До наради при директору від _____
протокол №
Про стан запобігання злочинів та правопорушень серед неповнолітніх
Одним з найважливіших напрямків виховної роботи з дітьми є превентивне виховання та профілактична робота з подолання злочинності серед неповнолітніх.
Причиною сформованої криміногенної ситуації в підлітковому середовищі стали ряд причин, серед яких основне місце займає бездоглядність підлітків, що вказує на повну відсутність інтересу з боку батьків до способу і місця проведення дозвілля їхніми дітьми.
Однією з основних передумов, шо призводить до дитячої бездоглядності, є сімейні проблеми. Сімʼя, яка не може дати дитині батьківської любові, опіки, щирого контакту, відчуття захищеності, створює передумови того, що дитина тікає з дому, перетворюється на бездоглядну дитину.
В той же час неповнолітні значну частину свого часу проводять у стінах школи. Отже, провідна роль у вирішенні цієї проблеми належить педагогам. Це обумовлено тим, що в полі зору загальноосвітніх установ перебувають практично всі діти, оскільки вони зобовʼязані відвідувати школу. Тому у Школі успіху на постійному контролі питання охоплення навчанням учнів закладу. На кінець І семестру було видано наказ «Про стан відвідування учнями навчальних занять за І семестр 2023-2024 н.р.». Систематично проводиться профілактичний рейд «Урок», мета якого виявлення дітей, які пропускають уроки без поважних причин, а також попередження негативних проявів серед учнівської молоді. Ведеться заступником директора з виховної роботи Сидоренко Ю.М. журнал обліку відвідування учнів, класні керівники в електронних журналах щоденно ведуть облік відвідування, що дає можливість робити аналіз щоденного відвідування, оперативно встановлювати причини невідвідування, зʼясовувати причини відсутності учнів у школі.
Навчальний заклад проводить значну роботу у напрямку попередження дитячої злочинності та бездоглядності, де учні одержують необхідні правові знання, як під час навчального процесу (основи правознавства, основи безпеки життєдіяльності, тощо) так і у позаурочний час ( тематичні декади, тижні правових знань; конкурсні та предметні олімпіади; диспути, конференції, тощо).
Класними керівниками, педагогом- організатором, соціальним педагогом та практичним психологом ведеться облік та аналіз стану профілактичної роботи з дітьми «групи ризику». На кожну дитину «групи ризику» заведена облікова картка, в якій фіксується профілактична та виховна робота з дитиною.
Психологічною службою здійснюється психологічний супровід дітей «групи ризику», через діагностичний (вивчення рівня розвитку пізнавальних здібностей, особливостей особистості, рівня міжособистісних відносин), корекційно- розвивальний (проведення тренінгів), просвітницько-профілактичний (бесіди, тощо) напрямки. Практичним психологом та соціальним педагогом проведені заняття на тему: «Самооцінка психічних станів. Допомога у владнанні своїх негативних переживань, які заважають нормальному самопочуттю», «Формування адекватних форм поведінки», «Діагностика рівня тривожності, агресивності», тренінгові заняття з проблем попередження насильства, гендерного виховання. Розʼяснювальна та профілактична робота з даною категорією учнів проводиться і на рівні класних керівників.
Питання, які стосуються профілактики правопорушень, злочинності, бездоглядності учнів були розглянуті на засіданнях учнівського самоврядування Президентської Ради, педрадах, нарадах при директору.
Завдяки систематичній виховній роботі, організацією індивідуальної роботи, наявністю і дієвості внутрішкільного контролю з боку адміністрації, організацією індивідуальної роботи з учнями і батьками класним керівником, періодичності і оперативним реагуванням на актуальні питання з профілактичної роботи, наявністю планів виховної роботи класного керівника, соціального педагога та практичного психолога, кваліфікованої і своєчасної психолого-педагогічної діагностики учнів всіх категорій, залученню учнів до гурткової роботи, тому на сьогоднішній день жоден учень навчального закладу не стоїть на внутрішкільному обліку, на обліку Ювенальної поліції у справах неповнолітніх.
ПРОПОЗИЦІЇ:
1.Роботу педагогічного колективу з профілактики правопорушень злочинності серед неповнолітніх вважати задовільною.
2. Заступнику директора з виховної роботи Сидоренко Ю.М.:
2.1. Постійно контролювати організаційну профілактичну роботу з безпеки життєдіяльності дітей, попередження негативних явищ.
3. Класним керівникам 1-11 класів:
3.1. Розширити арсенал інтерактивних форм, методів, засобів і прийомів позаурочної роботи щодо попередження правопорушень та злочинності серед учнів школи.
3.2. Постійно контролювати навчання та відвідування школи учнями із категорії соціально незахищених.
4. Педагогу-організатору Михайлик Т. В.:
4.1. Постійно залучати підлітків, схильних до пропусків занять, правопорушень, до безпосередньої участі у проведенні позакласних, громадських заходів.
5. Практичному психологу Яровій О. М. та соціальному педагогу Мирошниченко Н. О.:
5.1. Постійно вести контроль та облік дітей девіантної поведінки.
5.2. Провести до 09.02.2024 року діагностичну та корекційну поведінку дітей, що мають пропуски уроків без поважних причин та дітей «групи ризику», вивчити особливості їх характеру, інтереси, здібності.
6. Вчителям правознавства Харченко Н.П., Єлесіну П.В.:
6.1. Постійно залучати учнів до участі та конкурсах, проєктах право-освітнього напрямку різних рівнів.