Проєкт у 5 класі «Вирощування кімнатних рослин та догляд за ними»
Мета проєкту "Вирощування кімнатних рослин та догляд за ними" полягає в дослідженні екологічних факторів, що забезпечують оптимальні умови для життя рослин, через проведення експериментів у 5 класі.
Проєкт спрямований на вивчення впливу різних умов на розвиток кімнатних рослин та надання учням практичних навичок догляду за ними.
Актуальність роботи полягає у важливості розуміння екологічних аспектів для забезпечення здоров'я та росту рослин, що є актуальним завданням у контексті екологічних проблем сучасного світу. Інноваційність полягає в застосуванні практичних експериментів для вивчення екологічних факторів, що впливають на рослини.
Учні мають можливість власноруч посіяти та доглядати за рослинами, використовуючи нестандартні матеріали та інструменти. Практична значимість роботи полягає в навчанні учнів не лише теоретичним аспектам екології, але і практичним навичкам догляду за рослинами. Учасники отримають досвід проведення експериментів, вивчення впливу різних факторів на рослини та важливість їхнього догляду.
У висновках можна зазначити, що проєкт був успішним у досягненні своєї мети, дозволяючи учням отримати практичний досвід експериментів з вирощування та догляду за кімнатними рослинами.
Аналіз результатів дозволяє зрозуміти важливість різних екологічних факторів для росту та розвитку рослин, а також надає підстави для подальших досліджень у цій області.
Ця діяльність включає в себе проведення експериментів, що стосуються умов життя рослин. Утворіть п’ять груп. Кожна група має вибрати свій експеримент. Із запропонованих матеріалів та інструментів виберіть ті, які будуть необхідні для виконання експерименту.
1.Матеріали та інструменти, необхідні для експериментів. 1 літр готової ґрунтової суміші або садового ґрунту, 1 пластиковий стаканчик митої гальки, 2 насінини квасолі (біла або ряба), 2 саджанці рослин, наприклад, фіалка Вітрока (братки), 2 невеликі пластикові горщики (діаметром 8-10 см) або пластикові стаканчики (450 мл) з отворами в дні, 2 пластмасові піддони для горщиків, плоска тарілка, свічка та сірники, 1,75-літрова банка, газетний папір (багатошаровий) або картон, степлер або клей.
Підготовка. Заповніть пластикові горщики (або стаканчики) ґрунтом. Розмістіть горщики на пластикових піддонах. Злегка полийте ґрунт водою.
Завдання для експериментів. Наступного дня зробіть невеликі заглиблення в ґрунті горщиків, помістіть в них насінини квасолі та загорніть землю (для прискорення процесу проростання можна попередньо насіння квасолі накрити вологою газетою і витримати 2-3 дні перед посівом).
Доглядайте за рослинами, забезпечуючи їм оптимальну температуру та регулярний полив, поки вони не досягнуть висоти 10-15 см.
На цьому етапі ви можете почати вибраний експеримент, відповідно до наданого опису та малюнків. Спостерігайте за змінами протягом кількох днів. Записуйте свої спостереження, малюнки та далі діліться результатами зі своїми однокласниками.
Експеримент 1. Проводьте регулярний полив однієї із рослин квасолі, а іншу залишайте без поливу. Що спостерігаєте? Запишіть та намалюйте.
Експеримент 2. Розташуйте одну з рослин на її попередньому місці, а іншу розмістіть на плоскій тарілці. Поставте свічку поруч з рослиною на тарілці. Додайте невелику кількість води на тарілку та запаліть свічку. Оберніть склянку уверх дном і помістіть туди рослину та свічку. Потім утримуйте тарілку нерухомо.
Зміни, які можуть відбутися. Вода, яку вилили на тарілку, поступово нагрівається через полум’я свічки. Вода нагрівається та випаровується, утворюючи пару. Створена пара залишає тарілку і починає витікати з-під банки, яка перевернута дном вгору. Рослина, яка розташована поруч з тарілкою та свічкою, може почати відчувати зміни через підвищену вологість та можливе підвищення температури.
Запис змін. Зростання температури та випаровування води з тарілки. Формування пари та її розширення під банкою. Імовірна зміна вологості та температури навколишнього середовища рослин.
Зверніть увагу, що цей експеримент має на меті дослідити вплив тепла та пару на рослини та спостерігати за можливістю змін у вологості та температурі.
Експеримент 3. Посадіть розсаду одного виду рослин (наприклад, братки) у горщик з підставою, а іншу розсаду – у горщик з митою галькою. Регулярно поливайте обидві рослини.
Малюнок. Зображення горщика з розсадою братків та підставою. Зображення горщика з розсадою братків та галькою. Зображення поливання рослин водою. Записуйте свої спостереження та результати, які відбуваються з рослинами під час експерименту.
День 1: Посадили розсаду братків у двох горщиках – один з підставою, інший з галочкою. Обидва горщики полили водою. Розсада виглядає свіжо і здорово.
День 3: Спостерігаємо перше проростання рослин. Рослина в підставі видає тонке стебельце з першими листочками, тоді як рослина в гальці також проростає, але здається меншою живою.
День 7: Рослина, що виросла в підставі, виглядає більш живою і має більше розвинених стебел та листків. Рослина у гальці має менший виразний зріст та менше розвинутих листків.
День 14: Рослина в обґрунтованій мірі продовжує активно рости, має кілька листків і стебло. Рослина у гальці також росте, але її зріст значно повільніший.
День 21: Рослина на підставі має багато листків, здорове стебло та взагалі виглядає сильною. Рослина у гальці все ще жива, але її ріст дуже обмежений.
Висновок. За результатами наших спостережень, розсада братків, яка виросла в підставі, має кращий ріст, більш розвинені листки та стебло, ніж рослина, яка виросла у гальці. Це підтверджує наявність відповідного середовища для росту та розвитку рослин.
Експеримент 4.1. Поставьте один горщик з рослиною квасолі у тепле місце, а інший горщик у більш прохолодне. Що відбувається?
Початок експерименту. 21 жовтня.
Тривалість: 8 днів.
Спостереження: протягом 8 днів рослина квасолі, яка росла при температурі вище 20°C, продовжувала активно рости і розвиватися. У той же час рослина, яка знаходилась у більшому холодному середовищі, перестала зростати та розвиватися.
Висновок: Здійснений експеримент підтвердив, що оптимальна температура є ключовим фактором для життєдіяльності та росту рослин.
Експеримент 4.2.Залиште одну з рослин на добре освітленому місці, наприклад, на підвіконні. Закрийте іншу рослину кількома шарами газети чи картону. Проведення цього експерименту допоможе нам визначити вплив світла на ріст і розвиток рослин.
Початок експерименту. 21 жовтня.
Тривалість: 8 днів.
Спостереження. Протягом 8 днів ми спостерігали, що рослина квасолі, яка була не накрита, продовжувала рости та розвиватися. У той час коли інша рослина була накрита, почала в’янути та погіршила свій стан.
Висновок. За результатами експерименту було підтверджено, що наявність сонячного світла є основною умовою для життя та росту рослин.
Посилання на використані джерела інформації
https://www.mozaweb.com/uk/mozaBook
https://www.picturethisai.com/?shortlink=1bb80892&pid=zz_onelink_ins_homepage