Проєкт «Енергозбереження-крок до розвитку України»

Про матеріал
Навчитись жити на землі, де ти народився, без якої ти себе не уявляєш, розуміти все, що на ній відбувається і що з цим робити – ось що означає «бути справжнім громадянином своєї країни». Ми приєднуємося і підтримує основну мету – привернути увагу влади і громадськості до раціонального використання ресурсів та розвитку відновлюваних джерел енергії
Перегляд файлу

                                                                                          

 

 

 

Проєкт «Енергозбереження-крок до розвитку України»

                                                              

  

                                                

 

До проблеми енергозбереження в Україні | Блоги БДМУ

 

Вступ

   Навчитись жити на землі, де ти народився, без якої ти себе не уявляєш, розуміти все, що на ній відбувається і що з цим робити – ось що означає «бути справжнім громадянином своєї країни».

Від нас залежить майбутнє незалежної, фінансово спроможної, екологічно - чистої України.

   Ми  приєднуємося і підтримує основну мету – привернути увагу влади і громадськості до раціонального використання ресурсів та розвитку відновлюваних джерел енергії.

    На протязі місяця учасники проєкту (здобувачі освіти) Кам’янського ВПУ шукали відповіді на низку питань в залежності від того, до якої групи експертів вони відносяться, використовуючи отримані знання, звернувшись по допомогу до найрізноманітніших джерел інформації ( від звичайних опитувань оточуючих, спостереження за роботою побутових приладів, огляду теплооснащення приміщень до ознайомлення з конкретними відео та статтями).

  Для отримання запланованого результату найдоцільніше було обрати інтерактивну технологію , учасники проєкту розділились на три експертні групи: «Екологи» («Чиста енергія – шлях до довголіття»), «Інженери-електрики» («Розумно споживай – про майбутнє дбай»), «Економісти» ( «Тепло у моєму домі – рахуємо правильно»). Звіти кожної зі сторін будуть представлені  на прес-конференції,.

Актуальність: Пошук нових шляхів до енергозбереження - є актуальною проблемою для нашої країни. Кожна людина повинна замислитися над тим, як зменшити споживання електроенергії, при цьому не позбавляючи себе можливості комфортного існування. Адже наше життя не можливе без побутової техніки, теплої води і тепла в наших оселях.

Мета:  підвищувати рівень обізнаності учасників проекту в галузі енергозберігаючих технологій; розвивати екологічно грамотні погляди та вміння висловлювати свою думку; сприяти залученню учасників до дискусії, практичної діяльності в групах, яка спрямована на пошуки шляхів раціонального збереження природних ресурсів, зменшення споживання електроенергії; заохочувати дітей до активних дій у сфері підвищення енергоефективності, виховувати економічну культуру в побуті, громадянську позицію стосовно проблематики енергозбереження – свідому особистість громадянина України, яка дбайливо ставиться до природних ресурсів; формувати  творчий підхід до розв'язання нестандартних завдань..

Тип проєкту: дослідницько-пошуковий, короткотривалий

Учасники: здобувачі освіти, викладач.

Методи реалізації: пошук інформації, спостереження, опитування, огляд, оцінювання ефективності, групова взаємодія, дослідницька робота, аналіз інформації та попередні висновки.

Завдання проєкту: розповсюдити агітаційні листівки з енергозбереження; визначити систему ефективних, екологічно обґрунтованих  енергозберігаючих технологій.

 

                                     Етапи реалізації проєкту

 

І  етап. Підготовчий.

Визначення  теми, мети, терміну тривалості. Вивчення проблеми, обговорення напряму роботи. Формування груп учасників та направленості з подальшим розподілом  завдань.

ІІ етап. Основний.

Учасники проєкту проводять дослідницько-пошукову роботу, аналізують отриману інформацію та підсумовують у вигляді  звітів.

ІІІ етап. Прес-конференція. Узгодження підсумків колективної роботи

 

 

                                

 

 

 

 

Зміст   завдань  за  групами

 

ЕКОЛОГИ :  

Готували інформацію про використання альтернативних джерел  для здобування енергії: переваги та недоліки.

ІНЖЕЕРИ-ЕЛЕКТРИКИ:

   Готували інформацію про особливості користування побутовими приладами з позиції енергозбереження та розповідь про доцільність використання системи «Розумний дім»: переваги та недоліки.

ЕКОНОМІСТИ:  

Готували інформацію про  доцільність використання державних програм («Теплі кредити» та монетизація  субсидій)  в питанні енергозбереження.

 

Зміст  проєкту

І. Вступ, перегляд відео:

https://youtu.be/j4Xwnv7ic4A

 

Вступне слово викладача:

   Проблема енергозбереження є набагато глибшою, ніж може здатися на перший погляд, бо економія енергії дозволяє знизити забруднення навколишнього середовища. Крім того, енергозбереження вигідно економічно – заходи по економії енергоресурсів в два з половиною – три рази дешевші за виробництво і доставку споживачам такої ж кількості енергії, що отримана знову. Найпростіші і елементарні заходи енергозбереження доступні кожному і можуть бути застосовані практично повсюдно в побуті.

Пошук нових шляхів до енергозбереження - є актуальною проблемою для нашої країни.  

   На протязі місяця учасники проєкту (здобувачі освіти) шукали відповіді на низку питань в залежності від того, до якої групи експертів вони відносяться, використовуючи отримані знання, звернувшись по допомогу до найрізноманітніших джерел інформації ( від звичайних опитувань оточуючих, спостереження за роботою побутових приладів, огляду теплооснащення приміщень до ознайомлення з конкретними відео та статтями).

  Учасники проєкту розділились на три експертні групи:

за альтернативні джерела  - «Екологи», за побутову техніку – «Інженери-електрики», за фінансові питання – «Економісти».

 

ІІ. Прес – конференція.  

 

Виступ  першої  групи.

ЕКОЛОГИ: Готували інформацію про використання альтернативних джерел  для здобування енергії: переваги та недоліки.

Учень 1: Джерела енергії поділяють на два типи: традиційні та альтернативні. До першого відносять корисні копалини (газ, нафта, вугілля), другий - все, альтернативне їм (сонце, вода, вітер).

Учень 2: Перший вид альтернативної енергії - сонячна енергетика вона перетворення сонячної радіації на теплову та електричну енергію, в залежності від типу установки. Вони є безпечними для навколишнього середовища та можуть використовуватись ще впродовж мільярдів років. Питання полягає в розвитку технологій перетворення та накопичення цього ресурсу. Сонячна енергетика є найбільш перспективною та за останні роки набрала колосальних обертів.

Учень 1: Наступний вид - вітрова енергетика - галузь, яка спеціалізується на використанні кінетичної енергії вітру для утворення будь-якого іншого типу енергії, необхідної для людства. Вітер є видозміненою формою сонячної енергії, тому також відноситься до альтернативної відновлювальної енергетики. Та вітроенергетика поступається сонячній як у ефективності, так у популярності серед населення. Все тому, що, здебільшого, вітрові ресурси знаходяться у віддалених від споживачів місцях.

Учень 2: Гідроенергетика - використання потенціальної та кінетичної енергії води з метою перетворення її в електричну. На сьогодні вона є найбільш освоєною серед інших нетрадиційних джерел. Потенціал малих рік, притоків, систем водопостачання дають енергонезалежність деяким віддаленим районам та населеним пунктам. Серед переваг: невеликі термін будівництва та об‘єм інвестицій, надійність та доступність.

Учень 1: І найнадійніше альтернативне джерело енергії – біопаливо (використання біопалива з біологічно відновлювальної  речовини органічного походження, що зазнає біологічного розкладу - відходи  рослинництва і тваринництва, органічна частина промислових та побутових відходів , сировина  завжди є в наявності, сприяє боротьбі з відходами; біогазом  можна заправляти автомобіль – це не шкодить екології;

Учень2: Пропонуємо старт міського проекту «Тваринні  справи» : виставити в місті бартерні автомати, в які можна було б завантажувати в пакети послід домашнього улюбленця – а у відповідь отримувати сухий корм.  Цей послід передаватимуть на переробку в якості сировини для отримання біогазу. Таким чином, ми отримуємо екологічно  чисте безкоштовне додаткове джерело енергії, знижуючи екологічне навантаження на навколишнє середовище.

 

Виступ другої групи

ІНЖЕНЕРИ-ЕЛЕКТРИКИ : Готували інформацію про особливості користування побутовими приладами з позиції енергозбереження.  

Учень1:  Ми дослідили доцільність використання системи «Розумний дім». Це  об'єднання пристроїв в одну мережу і керування ними за допомогою центра, вони зможуть обмінюватися даними, а управляти ними можна за допомогою смартфону. Система дозволяє стежити за роботою всіх приладів і оперативно реагувати, якщо щось пішло не так; труби опалення не луснуть через перепад температур -підтримується їх оптимальна температура; електрика витрачається водночас оптимально і економно: світло включається, коли власники входять в кімнату, а якщо їх там немає - світло вимикається.

Учень2:  " Розумний дім " може відрегулювати опалення таким чином: щоб подача тепла зменшувалася вночі і у той час, коли в будинку нікого немає, і включалася за годину до повернення господарів. Ця новітня система може регулювати положення штор та жалюзі, щоб не включати в автоматичному режимі освітлення в сонячний день; дозволить налаштовувати і зберігати мікроклімат  будинку постійним; може повідомляти за допомогою SMS про проблеми з електрикою або опаленням.

Учень1:  Енергозберігаючі лампочки, датчики руху дають змогу на 70% економити електроенергію. Ощадливе використання води, тепла, електроенергії в побуті - ще одна можливість економити енергію

Учень2:  Ми пропонуємо створити в місті ресурсний центр для популяризації ідей з енергозбереження.

 

Виступ третьої групи

ЕКОНОМІСТИ: Готували інформацію  про доцільність використання державних програм («Теплі кредити», «Монетизація  субсидій») в питанні енергозбереження. 

Учень1: Розумне споживання теплоаудит, утеплення, встановлення індивідуальних теплових пунктів та лічильників - дасть змогу економити  50%, та за кілька років повернути державі кошти, що пішли на субсидії, адже люди платитимуть менше за рахунок технічних заходів.

Учень2: Українці споживають енергії в 3 рази більше, ніж європейці - треба навчитися економити, модернізувавши свої будинки. Тепер є можливість утеплити будинки до зими, замінити старий газовий котел на ефективніший (на біопаливі).

Учень1:  Замінити старі вікна на склопакети, встановити лічильник на воду чи опалення та регулятор на радіатор за кошти держави – завдяки Урядовій програмі з енергоефективності, яка внароді отримала назву «Теплі кредити» Ця безповоротна грошова державна допомога населенню дозволяє зменшити енергоспоживання та підвищити енергоефективність оселі.    

Учень2: Ще одна державна програма - «Монетизація субсидій» – створення  прозорого механізму надання житлових субсидій і стимулювання громадян до ощадливого споживання. Залишки невикористаної субсидії, які утворюються за рахунок економного споживання води, теплової енергії, газу і електроенергії, одержувачі субсидії зможуть використати на власні потреби.    

Учень1: Ми пропонуємо  відкрити в інституті на бюджетному фінансуванні нову  спеціальність енергоменеджер, який консультуватиме в питаннях енергоаудиту, ефективного використання енергоносіїв, застосування альтернативних джерел енергії .      

 

ІІІ. Підведення підсумків.

Результати.  Провели  власне “розслідування” теми енергозбереження - змінили свої погляди на використання енергоресурсів, питання утеплення та економії. Для задоволення своїх потреб, які постійно ростуть, активно використовуються вичерпні джерела енергії, заклади яких формувалися на Землі протягом мільйонів років, супроводжуючи цей процес тотальним забрудненням навколишнього середовища. Ми замислюємося над неминучістю екологічних та енергетичних катастроф, що спонукає нас  до створення нового енергетичного простору за рахунок активного впровадження альтернативних видів енергії, використання такої кількості енергії, яку можна отримати від сил природи та космосу, та у приведенні навколишнього середовища у динамічну рівновагу.

Пропонуємо збалансовану енергетику, використання нових технологічних рішень - енергозберігаючих технологій, використання альтернативних джерел енергії, поступово замінювати викопного палива на паливо, одержуване з біоенергетики, енергії довкілля, участі в державних програмах «Теплі кредити» та «Монетизація субсидій», розумне користування побутовими приладами.  Економне споживання електроенергії зменшує шкідливий вплив на довкілля, захищає майбутнє наступних поколінь, зменшує ризики природних катастроф, підвищує безпеку держави. Для екосистем енергоефективність означає скорочення шкідливих викидів у довкілля.

     Енергозбереження – один за найважливіших напрямків, який допоможе Україні стати енергонезалежною. Головне - свідомо ставитись до свого майбутнього, яке вимагає розуміння сьогоднішньої ситуації у державі та можливостей для її змін.

 

 

Перегляд відео

https://youtu.be/k2r79kEZmqg

                                           

 

1

 

docx
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
11 листопада 2022
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку