Проект "Спіши творить добро..."

Про матеріал

Довгостроковий груповий проект з виховної роботи, який може бути організований класним керівником. Метою проекту є формування основ ціннісного ставлення школярів до людей похилого віку, ветеранів війни. Матеріал з власного досвіду роботи над проектом. Доцільно проект проводити у вересні місяці та присвятити міжнародному дню людей похилого віку (1 жовтня)

Перегляд файлу

1

 

Проект «СПІШИ ТВОРИТЬ ДОБРО, ДОБРОМ ВОНО ОЗВЕТЬСЯ»

Мета:

  • створити в учнів уявлення про морально-етичний зміст їхніх стосунків в оточенні;
  • формувати бажання доброчинності та доброзичли­вості;
  • виховувати людяність та милосердя, здатність боро­тися проти зла;
  • Формувати основи ціннісного ставлення школярів до людей похилого віку, ветеранів війни
  • Виховувати активну життєву позицію,  вміння подати руку допомоги
  • викликати інтерес до творчості української поетеси і композитора Наталії Май.

 Завдання проекту:

  1. Відвідування людей похилого віку, спілкування  та допомога по господарству
  2. Формування патріотичних почуттів, вироблення глибокого розуміння громадських обов’язків, виховання поваги до ветеранів.
  3. Зустріч з ветераном Наляжним Юлієм Фомичем.
  4. Проведення для учнів 5-7-х класів музично-етичної вікторини «Спіши творить добро, добром воно озветься»
  5. Випуск стіннівки «Добро починається з тебе».

 

Учасники проекту:

Керівник проекту: Швець І.М. – класний керівник 6-А класу

Творча група: Ренькас І., Олійник К., Тарасенко Т.

Робоча група: учні 6-А класу

Редколегія: Олійник Микола(батько),

Анжба М., Нечитайло С. (культмасовий сектор)

 

Очікувані результати:

Поведінка учнів, що визначається основними показниками вихованості:

  1. Поведінка в сім'ї: чи виявляє дитина інтерес до сімейних справ, проблем у родині, чи переживає разом з іншим членами родини радощі й негаразди.
  2. Поведінка в школі: уважність на уроках, старанність у виконанні завдань учителів. Вияв почуття відповідальності за доручені справи, бережливе ставлення до шкільного майна, дотримання правил для учнів і режиму закладу.
  3. Ставлення до старших: ввічливість у спілкуванні, надання посильної допомоги тим, хто її потребує.
  4. Ставлення до ровесників: активна участь у спільній діяльності. Прагнення поділитися своїми успіхами та невдачами з товаришами. Бажання безкорисливо допомагати друзям, прагнення не підводити клас, групу.
  5. Поведінка на вулиці та в громадських місцях: дотримання правил вуличного руху, збереження природи, дотримання чистоти в громадських місцях, у транспорті, на вулиці.
  6. Ставлення до самого себе: охайність і бережливість, дотримання правил особистої гігієни, виконання режиму дня, адекватна оцінка своєї поведінки та окремих вчинків, правдивість, принциповість.

 

Зміст роботи

Форма роботи

Відповідальний

Термін виконання

1.

 Визначення завдань проекту

Засідання творчої групи

Класний керівник

21.09.2012

2.

Спілкування з людьми похилого віку

Бесіда, допомога по господарству

Тарасенко Т.

Ренькас І.

Олійник К.

Жовтень 2012р

3

Розробка сценарію свята, підшукування музичних фонограм

Перегляд журналів «Класному керівнику все для роботи», пошук інформації в мережі Інтернет

Класний керівник, творча група

21.09 -5.10.2012

4

Підготовка свята

репетиції

Класний керівник

8.10 – 23.10.2012

5

Виготовлення комп’ютерної презентації – етичний кросворд

Робота з комп’ютерною програмою PowerPoint

Класний керівник

15.10.2012

6

Виготовлення заготовки до «Сонечка доброти»

малюнок

Олійник К.

21.10.2012

7

Випуск стіннівки «Добро починається з тебе».

Фотографування з людьми похилого віку та під час допомоги їм

Тарасенко Т.

19.10.2012

8

Свято «Спіши творить добро, добром воно озветься»

Музично-етична вікторина

Класний керівник

23.10.2012

9

Зустріч з ветераном Наляжним Юлієм Фомичем

Відвідування ветерана, розповідь про своє воєнне життя

Класний керівник

7.11.2012

 

Місце проекту в класифікаційній системі.

За кількістю учасників - груповий

За тривалістю – довгостроковий

За типом – інтегрований

За змістом -  практичний

За формою презентації – зустріч з ветеранам Великої Вітчизняної війни, людьми похилого віку, музично-етична вікторина «Спіши творить добро, добром воно озветься»


Додатки

Літературно-музична вікторина

«СПІШИ ТВОРИТЬ ДОБ РО, ДОБРОМ ВОНО ОЗВЕТЬСЯ»

Мета:

  • створити в учнів уявлення про морально-етичний зміст їхніх стосунків в оточенні;
  • формувати бажання доброчинності та доброзичли­вості;
  • виховувати людяність та милосердя, здатність боро­тися проти зла;
  • викликати інтерес до творчості української поетеси
    і композитора Наталії Май.

Обладнання: схема «Сонце доброти» (доповнюють упродовж заходу), плакат з фото добрих вчинків, карт­ки із завданнями, комп’ютерна презентація «Етичний кросворд».

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

Зал святково прикрашений. На стіні — вислови зна­менитих письменників та педагогів.

1-й учень

«Людина починається з добра,

Із ласки, щирості, любові,

Із батьківської хати і двора,

Із теплоти, що є у кожнім слові.

 Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра».

(Л. Забашта)

2-й учень. «Доброта повинна стати таким же звичайним станом людини, як мислення. Вона по­винна перейти у звичку». (В. О. Сухомлинський)

3-й учень. «Хто людям добра бажає, той і собі має». {Народне прислів'я)

4-й учень. «Проти всього можна встояти, але не проти доброти». (Ж.-Ж. Руссо)

Учитель (на фоні легкої повільної музики). «Доброта повинна стати таким же звичайним ста­ном людини, як мислення. Вона повинна перейти у звичку»,— так написав великий педагог В. О. Су­хомлинський у своїй книзі «Серце віддаю дітям».

Доброта і чуйність, які проявляються у словах та вчинках, частіше за все викликають такі ж по­чуття. Недарма естонська мудрість застерігає: «Як ти до людей, так і вони до тебе». Напевне, «золоте правило моралі» не має ні географічних, ні мов­них, ні суспільних кордонів.

Очевидно, що наше сьогодення насичене жор­стокістю, брутальністю, злом, черствістю люд­ських сердець. Тому ключовими словами нашого з вами діалогу сьогодні будуть доброта, милосердя, доброзичливість...

Саме про такі людські чесноти моя шанована колега, вчителька математики Віра Іванівна Антоненко написала слова, які будуть епіграфом нашої зустрічі:

 

1-й учень

Усе на світі починається з любові,

 

З надії, з віри в людську доброту,

Зі слова рідного і пісні колискової,

 З верби, калини і струмка в садку.

2-й учень

Доброта людська не гине, не старіє.

 Вона тече в житті, як з джерела вода.

Людина вічно жити не уміє.

Хоч є на світі зло, та вічна — доброта!

3-й учень

Спіши творить добро, добром воно озветься.

Хай згине зло, і кожен усміхнеться.

У душі плекайте паростки надії,

Й добро нехай серця ваші зігріє.

►► Вікторина «Сонце доброти»

5-й учень. Слова епіграфа повністю відпо­відають ідеї нашого виховного заходу. Ми будемо говорити про доброту, милосердя та інші людські чесноти. Сьогоднішню вікторину ми почнемо з та­кого завдання. Перед вами зображено сонце. Але воно без променів, тому не може нас зігріти. Ось у цій скриньці сховалися промінці. Перед вами стоять важливі завдання, з якими ви повинні впо­ратися. Кожне правильно виконане завдання — це один прикріплений до сонечка промінець. Ваша ціль — сяюче Сонце Доброти.

6-й учень. Подивіться на наше сонечко. Воно не усміхається до нас. Отож найперша добра спра­ва, яку ми зараз можемо зробити всі разом,— це усміхнутися одне одному, адже усмішка — це сим­вол добра! (Пауза.) Усміхнулись? Таким чином, перший промінець прикріплюємо до сонечка.

Учитель. Так уже повелося з давніх-давен, що всі свої переживання і почуття народ відтворював у піснях. Тема добра і зла, любові, взаємоповаги була і залишається близькою кожній людині. Тому я хочу ознайомити вас із музичною скарбничкою творчості талановитої української поетеси і ком­позитора Наталії Май. Червоною ниткою через її творчість проходить тема добра, любові до батьків, до України. її пісні зачаровують нас своєю мело­дійністю, самобутністю і оригінальністю. Відрад­но, що допомагають їй у цій добрій справі красу­ні — донечки Олеся і Станіслава. Музичні збірки «Мамина сорочка», «Мелодії добра» та «Зелений вітер» спонукають нас до хороших справ, викли­кають бажання бути кращими та добрішими.

1-й учень. Дарувати посмішку — це добра справа. А дарувати пісню — це теж добра справа? Як ви вважаєте?

2-й учень. Тоді наша співачка чекає на ваші оплески. Прийміть у подарунок пісню на слова і музику Н. Май «Даруй добро».

Учениця виконує пісню.

3-й учень. Гарна пісня — це добра справа, ваші оплески — це теж добра справа. Отже, другий промінець прикріплюємо до сонечка.

 

►► Гра-конкурс «Елементи доброти»

Оголошують гру. Для цього потрібно два учасники. Діти виходять на сцену.

Учитель. На столі — картки. Вам потрібно уважно прочитати кожну картку. Картки з добри­ми справами потрібно залишити собі і поділитися ними з друзями, а злі — скласти до «сміттєвого мішечка», міцно зав'язати, щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.

Картки

  • Поступитися місцем в автобусі.
  • Посмикати дівчинку за кіски.
  • Допомогти бабусі перейти дорогу.
  • Поставити підніжку.
  • Піднести дівчинці портфель.
  • Виконати доручення вчителя.
  • Приклеїти жуйку під парту.
  • Підібрати кимось кинутий папірець.
  • Поділитися цукеркою з товаришем.
  • Подарувати мамі букет квітів.
  • Подякувати за сніданок.
  • Попросити вибачення за незручність тощо.

Ведучі перевіряють, чи правильно учні виконали за­вдання і прикріплюють третій промінець до сонця.

4-й учень. Тема добра і зла завжди була актуальною. І  вчені, і філософи завжди цікавились цією темою. Письменники в своїх творах оспівува­ли добро та засуджували зло. З минулих поколінь залишилось багато міфів та легенд. Одна із таких легенд прийшла до нас з давніх-давен.

Тихо звучить музика.

5-й учень

Давненько, діти, це було...

Втопало у садках село.

У батька й неньки, у хатині,

Зростала ЗЛАГОДА, дівчина.

Зростала добра і привітна,

І працьовита, й не амбітна.

Самотньо й сумно їй жилось,

Бо подруг в неї не було.

 А час тоді ще був такий:

Жили-були чарівники.

ЗЛАГОДА щиро посміхнулась

І до чарівника звернулась.

І от дівчина попрохала

Знайти їй подругу таку,      

 

  Щоб супроводжувати стала її на довгому віку.

Зроблю я все, як ти бажаєш,—
Тут чарівник заводить річ,

А щоб ти все обміркувала,

Для роздумів у тебе ніч.

6-й учень

І дуже рано, на світанні

Дівчина вже в чарівника.

Тут вивів він, і в ряд поставив

П'ятьох для вибору дівчат.

Ось п'ять красунь перед тобою,
Та вибери лише одну.

Усі хороші і вродливі,

Яка найкраща — не збагну.

Перша дівчина гарна, ставна,

В багатім, вишитім вбранні,

І гордовито поглядала.

БАГАТСТВО — звали так її.

Друга дівчина гарна, мила,

І нижче пояса коса,

Красою всіх заполонила.

Так, це була КРАСА.

Сміялась РАДІСТЬ променисто,

На шиї — в два ряди намисто.

УДАЧА — впевнено дивилась,

Немов в сорочці народилась.

А п'ята — скромна і тендітна,

Це ДОБРОТА — з людьми привітна.

ЗЛАГОДА на кожну подивилась,

І вибір свій, не гаючись, зробила.

1-й учень. Як ви гадаєте, яку з подруг обрала дівчина? Чому?

Діти відповідають на запитання, висловлюють своє бачення.

Учитель. Правильно, діти, ЗЛАГОДА вибрала собі в подруги п'яту дівчину на ім'я ДОБРОТА. І з тих пір ідуть ці дві подруги завжди разом. Так, з'явилось народне  прислів'я:   «Де  добро,   там  і  злагода».

2-й учень. Отже, настав час прикріпити до нашого сонечка ще один промінець.

►► Головоломка

Учитель. А скажіть мені, чи любите ви голо­воломки? Якщо так, то перед вами нове випробу­вання. Запрошую уважних і кмітливих. (Учасники виходять на сцену.)

3-й учень. Перед вами етичний кросворд з ключовим словом, що має безпосереднє відно­шення до теми нашої вікторини.

  1.           Як в Україні називають добру людину? (Доб­родій)
  2.           Людина,   яка  здійснила  вчинок,   пов'язаний з ризиком для життя. (Герой)
  3.           Те ж саме, що й неправда. (Брехня)
  4.           Норми та приписи поведінки людей у суспіль­стві. (Мораль)
  5.           Одне з основних правил у ставленні дітей до своїх батьків. (Повага)
  6.           Наука про мораль. (Етика)
  7.           Правдиве твердження чого-небудь. (Правда)

 

 

1д

о

б

р

о

д

і

й

2г

є

р

о

й

 

 

3б

р

є

х

н

я

 

о

р

а

л

ь

 

5п

о

в

а

г

а

 

6е

т

и

к

а

 

 

 

7п

р

а

в

д

а

 

 

 

 

Учитель. Молодці учасники! Ви гарно вико­нали таке складне завданням і, звичайно, додали ще один промінець до нашого Сонця Доброти. Ві­зьміть ось цей промінчик і зробіть це самостійно.

►► Конкурс «Знавці народної мудрості»

4-й учень. Тема добра і доброти завжди є актуальною. Цій темі присвячено багато віршів, пісень, казок, притч та приказок. Як ви вже, напевно, здогадалися, нове випробування буде пов'язане якраз із прислів'ями. Той, хто знає ба­гато приказок, хутко виходьте до нас. Для цього конкурсу нам потрібно 10 учасників. Діти виходять для участі в конкурсі.

5-й учень. Оголошую умови конкурсу. Усім вам я вручаю першу частину прислів'я про добро і зло. Другу частинку цих приказок я роздам на­шим глядачам. Перед вами стоїть завдання — як­найшвидше віднайти в залі другу частинку вашого прислів'я і прочитати його. Переможці конкурсу отримають приз. 

До доброї криниці

стежка утоптана.

Слово — ключ,

яким відкривають серця.

Не одяг красить людину,

а добрі діла.

Краще добро робити,

ніж гарно говорити.

Добрі діла тихо ходять,

а злі як дзвони дзвонять.

Хто людям добра бажає,

той і собі його має.

 

Вчися робити добро,

 

тоді погане на розум  не прийде

не прийде.

Хто добре серце має,

спокійно спати лягає.

Людина без добра —

що соловейко без пісні.

Добрі діти — батькам вінець,

а злі діти — батькам кінець.

Оголошують результати конкурсу та вручають призи.

До Сонця Доброти прикріплюють ще один промі­нець.

6-й учень. У нашій вікторині бере участь юна співачка нашої школи. Вона завітала до нас із піс­нею про добро. Отже, звучить пісня Н. Май, яка так і називається «Пісня на добро».

Ваші оплески.

ПІСНЯ НА ДОБРО

Посміхніться, люди, нам єднатись час,

Знаю я, що буде все у нас гаразд.

             На усіх і доля,  воля в нас одна,

            Тож нехай єдина думка нас єдна..

Приспів:

Буде сонце в синім небі

Й світло у вікні,

 А іще чого нам треба,

 Розкажіть мені,

Буде сонце й небо синє,

Й щоб там не було,

Заспіваєм вам уклінно

Пісню на добро.

Біла скатертина й жито на столі,

 Доки пісня лине — то живі і ми.

На усіх молитва Божа в нас одна,

Тож нехай єдина думка нас єдна!

1-й учень. Дякуємо, тобі, за таку гарну піс­ню. Ось твій промінець. Прикріпи його до сонечка і знай, що ти зробила добру справу.

2-й учень. А зараз я хочу поставити запитан­ня до всіх наших учасників:

— Чи доводилося вам у житті зустрічатися із доброю людиною? Чому ви вважаєте її доброю? Розкажіть нам про цю людину. У чому проявля­ється її доброта?

Завдання спонукає дітей спиратись на свій досвід.

 

3-й учень. Настав час оголосити конкурс ху­дожньої самодіяльності. «Краплинки доброти».

►► Конкурс художньої самодіяльності «Краплинки доброти»

2-й учень. Лікування добротою потребують не тільки хворі й самотні, а й цілком благополуч­ні і здорові люди, в яких душа черства й глуха до чужого горя.

2-га учениця. Лікування милосердям по­трібне і тим, хто не бачить і не чує кривди й болю, несправедливості, горя. Із такими сліпими, глу­хими треба терпеливо говорити, будити їх словом життєлюбним і проникливим.

2-й учень. «Треба, щоб за дверима кожної задоволеної, щасливої людини стояв хто-небудь з молотком і постійно нагадував би стуком, що є нещасні...», — так писав письменник-гуманіст А. П. Чехов.

2-га учениця

Не нарікай на глухість душ людських І не гостри в злобі на них зубів... А ти що для людей зробив, Що вимагаєш доброти від них?

1-й учень. Мудрі французи кажуть: «От якби-то молодість знала, якби ж то старість могла...» Гей-гей, старість — не радість, ніхто її не жде, всяк прихитряється відсунути її небажаний прихід. Та ба, вона підкрадається несподівано, раптово впаде, як сніг на скроні, і ти з печальною розсудливістю розумієш, — усе краще вже було, все в минулому. А з тобою лише спомини та недуги, самота та не­мічність.

1-ша учениця. Добре, коли до своєї жит­тєвої зими ти звив тепле гніздечко родинне, коли довкола променяться рідні усмішки, дзвенить ди­тячий сміх. А як цього немає?

2-й учень. Будинок для пристарілих — сумне пристановище на схилі літ. Хоч там непогано. Тут не бачиш людей у порваному одязі, тут готують до­сить пристойну їжу, показують кінофільми.

2-га учениця. Чому старі радіють, коли звідти їх забирають? Чому просто на очах в'януть, почувши новину, що їх відправляють в будинок пристарілих?

 

1 -ша учениця Людина чуйна І пса не вижене із двору, Який прожив десяток-другий літ, Охороняючи садок його й комору. Притулок дасть, поїсти дасть, як слід, А зла — і рідну матір виряджає, Коли від неї користі немає.

1-й учень. Гіркі материнські сльози, гіркі, як полин, і пекучі такі. Чи буває у світі щось гір­ше? їй би внуків бавити своїх, їй би горнути їх до серця. А вона, обнявшись з самотністю, тихо жу­риться біля вікна.

1-ша учениця. «Мамо, мамо!» — почулося бабі Наталі, і вона, не зважаючи на свої 83 роки, кинулась до вікна. Чи не сини це надворі гукають її? Ні. Знову почулося. «Далеко залетіли сини, — думає старенька. — А я ж так давно їх бачила». (Музику вимикають.)

2-й учень. Одинокість сивим полотном цві­те попід вікнами бабці Ярини. «Не живу, а дожи­ваю, — з гіркотою мовить вона. — Ще хоча б раз подивитись на сина, то й помирати вже можна, бо важко піти з цього світу, не попрощавшись з ним. А він все не йде».

2-га учениця. «Де ж ви, сини? Де ж ви, со­колята?»— виглядають матері у вікно. Вже й очі видивились. А їх все немає...

1 -й учень

ШАНУЙТЕ МАТЕРІВ

Мені болить, коли матуся,

 Що має дочок і синів,

Живе одна, мов та бабуся

На схилі посивілих днів.

Працює вдень, не спить ночами

І часто зрощує сльозами

Тверду подушку на зорі.

Скотину порає в дворі,

 

А вдень копає на городі.

Уста шепочуть: «Світе мій!

 Як важко жить мені одній!

 Одна-однісінька та й годі!..»

Цим віршем нагадать хотів:

Шануйте, друзі, матерів!

2-га учениця. Друзі! Добродії! Поряд з нами живуть, а може доживають свої останні дні ті, кому допомогти можемо тільки ми. Зараз, сьогод­ні! Завтра — може бути пізно.

 Люди! Будьте милосердні. Бо суд не­милосердний на того, хто не вчинив милосердя.

 

І в житті, як на полі мінному,

Я просила б у цьому сторіччі

Хоч би той магазинний мінімум:

  •                      Люди, будьте взаємно ввічливі!
    І якби на те моя воля,
    Написала б я скрізь курсивами:
  •                      Так багато на світі горя!
  •                      Люди, будьте взаємно красивими!

 

 

Учасники демонструють плакат з фото добрих справ класу і також прикріплюють промінці до Сонця Доброти.

 

Учитель. Отже, наша вікторина підійшла до кінця. Сьогодні ми з вами спілкувалися на тему доброти. Подивіться на наше Добре Сонце. Воно переливається всіма кольорами веселки, віддає теплом ваших добрих душ і світиться вашою до­бротою. Маю надію, що ви виростете добрими, ми­лосердними людьми. Добра людина і сама схожа на тепле сонечко, тому що вміє зігрівати всіх сво­єю любов ю. турботою, ласкою. Я сподіваюсь, що у майбутньому кожен з вас стане красивою доброю душевною людиною, в якій немає місця підлості та лицемірству, заздрості і злості.

Живіть з добром у душі.

1-й учень. А ми запрошуємо всіх учасників

 

на сцену.

Не говори про доброту,

Коли ти сам нею не сяєш.

 Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

Бо доброта — не тільки те,

Що обіймає тепле слово.

У цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

 Немає вищої святині,

Як чисте слово доброти.

2-й учень. Підтвердьмо всі разом добрі спо­дівання піснею Н. Май.

 Співають разом.

А ми бажаєм вам добра.

 Одна земля, одна надія,

І сонечко на всіх одне.

Воно усіх теплом зігріє.

 

Воно нікого не мине.

І буде знов весна на світі

Надію людям дарувать.

І будем ми на світі жити,

І про добро пісні співать.

Приспів:

А ми бажаєм вам добра,

А ми бажаєм вам тепла,

Любові завтра і сьогодні.

А ми бажаєм вам добра,

Щоб, наче сад, душа цвіла,      

Щоб зорі падали в долоні.

Коли біда простягне руки,

Прийдуть печалі і жалі,

Згадай крізь терени розлуки,

Що є кохання на землі.

І буде знов весна на світі

Надію людям дарувать.

І будем ми на світі жити,

І про добро пісні співать.

D:\кл кер\кл кер\фото\добро\PA130148.JPGФотододатки

D:\кл кер\кл кер\фото\добро\PA130151.JPG

D:\кл кер\кл кер\фото\добро\PA260155.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\кл кер\кл кер\фото\добро\PA190976.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\кл кер\кл кер\фото\добро\PA260182.JPGD:\кл кер\кл кер\фото\добро\PA260177.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єременко Тетяна Василівна
    Дуже змістовно!!! Дякую!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дворичанська Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
3088
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку