Проблеми щодо організації самостійної роботи студентів.

Про матеріал
Самостійна робота є важливою складовою організації навчального процесу у вищих навчальних закладах.Значну роль у формуванні самостійності і активності відіграє навчання студентів загальним прийомам організації навчальної діяльності,що дає змогу полегшити самостійну роботу здобувачів освіти та сконцентрувати увагу на змісті завдань
Перегляд файлу

          Проблеми щодо організації самостійної роботи студентів.

      Сучасний спеціаліст повинен володіти не лише фаховими знаннями, але й навичками творчого розв’язання практичних знань, використовуючи  у  своїй роботі все нове, що з’являється в науці, підвищувати свою кваліфікацію. Тому основним завданням вищих навчальних закладів є формування творчої особистості фахівця, здатного до саморозвитку та самоосвіти.

  Звісно, навчальний процес повинен набувати самостійної роботи студентів. Зараз багато випускників ВНЗ не мають достатньо міцної бази професійних знань, не володіють навичками самостійної роботи, не відчувають потреби у постійному професійному самовдосконаленні та самоосвіті. Тому навчальний процес у вищій школі повинен формувати продуктивне мислення, розвиток інтелектуального потенціалу особистості та становлення способів логічного аналізу. Тому самостійна робота –це важлива складова, яка формує фахівця сучасного рівня. Самостійно набуті знання є найоперативнішими, вони розвивають інтелектуальні риси, увагу, спостережливість, вміння оцінювати.

     Мета самостійної роботи студентів полягає в тому, щоб навчити студентів навчатись і сприяти їх професійному становленню, що формує такі якості, як інтелектуальність, відповідальність, креативність, здатність до самоосвіти. Найактуальнішою є проблема організації самостійної роботи студентів, адже потребує певної диференціації в залежності від специфіки навчального закладу повинна бути послідовною, передбачати опанування прийомами пізнавальної діяльності. Проблемним  щодо організації самостійної роботи студентів є адаптація вчорашнього школяра до системи навчання у вищій школі, оскільки більшість з них погано володіє формами, засобами та методами самостійної діяльності. Чим ширші пізнавальні інтереси студентів, тим краще сформовані вміння та навички самостійної роботи, тим вища його готовність до навчання. Організація самостійної роботи студентів складніша, ніж школярів. Здебільшого ж у першокурсників відсутні вміння правильно організувати самостійну роботу, розподілити свій час. Вони не готові самостійно навчатись, тобто свідомо засвоювати теоретичний матеріал та практично його застосовувати. У зв’язку з цим і виникають труднощі наступного характеру:

1) труднощі пошуку необхідної інформації (студентам складно визначити, що саме необхідно прочитати або вивчити для того, щоб розібратись в певній проблемі; вони ще погано орієнтуються в навчальній та наукової літератури); 2) труднощі орієнтації в змісті книги, навчального посібника (у студентів проблеми з виділенням основної суті у великому обсязі інформації);

 3) труднощі узагальнення теоретичних положень, викладених в джерелах;

 4) труднощі застосування отриманих знань на практиці (студентам важко правильно оцінити практичну ситуацію, щоб застосувати аналіз).

Тому організація самостійної роботи студентів на першому етапі полягає у тому, щоб навчити їх правильно слухати та конспектувати лекції, засвоювати інформацію, навчити їх самостійній роботі на практичних заняттях; удосконалити навички роботи з книгою; навчити правильно конспектувати навчальний матеріал, готувати повідомлення різної тематики, проєкти, виступати з доповідями. Важлива роль в організації самостійної роботи студентів належить викладачу, який здійснює організаторські, контролюючі та коригуючі дії. Він визначає зміст та обсяг роботи, регламентує терміни виконання та контролює результати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку