Проект
«Догляд за шкільним садом та пришкільною територією»
Підготував
Вчитель біології
Добрянський І. О.
Природа — це наш дім. Не секрет, що з 1992 року територія України оголошена зоною екологічної кризи. Повітря забруднене. Щодня ми дихаємо смогом, двоокисом сірки, випарами кислотних дощів та іншими токсичними газами.
Гостра екологічна проблема нашої країни — сміття. З року в рік територія України все більше «обростає» смітниками, які покривають територію луків, що раніше використовувалися людиною. Смітники не тільки роблять непридатною землю, а ще є джерелами безлічі інфекцій. На смітник перетворили навіть річки, ліси. Та найсумніше в тому, що все це «багатство» ми передамо нашим нащадкам, якщо врахувати, що пластикова пляшка залишиться сміттям на 300 років.
Екологічні проблеми тісно пов'язані з соціальними, і, щоб їх вирішити, необхідна допомога суспільства.
Для ефективного здійснення екологічного виховання й екологічної культури дітей, перш за все, необхідно досягнення єдності й узгодженості в діяльності педагогічних колективів, батьків, соціального оточення за місцем проживання, екологічна просвіта сім'ї та громадськості, залучення їх до екологічного виховання, тому що природа однаковою мірою потрібна всім нам, і ключ до успіху у справі її збереження — в єдності ідей і дій, в єдності світогляду.
Одним із напрямків роботи з благоустрою та санітарного утримання дворових територій і вулиць стала розробка й реалізація соціально-екологічних проектів у навчальних закладах району. Людина, яка вміє проектувати, здатна дивитися вперед, планувати, будувати життя.
З метою вивчення школярами правил благоустрою та санітарного утримання територій, виявлення та попередження виникнення стихійних звалищ, формування в учнів навичок дотримання чистоти й порядку, виховання екологічної культури у школярів, розроблений і перебуває в дії соціально-екологічний проект «Чистий двір — чиста вулиця — чистий район».
Актуальність проекту полягає в тому, що чим раніше починається робота з екологічного виховання дітей, тим вищою буде її педагогічна результативність.
Привчаючи дітей та їхніх батьків підтримувати чистоту і порядок на вулицях, удосконалюючи благоустрій нашого шкільного подвір'я, дворових територій наших будинків, тим самим ми покращуємо вигляд усього району та міста, оскільки наш навчальний заклад — це світ, де кожен почувається комфортно, де є широкі можливості для набуття досвіду життєвого творчого успіху.
Девіз проекту: «Чистий район — це комфортне життя! Це запорука твого майбуття».
Мета проекту: формування особистості, здатної свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ; виховання в підростаючого покоління почуття необхідності дотримання чистоти та порядку в районі, місті; сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадсько-значущих справ; здійснення еколого-просвітницької роботи; залучення учнів і батьківської громадськості до практичної діяльності з розв'язанням проблем навколишнього середовища.
Завдання проекту:
* моніторинг екологічної ситуації в районі школи;
* виявлення-стихійних смітників;
* озеленення і благоустрій території школи;
* організація батьківських лекторіїв з екологічної просвіти;
* створення нових екологічних громадських організації;
* проведення факультативних, позаурочних занять з екології;
Учасники проекту: учні школи, педагоги школи, батьківська громадськість.
Мотивація:
* усвідомлення власної потреби в діяльності;
* спрямованої на захист природи та збереження чистоти в районі школи;
* можливість усвідомлення значущості природоохоронного підходу до довкілля;
* відчуття відповідальності за життя своєї громади, за свою громадську позицію.
Найважча робота та, яку ми довго не зважуємося розпочати.
Шарль Бодлер
Термін реалізації: 2014 рік.
Очікувані результати:
Стратегії та механізми реалізації проекту
Етапи проекту |
Зміст проекту |
Термін виконання |
Відповідальні |
Підготовчий |
|
Протягом 2014 р.
|
Вчитель основ здоров’я, вихователі, учні |
Інформаційний |
|
Січень – Лютий 2014 р. |
Вчитель основ здоров’я, вихователі, учні |
Визначення напрямів діяльності |
|
Березень – Квітень 2014 р. |
Педагоги школи, Вчитель основ здоров’я |
Реалізація проекту |
|
Травень 2014р.
|
Вчитель основ здоров’я, Учні
|
Оцінювання результативності проекту |
|
Травень 2014 р. |
Педагоги школи, вчитель основ здоров’я, вчитель біології |
Екологічні акції у межах проекту |
|
Травень 2014 р.- травень 2014 р. |
Вчитель основ здоров’я, Педагоги та учні школи |