Проект Екологія природи і душі"

Про матеріал
Навчальні екскурсії та уроки серед природи є необхідними складниками навчально-виховного процесу з фізики Ефективним засобом формування предметної й ключових компетентностей учнів у процесі навчання фізики є навчальні проекти. Під час виконання навчальних проектів вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних і розвивальних завдань: розвиваються пізнавальні навички учнів, формується вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі, висловлювати власні судження, виявляти компетентність. У проектній діяльності важливо зацікавити учнів здобуттям знань і навичок, які знадобляться в житті. Для цього необхідно зважати на проблеми реального життя, для розв’язання яких учням потрібно застосовувати здобутті знання
Перегляд файлу

Підлісненська філія КЗ «Олександрівське НВО№2»

 

Проект з фізики на тему:

              D:\фото\табір\01062012.jpg

«Щоб радісним життя було у світі з душою йдіть в природу не зі злом. Вона відячить вам здоров′ям і добром»        Д.Гродзинський

Автори проекту учні 7 класу та вчитель фізики Охріменко Надія Василівна

Уже нікого не треба переконувати , що в складних умовах  , в яких з різних причин опинилося навколишнє середовище у всьому світі і в Україні зокрема , екологічна культура має стати не від′ємним складником виховання . А в умовах нашого регіону екологічні проблеми вирішуються дуже нелегко, питання екологічної освіти дуже актуальні                                        

Ми всі хочемо бачити майбутнє прекрасним , народ щасливим,освіченим і культурним. Але ця мрія, залиться мрією , якщо ми не докладатимемо зусиль , активності для здійснення наших планів . Отже ставлячи завдання виховати освічену , культурну , духовну людину , школа не може обійти                                                    таке  нагальне питання , як питання екологічної культури ,як основи здорового способу життя. Екологія природи і екологія особи , екологія душі. Від відношення нас до оточуючого світу природи залежить наше здоров′я,наш імунітет , наш культура.

   Україна складається не тільки з великих міст і містечок , а з багатьох сіл і присілків , в яких живуть і працюють люди.

  Скільки ніжних , ласкавих слів придумали люди,щоб висловити свою гарячу любов до краю , де народилися і живуть . Кожна людина завжди має пам’ятати , звідки вона родом , де її коріння . А тому  потрібно вміти розуміти  красу природи , робити для неї добро . Людина повинна пам’ятати , що вона  «творіння природи» , вона існує  дякуючи природі підкорена її законам .

Всебічний розвиток учня , його навчання ,  пізнання оточуючого світу , виховання в учнів активної життєвої позиції , громадянської активності, самостійності ,потяг до творчості в оточуючому просторі, розуміння екологічних проблем навколишнього світу , розуміння себе як частини природи, від гармонії з якою залежить здоров′я людини                                                                                                                              Поглибити знання учнів про природу  рідного краю, звернути увагу учнів на все те що нас оточує , на що ми не звертаємо уваги, спонукати учнів до бережного відношення до навколишнього середовища , до природи,пов′язати весь матеріал з фізикою підкресливши важливість предмета

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\лагерь 2012\18052012(005).jpg

Предмет : фізика

Навчальна тема:Екологія природи і душі.

Приблизний час вивчення місяць

Державні освітні стандарти   Основними завданнями реалізації змісту освітньої галузі в школі є:

     засвоєння учнями змісту навчального матеріалу на рівні теоретичних узагальнень (гіпотез, моделей, концепцій, законів, теорій тощо), що дають змогу зрозуміти і пояснити перебіг різних явищ природи, наукові основи сучасного виробництва, техніки і технологій;

     оволодіння учнями науковим стилем мислення і  методами пізнання природи, формування в них наукового світогляду, уявлень про сучасну природничо-наукову картину світу;

     формування екологічної культури учнів, уміння гармонійно взаємодіяти з природою і  безпечно жити у високотехнологічному суспільстві, усвідомлення ціннісних орієнтацій  щодо ролі і значення наукового знання в суспільному розвитку.

Навчальні програми

Навчальні екскурсії та уроки серед природи є необхідними складниками навчально-виховного процесу з фізики

Ефективним засобом формування предметної й ключових компетентностей учнів у процесі навчання фізики є навчальні проекти. Під час виконання навчальних проектів вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних і розвивальних завдань: розвиваються пізнавальні навички учнів, формується вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі, висловлювати власні судження, виявляти компетентність. У проектній діяльності важливо зацікавити учнів здобуттям знань і навичок, які знадобляться в житті. Для цього необхідно зважати на проблеми реального життя, для розв’язання яких учням потрібно застосовувати здобутті знання

Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у збереженні довкілля й розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь

Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів

1 Познайомитися з місцем знаходження Кіровоградської області

 2 Познайомитися з природними умовами , флорою та  фауною Олександрівського району .

 3  Знайомство з Мертвим(Калінінським) ставком, Хитрою річечкою, живим джерелом та з їхніми проблемами.

 4  Екологічні проблеми мого села .

5 Скласти екологічний паспорт вулиці на якій проживають учні

6 Підібрати запитання які можна було б використовувати при заочній екскурсії до «Хутірської балки»

 7  Познайомитися з заповідними  об’єктами Олександрівського району

 Що маємо придбати в процесі реалізації проекту:

-покращення екології місцевості;

-розкриття нової краси спілкування між людьми , зустрінемо нових друзів;

-об′єднання учнів у загальній роботі;

-розуміння законів природи,як джерела здоров′я; активізація громадянської відповідальності,творчого ділового співробітництва у всіх учасників проекту;

-важливість вивчення фізики в житті учнів.

Тому ми не повинні бути:                     

-невігласами;

-байдужими;                                   

-безвідповідальними!

                                       C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\лагерь 2012\01062012(013).jpg                            

Якщо на контурній карті України означити територію , з якої лежить найкоротший шлях до усіх окраїн нашої держави ( до Луганська , Ужгорода, Севастополя , Чернігова ) , то цією територією буде Кіровоградська область. Однак камінь біля Козацької криниці поблизу містечка Добровеличківки , який символізує географічний центр  України , далеко не найпримітніша деталь нашої області . Край має глибоку і цікаву історію , визначні успіхи у вмінні господарювати , ут народжувався , виховувались і діяли люди , імена яких знає весь світ , досягненнями яких пишається Україна , справи яких подовжуватимуть нащадки сьогодні й завтра .

   Обласний центр Кіровограда – порівняно молоде місто : його    заснували в 1754 р. як військову фортецю з іменем  Святої Єлизавети для зміцнення південних кордонів Російської імперії ,                                загарбанням малоосвоєних , але  родючих територій Причорноморя та задля поневолення вільнолюбного запорізького козацтва.

  Кіровардська область розташована в центрі України між річками Дніпро та Південний Буг у південній частині Придніпровської височини .Територія її становить 24,6 тис. км , щ складає 4,1%від території України  Клімат помірно континентальний , Екологічна ситуація в області протягом останніх років у  цілому  залишається стабільною.

  Наше село таке маленьке що на карті може і не позначатися . Воно притулилося під лісом , тому так і називається –Підлісне . Тут ми вперш почули мамину пісню , бабусину казку , пробігли босоніж по теплій землі , пили джерельну воду з батькової криниці Ця територія в нашій державі , в нашій Україні для нас найдорожча , тому що ми тут народилися .

   

Екскурсія. Забутими стежками Калінінської балки.

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\фото  Н.В\PC130158.JPG

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\фото  Н.В\PC130152.JPG

   

  Після екскурсії на Калінінську балку учні познайомилися з тим чого не помічали раніше: хитрою річечкою, Калінінським  ставком,живим джерелом.

   Маленькою змійкою в'ється Калінінською балкою річечка. Початок вона бере з  невеличкого джерельця і весело рветься до ставка. Маленьку річечку бережуть густі дерева від пекучого сонця. Береги її заросли густим степовим різнотрав'ям. Про її існування говорить лише веселе її дзюркотіння. Щоб потрапити  до ставка, їй потрібно певний час текти під пекучим сонцем. Оскільки це їй не подобається, тому вона залишивши  позад себе надійний захист дерев , Хитра річечка вигинається дугою ніби сердиться, і перетворюється у маленьку калюжку і зникає…

   Місце яке зараз являється пасовищем для корів , раніше являлося Калінінським ставком . Тому і місце в народі називається Калінінською балкою. Адже зі слів довгожителів нашого села , ставок був викопаний колгоспниками к-спу ім. Калініна  для своїх потреб . Адже поруч знаходилася огородня бригада Там жінки вирощували городину для колгоспної їдальні. Воду носили відрами із ставка. Найбільша глибина була біля греблі . Там навіть зрідка топилися навіть по необережності люди та худоба. Під греблею була змайстрована кладка. З неї      зручно було рибалити. Жінки часто на ній прали домоткані доріжки, вибиваючи                                              їх пряниками і розвішуючи на верби, щоб стекла вода. Дітлахи полюбляли стрибати у воду прямо з верб, які густим рядочком росли на греблі. З цього ставка пила воду сільська череда корів і вівців.  А живили ставок могутні джерела , тому вода завжди була холодна . Після війни на греблю  випадково заїхав трактор і звалився у воду. Ще кілька десятиріч цей прикрий випадок не завдавав шкоди ставкові. На жаль, трактор впав на  найсильніші джерела, і ставок почав хворіти.

  Береги почали заростати очеретом , водяне дзеркало  покрилось ряскою. Різко впав рівень води . Верби із сумом дивилися на зникаючу воду. Одного літа ставок раптово помілів і вода зникла як її і не було. Сьогодні осиротіло стоять верби понад греблею. Дно, колись красеня-ставка, заросло  травою і на ньому випасають худобу. Дивно бачити греблю і верби біля ставка, якого вже нема.

   Сьогодні юні екологи безпорадні. Вони не в силах відновити ставок. Але в серці у них живе надія на те,  що в майбутньому знайдуться кошти  на його відновлення .

  В Калінінській балці тихо і сумно. Зникла під землею Хитра річечка, зробився мертвим ставок. Німим докором людської безпорадності стоять зажурені верби на осиротілій греблі. Здається все поринуло в безнадії і самознищенні. Але якщо прислухатись то можна почути як ледь чутно бринить  жива ниточка води. Це непосидюче живе джерело має подає свій голос. Там, під деревом, в бур'яні знаходиться непокірне, вічне джерело. Люди допомогли  воді зібратись у невеличкому коритці. Саме з нього і ллється живе срібло життєдайної сили. Тонесенька його ниточка життя. Дуже тоненька. Але біди століття не перервали її. А тому і ми прийшли сюди не відпочивати а головним нашим завданням являється розчистити джерело, привести в порядок територію, яка знаходиться коло джерела. І це не остання корисна справа юних екологів. Попереду ще багато клопіткої роботи по збереженню природи рідного краю.

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\мій клас\Фото0164.jpg

 

  «Сучасна людина фактично обожествила саму себе. Але вона – фальшиве божество. Створене нею на Землі –не рай, а кошмар, до якого вона сама адаптується»

                       Е.Голдеміт

Проблема 1.Вода.

Води на Землі   ¾. Але прісної води –тільки 2%Велика країн в світі страждає від нестачі води.  В Гонконг вода приходить з Китаю. Ціла держава- Алжір –живе на привозній  воді . В Дніпрі вода питтєва частково . Колись величний і могутній Славутич так забруднили , що воду пити з нього стало небезпечно.

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\фото\DSC00930.JPG

Дніпра нема , а є болотні твані

Та цей нестерпний сморід навкруги

Твої Тарасе , правнуки погані

Спаскудили дніпровські береги .

А все робилось ніби для добра

А вийшло – ні добра ,а ні окраси .

Нема писав ти , другого Дніпра,

Нема уже  першого , Тарас.

 

Не минула проблема води і наше село і наше село. Останнім часом в багатьох криницях зникла вода , В деяких стала погана на смак . І це все відбувається на нашій славній Україні, яка споконвіку  славилася чистими криницями.

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\DSC06974.JPG

    А ставки ! Внаслідок безпорадності на території  села три вмираючі ставки: Фонтал, Слобідка , Новий . Вода в цих ставках стала стояча , зелена і для життя отруйна . Значно обміліли вони , заросли очеретом , покрились  ряскою.

 

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\Фото0510.jpg

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\7 клас бака\DSC06972.JPG

Проблема №2 . Повітря.

   Промислові міста світу задихаються від диму і кіптяви . В них тяжко хворіють діти і люди похилого віку. Тяжке повітря і біля автострад . Лікарські рослини , які ростуть біля доріг,  збиране можна . Ми живемо біля лісу. Це наш добрий рятівник .Але коли дує вітер із сторони Косар , то в повітрі відчувається сморід очисних споруд сирт заводу .

    Природоохоронними органами було визначені  найбільш забруднені міста України: Дніпропетровськ , Донецьк , Кривий Ріг , Запоріжжя , Одеса .

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\лагерь 2012\06062012(002).jpg

 

 

 

 

 

 

 

Проблема №3. Сміття.

   Стихійні сміттєзвалища є чудовим місцем для розвитку страшних ворогів людини- мух , тараканів , крис ,  мишей .Скидаючи сміття де кому захочеться , люди знищували родючий грунт , забруднювали підземні води. Побиті скляні предмети могли серйозно травмувати людей і тварин .

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\DSC07006.JPG

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\7 клас бака\DSC07008.JPG

C:\Documents and Settings\admin\Рабочий стол\моє фото\7 клас бака\DSC07003.JPG

                                                                                       

             

   Територією району проходить межа Лісостепу і Степу. Цим зумовлюються особливості рослинного і тваринного світу . Лісами зайнято 18052га. Тут переважають дуб, граб, клен, липа, ясен, сосна звичайна і кримська , ялина, ліщина, калина, глід, ожина. Степову рослинність на схилах річкових долин, ярів і балок представлено багаторічними травами, у першу чергу злаками-тонконогом лучним та вузьколистим, пирієм повзучим, стоколосом тощо. Лучна і болотна рослинність збереглася в заплава річок. До рідкісних зникаючих рослин належать астрагал шерстистоквітковий (занесений до Європейського червоного списку), ковила волосиста, лілія лісова, підсніжник звичайний , сон великий , барвінок малий ,валеріана лікарська , звіробій звичайний , конвалія звичайна , ромашка та нші .

  Фауна району представлена тваринами лісу й степу . Із савців трапляються козуля , лось , дика свиня , лисиця , заєць-русак , куниця лісова , борсук, ласка , білка , тхір звичайний , їжак , кріт , миша лісова , кілька видів кажанів та інші , серед пахів – орел , ворона , сойка , соловей , зозуля , шпак та інші . З плазунів є , приміром , ящірки , жовтобрюх ,гадюка степова , вуж звичайний , із земноводних – ропуха сіра , жаба зелена , тритон , черепаха та інші . До рідкісних і зникаючих виді належать шуліка рудий , скопа , каню степовий , пугач , орел-могильник , орел-карлик , борсук, широковух звичайний , полоз лісовий ,шовкопряд кульбабовий , занесені до Червоної Книги України .  За історичний час на території району зникли тури , куріпки, білі , орли степові , журавлі , дрохви , тетеруки , та багато інших тварин.

 

 

   Для охорони рідкісних і зникаючих представників флори і фауни в районі створено 11 заповідних об’єктів загальною площею439, 54га , серед них заказники загальнодержавного значення «Миколаївський»     і  «Редьчине», заповідне урочище «Шавлієва балка», заказники місцевого значення «Чагар» , «Розумівська балка» і «Братерські яри» , п’ять пам’яток приоди місцевого значення : « Братерські яри» , « Гергіївський гай» , «Жовтий  льон», « Степові кургани « , « Дуби- велетні»(ботанічні) та                « Витоки р. Тясмина» (гідрологічна).

 

 

 

Людина повинна завжди пам’ятати ,що вона « творіння природи», вона існує в природі підкорена її законам . Природний світ з кожним днем гине , він гине дуже швидко .

  Отже вимирає , гине природа України , а разом  із нею гине українська душа .

На жаль , людина уявила себе царем природи , вона стала байдужою та жорстокою . Її не цікавить чи будуть через 10 років цвісти квіти чи ні , буде через 15 років текти отой струмок чи ні , будуть через 20 років народжуватися здорові діти чи ні . 

   Любов до того , що нас оточує повинна появлятися з дитячих років  , з любові до квітів вирощених мамою дома .

  D:\моє фото\школа фасад\DSC07780.JPG                                                                                                                    

     Література

Кіровоградщина : історія та сучасність центру України Дніпроперовськ АРТ-ПРЕС-2005

Олександрівка Київ «Мистецтво»2001                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Етапи роботи над навчальним проектом
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку