5.jpg

Шоста зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями фізичного змісту. (2 бали)

Впишіть вірну структуру для правильного виконання програми (самостійне виконання):

Під дією сили 20 Н перша матеріальна точка рухається з прискоренням а=0,4 м/с2 та, а друга та третя точки з такою ж силою тільки з прискоренням відповідно а2 = 0,6 м/с2, а3 = 0,3 м/с2. Визначити маси точок і яка з них найважча?

#include <iostream>

#include <string>

#include <stdio.h>

#include <math.h>

using namespace std;

 

int main()

{

  float a1,a2,a3,m1,m2,m3;

 scanf("%f",&a1);

scanf("%f",&a2);

scanf("%f",&a3);

m1=20/a1;

m2=20/a2;

m3=20/a3;

if ((m1>m2)&&(m1>m3)) printf("Точка перша найважча");

 else if ((m2>m1)and(m2>m3)) printf("Точка друга найважча"); else printf("Точки третя найважча");

return 0;

}

Правильнирй варіант виконання задачі:

#include <iostream>

#include <string>

#include <stdio.h>

#include <math.h>

using namespace std;

 

int main()

{

  float a1,a2,a3,m1,m2,m3;

 scanf("%f",&a1);

scanf("%f",&a2);

scanf("%f",&a3);

m1=20/a1;

m2=20/a2;

m3=20/a3;

if ((m1>m2)&&(m1>m3)) printf("Точка перша найважча"); else if ((m2>m1)and(m2>m3)) printf("Точка друга найважча"); else printf("Точки третя найважча");

return 0;

}

Дякую за успішне виконане завдання шоста історична спадщина Хмельниччини є прадавній Сатанівмісто-легенда.

6.jpg

 

Сьома зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями хімічного змісту. (2 бали)

 

Використовуючи вкладені розгалуження створіть та протестуйте задачу (робота в парах):

Потрібно приготувати розчин масою m г з масовою часткою хлориду калію. Розрахуйте масу КСl і масу води, які необхідні для приготування розчину: 3%, 4%, 5%. В який розчин потрібно менше води.

#include <iostream>

#include <string>

#include <stdio.h>

#include <math.h>

using namespace std;

int main()

{

  float m1,m2,m3,m;

 scanf("%f",&m);

m1=m-(m*3)/100;

m2=m-(m*4)/100;

m3=m-(m*5)/100;

if ((m1<m2)&&(m1<m3)) printf("В перший розчин потрібно менше води"); else if ((m2<m1)and(m2<m3)) printf("В другий розчин потрібно менше води"); else printf("В третій розчин потрібно менше вода");

return 0;

}

 

Правильнирй варіант виконання задачі:

#include <iostream>

#include <string>

#include <stdio.h>

#include <math.h>

using namespace std;

 

int main()

{

  float m1,m2,m3,m;

 scanf("%f",&m);

m1=m-(m*3)/100;

m2=m-(m*4)/100;

m3=m-(m*5)/100;

if ((m1<m2)&&(m1<m3)) printf("В перший розчин потрібно менше води"); else if ((m2<m1)and(m2<m3)) printf("В другий розчин потрібно менше води"); else printf("В третій розчин потрібно менше вода");

return 0;

}

Дякую за успішне виконане завдання сьома історична спадщина Хмельниччини є Покровська церква-фортеця у Сутківцях.

7.jpg

IV Оголошення домашнього завдання:

Опрацювати конспекти уроків №34, 38 та виконати вправи:

Завдання. Дано абсциси точок А і В та точки С. Дослідити, чи лежить точка С на даному відрізку. Якщо так, то вияснити, до якої з вершин відрізка точка С розташована ближче. Врахувати умову, яка з вершин відрізка розміщена справа.

№140(5), додатково 142 (6,9) Караванова 777 задач. Ст..79

V Підсумок уроку. Отож ми відвідали сім історичних куточків Хмельниччини та навчилися виконувати вправи з використанням вкладених розгалужень.

І отримали бали за виконані завдання (кожен учень рахує свої бали).

За допомогою технології «ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ ДЕ БОНО» підводимо підсумок уроку.

docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
1733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку