Проблеми інформаційно-безпечного використання мобільних телефонів в навчанні

Про матеріал
Проблеми інформаційно-безпечного використання мобільних телефонів в навчанні Автор: Завірюха Валентин Петрович, викладач спеціальних дисциплін фаху 121 “Інженерія програмного забезпечення” ВСП Тальнівський будівельно-економічний фаховий коледж Уманського НУС
Перегляд файлу

Проблеми інформаційно-безпечного використання мобільних телефонів в навчанні

Популярний серед молоді стільниковий телефон  — автономний мобільний телефон, призначений для роботи в мережах стільникового зв'язку; використовує приймач радіодіапазону і традиційну телефонну комутацію для здійснення телефонного зв'язку на території зони покриття мережі (Вікіпедія), викликає серед педагогів всього світу неоднозначні реакції. Головна причина негативу – відволікання дитини на різноманітні розваги, ігри, відео тощо, доступ до яких за умови доступу до мережі Інтернет, які відомо, «мудрофони» надають без обмежень, лише через декілька доторків.

Від категоричних заборон в навчальних закладах, далі помірного застосування на кшталт «прогугліть» та до активного застосування в навчальному процесі через встановлення додатків типу Google Клас, що дозволяють активізувати спілкування школяра/студента з педагогом – ось такий шлях з власного досвіду пройшов автор.

Згадувана технологія від компанії Google має свої особливості. Ось деякі з них, за матеріалами з відкритих джерел та з власного досвіду.

Google Classroom — безкоштовний веб-сервіс створений Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом (Вікіпедія). Основна мета сервісу прискорити процес спілкування через передачу файлів (посилань на ресурси, світлини та відео тощо) між викладачами і студентами – і це працює! Адже лише від якості зв’язку та швидкодії гаджета залежить швидкість рефлексії на дії учня у цій віртуальній кімнаті. Ці кімнати можуть використовуватися вчителями та учнями у школах, або у закладах вищої освіти викладачами та студентами.

Ефективність Google Classroom пояснюється поєднанням в собі декількох вже перевірених технологій: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides для написання, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу. Студенти можуть бути запрошені до класу через приватний код, чи автоматично імпортуватися з шкільного сайту. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди студент може подати роботу, яку оцінює викладач. Мобільні додатки, доступні на iOS і Android, дозволяють користувачам робити фото та прикріпляти їх до завдань, ділитися файлами з інших додатків та мати оффлайн доступ до інформації. Викладач може відстежувати прогрес кожного студента, а після оцінки його роботи, викладач може повернути її разом з коментарями. І це працює, оскільки студенти вже забезпеченні сучасними мобільними телефонами прямо на ваших заняттях.

Детальніше про ці особливості:

Завдання

Для продуктивної праці, завдання зберігаються та оцінюються в наборі програм Google, які дозволяють співпрацювати викладачу із студентом, чи студенту із студентом. Замість обміну документами між студентом та викладачем безпосередньо, файли розміщуються на Google диску студента, а потім передаються для оцінки. Викладачі можуть обрати файл, який потім можна розглядати як шаблон, для того, щоб кожен студент міг відредагувати свою власну копію, а потім повертати його назад для оцінки, замість того, щоб кожен студент переглядав, копіював або редагувати один і той самий документ. Студенти також можуть приєднати додаткові документи із свого Google диску до завдання, зазвичай це світлини з виконаними завданнями в зошиті або на пристрої.

Оцінювання

Google Клас підтримує різні схеми оцінювання. Викладачі мають можливість додавати файли до завдання, які студенти можуть переглядати, редагувати або отримувати окремі копії. Студенти можуть створювати власні файли, а потім прикріплювати їх до завдання, якщо це не було зроблено викладачем. Викладачі мають можливість стежити за прогресом кожного студента у завданні, а також коментувати та редагувати хід роботи. Вказані завдання можуть бути оцінені викладачем і повернуті з коментарями, щоб дозволити студенту перевірити завдання, виправити помилки і відправити на повторне оцінювання. Після того як завдання оцінено, тільки викладач може редагувати його, якщо тільки викладач не поверне завдання в загальний доступ, що можна налаштувати в середовищі за бажанням. 

Спілкування

Викладачі можуть публікувати оголошення у потік класів, який можуть коментувати студенти, що створює двостороннє спілкування між викладачем та студентами. Студенти також можуть публікувати матеріали в потік класу, але вони матимуть нижчий пріоритет, ніж оголошення викладачів і можуть бути редаговані. Різні типи файлів Google продуктів (такі як відео на YouTube чи файли з Google диску) можуть бути прикріплені до оголошення з метою поширення інформації. Gmail також надає викладачам можливість надсилати електронні листи до одного чи багатьох студентів в інтерфейсі Google Classroom. Доступ до класу можна здійснити через браузер або через мобільні додатки  Google Classroom на Android чи iOS.

Сприйняття

Та існують проблеми інформаційної безпеки. Так, компанія eLearningIndustry протестували та зробили огляд Google Classroom, в якому вони висвітлили багато позитивних та негативних аспектів. Серед сильних сторін класу, огляд підкреслив простоту використання, доступність для різних пристроїв, використання Google Drive як ефективного способу для викладачів швидко поширювати завдання, безпаперовий процес, а також систему швидкого зворотного зв'язку між студентами та викладачем. Серед недоліків Classroom в огляді було виявлено серйозну проблему із службами Google, які обмежували або не підтримували роботу із зовнішніми файлами, брак автоматизованих тестів, а також відсутність чатів, які могли б допомогти у спілкуванні між студентами та викладачем.

Google була піддана критиці за те, що, ймовірно, збирала дані, історію пошуку студентів для використання в рекламних цілях. Саме тому, у квітні 2014 року компанія Google оголосила про припинення сканування повідомлень студентів у рекламних цілях, дотримуючись конфіденційності. TechCrunch повідомили, що хоча оголошення більше не з'являлися в освітньому інтерфейсі, дані та інформація, зібрані Google, використовувалися для показу реклами пізніше в інших місцях. 1 грудня 2015 р. Electronic Frontier Foundation подали скаргу до Федеральної Торгової Комісії, стверджуючи, що компанія Google "порушила обов'язок поважати приватність студентів". Адвокат зі співробітників EFF Софія Коуп закликала ФТК розслідувати поведінку компанії Google, змусити компанію припинити використовувати особисту інформацію студентів в своїх цілях та наказати компанії знищити всю зібрану інформацію, яка не призначена для навчальних цілей. Наступного дня Google відповіли: "Хоча ми цінуємо увагу EFF у справах конфіденційності студентів, ми впевнені, що наші інструменти відповідають вимогам закону та нашим обіцянкам, включно із зобов'язанням зберігати конфіденційність студентів".

Саме тому, пам’ятаючи про вплив стільникових телефонів на організм дитини, насамперед на нервову систему, потрібно шляхом безперервних педагогічних досліджень, так званих «польових» практичних вправ і експериментів, шукати шляхи їх вирішення, беручи ці такі популярні серед молоді пристрої за своїх союзників, але аж ніяк не забороняючи «мобілки, інтернет та ютуб» в навчальних закладах. 

Останні місяці активного застосування можливостей цих гаджетів доводить, що достатньо перейти через особистісний бар’єр несприйняття, і від бажання далі бути автором контенту, через планування своєї навчальної діяльністі та мотивування учнів через такі звичні їм улюблені пристрої можливо почати навчатися і розвивати свої організаційні здібності, вміти планувати свій час і раціонально направляти зусилля на вирішення поставлених задач.

Вирішення проблем

Завдяки платформи Classroom можна організувати дистанційне навчання. Уроки та домашні завдання можуть бути цікавими!

Саме тому потрібні тренінги, де учасники ознайомляться з принципами функціонування Classroom, дізнаються про різні типи завдань, які можна створити в Classroom, навчаться працювати з різними сервісами Google та розроблять власний курс у Classroom.

Орієнтовні завдання навчального тренінгу:

  1. Дізнатися про основні сервіси Google та можливості їх використання при організації навчання.
  2. Навчитися розробляти власні курси у Classroom та організовувати спілкування учитель-учень, учень-учень.
  3. Розробити невеликий курс для учнів.

Учасники тренінгу:

  • навчаться використовувати сервіси Google для організації навчального процесу;
  • дізнаються про можливості Classroom;
  • навчаться розробляти власні курси у Classroom;
  • навчаться організовувати он-лайн спілкування, отримувати та оцінювати роботи учнів.

2024/05/02

Автор: Завірюха Валентин Петрович,
викладач спеціальних дисциплін фаху 121 "Інженерія програмного забезпечення" ВСП Тальнівський будівельно-економічний фаховий коледж Уманського НУС

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Sumska Olena
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузмінська О.Г.)
Додано
15 лютого
Переглядів
131
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку