Проект. "Дружба-велика цінність"

Про матеріал

Проект. " Дружба-велика цінність." Був проведен з учнями другого класу з метою розширити і поглибити поняття дружби і товаришування-цих важливих показників вихованості учнів; закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування; виховувати бажання бути справжнім товаришем. Учні мають ознайомитися з поняттями "друг", "дружба" і навчитися працювати в команді, здійснювати пошук інформації.

Мета зустрічі: зрозуміти значення дружби в житті людини; навчитися правильно знаходити друзів, спілкуватися і товаришувати, цінувати дружбу. В кінці нашого проекту діти повинні створити наглядну роботу: КОЛАЖ "Країна дружби".

Ефективність виховного заходу та його структури: Була проведена групова робота. Перша група складала розібране прислів' я, друга група вибирала картки «Які риси характеру повинні бути у друга?», третя група складала асоціативний кущ до слова друг, четверта група вибирала закони дружби і кріпила на квіточку дружби. Діти були дуже зацікавлені. Вони розгадували ребуси про дружбу, розгадували кросворд, була гра-розминка «Це мій кращий друг і я», грали в гру «Якщо ти добра людина, то повинен», діти співали пісню про дружбу, робили виставку малюнків Учитель запропонував дітям розглянути малюнки, на яких були зображені діти, друзі. Діти дивились повчальну казочку «Рюкзачок» і робили висновок самостійно. В кінці проекту діти самостійно зробили наглядний колаж. Також була задіяна презентація вчителя, що сприяла кращому розумінню і засвоєнню матеріалу. Зроблений буклет про метод проектів і буклет дітям про дружбу. В кінці проекту була проведена рефлексія в ігровій формі.

Перегляд файлу

Проект. «Дружба – велика цінність»!

Епіграф: Як будемо у дружбі жити, нас нікому не зломити.

Хочеш мати друга – навчись сам бути другом.

Буклет.

Мета: розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування; виховувати бажання бути справжнім товаришем.

Учні мають ознайомитися з поняттями «друг», «дружба» і навчитися працювати в команді, здійснювати пошук інформації.

Хід заняття

Вправа «Подари усмішку товаришеві»

-  Пропоную вам кожному подарувати усмішку. У вас зараз гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо нашу зустріч.

-  Сьогодні наше заняття ми присвятимо дружбі. Ближче познайомимося з учнями класу, дізнаємося про їхні інтереси. Отже, тема заняття  Дружба-велика цінність» ,«Хочеш мати друга – навчись бути другом».

Мета зустрічі: зрозуміємо значення дружби в житті людини; будемо вчитися правильно знаходити друзів, спілкуватись і товаришувати, цінувати дружбуі в кінці нашого проекту ви повинні створити наглядну роботу: КОЛАЖ «Країна Дружби»

Презентація вихователя.

Дружба – це надзвичайна цінність, і бути справжнім другом не легко. Любий друже, милий друже, мій найдорожчий товаришу – так ми звертаємося до тих людей, без яких наше життя було б невеселим та безбарвним. А хочу продовжити зустріч словами А.С. Макаренка: « У дружби багато крил, а закон у неї один - вірність».

Мене цікавить, як ви будете працювати на занятті і чи з усіма завданнями ви впораєтеся.

Запитання до учнів.      Мотивація.

Що таке дружба?( відповіді учнів) А чи потрібно взагалі мати друзів? Чи можна прожити без друзів? Для чого вони приходять у наше життя?

Слово вчителя: Дружба – це стосунки між людьми, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Ось таке визначення дружби дають тлумачні словники. Зверніть увагу на епіграф нашої виховної години «Як будемо у дружбі жити, нас нікому не зломити». Як ви розумієте ці слова?

Це прислів’я нагадало мені казку «Батьківський заповіт», в ній розповідається про те, як батько, погукавши трьох синів, дав їм по прутику і попрохав переламати. Вони зламались дуже легко. Потім батько склав усі прутики докупи і знову дав переламати синам. Як ви гадаєте, чи легко їм було це зробити? Ви вже всі записались до нашої шкільної бібліотеки, візьмете хто бажає цю книжечку та прочитаєте і дізнаєтесь чому ж навчав батько своїх синів.Отже, дружба повинна бути міцною, щоб її ніхто не міг зламати, як ті прутики складені батьком. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі. Як потрібно ставитись до людей, щоб у тебе  з’явилися  друзі?

Народна мудрість говорить: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставились до тебе».

У Біблії сказано: «Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви».

-Діти а що для дружби найважливіше?

Отже, другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. «Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже» – так говорить народна мудрість.

Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.

Діти, перед початком нашої виховної години , ми провели анкетування  на тему «Дружба-велика цінність». Багато учнів дали вірні відповіді, але зустрічаються і такі діти, які думають, що друг насамперед, повинен бути самозакоханим. Але я сподіваюсь, що наприкінці нашого заняття ваша думка зміниться.

Казочка про дружбу «Рюкзачок»

В 1 класі, коли вперше прийшли до школи, ви познайомились один з одним і теж почали будувати дружні стосунки. Яким же на вашу думку, повинен бути справжній друг і якими рисами характеру повинен володіти він?

Сьогодні на нашому занятті ми будемо працювати групами. Я поділила клас на групи по бажанню: поети, мовознавці, психологи і юристи.

До першої групи «Поети» входять:

1.Петренко Олена

2. Башмакова Валерія

3.Ковтуненко Нікіта

4.Кабко Тимофій

5.Шумілін Рома

Ведуча:  У країні Дружби є місто Поетичне.

Тут нас зустрічають наші учні, які знають вірші про дружб Робота по групам.

Вчитель.  Вам пропоную картки зі словами. Виберіть і приклейте на ваші долоньки ті риси характеру, які повинні бути у справжнього друга?

(Діти працюють у групах. На картках записані слова: скромність, доброзичливість, наполегливість, товариськість, чуйність, заздрість, егоїзм, байдужість, хвастощі, злість, готовність прийти на допомогу в будь-яку хвилину.)

Вчитель. Які якості ви вибрали? Чому?

- Чому залишили картки зі словами «злоба, хвастощі, байдужість, егоїзм»?

- Чому руйнується дружба?

- Що потрібно зробити, щоб дружба не руйнувалася?

Правила дружби:

• Поступатися.

• Не боятися просити вибачення, якщо образив один одного.

• Не грубити. Не злитися.

• Не скупитися.

• Допомагати один одному.

• Бути чесним.

Дотримуючись ці правила дружби, я думаю, ви ніколи не втратите друзів.           

 Давайте послухаємо вірші про дружбу, які підготували наші учні.

                «Дружба»

(Петренко О.)

Є чарівне слово дружба

Знаємо ми це усі

Дружать ноти зі словами

І складаються пісні

Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

(Башмакова В.)

Дружать квіточка і бджілка,

Дружать море й кораблі.

Дружать в небі місяць, зірки,

Пори року — на землі,

Дружить поле з колосками.

Дружать літо і тепло.

Дружить осінь із дощами,

Дружать щастя і добро.

(Ковтуненко Н.)

Дружать хлопчики й дівчатка,

В лісі дружать всі звірята,

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

Дружать стежки і дороги.

Колоски дружать у полі,

Пташенята — у гнізді,

Дружать риби у воді.

Шумілін Р.

Якщо друг у тебе є —

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

То ж без друга не прожити.

 Якщо друг у тебе є,

Люби його над усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

Кабко Т. 

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

Вислухати його вчись,

З ним секретом поділись.

І цукерку вдвох ви з'їжте,

Яблуко навпіл розріжте.

Петренко О.  

Якщо друг тебе почує,

Твоє серце не сумує.

Горе зменшиться удвічі,

Радість загляне у вічі.

 Башмакова В.

 Якщо хочеш мати друга,

 То поводься чемно дуже.

  Віддай частину свого серця

  Тому, хто другом твоїм зветься.

А зараз розгадаємо ребус.

Розгадаємо ребус.

До другої групи «Мовознавці» входять:

1.Хмельовська Діана

2.Красов Марк

3.Байша Вікторія

4.Громико Андрій

5.Смердов Гліб

Діти в цієї групі повинні скласти два прислів’я, і розповісти інші прислів’я та прикріпити їх до дерева- дружби

Дружба-найбільший скарб.(Андрій)

Друзі пізнаються в біді.

Стався до людей  так, як би ти хотів, щоб вони ставились до тебе.(Гліб)

Маєш друга бережи, а не маєш знайди.(Діана)

Людина без друзів, як дерево без коріння.(Марк)

Не той друг, хто медком маже, а той, хто правду каже(Віка)

До третьої групи «Психологи» входять:

1.Летнікова Ганна

2.Штефан Ангеліна

3.Петерс Максим

4.Щербакова Вероніка

5.Данилко Каміль

Ця група : Складає асоціативний кущ.(Яким повинен бути справжній друг?) -Діти, всі ви маєте друзів, які хочуть товаришувати з вами. Ви разом вчитеся і відпочиваєте, вам весело і цікаво. Подумайте і скажіть, яким повинен бути друг? Зробіть ці лучики на сонечку -теплими , яскравими, радісними.

 ДРУГ

 Чуйний

   Добрий

   Подільчивий

   Поступливий

   Щедрий

  Чесний, вірний

. Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас,

Промовляєм хором враз:

«Це мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо

 і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

  Відповіли ви чудово,

 Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

До четвертої групи «Юристи» входять:

1.Насєкіна Анна

2.Шпонька Настя

3.Баранова Даша

4.Штефан Каріна

Діти цієї групи повинні вибрати закони про дружбу і повісити їх на квіточку.

  Гра «Якщо ти добра людина, то повинен...»

Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви плескаєте в долоні, а якщо - ні, то нічого не робите.

1. Допомагати мамі мити посуд.

2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

3. Не вмиватись.

4. Берегти рідну природу та охороняти її.

5. Шанувати працю інших людей.

6. Галасувати, коли хтось відпочиває.

7. Бути вихованою, стриманою людиною.

8. Обманювати, хвалитись.

9. Насміхатись із чужого горя.

10. Добре вчитися, багато читати.

11. Не слухатися батьків.

12. Допомагати друзям у біді.

13. Ділитися тим, що в тебе є.

14. Ображати інших.

15. Захищати слабшого.

16. Спати на уроках.

17. Красти.

18. Любити своїх батьків.

Давайте зараз заспіваємо нашим гостям про те, яким повинен бути друг.

 Виставка малюнків.

Вихователь. Діти, а скажіть, коли ми говоримо про дружбу, яке слово переважає «Я» чи «Ми»? ( Прикріпляю до дошки слово «Ми»).

У вас було домашнім завданням намалювати малюнки, на яких ви зобразили ігри чи відпочинок із своїми друзями.  Ми бачимо, що ви всі їх приготували. 

А тепер давайте ось що зробимо, навколо цього слова по черзі прикріпіть ваші малюнки друзів. Дорогі діти бажаю вам, щоб ви завжди були в оточенні друзів, як на цій виставці малюнків. Щоб поряд з вами завжди були справжні, надійні друзі. Пам’ятайте, друг  не буде заздрити другові – він просто ділить успіх друга, як свій особистий! Бо друзі завжди разом незалежно від відстані і умов життя! Друзі завжди разом, в хвилини біди і радості вони допоможуть один одному не зважаючи ні на що !!!

Вихователь: діти роблять калаж, кріплять малюнки на дошці.

  Рефлексія.

- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.

 Діти, тримаючись за руки по черзі скажіть, що вам сподобалось на сьогоднішньому занятті? Що найбільше запам’яталось? Може ви про щось нове дізнались? Або просто скажіть комплімент своєму сусідові.

Вихователь. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

Так, діти, дружба – це дар, даний людині. Тому кожен з нас не тільки повинен цінувати справжніх друзів, але й сам повинен бути хорошим другом.

Три речі ніколи не повертаються назад – Час, Слово, Можливість.

Тому не втрачайте часу, вибирайте слова, не втрачайте можливість.

Залишайтися чесними і справедливими! Будьте розуміючими, чуйними і необхідними один одному! Бережить справжню дружбу!

Я бажаю вам, щоб у вашому житті було багато друзів і щоб ви були справжніми друзями і щоб наш захід не пройшов марно, а щоб він у ваших серденьках щось залишив. Щоб ви добре ставились до своїх друзів, щоб ви були добрими, терплячими,  милосердними. Молодці!!!

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
7784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку