ПРОЄКТ ОСВІТНЬО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-ЛОГОПАТАМИ
СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
«МИ - МАЙБУТНІ ШКОЛЯРІ»
Мета: спрямувати освітньо – розвиткову роботу з дітьми-логопатами старшого віку на випереджувальне навчання, виховання та позитивне ставлення до школи. Сприяти розкриттю творчих здібностей та мовного потенціалу кожної дитини, формувати бажання вчитися.
Завдання:
- поглиблювати знання дітей про школу та її значення в житті дитини;
- формувати позитивне ставлення до школи;
- удосконалювати вміння дітей складати розповіді про школу;
- сприяти розвиткові пам`яті, довільної уваги;
- виховувати почуття сумлінності, відповідальності, дисциплінованість, повагу до вчителя;
- розвивати інтерес до школи, бажання вчитися:
- перехід дитини від ігрової до навчальної діяльності;
- ознайомити дітей зі школою, класом його сучасним обладнанням, роботою вчителя на уроці.
Очікувані результати проєкту:
Учасники проєкту:
Кінцевий результат: папка з матеріалами, презентація.
І. Мотиваційний етап.
ІІ. Інформаційний етап
Мета: формувати уявлення дітей про навчання, зацікавлювати новою інформацією про заклади освіти.
- «Що розповів нам Букварик» (казка проєкт для дітей).
- «Шкільне приладдя та його призначення» (розповідь вихователя,розглядання картинок».
- «Яким має бути школяр?» (читання та бесіда за змістом твору В.О.Сухомлинського «Як Федько робив уроки).
- «Як Буратіно вчився» (Пригадування казки в перекладі Н. Забілої «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»).
- «Чому потрібна освіта?» (бесіда за змістом творів В.О.Сухомлинського «Як бджола стала золота», «Як дівчинка образила Букваря», «Завтра я вилізу на найвище дерево».
- «Школа» сюжетно-рольова гра.
- «Скоро у школу» Свято випуску дітей до школи.
- приміщенням школи;
- класом;
- спортивною залою;
- бібліотекою;
- музеєм.
3.1.Спільні заходи:
- свято Першого дзвоника;
- Різдвяні свята;
- Свято «Букварику, прощавай!»;
- свято останнього дзвоника.
«Дошкільникам про школу» (фотокартини).
https://ru.depositphotos.com/stock-footage
Мета: закріплювати вміння дітей правильно вживати прислівники з дієсловами. Розвивати мовлення, мислення, увагу. Формувати дружні взаємини між дітьми.
Матеріал: м’яч.
Діти стоять у колі. М’яч у руках педагога.
Педагог
М’ячик веселий котіть,
Про життя у садку (школі) розкажіть.
Промовивши це, дорослий ставить перше запитання (що починається зі слова «як») котить м’яч комусь з дітей. Дитина, в якої опинився м’яч, відповідає на запитання й котить його наступній. Запитання варто від гри до гри змінювати: що? хто? де? чому? тощо.
Запитання до дітей:
Наприкінці м’яч повертається до педагога. Діти плескають партнерам по грі.
Педагог. Ми усі – одна родина,
Дружна, люб’яча, єдина!
https://www.youtube.com/watch?v=iDsMw45Oajw
ІІІ. Репродуктивний етап
1.Ми – майбутні першокласники
Конституція України: ст.52,53.
Закон України «Про охорону дитинства»: ст.9,19,23.
Конвенція ООН: ст.11,12,13,20,28,29.
Мета: підвести дітей до розуміння, що вони – найстарші вихованці у дитячому садку; формувати у дошкільників свідоме ставлення до ролі майбутнього першокласника; поглиблювати знання дітей щодо обов`язків першокласників, їхніх умінь та навичок, поведінки, ставлення до дорослих, однолітків та молодших за віком дітей; виховувати у дітей позитивне ставлення до ролі майбутнього першокласника, до навчання у школі.
2. Складання сюжетних розповідей на занятті з розвитку мовлення: «На уроці», «Розповім однокласнику про…».
3. Грамота: звуковий аналіз слів – дошка, зошит, крейда.
Гра: «Добери слово» - закінчити речення.
Школярі вчаться у……(школі)
У школі тебе називають … (учнем, ученицею)
Під час уроків тихо в …… (класі)
Після уроків діти виходят з …..(класу)
Крихкою крейдою пишуть на …….(дошці)
Мелодійний дзвінок нагадав про ….(перерву)
Римівка: Ось і школа, Ось і клас.
Він давно чекає нас.
І прийшли ми всі сюди,
Щоб учитись і рости.
4. Малювання: «Моя перша вчителька», «Шкільне приладдя»,
«Мій портфель».
5. Вивчення вірша Дмитра Павличка «Школа»
Наче вулик, наша школа.
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
та — лиш дзвоник
задзвенить —
стане тихо, ніби в квіти
поховались бджоли вмить.
IV. Узагальнювальний етап
Діти вибирали ролі. Мовна гра «Що ми вміємо не скажемо, а лише – покажемо (за допомогою жестів і міміки). Робота в парах або командах.
Асоціативна гра «На що схожа буква української абетки» https://www.youtube.com/watch?v=zfr-4TXqhHk
2.Ігрова діяльність: дидактична гра «Школярик»
Вихователь називає слова про школу рідною мовою, діти добирають слова-дії (висловлюються що вони робили).
Сюжетно – рольова гра «Ідальня», «Бібліотека».
V. Творчий етап
«Моя перша учителька»
«Мій клас»
«Шкільне приладдя»
VI. Оцінювально-рефлексивний етап
- Як учні звертаються до вчительки?
- Якщо ти хочеш про щось запитати у вчительки, як треба привернути до себе увагу?
- Що кажуть, коли під час уроку конче треба вийти в туалет?
- Що таке урок?
- Як учні і вчитель дізнаються, що вже час починати урок?
- Що таке перерва?
- Для чого потрібна перерва?
- Як у класі називаються столи, за якими учні сидять під час уроку?
- На чому пише вчитель, коли пояснює завдання?
- Що таке оцінка?
- Які оцінки вважаютсья добрими, а які – поганими?
- У класі навчаються однолітки чи діти різного віку?
- Що таке канікули?
- Що ти робитимеш, коли закінчаться всі уроки, а мама по тебе ще не встигне прийти?
Підсумовування результатів: «Скоро в школу» - свято випуску до школи у колі друзів і батьків.