Квест-подорож-це гра для учнів старших класів. Гра допомагає поглибити, закріпити та навчитися використовувати вкладені розгалуження мовою C++ для розв'язання задач, разом з тим закріпити знання з географії та історії рідного краю, розвиває пізнавальний інтерес і стимулює учнів до вивчення краєзнавчого матеріалу; розвиває інтерес до пошукової діяльності, виховує любов до своєї малої Батьківщини; формує навички ефективної колективної взаємодії, ініціативність, креативність.
Нестандартний урок з інформатики.
Квест-подорож-це гра для учнів старших класів. Гра допомагає поглибити і закріпити знання з географії та історії рідного краю, розвиває пізнавальний інтерес і стимулює учнів до вивчення краєзнавчого матеріалу; розвиває інтерес до пошукової діяльності, виховує любов до своєї малої Батьківщини; формує навички ефективної колективної взаємодії, ініціативність, креативність
Тема: Розв’язування задач з використанням вкладених розгалужень.
Мета.
Навчальна. навчитися використовувати вкладені розгалуження при програм для розв’язання задач.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, самостійність, вміння застосовувати набуті знання до практичних завдань.
Виховна. Виховувати наполегливість, естетичність у оформленні, грамотно висловлювати свої думки.
Тип уроку. Урок квест-подорож, засвоєння нових знань і навичок..
Пам’ятка для учня!
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повторення правил техніки бепеки
ІІ. Мотивація квесту-подорожі. Органіація роботи у квесті-подорожі.
Під час розв’язування багатьох задач виникає ситуація коли при виконанні деякої умови знову з’являється потреба робити розгалуження, наприклад алгоритм переходу вулиці, де не встановлено світлофор.
У такій ситуації використовується так зване вкладення розгалужень.
На сьогоднішньому уроці ми відправляємось у подорож по історичній Хмельниччині, але це незвичайна подорож а подорож і завданнями, які дадуть нам змогу відвідати історичні куточки нашого краю.
Цікава, неповторна, багата на історичну спадщину рідна Хмельниччина. Замки, фортеці, палаци, парки у мальовничих куточках подільського краю нагадують нам про самобутню історію, героїчне минуле. На території нашої області є 473 пам'ятки мистецтва, 2442 пам'ятки історії та 105 – археології, 205 пам'яток архітектури загальнодержавного значення.
А чи знаєш ти, що Національний історико-архітектурний заповідник “Кам'янець” став переможцем у проекті “Сім чудес України у 2007 році”, а Національний природний парк “Подільські Товтри” та Дністровський каньйон – переможці акції “Сім природних чудес України” 2008 року. Третій етап акції – “7 чудес України: замки, фортеці, палаци” стартував у березні 2010 року. Із 134-х домінантів цієї акції – дванадцять розташовані у Хмельницькій області. Це знана на весь світ фортеця у Меджибожі, палацо-парковий ансамбль у Самчиках, давньоруський скельний монастир у Бакоті, інші старовинні замки та фортеці краю.
Отож ми отримуємо завдання подорожі після виконання яких нам відкриватиметься історична спадщина Хмельниччини та навчики використання вкладених розгалужень у програмах для розв’язання задач,кожна зупинка оцінюється у відповідних балах та заноситься до таблиці.
Бланк оцінювання
ПІП________________________________
Зупинки |
Бали |
Перша зупинка. Перевірка домашнього завдання. (1 бал) |
|
Друга зупинка. Актуалізація опорних знань. (1 бал) |
|
Третя зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями алгебраїчного змісту. (5 балів) |
|
Четверта зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями геометричного змісту. (бали виставляє учитель) |
|
Шоста зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями фізичного змісту. (2 бали) |
|
Сьома зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями хімічного змісту. (2 бали) |
|
Оцінка |
|
ІІІ. Розв’язування задач.
Перша зупинка. Перевірка домашнього завдання. (1 бал)
Дано програму з використанням вкладеного розгалуження за допомогою середовища learningapps розмістіть правильний алгоритм програми.
https://learningapps.org/display?v=pm1hg7mk517
Знайти значення функції:
#include <iostream>
#include <string>
#include <stdio.h>
#include <math.h>
using namespace std;
int main()
{
float x,y;
scanf("%f",&x);
if (x<0) y=x; else if ((x>=0)&&(x<=5)) y=x*x; else y=2*x;
printf("%5.2f\t",y);
}
Вітаю Вас з виконанням завдання і першою історичною спадщиною Хмельниччини є Національний історико- архітектурний заповідник “Кам’янець”. “Квітка на камені”– так красиво і поетично називають це старовинне подільське місто.
Друга зупинка. Актуалізація опорних знань. (1 бал)
За допомогою клубка знань даємо відповіді на запитання:
if (<умова>)
{
<серія команд>
};
else
{
<серія команд>
};
Дякую за змістовні відповіді отож друга історична спадщина Хмельниччини є Державний історико-культурний заповідник “Межибіж”. Серед мальовничих пагорбів Поділля, там, де зливають свої води річки Буг та Бужок височіють потужні мури великого замку. Через своє розташування фортеця дістала назву “Меджибіж” – між двома Бугами.
Третя зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями алгебраїчного змісту. (5 балів)
Використовуючи вкладені розгалуження створіть та протестуйте задачі (cсамостійна робота з комп’ютером):
Дякую за успішне виконане завдання отож третя історична спадщина Хмельниччини є палацовий ансамбль князя Сангушка у древньому Ізяславі.
Четверта зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями геометричного змісту.
Виконання вправи з вчителем разом на дошці. (1 бал за активну участь у розв’язанні)
Завдання. Дослідити взаємне розміщення прямої та 2-х точок. Пряма задана коефіцієнтами рівняння ax+by+c=0, а точки координатами (x;y). Перевірити, яка з точок належить даній прямій та дослідити, як розміщенні точки відносно прямої: по одну чи по різні сторони від прямої.
#include <iostream>
#include <string>
#include <stdio.h>
#include <math.h>
using namespace std;
int main()
{
int a,b,c,x1,y1,x2,y2;
scanf("%d",&a);
scanf("%d",&b);
scanf("%d",&c);
scanf("%d",&x1);
scanf("%d",&y1);
scanf("%d",&x2);
scanf("%d",&y2);
if (a*x1+b*y1+c==0) printf("Точка А належить прямій"); else if (a*x2+b*y2+c==0) printf("Точка B належить прямій"); else printf("Точки не належить прямій");
if ((a*x1+b*y1+c)*(a*x2+b*y2+c)>0) printf("Точки лежать по один бік заданої прямої");else
if ((a*x1+b*y1+c)*(a*x2+b*y2+c)<0) printf("Точки лежать по різні сторони від прямої");
}
Дякую за успішне виконане завдання отож четверта історична спадщина Хмельниччини є Замок Острозьких у Старокостянтинові.
П’ята зупинка. Фізкульт-хвилинка. Виконання вправ зняття зорового та м’язового напруження.
Отож п’ятою історичною спадщиною Хмельниччини є державний історико-культурний заповідник “Самчики”.
Шоста зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями фізичного змісту. (2 бали)
Впишіть вірну структуру для правильного виконання програми (самостійне виконання):
Під дією сили 20 Н перша матеріальна точка рухається з прискоренням а=0,4 м/с2 та, а друга та третя точки з такою ж силою тільки з прискоренням відповідно а2 = 0,6 м/с2, а3 = 0,3 м/с2. Визначити маси точок і яка з них найважча?
#include <iostream>
#include <string>
#include <stdio.h>
#include <math.h>
using namespace std;
int main()
{
float a1,a2,a3,m1,m2,m3;
scanf("%f",&a1);
scanf("%f",&a2);
scanf("%f",&a3);
m1=20/a1;
m2=20/a2;
m3=20/a3;
if ((m1>m2)&&(m1>m3)) printf("Точка перша найважча");
else if ((m2>m1)and(m2>m3)) printf("Точка друга найважча"); else printf("Точки третя найважча");
return 0;
}
Правильнирй варіант виконання задачі:
#include <iostream>
#include <string>
#include <stdio.h>
#include <math.h>
using namespace std;
int main()
{
float a1,a2,a3,m1,m2,m3;
scanf("%f",&a1);
scanf("%f",&a2);
scanf("%f",&a3);
m1=20/a1;
m2=20/a2;
m3=20/a3;
if ((m1>m2)&&(m1>m3)) printf("Точка перша найважча"); else if ((m2>m1)and(m2>m3)) printf("Точка друга найважча"); else printf("Точки третя найважча");
return 0;
}
Дякую за успішне виконане завдання шоста історична спадщина Хмельниччини є прадавній Сатанів – місто-легенда.
Сьома зупинка. Розв’язування задач з вкладеними розгалуженнями хімічного змісту. (2 бали)
Використовуючи вкладені розгалуження створіть та протестуйте задачу (робота в парах):
Потрібно приготувати розчин масою m г з масовою часткою хлориду калію. Розрахуйте масу КСl і масу води, які необхідні для приготування розчину: 3%, 4%, 5%. В який розчин потрібно менше води.
#include <iostream>
#include <string>
#include <stdio.h>
#include <math.h>
using namespace std;
int main()
{
float m1,m2,m3,m;
scanf("%f",&m);
m1=m-(m*3)/100;
m2=m-(m*4)/100;
m3=m-(m*5)/100;
if ((m1<m2)&&(m1<m3)) printf("В перший розчин потрібно менше води"); else if ((m2<m1)and(m2<m3)) printf("В другий розчин потрібно менше води"); else printf("В третій розчин потрібно менше вода");
return 0;
}
Правильнирй варіант виконання задачі:
#include <iostream>
#include <string>
#include <stdio.h>
#include <math.h>
using namespace std;
int main()
{
float m1,m2,m3,m;
scanf("%f",&m);
m1=m-(m*3)/100;
m2=m-(m*4)/100;
m3=m-(m*5)/100;
if ((m1<m2)&&(m1<m3)) printf("В перший розчин потрібно менше води"); else if ((m2<m1)and(m2<m3)) printf("В другий розчин потрібно менше води"); else printf("В третій розчин потрібно менше вода");
return 0;
}
Дякую за успішне виконане завдання сьома історична спадщина Хмельниччини є Покровська церква-фортеця у Сутківцях.
IV Оголошення домашнього завдання:
Опрацювати конспекти уроків №34, 38 та виконати вправи:
Завдання. Дано абсциси точок А і В та точки С. Дослідити, чи лежить точка С на даному відрізку. Якщо так, то вияснити, до якої з вершин відрізка точка С розташована ближче. Врахувати умову, яка з вершин відрізка розміщена справа.
№140(5), додатково 142 (6,9) Караванова 777 задач. Ст..79
V Підсумок уроку. Отож ми відвідали сім історичних куточків Хмельниччини та навчилися виконувати вправи з використанням вкладених розгалужень.
І отримали бали за виконані завдання (кожен учень рахує свої бали).
За допомогою технології «ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ ДЕ БОНО» підводимо підсумок уроку.