Проект освітньої діяльності

Про матеріал
Проєкт містить розробку практичної стратегії взаємодії з підготовки до школи дітей-логопатів старшого дошкільного віку. Може бути використаний для проведення виховного заходу в дошкільному закладі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ПРОЄКТ ОСВІТНЬО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-ЛОГОПАТАМИ

СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«МИ  - МАЙБУТНІ ШКОЛЯРІ»

 

Для батьків - " Школярі - школярики" 3-В

 

 

Скоро в школу – Дитячий психолог

 

Мета: спрямувати освітньо – розвиткову роботу з дітьми-логопатами старшого віку на випереджувальне навчання, виховання та позитивне ставлення до школи. Сприяти розкриттю творчих здібностей та мовного потенціалу кожної дитини, формувати бажання вчитися. 

 

 

Завдання:

         - поглиблювати знання дітей про школу та її значення в житті дитини;

         - формувати позитивне ставлення до школи;

         - удосконалювати вміння дітей складати розповіді про школу;

         - сприяти розвиткові пам`яті,  довільної уваги;

          - виховувати почуття сумлінності, відповідальності, дисциплінованість,       повагу до вчителя;

         - розвивати інтерес до школи, бажання вчитися:

         -  перехід дитини від ігрової до навчальної діяльності;

         - ознайомити дітей зі школою, класом його сучасним обладнанням, роботою вчителя на уроці.

 

Очікувані результати проєкту:

  • отримання позитивного ставлення  дітей до навчання у школі, взаємодії батьків, педагогів та дітей задля впровадження її в подальшій роботі;
  • розширити уявлення дітей про школу;
  • відповідальне ставлення дітей до готовності к школі;
  •  допомогти батькам у підготовці дітей до школи.

 Учасники проєкту:

  • майбутні першокласники;
  • вихователі, вчителі початкової щколи.

Кінцевий результат: папка з матеріалами, презентація.

 

 

І. Мотиваційний етап.

 

  • Запитання до дітей: 1. Чим дитсадок відрізняється від школи?
  • 2. Які правила поведінки  у школі ти знаєш?
  •  3. Що таке оцінка?
  • 4. Для чого треба перерва?
  • 5. Що таке канікули?
  • 6. Хто працює з дітьми у школі, а хто у дитячому садку?
  • Зацікавити дітей, прочитавши твір В.О. Сухомлинського «Як Федька робив уроки».
  • Створити стінгазету у вигляді квітки, на пелюстках якої зображено, чим саме діти займаються в дитсадку (малюнки, фото) « Чого навчають нас у дитячому садку»
  • Консультація для батьків «Сьогодні -  шестирічки, а завтра – школярі.
  • Анкетування «Чи готова Ваша дитина йти до школи?»
  • Батьківськи збори майбутніх першокласників «Як готувати дитину до школи».
  • Поради «Як зробити так, щоб малюк із задоволенням пішов до першого класу», «Як допомогти дитині навчатися в школі».

 

 

ІІ. Інформаційний етап

 

  1. Бесіда «Яка вона сучасна школа?»,  « Освіта та її значення в житті людини»

Мета: формувати уявлення дітей про навчання, зацікавлювати новою інформацією про заклади освіти.

  1. Цикл занять:

- «Що розповів нам Букварик» (казка проєкт для дітей).

- «Шкільне приладдя та його призначення» (розповідь вихователя,розглядання картинок».

- «Яким має бути школяр?» (читання та бесіда за змістом твору В.О.Сухомлинського «Як Федько робив уроки).

- «Як Буратіно вчився» (Пригадування казки  в перекладі Н. Забілої «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»).

- «Чому потрібна освіта?» (бесіда за змістом творів В.О.Сухомлинського «Як бджола стала золота», «Як дівчинка образила Букваря», «Завтра я вилізу на найвище дерево».

- «Школа»  сюжетно-рольова гра.

- «Скоро у школу» Свято випуску дітей до школи.

  1. Екскурсія  дітей у школу з метою ознайомлення із:

- приміщенням  школи;

- класом;

- спортивною залою;

- бібліотекою;

- музеєм.

 

3.1.Спільні заходи:

      - свято Першого дзвоника;

      - Різдвяні свята;

      - Свято «Букварику, прощавай!»;

      - свято останнього дзвоника.

  1. Ознайомлення з художніми творами:

«Дошкільникам про школу» (фотокартини).

https://ru.depositphotos.com/stock-footage

  1. Дидактична гра «Веселий м’ячик»

Мета: закріплювати вміння дітей правильно вживати прислівники з дієсловами. Розвивати мовлення, мислення, увагу. Формувати дружні взаємини між дітьми.

Матеріал: м’яч.

Діти стоять у колі. М’яч у руках педагога.

Педагог

М’ячик веселий котіть,

Про життя у садку (школі) розкажіть.

Промовивши це, дорослий ставить перше запитання (що починається зі слова «як»)  котить м’яч комусь з дітей. Дитина, в якої опинився м’яч, відповідає на запитання й котить його наступній. Запитання варто від гри до гри змінювати: що? хто? де? чому? тощо.

Запитання до дітей:

  • Як тобі живеться в нашій групі (класі)? (весело)
  • Як ти граєш (навчаєшся) з друзями? (дружно)
  • Як ти співаєш у садочку (школі)? (Гучно, голосно)
  • Як готують наші кухарі? (смачно)

Наприкінці м’яч повертається до педагога. Діти плескають партнерам по грі.

Педагог. Ми усі – одна родина,

       Дружна, люб’яча, єдина!

  1. Заучування загадок, чистомовок про школу (варіанти загадок)

https://www.youtube.com/watch?v=iDsMw45Oajw

 

Презентація Чистомовки

 

  ІІІ. Репродуктивний етап

 

          1.Ми – майбутні першокласники

Конституція України: ст.52,53.

Закон України «Про охорону дитинства»: ст.9,19,23.

Конвенція ООН: ст.11,12,13,20,28,29.

 

Мета: підвести дітей до розуміння, що вони – найстарші вихованці у дитячому садку; формувати у дошкільників свідоме ставлення до ролі майбутнього першокласника; поглиблювати знання дітей щодо обов`язків першокласників, їхніх умінь та навичок, поведінки, ставлення до дорослих, однолітків та молодших за віком дітей; виховувати у дітей позитивне ставлення до ролі майбутнього першокласника, до навчання у школі.

2. Складання сюжетних розповідей на занятті з розвитку мовлення: «На уроці», «Розповім однокласнику про…».

3. Грамота: звуковий аналіз слів – дошка, зошит, крейда.

                Гра: «Добери слово» - закінчити речення.

                Школярі вчаться у……(школі)

                У школі тебе називають … (учнем, ученицею)

                Під час уроків тихо в …… (класі)

                Після уроків діти виходят з …..(класу)

                Крихкою крейдою пишуть на …….(дошці)

               Мелодійний дзвінок нагадав про ….(перерву)

                Римівка: Ось і школа, Ось і клас.

                                Він давно чекає нас.  

    І прийшли ми всі сюди,
    Щоб учитись і рости.

   

4. Малювання: «Моя перша вчителька», «Шкільне приладдя»,

«Мій портфель».

5. Вивчення вірша  Дмитра Павличка «Школа»

  

Наче вулик, наша школа.
Вся вона гуде, як рій.
І здається, що довкола
розквітають квіти мрій.
Бігають, сміються діти,
та — лиш дзвоник
задзвенить —
стане тихо, ніби в квіти
поховались бджоли вмить.

 

Освітянське джерело

 

 

IV. Узагальнювальний етап

 

  1. Бесіда . Ігрова ситуація «Школа»

Діти вибирали ролі. Мовна гра «Що ми вміємо не скажемо, а лише – покажемо (за допомогою жестів і міміки). Робота в парах або командах.

Асоціативна гра «На що схожа буква української абетки» https://www.youtube.com/watch?v=zfr-4TXqhHk

2.Ігрова діяльність: дидактична гра «Школярик»

Вихователь називає слова про школу рідною мовою, діти добирають слова-дії (висловлюються що вони робили).

Сюжетно – рольова гра «Ідальня», «Бібліотека».

Початкова школа - 2018 - Нововолинський ліцей №2 Нововолинської міської  ради Волинської області

 

V. Творчий етап

 

  • Виставки дитячих малюнків:

«Моя перша учителька»

«Мій клас»

«Шкільне приладдя»

  • Виготовлення книжки про школу разом з дітьми.
  • Виготовлення фотоальбому з екскурсіями до школи.

 

 

Картинки про школу и класс. Классные и простые рисунки.

 

 

VI. Оцінювально-рефлексивний етап

               

  • Бесіда з дітьми за такими запитаннями:
  1. Що нового та цікавого ми дізналися про школу?
  2. Які обов`язки першокласників ви повинні знати?
  • Тест для завтрашнього школяра:

- Як учні звертаються до вчительки?

- Якщо ти хочеш про щось запитати у вчительки, як треба привернути до себе увагу?

- Що кажуть, коли під час уроку конче треба вийти в туалет?

- Що таке урок?

- Як учні і вчитель дізнаються, що вже час починати урок?

- Що таке перерва?

- Для чого потрібна перерва?

- Як у класі називаються столи, за якими учні сидять під час уроку?

- На чому пише вчитель, коли пояснює завдання?

- Що таке оцінка?

- Які оцінки вважаютсья добрими, а які – поганими?

- У класі навчаються однолітки чи діти різного віку?

- Що таке канікули?

- Що ти робитимеш, коли закінчаться всі уроки, а мама по тебе ще не встигне прийти?

Підсумовування результатів: «Скоро в школу» - свято випуску до школи у колі друзів і батьків.

Ми дружно ідемо до школи - дитяча пісенька українською мовою - З любов'ю до  дітей - YouTube | Mario characters, Character, Family guy

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
30 березня 2021
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку