Проблема вибору Тугара Вовка та Захара Беркута у повісті. Художні засоби твору. Виразне читання уривків.
Номер слайду 2
Мета уроку:- простежити, як у випробуваннях розкриваються характери персонажів; учити семикласників осмислювати вчинки героїв, розвивати вміння давати оцінку людським якостям, дискутувати, робити вибір та аналізувати наслідки; виховувати почуття патріотизму,активну життєву позицію,повагу до батьків як загальнолюдські морально – етичні цінності, сприяти вихованню порядності, честі . Тип уроку: комбінований урок Обладнання: портрет І. Я. Франка, текст повісті «Захар Беркут», схема аналізу художнього образу, тлумачний словник української мови. Методи, прийоми, форми роботи: бесіда, робота в групах, «займи позицію», інтерв’ю з автором твору.
Номер слайду 3
Героями моїх творів майже ніколи не бувають люди темні і безпомічні, а коли ті твори будять симпатію до них у читачів, то певно не за їх терпіння, а за їх життєву енергію, розум і чуття, яке вони проявляють у життєвій боротьбі. Іван Франко
Номер слайду 4
Актуалізації опорних знань. Дайте усно відповіді на питання:- Чи були у головних герої повісті ситуації, коли їм потрібно було робити життєвий вибір?- Чи був цей вибір пов*язаний з життям людини?_ Скільки таких ситуацій було у Тугара Вовка та Захара Беркута?- За яких обставин складалися ці ситуації?- Який вибір зробив кожен з головних героїв повісті?
Вправа «Крісло автора» Презентація результатів виконання завдання в групах
Номер слайду 11
Прийом «Мікрофон» Чи змінилося б життя кожного з героїв, якби вони обрали інший шлях?
Номер слайду 12
Рефлексія «Я літературний герой» Під час роботи на сьогоднішньому уроці я відчував себе…(Назвіть героя будь-якого літературного твору, який сьогодні вам близький по духу. Чому?)