Організаційно-підготовчий етап 1. Обґрунтування проблеми, що виникла, необхідність її розв’язання.2. Коротка історична довідка.3. Призначення проєктованого виробу.4. Вимоги до виробів даного призначення.5. Вимоги до матеріалів.6. Аналіз зразків-аналогів. Вибір об’єкту проєктування.8. Розробка плану виконання проєкту.
Вимоги до матеріалів: Сучасний ринок пропонує споживачеві величезну кількість різноманітних матеріалів для творчості, для швейних, будівельних, оздоблювальних робіт. Перш ніж приступати до конструювання і виготовлення виробу, необхідно вивчити асортимент матеріалів, їх властивості, оцінити їх переваги і недоліки та обрати найбільш оптимальний варіант для втілення власного проєкту. Для виконання проєктів не рекомендується обирати занадто дорогі матеріали, варто шукати способи зменшення витрат на матеріали. Краще використовувати матеріали, які вийшли з ужитку (старі іграшки, одяг, взуття), залишків виробництва (клаптиків, обрізків) або викидних матеріалів (пластикових пляшок, журналів, картонних коробок, пінопласту).
Користуючись книгами, журналами, спеціалізованими альбомами, мережею Інтернет тощо, ви знайдете об’єкти-аналоги (прототипи), на основі яких ви будете конструювати власну модель. Термін «прототип» - зразок виробу подібної функції або виріб тієї ж групи, що став вихідною точкою для аналізу і опрацювання проєктної ідеї;Термін «аналог» означає існуючий виріб, об’єкт живої чи неживої природи, що має призначення і принцип дії, подібні до об’єкта проєктування, і використовується дизайнером як предмет аналізу з метою розробки або уточнення проєктної ідеї. Серед значного розмаїття подібних виробів вам достатньо вибрати 3-6 аналогів, які найбільше підходять за своїми якостями для проєктування власних виробів. Узагальнити виконану роботу на цьому етапі проєкту можна декількома способами:1. Запропонувати картинки, фото, малюнки об’єктів-аналогів у пояснювальній записці та дати їх коротку техніко-технологічну характеристику. Пошук і аналіз виробів (об’єктів, моделей)-аналогів та вибір кращихідей для реалізації у власному проєкті
2. Підібрати зображення (фото, зарисовки натуральних об’єктів) подібних виробів, розмістити їх у пояснювальній записці і зазначити поряд переваги і недоліки функціональних особливостей їх конструкції, використаних матеріалів, елементів оздоблення, експлуатаційних властивостей тощо.3. Розмістити в таблиці знайдені зображення об’єктів-аналогів і проналізувати їх за попередньо визначеним критеріями, застосувавши для цього шкалу оцінювання.4. Поєднати зазначені вище варіанти та створити таблицю (див. табл.). Для оцінювання моделей-аналогів необхідно визначити 5-6 критеріїв, які найбільше відповідають граничним вимогам до проєктованого виробу та оцінити аналоги за визначеною шкалою (наприклад, 5-ти чи 10-бальною). Відтак, аналоги, які наберуть найбільшу кількість балів, стануть прототипамивласного проєктованого виробу. Зазначу, що ваш власний виріб не може бути точною копією моделі- аналога! Інакше – це не буде проєкт, оскільки головна вимога до проєкту – його оригінальність, новизна, творчий підхід. Ви можете узяти уподобаний виріб-аналог за основу власного проєкту, але обов’язково має внести в нього елемент творчості (змінити конструкцію, оздоблення, матеріали тощо), вдосконалити, адаптувати до своїх власних можливостей
{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}№Показники якостi виробу. Модель 1 Модель 2 Модель 31 Оригiнальнiсть та естетичниiсть зовнiшнього вигляду 5542 Функцiональнiсть5453 Простота виготовлення4544 Зручнiть i безпека у використаннi 5555 Економiчнiсть 454 Оцiнка моделей – аналогiв. Наприкінці зробити висновок , які ідеї найбільше сподобалися, та що можна взяти для своїх виробів.
Висновок (зразок): Проаналізувавши всі ці варіанти, я вибрав(ла) варіант 3. Цей виріб досить оригінальний, не потребує багато часу для виконання, економічний, оскільки для її виготовлення знадобиться небагато матеріалу. Цей виріб може бути будь-якого розміру, його можна використовувати як прикрасу інтер’єру, як іграшку. ВИРІБ вийде яскравий, корисний, але хочу змінити оздоблення мого виробу…
Використані джерела:https://i.pinimg.com/originals/5a/fa/44/5afa442096def3a46ac3919921f653f2.jpghttps://i.pinimg.com/originals/db/d5/c6/dbd5c692687d73d5033d246bd9c3d83c.jpghttps://www.tviysvit.com.ua/https://images.app.goo.gl/KFazxx. Aw. Ym. Ub815f6https://pin.it/627 B7 CEMShttps://pin.it/3 Rio. Mqr. YLhttps://vsimpptx.com/author/zdorovya-bezpeka-ta-dobrobut-n-gushina-i-vasilashko-6-klashttps://learningapps.org/6956322https://ru.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B8%20%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B8%D0%BC%D0%B8%20%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8&eq=%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8&etslf=8310https://ru.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%86%D1%96%20%D1%81%D0%BD%D1%96%D0%B2&eq=%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%86%D1%96&etslf=4891https://ru.pinterest.com/pin/589619776229545872/https://pin.it/5 Alt. ICEshttps://ru.pinterest.com/pin/1829656092269029/https://ru.pinterest.com/search/my_pins/?q=%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B8%20%D0%B7%20%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D0%BB%D1%8 F%D1%88%D0%BE%D0%BA&rs=typed