Проєкт "Бережімо воду!"

Про матеріал
Розробка екологічного проєкту "Бережімо воду!" для роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку.
Перегляд файлу

Інформаційний проєкт «Бережімо воду!»

Актуальність проєкту

Вода – одне з головних багатств на Землі. Прісної води у світі стає все менше і менше, запаси виснажуються. Існує загроза зникнення прісної води.  Тому воду треба берегти і розумно використовувати.

Мета та завдання:

  • Пояснити важливість води;
  • Продемонструвати, як змінивши звички, можна берегти  воду і економити гроші;
  • Навчити знімати показники лічильника та проводити розрахунки; заповнювати книжку абонплати;
  • Виховувати почуття власної відповідальності за збереження водних ресурсів;
  • Прищеплювати дбайливе ставлення до природи через розуміння необхідності економії води;
  • Формувати навички роботи з пошуку інформаціїї;
  • Тренувати навички роботи в групі;

Характеристика проєкту:

                                            За діяльністю: інформаційний;

За кількістю навчальних предметів: міжпредметний;

                                             За кількістю учасників проекту: учні 7-10 класів;

                                             За  тривалістю виконання: 2 тижні;

                                              Навчальні предмети: математика, фізика;

                                              Обладнання: пластикова пляшка 0,5 л, пластикові склянки, інф. картки.                      

Опис  проєкту:

І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

 Мотивація учнів до діяльності. Визначення разом з учнями мети та завдань проєкту.

1.1. Розгадайте ребус           ДА         

1.2. Мозковий штурм «Що ви знаєте про воду?»

- Залучаючи органи чуття, визначте основні властивості води (смак, колір, запах, температуру)

Дослід «Властивості води». Пляшка з водою 0,5 л.

Після завершення обговорення роздати учням пластикові склянки та пригостити водою. Але наливати так, щоб залишилися порожні склянки. Води на всіх не вистачило.

  • Чи може таке трапитися в реальному житті?

Висновок. Таке може трапитися і в реальному житті. Питна (прісна) вода може просто скінчитися.

1.3. Перегляд і обговорення відеофільму «Кожна краплина має значення»

Питання для обговорення:

  1. Скільки існує прісної води на Землі?
  2. Чи існує альтернатива природним джерелам води?
  3. Чи може закінчитися вода?
  4. Що ж робити?
  • Отож, давайте визначимо назву і мету нашого проєкту……. «Бережімо воду!»

 

Висновок: Навіть незначні зміни у наших щоденних звичках можуть сприяти економії води. Економія води – справа важлива і корисна. Причому сприятливо вона позначиться не тільки на екологічному стані, а й допоможе заощадити гроші.

 

  • Але для того, щоб прийняти участь у проєкті треба пройти випробування. Зараз, я пропоную вам прийняти участь в рухливій грі, яка допоможе визначити найощадливіших дітей на нашому проєкті.

Рухлива гра «Кожна краплина має значення»

 Для кожної команди на невеликій відстані один від одного встановлюються 2 судини: один з водою, другий порожній. За допомогою маленької гуртки членам команди потрібно перенести воду в ложках з однієї посудини в іншу.

 

ІІ ВИЗНАЧЕННЯ НАПРЯМІВ ДІЯЛЬНОСТІ

 

2.1 Пропоную поділитися на групи та обрати капітанів.

«Економісти», «Експерти», «Дослідники», «Крапельки»

Інструктивні картки для груп:

Інструктивні картки для груп

«Економісти»                                                  

  1. Дізнатися тариф оплати за водопостачання в міському водоканалі.
  2. Навчитися знімати показники лічильника, розраховувати оплату за спожиту воду, заповнювати книжку абонплати.
  3. Опрацювати інформаційну картку «Кілька способів економії води»
  4. Результати роботи представити у вигляді Розробки гри  «Кошик заощаджень»

Інструктивні картки для груп

«Практики»

 

  1. Через практичне завдання «Чистимо зуби правильно!»,  визначити найбільш економний спосіб чищення зубів.
  2. Пояснити учням молодших класів, як правильно чистити зуби, щоб заощадити воду. Виступ агітбригади.
  3. Зібрати корисні лайфхаки як можна в побуті заощаджувати воду.

 

Інструктивні картки для груп

«Дослідники»

  1. Дослідити основні властивості води.
  2. Провести спостереження «Вода в природі»
  3. Дізнатися як людина використовує воду.
  4. Результати роботи представити у вигляді Лепбуку «Вода!»

Інструктивні картки для груп

«Крапельки»

  1. Розфарбувати разом з батьками знаки, символи, малюнки на тему  «Бережімо воду!»
  2. Організувати разом з вчителем виставку «Бережімо воду!»
  3. Виготовити поробку «Крапелька» Пам’ятка «Для чого потрібна вода.»

 

 

2.2.Виконуємо з учнями такі вправи:

  1. Перегляд відеофільму «Чи може закінчитися вода», «Кожна краплина має значення»
  2. Спостереження «Як ми використовуємо воду»
  3. ЕкскурсіЇ:  до  міського водоканалу; в шкільну пральню; в шкільну їдальню, «Вода в природі».
  4. Вправа «Мішечок для заощаджень»
  5. Перегляд відеосюжетів:

«5 секретів, які допоможуть вам економити воду»

Відеопрезентація «Властивості води»

Відеопрезентація «Вода в природі»

Відеопрезентація «Вода в житті людини»

  1. Дослідницька лабораторія «Визначення основних властивостей води»
  2. Практичне завдання «Чистимо зуби правильно!»
  3. Практична робота «Обчислення плати за водопостачання. Заповнення книжки абонплати»
  4. Розв’язання задач предметно-практичного змісту «Економія води в цифрах».

 

ІІІ РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ ПРОЄКТУ

 Групи  під керівництвом вчителя працюють  протягом двох тижнів над виконанням завдань проєкту та готуються до презентаціїї.

ІУ ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТУ ПРОЄКТУ

 Групи презентують результати своєї роботи, організовується обговорення всіма учасниками проєкту, які способи збереження води  є найдієвішими.

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку