Проєкт на тему: «Добро починається з тебе»

Про матеріал
Сценарій виховної години, яка є заключним етапом проєкту «Добро починається з тебе». Виховна година проведена з метою розвивати вміння розрізняти добро і зло, бажання робити добро безкорисливо; аналізувати власні вчинки, стимулювати та націлювати діяльність учнів на добро. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Виховувати кращі людські якості і формувати такі групи компетентностей, як соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися.
Перегляд файлу

Твори добро - пусть не поймут... Дари добро -... / Путешествия / Злые Аниме  / Pinme.ru / Pinme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Опис проєкту

Тема проєкту: «Добро починається з тебе»

 

Мета проєкту: Розкрити значення доброти в житті людей, значення таких цінностей, як чуйність, чесність, правдивість, взаємодопомога, милосердя, людяність;  переваги доброти над злом; самостійно  осягнути,  що  значить  бути  добрим, що лежить  в  основі  доброти, доброго  вчинку.

Розвивати вміння  розрізняти добро і зло, бажання  робити  добро  безкорисливо; аналізувати  власні  вчинки, стимулювати та націлювати діяльність учнів на добро. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в учнів іти дорогою добра.

Виховувати кращі людські якості.

Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися.

Тип проєкту: дослідницько-інформаційний, практично-орієнтований.

Учасники проєкту: навчальна група №5 з професії „Кравець, вишивальниця”.

Керівник проєкту – викладач предметів професійно-теоретичної підготовки вищої категорії, старший викладач Сімон Лариса Феодосіївна.

Тривалість проєкту: 3 місяці.

 

Етапи роботи над проєктом

 

Підготовчий етап: під час цього етапу було виконано:

  • визначення теми і мети проєкту;
  • обговорено основні завдання проєкту;
  • розподілено учасників на творчі групи, зазначено зміст роботи кожної групи

1 група – проводить соціологічне дослідження по групах(додаток №1).

2 група – працює з результатами дослідження(додаток №2).

3 група – підбирає моделі іграшок – подушок, виготовляє їх.

4 група – підбирає вислови, фотографії, історії про добро та милосердя.

5група – збирає скарбничку добрих справ учнів  училища.

1 етап

Планування: під час цього етапу визначилися з інформаційними джерелами, розподілили обов’язки між учасниками, розробили індивідуальні завдання.

    2 етап

Дослідження: пошук, накопичення, систематизація і опрацювання інформації. Провели соціологічне дослідження по групах.

     3 етап

Аналіз інформації: головним завданням цього етапу була систематизація та аналіз отриманого матеріалу. Учні презентували зібрані матеріали, керівник проекту проводив контроль виконаної роботи.          Працювали з результатами опитування: виділили   пріоритетні напрямки проведення виховної години.

 

      4 етап

Реалізація проєкту під час цього етапу оформляли результати роботи, шили іграшки, відвідали дитячий будинок, робили презентації.

      5 етап

Рефлексивний: в ході виконання проєкту вносились зміни, удосконалення, надавались консультації.

     6 етап

Захист проекту: захист проєкту відбувався під час відкритої виховної години. Учні представляли свою роботу у вигляді полілогу. Задіяні в реалізації проєкту  всі учні групи.

Очікувані результати:

  • Розвиток ключових та життєвих компетенцій учнів;
  • Набуття навичок дослідників;
  • Розвиток почуття милосердя, доброти;
  • Розвиток вміння  розрізняти добро і зло;
  • Розвиток вміння  аналізувати власні  вчинки;
  • Вироблення вмінь самостійно систематизувати матеріали, робити висновки;
  • Розвиток умінь працювати в команді;
  • Удосконалення вмінь презентувати результати досліджень;
  • Формування активної життєвої позиції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему: «Добро починається з тебе»

 

Мета: Розкрити значення доброти в житті людей, значення таких цінностей, як чуйність, чесність, правдивість, взаємодопомога, милосердя, людяність; переваги доброти над злом; самостійно  осягнути,  що  значить  бути  добрим, що лежить  в  основі  доброти, доброго  вчинку.

Розвивати вміння  розрізняти добро і зло, бажання  робити  добро  безкорисливо; аналізувати  власні  вчинки, стимулювати та націлювати діяльність учнів на добро. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в учнів іти дорогою добра.

Виховувати кращі людські якості.

                                                        «Поки маємо час, усім робімо добро»

                                    Апостол Павло

Викладач.  Кожен із вас, хто сидить у цій залі, вже думає про своє подальше життя, про своє майбутнє. Кожен хоче жити добре, красиво. Але не потрібно в той же час забувати про свою душу. Дбаючи про матеріальне, не забувати про духовні цінності  - про милосердя, доброту. «Милосердя і доброта – два крила, на яких тримається людство».

D:\Мої фото\Фото робочі\7 група\Виховна\20191112_131708.jpgУчениця.

      Розпочинається година доброти

      Тож прошу вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

«Наш світ врятує доброта»

 

Викладач. Ця виховна година є заключним етапом проєкту « Добро починається з тебе». В ході проєкту учениці виготовили іграшки-подушки в стилі «печворк», відвідали дитячий будинок і  подарували іграшки-подушки його вихованцям. Крім того, при підготовці нашого проєкту ми з ученицями провели опитування по групах. Було опитано 185 чоловік в 10 групах. Ініціативна група обробила відповіді і відібрала пріоритетні напрямки виховної години.  Результати опитування ми озвучимо поступово в ході  роботи. Так що ж таке доброта?  Відповіді:  допомога близьким- 48, любов -14 , милосердя - 7 , хороше ставлення - 60, хороші вчинки -18, повага – 6, щирість - 5, чесність - 3, взаєморозуміння – 5, співчуття -2. Не відповіли -17.

 

Тлумачний словник твердить, що доброта – зроблене добро, надання допомоги

 іншим. Доброта – це дружнє ставлення до  людей, це  щирість  і  щедрість  людської  душі, це  прагнення  людини  робити  добро, поступитися  місцем  у  транспорті, допомогти  другові   у скрутному  становищі.

     Доброта – це чеснота, яку повинна мати кожна людина, адже без неї світ став би жорстоким, підступним і злим.  Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності.

З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основою життя, і про це народ висловлювався в усній народній творчості.

Учениця.

  • Добро довго пам'ятається;
  • Хто людям добра бажає, той і собі має;
  • Не одежа красить людину, а добрі діла;
  • Робиш добро — не кайся, робиш зло — зла і сподівайся;
  • Поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя;
  • Перший крок до добра – не роби зла;
  • Краще добро робити, ніж гарно говорити.

 

Викладач. Деякі у 12-16 років знають, що за добро треба віддячувати добром, інші ж - і у 30 років вимагають від оточуючих благ лише для себе, а самі нікому нічого не дають. А ще іноді доводиться чути, що в наш час доброта не в моді. Добрі, співчутливі люди були і будуть завжди потрібні. Проблема Людини і людяності хвилювала людство в усі часи.

Пропонуємо Вам послухати вислови про доброту відомих людей.

D:\Мої фото\Фото робочі\7 група\Виховна\Виховна\вихо.pngУчениця.

  • У внутрішньому світі людини доброта – це сонце.

Віктор Гюго

  • Спробуйте бути хоч трохи добрішими – і ви побачите, що будете не в стані скоїти дурний вчинок.

Конфуцій

  • Доброта – це те, що може побачити сліпий і почути глухий.                                                                Марк Твен
  • Проти всього можна встояти, але тільки не проти доброти.                                                    Жан Жак Руссо
  • Зло миттєве в цьому світі, невідбутна доброта.

Шота Руставелі.

 

  • Доброта – це єдине вбрання, яке ніколи не псується.

Генрі Девід Торо 

  • Раз добром нагріте серце — вік не охолоне.                   Тарас Шевченко.

Викладач. Перед добрими, лагідними очима, вчинками, словами не встоїть жодне жорстоке серце. Невже для того, щоб виіскрити доброту із наших сердець, потрібен землетрус, Чорнобиль чи війна? Навіть тоді, коли немає біди, навіть там, де гори спокійні і твердь не хитається під ногами, повсякчас потрібна доброта.

Учениця.     Не лінуйтесь робити добро, 

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

Правда в світі є дуже проста:

Сонце землю теплом зігріває.

А людину – її доброта

І любов у житті прикрашає.

Не кажіть про любов – докажіть,

Що ви любите тих, хто страждає! 

Добрі справи нужденним чиніть – 

Цього вічна любов вимагає.

Згідно нашого опитування, на питання: «Чи вважаєте Ви себе доброю людиною і чому?», учні відповіли: Так – 61,     Ні -71, Частково -  32, Не відповіли -  21  , це дуже важко, іноді бувають непорозуміння і конфлікти - 7,  якщо просять – я допомагаю – 16, завжди доброю не будеш – 9, залежить від настрою - 3, подобається допомагати - 20, по своїй можливості - 3, від ситуації - 3

Зверніть увагу на ці цифри. Із 185 учнів тільки 61 відповіли «Так». Можливо, ми боїмося чинити добро, тому що не впевнені, що нам за це віддячать? Хотілося б скинути ці обмеження і просто робити добро безкорисливо, не сподіваючись на вигоду. Від цього можна отримати велику радість.  

 Ми   відкриваємо скарбничку добрих справ учнів нашого училища.

Учениця.

  •     Давно в училищі стало доброю традицією відвідувати ветеранів війни і праці на травневі свята. Ці люди дуже радіють нашим відвідинам. Вони своїм життям, своєю працею заслужили на повагу, добре ставлення.
  •     Учениці нашого училища пошили 13 костюмів для офіцерського  складу 12 інженерного полка. Всі були задоволені, але найбільше – учениці, адже вони були ще на 1 курсі.
  •     На замовлення Територіального центру соціального обслуговування Новоград – Волинської міської ради учні училища пошили 7 спідниць для вокального ансамблю «Осінь».

Добру справу ми зробили

Для людей з віком похилим.

          Ми спідниці їм пошили,

          Щоб вони життю раділи,

          Радість по життю несли

           І щасливими були.

  •     Напередодні Великодня, на день   Святого Миколая проводяться

зустрічі з учнями, які мають статус дітей, позбавлених батьківського піклування під опікою та сиротами, вручаються їм подарунки.

  •     Учні нашого училища щороку  беруть участь у міських заходах до Великодніх свят. Цього року на Великодньому фестивалі ми продавали вироби, виготовлені членами гуртка «Український оберіг»,  організували майстер-класи вишивальниць, столярів та перукарів для жителів міста.
  •     А ще наші учні беруть участь у щорічному обласному конкурсі «Воскресни, писанко!», готують виставки, кошики для воїнів ООС (операції об’єднаних сил) та багато років поспіль стають переможцями конкурсу.
  •      На сході  України нашу землю захищали і  загинули за нашу свободу учні нашого училища Камбаров Акі-Леонід Анатолієвич та Кулініч Андрій Григорович. На вшанування їх пам’яті були відкриті меморіальні дошки. Учні з особливим трепетом і сльозами на очах слухали розповідь батьків загиблих солдатів.  Це найменше, що ми могли зробити; це віддання шани людям, котрі у найважливіший момент нашої держави не злякалися і пожертвували собою заради своєї Батьківщини.
  •     Наша група з задоволенням приєдналася до акції: « Там, де я – квітуча земля», що започаткували учні гр.№ 17 на чолі з майстром в/н Григрієм Анатолієвичем Гнідовським. Ми прибрали територію, висадили 9 кущів троянд, інші квіти. Під час цієї акції серед учнів   панував піднесений робочий настрій, а головне   - територія  стала гарною і чистою. Отже, це був прояв доброти і поваги до навчального закладу.
  •    На  уроках «Технологія клаптикового шиття (печворк)» учениці виготовили іграшки-подушки в стилі «печворк» і вирішили подарувати вихованцям дитячого будинку.  Всі з задоволенням і особливим старанням шили ці іграшки. Діти  були щасливі, отримавши подушки- іграшки  та  солодощі. Скільки емоцій принесла ця зустріч! Ми плакали, обнімаючи дітей!  Було дуже шкода дивитися на бідних дітей , як їм жити без мами і тата, Всі зрозуміли, як важливо дарувати цим дітям радість, увагу, турботу, відчули їх самотність у цьому великому жорстокому світі.  Ми впевнились, що творити добро просто і корисно, адже  коли ти робиш щасливих інших, ти  сам стаєш набагато щасливішим!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учениця.         Врятує світ краса

— Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало.

Бо стільки всюди зла — людина вже не та.

Тож, люди, на землі спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

 Викладач. З-поміж різноманітних проявів доброти на першому місці стоїть милосердя. Милосердя - готовність допомогти, пожертвувати собою заради інших, безкорисливо робити добро. Милосердною людиною називають ту, яка готова прийти на допомогу іншим, сповнену доброти та чуйності. Тобто, милосердя - це діяльне добро, яке виявляється у наших вчинках. Наприклад, для християнина обов'язковими є такі милосердні вчинки: нагодувати голодного, напоїти спраглого, одягнути роздягненого, прийняти і нагодувати подорожнього, поховати померлого. Вияв духовного милосердя - це добра порада, слова втіхи і розради.

Милосердя. Все частіше ми чуємо це слово і звертаємось до нього. Яким актуальним воно сьогодні є у нашому житті? Чи вміємо ми співчувати біді свого ближнього, чи завжди приходимо на допомогу тим, хто потрапив у нелегке становище? Чи завжди проявляємо людяність, доброзичливість, елементарну увагу до тих, хто її потребує?

Леоніду Первомайському належать такі чудові рядки: «Я винний втому, що світ не кращий...» Чи задумувались ми над тим, що кожний з нас винний в тому, що діється навколо нас? В погоні за матеріальними благами ми втратили Людину. Ми, мабуть, забули, що за гроші можна придбати:

  • D:\Мої фото\Фото робочі\7 група\Виховна\виховна фото\IMG_20191112_134259.jpgЛіжко, але не сон.
  • Книги, але не розум.
  • Ліки, але не здоров'я.
  • Розкіш, але не культуру.
  • Прикраси, але не красу.
  • Розваги, але не кохання.
  • Добробут, але не щастя.

На жаль, зараз, у наш важкий час змін, такі якості, як милосердя, доброта, бажання допомогти йдуть на задній план, а, витісняючи їх, уперед висуваються ділова хватка, уміння одержати прибуток, турботу насамперед про себе.

Зараз можна побачити навкруги багато горя і біди, але ми повинні жити і сіяти добро в людських душах, бути милосердними вже сьогодні. Іноді здається, що зло перемогло. Це тому, що про нього багато говорять, пишуть, показують по телебаченні. Давайте оглянемося довкола і запитаємо кожен себе: «А чи все я зробив для того, щоб людям біля мене було затишно і спокійно?»

 

 

  • 30 вересня 2019року в будинку пристарілих с. Лебедівка міська громадська волонтерська організація «Свобода і честь» провела благодійну акцію «День краси» в рамках Міжнародного дня людей похилого віку. В акції взяли участь учениці нашого училища професії «Перукар(перукар-модельєр), візажист». Учениці влаштували для мешканців будинку пристарілих справжній день краси, надали послуги 24 клієнтам від мінімальних стрижок чоловікам, гоління, до повноцінних укладок для жінок та фарбування волосся. Для літніх самотніх людей це була велика допомога.

 Згідно нашого опитування, 85 учнів не знають, як проявити своє милосердя в повсякденному житті;   104 уч. не знають, чим ми, учні, можемо допомогти конкретно сьогодні. Всі чогось мислять глобально, думаючи, що доброта, милосердя - це не для нас і для цього потрібні якісь надзвичайні умови. Хіба у повсякденному житті ми не можемо бути добрими та милосердними?    Люди, які потребують допомоги – поруч, тільки треба захотіти їх побачити.

  • У вересні наші учні – перукарі надавали перукарські послуги в реабілітаційному центрі людям похилого віку, дітям з малозабезпечених сімей та інвалідам. Зовсім необов’язково чекати 1 жовтня або Нового року, щоб подарувати літній людині трохи уваги і власного часу. Насправді, їм багато не треба. Вони запевняють, що їх влаштовує харчування, умови і поважне   ставлення персоналу. Біль в очах з’являється лише тоді, коли запитуєш про рідних чи про те, як проходить їх день. Кожен день – такий самий, як попередній. І лише люди можуть своєю появою змінити хід їх життя. Звичайно, якщо вони не байдужі.

D:\Мої фото\Фото робочі\7 група\Виховна\Виховна\IMG_20191112_140034.jpgІ є люди, яким не байдужа доля інших. Вони є життєрадісними і, зазвичай, обирають професії, які служать людям. Це вчителі, лікарі, психологи... Зараз ви познайомитесь з такою людиною. До нас в гості завітала завідувачка відділення соцдопомоги вдома Територіального центру соціального обслуговування

(надання соціальних послуг) Новоград – Волинської міської ради Марекіна Олена Анатоліївна. Працівники цього центру допомага­ють зробити життя оди­ноких непрацездатних людей міста кращим, безпечнішим, комфортнішим, їм  не байдужа доля одиноких обездолених людей. То ж запрошуємо Вас до слова, Олено Анатоліївно. (Виступ)

       Дякуємо. Хай Бог дає Вам сили та наснагу жити, працювати і любити!

Викладач. У чому найбільша мета життя? Я гадаю: збільшувати добро в тому, що нас оточує. А добро - це насамперед щастя всіх людей. Можна й у дрібниці зробити добро людині, можна й про велике думати. Але мале й велике не можна розділити. Багато що починається з дрібниць, зароджується в дитинстві. Велика мета добра та милосердя починається з малого - з бажання добра своїм близьким. До кого  ж відноситись з  милістю? Найперше до тих, хто дав вам життя – до батька та матері. Але кого ми найбільше ображаємо? Так, свою маму. Згідно нашого опитування, тільки 20 учнів написали, що вважають добрими своїх батьків. Все, більше про батьків ні слова. Задумайтесь над цією цифрою – із 185 тільки 20! Чому ми стали такі жорстокі та немилосердні? Адже мама з татом піклуються про вас! Ви  маєте все: комп’ютери, мобільні телефони, музичні центри, різноманітні ігри. А душа, що там діється? Послухайте одну історію.

 Одного разу хлопчик почув про бізнес і вирішив стати бізнесменом. Він знав, що  потрібен початковий капітал. А де ж його взяти? Одного вечора мама була на роботі і хлопчик написав їй записку:

  1.           За те, що помив посуд – 5гр.
  2.           За те, що виніс сміття – 3гр.
  3.           За те, що ходив в магазин – 5гр.
  4.           За те, що позамітав у дворі   – 5гр. і так далі.

Підвів риску і написав: «Всього – 50гр.». Положив записку на столі і ліг спати.

Вранці хлопчик проснувся і побіг взяти записку. Він з хвилюванням відчув, що в записці щось лежить. Він її розгорнув – гроші! 50 гривень! Але що там написано на звороті?

  1.           За те, що родила – нічого.
  2.           За те, що гляділа, пеленала  – нічого.
  3.           За те, що кормила – нічого.
  4.           За те, що лікувала – нічого.

І так ще багато «нічого».

Хлопчик все зрозумів і йому стало дуже стидно. Вечором він попросив у мами пробачення.

Хто, як не батьки порадіють вашим успіхам, підтримають у важку хвилину?

Але батьтки на ваших очах старіють, і   тому потрібно проявляти більше уваги до них, до їхнього здоров’я, самопочуття, не чинити навмисного зла і намагатися необережними вчинками не завдавати їм прикрощів. Послухайте ще одну історію.

     Жила собі сім’я – тато, мама, маленький синок і дідусь. Дідусь був уже дуже старенький – він погано бачив, розсипав їжу, смітив. Невістка сердилася, кричала і нарешті  відділили дідусю куток, поставили туди  стільця для їжі і він там жив.  Одного разу тато прийшов з роботи і бачить, що його синок щось майструє. «Що ти робиш?» - запитав тато і хлопчик відповів: «Роблю тобі коритце. Коли ти постарієш, то будеш з нього їсти». Замислився тато і на другий день посадив дідуся за стіл.

Старість - не радість, ніхто її не жде. Добре, коли поруч  живуть  рідні - діти, онуки. А якщо притулок для старих. Сумне пристановище на схилі літ. Хоч і там непогано. Тут не бачиш людей у рваному одязі, тут готують досить пристойну їжу, показують кінофільми... Але чому старі радіють, коли звідси їх забирають, чому просто на очах в'януть, почувши новину, що їх відправляють у притулок для старих?

      Одного разу син вирішив відправити свого батька у притулок для старих. Він накупив всяких гостинців і вони поїхали. Перед притулком син вирішив накормити батька. Вони  зупинились у лісі, біля пенька.  Син розложив їжу, але батько раптом почав дуже плакати. Син умовляв його, казав, що йому буде дуже добре в притулку, він його буде відвідувати. На що батько відповів: «Колись я вже обідав на цьому пеньку, як відвозив свого батька в притулок». Син подумав, забрав батька і вони поїхали додому.

Запам’ятайте, як ви відноситесь зараз до своїх батьків, так ваші діти будуть відноситись до вас, від цього залежить ваше майбутнє і майбутнє ваших дітей.

D:\Мої фото\Фото робочі\7 група\Виховна\виховна фото\добро2.pngБудьте добрими, людяними, милосердними, терпеливими, нехай не черствіють ваші душі у щоденних клопотах, бережіть своє серце від усього злого. Всім нам не легко у сьогоднішній скрутний час, але пам’ятаймо, що поруч є люди, яким набагато гірше. І ми можемо хоч на крихту покращити їхнє життя своїм ставленням, усмішкою, теплим поглядом…І знайте, ми повік не зможемо віддячити своїм батькам – вони нас народили.

Учениця. Спасіння — у добрі, спасіння — у любові, 

І це стосується, напевно, нас усіх.

Чого ж ми носимо у серці та у слові

Отруту заздрості та злості вічний гріх?

Нехай не топче нас неправди битий чобіт…

Зустрівши ближнього, хай відчуття твоє

Душі признається, що у людській подобі

Це сам Господь правицю подає.

 Викладач. Поряд із Добром завжди ховається Зло. Воно протилежне поняттю добра. Свідоме заподіяння комусь шкоди, збиток, страждання. Зло підступне, чорною гадюкою заповзає в душі людські, перетворюючи їх в монстрів, здатних нищити, вбивати, спалювати. Зло - це сльози, біль, образи, несправедливість, обман. Що  трапилося  б  зі  світом  , якби  в  ньому  не  стало  доброти?

     Обидві ці сили дуже могутні, тільки одна з них  творча, життєдайна, а друга – руйнівна, страшна, жорстока. На жаль, у житті не як у казці: добро не завжди перемагає зло. Християнська мораль вчить нас нейтралізувати зло добром, не відповідати злочином на злочин, не мститися за кривди, бо це може призвести до трагедії. Згідно нашого опитування, на запитання: «Що, на Вашу думку, є злом?», ми отримали такі відповіді:    Ненависть -9, нелюбов до інших - 20, погані вчинки  -31, жорстокість -11, неповага - 10 ,  обзивання поганими словами - 9, крадіжка – 8, підстава – 5, ображати інших – 10, брехня -11, бійка – 8, ворожнеча -3 заздрість -3,  егоїзм – 2, зрада - 2, наклепи -1,  помста , сварки,     плітки.

Не відповіли – 42. Значить, ви не знаєте, що таке зло? Ще насторожують цифри:  обзивання поганими словами - 9, брехня -11, помста , сварки,     плітки -0. Давайте поміркуємо. Що таке брехня і яка вона буває? (відповіді учнів, дискусія).

  А тепер обзивання поганими словами. Вам приємно, коли вас обзивають? Чи траплялося з вами таке, що зранку ви когось образили, а пізніше вас? (відповіді учнів, дискусія).

           Плітки. Що таке, на Вашу думку, плітки? (відповіді учнів, дискусія). Це ділитися інформацією про другу людину, що виставляє її в невигідному світлі, принижує її. Ми маємо вищу вагу в своїх очах, коли всі нас слухають. А насправді? Ми за рахунок приниження других привертаємо увагу до себе. Як сказав американський письменник, історик Джеймс Дюрант: «Говорити погано про других – це безчесний спосіб хвалити себе». Сірості завжди хочеться виглядати світлішою. І запам’ятайте життєве правило: «Той, хто вам говорить плітки про других, говорить плітки другим про вас».

Пам'ятайте, що все повертається, як бумеранг: добро -добром, зло – злом.

Отже, зло нічого не дає, крім зла. Зло завжди буде покарано. Але як учинити щодо людей, які нас образили? Відповісти образою на образу? Помститися?(відповіді учнів, дискусія).

Кращим за помсту є прощення. Тому треба вчитися перемагати свій гнів, бути поблажливим, терпимим до ворогів і не брати прикладу з тих, хто нас зневажає чи кривдить. Здатність людини прощати ближньому зло, не мститися йому, утримуватися від сварки — свідчить про силу та красу людської душі.

Скажіть, будь ласка, а проявляти непослух, це добро чи зло? А кидати папірці, пляшки, лускати насіння на подвір’ї? А палити – це добро чи зло? А кидати недопалки, де заборонено? (відповіді учнів, дискусія).Значить, ви злі люди?

 А з  кого  починається  добро ? Відповіді: З себе – 66, З людей - 27,  з батьків – 17, з добрих вчинків -13, з любові -2, з довіри – 2. Якщо до мене добре, то і я добре -10.            

Не відповіли – 48.

З давніх часів відомо, що заподіяне комусь зло повернеться до тебе сторицею і що добро, яке ти комусь зробив, вернеться до тебе. І якщо ми хочемо, щоб до нас ставилися добре, ми самі повинні ставитися добре до навколишніх. А зараз послухайте притчу.

D:\Мої фото\Фото робочі\7 група\Виховна\виховна фото\IMG_20191112_143029.jpgПритча

Учениця. Колись давно допитливий онук запитав у свого Діда — вождя індіанського племені:

  •               Чого з’являються погані люди?

На це старець мудро відповів:

  •               Поганих людей у світі немає. У кожній людині йде боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк демонструє зло—его­їзм, ненависть, амбіції, брехню, руйнування... Інший вовк — добро — прагнення любові, співчуття, взаєморозуміння, миру, істини.

Маленький індіанець був зворушений до глибини душі словами діда, на мить замислився, а потім запитав:

  •               А який вовк урешті перемагає?

Старий індіанець ледь помітно усміхнувся й відповів:

  •               Завжди перемагає той вовк, якого годують більше. Усе залежить від людини.

Викладач. Але бути добрим нелегко, доброти треба вчитися. Дуже важливо, щоб людина позбулася шкідливих звичок, негідних вчинків, бо за все зло треба буде відповідати перед Богом, людьми, своєю совістю. Максим  Рильський  говорив: «Якщо  хочеш  вчинити  зло, сім  разів  подумай - і  не  вчини, а  добро  роби  не  думаючи!»

Якби кожна зла людина зробила на одну злу справу менше, а кожна добра на одну добру справу більше, наскільки світлішим стало б наше життя. Якби кожен, хто може, допоміг би хоча б одній конкретній людині, світ став би набагато кращим.  Людина живе лише один раз і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим. 

D:\Мої фото\Фото робочі\7 група\Виховна\виховна фото\IMG_20191112_141047.jpgУчениця.

Мудрець сказав: живи, добро звершай 

Та нагород за це не вимагай. 

Лише в добро і вищу правду віра 

Людину відрізня від мавпи й звіра. 

Нехай ця істина стара: 

Людина починається з добра. 

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра

Із світла, що серця переповняє,

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

Людина починається з добра

З уміння співчувати, захистити –

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Викладач. Час невпинно біжить вперед. Збігають хвилини, години, пливуть роки. Хочеться вірити, що у вас все буде гаразд, хочеться, щоб слова доброти, почуті сьогодні, ви пронесли крізь усе життя. Пам’ятайте, людина на цім світі не вічна, життя коротке і гріх розтринькувати його на погані справи. І я дуже хочу, щоб кожен з нас: і дорослий, і дитина мали можливість ще й ще раз осмислити, як ми живемо, для чого живемо, що робимо не так. Щоб кожен з нас мав можливість зазирнути в найпотаємніші куточки своєї душі. Але уже з низької висоти: „І зваж, і переваж, а хто є ти. А зваживши, нікого не вини”. Почни з себе.

Якщо ви виростете добрими людьми, то буде й вам повсюди добре. Нехай у вашому серці завжди живуть велика любов і доброта, щирість і співчуття, людяність і щедрість. Нехай девізом вашого життя стануть слова Олександра Довженка: «Життя коротке, поспішайте творити добро!»

«І якби на те моя воля,

написала б я скрізь курсивами: -

Так багато на світі горя, люди,

Будьте взаємо красивими!»

Л.Костенко

     (Пісня «Твори добро» у виконанні учениць).

Гарного Вам настрою і передайте доброту іншим!

(Вся виховна година супроводжується презентацією)

Додаток №1

Соціологічне дослідження (по групах)

 

  1. Що таке доброта?
  2. Кого Ви вважаєте доброю людиною ?
  3. Чи вважаєте Ви себе доброю людиною і чому?
  4. З  кого  починається  добро ?
  5. Що таке милосердя?
  6. Як Ви проявляєте своє милосердя в повсякденному житті?
  7. Людські чесноти.  Назвіть їх.
  8. Що, на Вашу думку, є злом?
  9. Хто на сьогодні , на Вашу думку, потребує допомоги, підтримки ? (Діти, які лікуються в лікарні, діти-інваліди, які живуть у дитячих будинках; люди похилого віку, одинокі; інваліди; люди з особливими вадами; бездомні тварини; учасники ООС, свій варіант).
  10.  Чим ми, учні, можемо допомогти конкретно:

            - дітям названих вище категорій;

                 - одиноким людям похилого віку;

            - інвалідам;

                 - бездомним тваринам ?

  1. Кому Ви самі особисто хотіли б допомогти ?

 

Додаток №2

Результати соціологічного дослідження

 

  1.        Що таке доброта? Допомога близьким- 48, любов-14 , милосердя-7 , хороше ставлення - 60, хороші вчинки -18, повага – 6, щирість -5, чесність -3, взаєморозуміння – 5, співчуття -2.

Не відповіли -17

  1.        Кого Ви вважаєте доброю людиною ? Піклується про своїх рідних -10 , завжди допомагає-45, вважає добрими своїх батьків 20, Людей, які допомагають у тяжкі часи - 15 , не зраджує  32, співчутлива – 9, ввічлива -9, робить хороші вчинки -20.

Не відповіли – 25

  1.        Чи вважаєте Ви себе доброю людиною і чому? Так – 61,     Ні -71,   Частково -  32, Не відповіли -  21, варіанти відповідей:  це дуже важко, іноді бувають непорозуміння і конфлікти 7,  якщо просять – я допомагаю – 16, завжди доброю не будеш – 9, залежить від настрою 3, подобається допомагати – 20, по своїй можливості -3, від ситуації 3.

 

  1.        З  кого  починається  добро ? З себе – 66, З людей -  27,  з батьків – 17, з добрих вчинків   13, з любові -2, з довіри – 2, Якщо до мене добре, то і я добре -  10.            

Не відповіли – 48.

  1.        Що таке милосердя?   Допомога - 47 , співпереживання - 14  , прагнення допомогти людям, які цього потребують – 41, співчуття – 14, добрі вчинки – 11, повага -4, розуміння -5,уміння пробачити -5,

Не відповіли - 44

  1. Як Ви проявляєте своє милосердя в повсякденному житті?    

 Допомога оточуючим - 38, кидають гроші в спеціальні скриньки – 3, допомога собакам – 7,уступаю  місце в автобусі -3, підтримую друзів – 13, хорошим людям завжди хочеться допомогти -7,добре ставлюсь до оточуючих – 12, по різному 17.

Не відповіли – 85

  1.        Людські чесноти.  Назвіть їх.  Доброта 50, чесність -  25, милосердя - 21 ,  любов -12, взаєморозуміння,  ввічливість, доброзичливість, повага, людяність, дружелюбність, щирість, вірність, співчуття.         

Не відповіли -57

  1.        Що, на Вашу думку, є злом?  Ненависть -9 нелюбов до інших - 20, погані вчинки  -31, жорстокість 11, неповага - 10 ,  обзивання поганими словами - 9, крадіжка – 8, підстава – 5, ображати інших – 10, брехня -11, бійка – 8, ворожнеча -3 заздрість -3,  егоїзм – 2, зрада - 2, наклепи -1,  помста , сварки,     плітки.

Не відповіли - 42

  1.        Хто на сьогодні , на Вашу думку, потребує допомоги, підтримки ?  Діти, які лікуються в лікарні -19, діти-інваліди -  26 , які живуть у дитячих будинках - 20 ; люди похилого віку  -18 ,одинокі -15;      інваліди - 14 ; люди з особливими вадами  -15 ; бездомні тварини - 10; учасники ООС  -20, з неблагополучних сімей - 4 

Не відповіли – 29                  

  1.     Чим ми, учні, можемо допомогти конкретно. Організовувати волонтерські загони  4 , допомагати матеріально - 20 , людям похилого віку по господарству - 9 , нагодувати бездомних собак 12 , провідувати стареньких -11, допомогти можна всім, варто тільки захотіти  -13 ,  морально - 12   

 Не відповіли – 104     

  1.    Кому Ви самі особисто хотіли б допомогти ? Дітям-інвалідам  - 19 , одиноким людям похилого віку        19; бездомним тваринам -19 ; учасникам ООС - 11, всім, хто цього потребує  -30 , своїм близьким -  13, дітям, які живуть у дитячих будинках -29, неблагополучним сім’ям – 5, одиноким – 5, самому собі - 4                                 

Не відповіли – 31

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
6 травня 2021
Переглядів
3191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку