Проект "Догляд за шкільним садом та пришкільною територією"

Про матеріал
Мета проекту: формування особистості, здатної свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ; виховання в підростаючого поко-ління почуття необхідності дотримання чистоти та порядку в районі, міс¬ті; сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здій¬снення громадсько-значущих справ; здійснення еколого-просвітницької роботи; залучення учнів і батьківської громадськості до практичної ді¬яльності з розв'язанням проблем навколишнього середовища.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Проект

«Догляд за шкільним садом та пришкільною територією»

 

 

 

 

 

 

 

Підготував

Вчитель біології

Добрянський І. О.

 

 

 

 

 

 

    Природа — це наш дім. Не секрет, що з 1992 року територія Укра­їни оголошена зоною екологічної кризи. Повітря забруднене. Щодня ми дихаємо смогом, двоокисом сірки, випарами кислотних дощів та іншими токсичними газами.

Гостра екологічна проблема нашої країни — сміття. З року в рік те­риторія України все більше «обростає» смітниками, які покривають тери­торію луків, що раніше використовувалися людиною. Смітники не тільки роблять непридатною землю, а ще є джерелами безлічі інфекцій. На сміт­ник перетворили навіть річки, ліси. Та найсумніше в тому, що все це «ба­гатство» ми передамо нашим нащадкам, якщо врахувати, що пластикова пляшка залишиться сміттям на 300 років.

Екологічні проблеми тісно пов'язані з соціальними, і, щоб їх вирі­шити, необхідна допомога суспільства.

Для ефективного здійснення екологічного виховання й екологічної культури дітей, перш за все, необхідно досягнення єдності й узгодже­ності в діяльності педагогічних колективів, батьків, соціального оточення за місцем проживання, екологічна просвіта сім'ї та громадськості, залу­чення їх до екологічного виховання, тому що природа однаковою мірою потрібна всім нам, і ключ до успіху у справі її збереження — в єдності ідей і дій, в єдності світогляду.

Одним із напрямків роботи з благоустрою  та санітарного утримання дворових територій і вулиць стала розробка й реалізація соціально-екологічних проектів у навчальних закладах району. Людина, яка вміє проектувати, здатна дивитися вперед, планувати, будувати життя.

З метою вивчення школярами правил благоустрою та санітарного утримання територій, виявлення та попередження виникнення стихій­них звалищ, формування в учнів навичок дотримання чистоти й порядку, виховання екологічної культури у школярів,  розроблений і перебуває в дії соціально-екологічний проект «Чистий двір — чиста вулиця — чистий район».

Актуальність проекту полягає в тому, що чим раніше починається робота з екологічного виховання дітей, тим вищою буде її педагогічна результативність.

Привчаючи дітей та їхніх батьків підтримувати чистоту і порядок на вулицях, удосконалюючи благоустрій нашого шкільного подвір'я, дво­рових територій наших будинків, тим самим ми покращуємо вигляд усього району та міста, оскільки наш навчальний заклад — це світ, де кожен почувається комфортно,  де є широкі можливості для набуття досвіду життєвого творчого успіху.

Девіз проекту: «Чистий район — це комфортне життя! Це запорука твого майбуття».

Мета проекту: формування особистості, здатної свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ; виховання в підростаючого поко­ління почуття необхідності дотримання чистоти та порядку в районі, міс­ті; сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здій­снення громадсько-значущих справ; здійснення еколого-просвітницької роботи; залучення учнів і батьківської громадськості до практичної ді­яльності з розв'язанням проблем навколишнього середовища.

Завдання проекту:

  1. Організація співпраці з спільнотою школи у вирішенні проблем із благоустрою та чистоти шкільної території.
  2. Організація практичної діяльності учнів, спрямо­ваної на благоустрій і наведення чистоти на території школи та за її межами:

*        моніторинг екологічної ситуації в районі школи;

*        виявлення-стихійних смітників;

*        озеленення і благоустрій території школи;

*        організація батьківських лекторіїв з еколо­гічної просвіти;

*        створення нових екологічних громадських організації;

*        проведення факультативних,  позаурочних занять з екології;

 

Учасники проекту: учні школи, пе­дагоги школи, батьківська громадськість.

 

Мотивація:  

*        усвідомлення   власної  потреби   в  діяльності;

*        спрямованої на захист природи та збереження чистоти в районі школи;

*        можливість усвідомлення значущості природо­охоронного підходу до довкілля;

*        відчуття відповідальності за життя своєї гро­мади, за свою громадську позицію.

  

 Найважча робота та, яку ми довго не зважує­мося розпочати.

 Шарль Бодлер

Термін реалізації: 2014 рік.

 

Очікувані результати:

  • знання нормативно-правової бази;
  • знання правил благоустрою, санітарного утри­мання територій;
  • навички дотримання чистоти й порядку;
  • навички ефективного спілкування, участі в жи­тті громади;
  • виявлення й усунення стихійних смітників;
  • відповідальне ставлення до природи;
  • уміння знаходити правильні рішення у склад­ній екологічній ситуації та оцінювати їх;
  • висока екологічна культура.

 

 

 

 


Стратегії  та механізми реалізації проекту

Етапи

проекту

Зміст проекту

Термін

виконання

Відповідальні

Підготовчий

  • проведення моніторингу та анкетування щодо виявлення екологічних проблем;
  • презентація проекту;
  • узгодження питань про проектну діяльність з організаціями, які можуть надати допомогу;
  • стимулювання наукової роботи, визначення цілей, часу здійснення проекту та потрібних ресурсів;
  • планування роботи

Протягом 2014 р.

 

Вчитель основ здоров’я,

вихователі,

учні

Інформаційний

  • узгодження питань, пов’язаних з реалізацією проекту з адміністрацією школи;
  • обговорення і вибір методів дослідження та пошук інформації;
  • виявлення стихійних сміттєзвалищ;
  • підготовка виступу екологічної агітбригади перед учнями, педагогами, батьками;
  • розробка плакатів, листівок із закликом підтримки до громадськості

Січень –

Лютий

2014 р.

Вчитель основ здоров’я,

вихователі,

учні

Визначення напрямів діяльності

  • узагальнення зібраного матеріалу й аналіз отриманої інформації;
  • узагальнення питань, пов’язаних з реалізацією проекту з адміністрацією школи;
  • визначення найефективніших шляхів розв’язання проблеми;
  • планування діяльності для вирішення проблеми, розподіл завдань;
  • визначення необхідних ресурсів

Березень –

Квітень

2014 р.

Педагоги  школи,

Вчитель основ здоров’я

Реалізація проекту

  • виступ екологічної агітбригади перед учнівським, педагогічним та батьківським колективом;
  • конкурсно-пізнавальна програма «Зелений світ»;
  • випуск прес-релізів, листівок  із закликом підтримки до громадськості;
  • конкурс малюнків і плакатів «Екодзеркало»;
  • написання рефератів «Ми відповідальні за майбутнє»                

Травень

2014р.

 

 

 

 

 

 

Вчитель основ здоров’я,

Учні

 

 

 

 

 

Оцінювання результативності проекту

  • обробка й оформлення результатів виконання проекту (створення демонстраційного стенду, мультимедійної презентації);
  • презентація підсумкових матеріалів на батьківських та педагогічних зборах;
  • поширення інформації про проведену роботу в шкільній газеті;
  • дослідження громадської думки про актуальність і доцільність здійсненого проекту;
  • узагальнення отриманого досвіду, аналіз роботи за проектом

Травень

2014 р.

 Педагоги школи, вчитель основ здоров’я, вчитель біології

Екологічні акції у межах проекту

  • «Зелений патруль діє в районі школи»;
  • «Чистий четвер»;
  • «Обережно! Листопад!»;
  • «Від чистого класу до чистого подвір’я»;
  • «Посади своє дерево»;
  • «Був смітник – став квітник»;
  • «Посади весною пагін – квітка виросте улітку»;
  • «Годівничка»;
  • «Збережемо первоцвіти»;
  • «Збережемо ялинку»;
  • Дизайнерські проекти «Зелений куточок», «Акваріум», «Ландшафтний дизайн», «Живий куточок»

Травень

2014 р.-

травень

2014 р.

Вчитель основ здоров’я,

Педагоги та учні школи

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Позакласні заходи
Інкл
Додано
9 січня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку