Про підсумки проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом "Освітнє середовище закладу освіти"

Про матеріал
Матеріал містить аналіз проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом "Освітнє середовище закладу освіти", може бути використаний заступником директора для підготовки наказу, довідки.
Перегляд файлу

Про підсумки проведення

самооцінювання якості освітньої

діяльності за напрямом

 «Освітнє середовище закладу освіти»

 

Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Стратегії розвитку _______ ліцею на ______ роки, Річного плану роботи на 20__/20__ н. р., Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в _____ ліцеї, наказу по _____ ліцею №__  від __.__.20__ «Про створення робочої груп та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом  «Освітнє середовище закладу освіти», з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в закладі, постійного підвищення якості освітньої діяльності, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу протягом ______ було проведено вивчення та самооцінювання  «Освітнє середовище закладу освіти» .

Члени робочої групи заповнювали форму спостереження, вивчали документацію закладу та результати анкетування учасників освітнього процесу (батьків, педпрацівників, учнів). Результати самооцінювання за напрямом  «Освітнє середовище закладу освіти» узагальнено в довідці (Додаток 1).

 

Виходячи з вищенаведеного,

НАКАЗУЮ:

 

  1. Затвердити довідку про результати самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище закладу освіти» (додаток 1).
  2. Об’єктивні результати щорічного самооцінювання якості освітньої діяльності закладу в 20__/20__ навчальному році за напрямом  «Освітнє середовище закладу освіти» врахувати при складанні річного плану роботи та освітньої програми закладу на 20__/20__ н.р. з метою покращення якості освітньої діяльності закладу
  3. Результати щорічного самооцінювання якості освітньої діяльності закладу в 20__/20__ навчальному році за напрямом  «Освітнє середовище закладу освіти» врахувати при підготовці щорічного звіту керівника закладу освіти

червень 20__року

  1. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

 

Директор закладу освіти:        ___________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 до наказу

 

ДОВІДКА

про підсумки проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Освітнє середовище закладу освіти»

 

Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу МОНУ «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Стратегії розвитку ___ ліцею на 20__/20__ роки, Річного плану роботи на 20__/20__ н. р., Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ___ ліцеї, наказу по ______ ліцею №__  від __.__.20__ «Про створення робочої груп та проведення самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом  «Освітнє середовище закладу освіти», з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в закладі, постійного підвищення якості освітньої діяльності, використання системного підходу до здійснення моніторингу на всіх етапах освітнього процесу протягом квітня-травня було проведено вивчення та самооцінювання  напряму «Освітнє середовище закладу освіти» .

Робоча група вивчала питання відповідно до рекомендацій «Абетка для директора». Опитування проведено серед учителів, учнів, батьків, керівника, заступників керівника, учнівського самоврядування.  Робочою групою здійснено аналіз результатів опитування, спостереження, вивчено документацію. Результати самооцінювання за вказаним напрямом проаналізовано на засіданні педагогічної ради, протокол №__  від  __.__.20__  року.

Аналіз результатів опитування, яке було здійснено для проведення самооцінювання діяльності закладу, наведено нижче (згідно з рекомендаціями посібника «Абетка для директора»).             

Результати вивчення напряму «Освітнє середовище закладу освіти» наведено в таблиці:

 

Напрям оцінювання

1. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та

внутрішньої системи забезпечення якості освіти

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

1.1.1.Територія та приміщення закладу чисті і охайні. Наявний паркан, але містить пошкодження. Приміщення недоступні для сторонніх осіб, забезпечено чергування. Відсутні майданчики для фізичної активності. Територія ліцею безпечна для активності. Частина території освітлюється у вечірній та нічний час. Приміщення закладу освіти, спортивні майданчики, спортивна зала оглядаються щоденно. Кількість учнів не перевищує проектну потужність. Частина приміщень початкової школи не відокремлені від навчальних приміщень для здобувачів базової та старшої школи.

У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму.

У закладі забезпечується оптимальне використання приміщень і комплектування класів( з урахуванням кількості учнів, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень.

У закладі забезпечується раціональне використання приміщень і комплектування класів (з урахувнням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень).

1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями,

необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу.

Заклад освіти частково забезпечений навчальними кабінетами і приміщеннями, необхідними для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. Відсутня актова

зала, роздягальні. У більшої кількості кабінетів обладнання застаріле і не оновлювалось.

У закладі освіти є приміщення необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу.

Не всі навчальні кабінети обладнані засобами навчання для виконання відповідної навчальної програми. Керівництво закладу  вживає заходи для покращення стану забезпечення навчальних приміщень.

1.1.3. Інструктажі/ навчання з працівниками та здобувачами освіти проводяться згідно з законодавством про охорону праці. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.

Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуаціях. Результати опитування учнів свідчать наступне: регулярно, із залученням спеціальних служб (державної служби з надзвичайних ситуацій та інші) 50 - 42%; так, регулярно вчителі інформують під час проведення навчальних занять 60 - 50,4%; у поодиноких випадках 9 -7,6%.

1.1.4. Інструктажі/навчання з педагогічними працівниками щодо надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу проводяться. Педагогічні працівники та керівництво у разі нещасного випадку діють у встановленому порядку.

1.1.5. Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти. Частина опитаних учнів та їхніх батьків, задоволені умовами харчування. 72% батьків задоволені умовами харчування. Харчування здійснюється на базі дитячого садка.

1.1.6. Переважна більшість комп’ютерів закладу освіти облаштовані технічними засобами та інструментами контролю щодо безпечного користування мережею Інтернет. З батьками раз у півріччя проводиться профілактична робота щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет. Зі здобувачами освіти інформаційні заходи щодо безпечного використання мережі Інтернет проводяться під час позакласних заходів та лише під час навчальних занять з інформатики. Результати анкетування показали наступне

-під час навчальних занять, позакласних заходів- 58 - 48,7%; -проводяться лише під час уроків інформатики або лише під час позакласних заходів 35 - 29,4%; -у поодиноких випадках проводиться робота щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет 17 - 14,3%;-жодних заходів не проводилося 8-6,7%.

1.1.7. У закладі освіти здійснюється робота з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, педагогічних працівників до професійної діяльності. Менше 10% батьків вважають, що у дітей виникали проблеми з адаптацією:- так 4 - 3,3%; - переважно так 6-5%; - іноді 20-16,5%; - ні, ніколи - 91- 75,2%.

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

1.2.1. У закладі освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті закладу План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). Заходи проводяться регулярно, відповідно до плану роботи. До них залучаються усі категорії учасників освітнього процесу.

 У закладі освіти реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації. Що таке булінг, інші форми насильства учні дізнаються: - від класного керівника, вчителів; 105-88,2% - від психолога/соціального педагога; 50-42% - з інтернету, соціальних мереж; 64-53,8% - з інформаційних стендів ліцею; 15-12,6% - із вебсайту; 4-3,4% - від батьків; 39-32,8% - від однолітків, друзів; 28-23,5% - від працівників поліції та соціальних служб, які виступали в ліцеї; 6-5% - нічого про це не знаю; 1-0,8% - інше 1-0,8%.

Частка учнів і педагогічних працівників  вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним. Учні відповідили наступне: цілком безпечно та психологічно комфортно 64 -53,8%;  в основному безпечно та психологічно комфортно 43-36,1 %; -здебільшого не почуваюся в безпеці,  психологічно некомфортно 10-8,4% ; не почуваюся в безпеці 1-0,8%, - психологічно некомфортно 1 -0,8% .

Педагоги зазаначили, що цілком задоволені  8-47,1%; - переважно задоволені 9-52,9%.

У закладі освіти проводиться навчання, просвітницька робота за участі відповідних служб/органів/організацій для учасників освітнього процесу з метою виявлення ознак булінгу (цькування) та запобігання його прояву відповіли  64,7% педагогів.

Ліцей залучає представників правоохоронних органів, інших фахівців з питань запобігання та протидії булінгу.

1.2.2. У закладі освіти розроблені за участю учасників освітнього процесу та оприлюднені правила поведінки, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці.Усі учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та переважна більшість дотримується їх.  Ознайомлені та приймають їх 87,6% батьків, 77,3% учнів. А ось педагоги зазаначили, що учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх 8-47,1%; - правила поведінки у закладі освіти розроблені, учасники освітнього процесу ознайомлені з ними, але не завжди дотримуються їх 9-52,9%.

1.2.3. В ліцеї здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи.Але дані питання не виносилися на розгляд нарад і педрад.

Заклад освіти реагує на звернення про випадки булінгу.  Під час анкетування батьки зазначили, що проблема вирішувалась конструктивно і подібних випадків більше не траплялося 15,7%; - проблема вирішувалась конструктивно 9,1;%; - реакція на звернення була формальною 2,5%; - звернення не розглянуте 0%;-  не зверталися 18,2%; -таких випадків не було 53,7%.

Здобувачі освіти  зазанчили до кого саме  вони зверталися за допомогою:- ні до кого не звертався 21%; - до директора 12,6% ;- до практичного психолога 5%; - до заступника директора 5,9%; - до класного керівника; 24,4%; -до педагогів 4,2%; -до однокласників 8% ; таких випадків зі мною не траплялося- 69%.

Практичний психолог закладу освіти здійснює  роботу з виявлення, реагування та запобігання  булінгу, іншому насильству. В закладі проводяться інформаційні заходи, уроки, лекції, профілактичні бесіди з метою запобіганя насильству та булінгу. При анкетуванні батьки відповіли, що  завжди отримували  психологічну та соціально-педагогічну допомогу 16,5%; - у переважній більшості випадків 1,7%; -дуже рідко 4,1%;- ніколи, навіть на  прохання 7,4%;- не мали такої потреби -70,2%.

Практичному психологу планувати заходи та надавати всім учасникам освітнього процесу психологічну та соціально-педагогічну допомогу у разі звернення.

Заклад освіти не повідомляв органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи про факти булінгу та іншого насильства, оскільки, документально таких випадків не було зареєстровано.

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовується з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування. Забезпечено безбар’єрний доступ до будівлі, приміщень першого поверху закладу освіти:пандус, дверний прохід.

Відсутні туалетні кімнати для осіб з особливими освітніми потребами, немає доступу до їдальні. Вказівники та контрастне маркування перед та на кінці сходової частини відсутні. Кабінети першого поверху можуть повністю використовуватися учнями з особливими освітніми потребами: переміщення в кабінетах, користування меблями, висота столів, меблі надійно закріплені. Під час літніх канікул облаштувати з’їзд до їдальні.

У закладі освіти відсутня ресурсна кімната. Адміністрація планує розпочати роботу щодо її облаштування.

1.3.2. Заклад освіти забезпечений необхідними кадрами та залучає окремих фахівців для реалізації інклюзивного навчання. Корекційно-розвиткові заняття проводить логопед, практичний психолог, вчитель-реабілітолог.

У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім’єю, фахівцями ІРЦ, іншими фахівцями. В закладі є інклюзивний клас  (___), де навчаються ___ дітей з особливими освітніми потребами.

Педагогічні працівники застосовують адаптаційні форми й методи роботи під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

1.3.3. У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами. Створено___ команди психолого-педагогічного супроводу до складу яких входять педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог, медична сестра, логопед, батьки учнів з ООП.

До розроблення індивідуальної програми розвитку залучені батьки.

Заклад освіти системно співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. В закладі наявні висновки ІРЦ про психолого-педагогічну оцінку дітей з ООП .

1.3.4. У закладі освіти формуються наскрізні навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі. Класні керівники систематично проводять бесіди з учнями щодо формування навичок здорового способу життя. Але під час спостереження за навчальним заняттям спостерігається низький відсоток формування екологічної компетентності.

Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню

ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти. В частині навчальних кабінетів наявні критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, інструкції з ОП.

1.3.5. У закладі освіти наяна бібліотека-інформаційно-ресурсний центр, який використовується для індивідуальної, групової, проектної та іншої роботи в рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу.

У закладі освіти ресурси бібліотеки використовуються для формування в учнів інформаційно-комунікативної компетентності через проведення консультацій, навчальних занять, позаурочних заходів. В анкетах учні зазначили, що використовують бібліотеку: - для самопідготовки, консультацій, проектної роботи 26,9% - відвідують тільки для отримання необхідної літератури та підручників; 42,9% - відвідують під час зустрічей, виставок учнівських робіт, іншої культурної діяльності;8,4% -  не користуються шкільною бібліотекою 30,3%.

 

Рівні оцінювання за вимогами:

 

  1.   Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці- 2,86 балів, достатній рівень;
  2.   Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації-2,95 балів, достатній рівень;
  3.   Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору-2,79 балів, достатній рівень;

Загалом за напрямом “Освітнє середовище закладу освіти”- 2,86 балів, достатній рівень

 

Рекомендації:

  1. Відремонтувати паркан, облаштувати майданчики для фізичної активності, видалити на території ліцею заборонені рослини;
  2. Клопотати перед засновнником щодо забезпечення фінансування оновлення навчальних кабінетів:трудового навчання, іноземної мови, інформатики, хімії, фізики (за фінансової можливості);
  3. Регулярно планувати профілактичну роботу щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет для всіх учасників освітнього процесу;
  4. Планувати щорічно заходи спрямовані на запобігання та протидію булінгу, дискримінації для всіх учасників освітнього процесу;
  5. Провести опитування щодо причин некомфортного перебування деяких здобувачів освіти в ліцеї та спланувати  заходи;
  6. Планувати систематичну просвітницьку роботу для всіх учасників освітнього процесу щодо виявлення та запобігання булінгу (цькуванню) та його проявів;
  7. Залучати органи учнівського самоврядування до розроблення правил поведінки;
  8. Питання щодо відвідування учнями навчальних занять розглядати на нарадах при директору, на засіданнях педагогічної ради;
  9. Надавати всім учасникам освітнього процесу психологічну та соціально-педагогічну допомогу у разі звернення;
  10. Облаштувати з’їзд до їдальні для здобувачів освіти із ООП;
  11. Розпочати діяльність щодо створення та облаштування ресурсної кімнати;
  12. Укласти угоду про співпрацю з ІРЦ;
  13. Працювати над формуванням екологічної компетентності під час освітнього процесу;
  14. Розпочати роботу щодо створення осередків, які зацікавили б здобувачів освіти.

 

 

Заступник директора з НВР:       _____________

 

 

doc
Додано
13 грудня
Переглядів
6
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку