Проєкт "Велосипед", позакласний захід

Про матеріал
Проблема: популяризація велосипедного виду транспорту, як запорука вирішення екологічних та транспортних проблем. Мета проекту: • зібрати інформацію щодо теми під час планування, проведення та аналізу результатів виконання проекту; • дати короткий огляд еволюції велосипеда та його модернізації; • розвивати в учнях розуміння того, що історія механіки машин є частиною історії розвитку людського суспільства і світової культури; • розширити знання учнів про застосування велосипеда; • поглибити знання учнів про правила дорожнього руху.
Перегляд файлу

 

 

Проект « Велосипед »

Керівник проекту: Білінська Оксана Романівна,вчитель початкових класів Містківського ліцею, Пустомитівської міської ради, Львівського району,Львівської області

Тип проекту: інформаційно-пошуковий, інтегрований.

Тривалість виконання проекту: довготривалий (2 місяці).

Учасники проекту: учні всієї школи.

Проблема:  популяризація велосипедного виду транспорту, як запорука вирішення екологічних та транспортних проблем.

Мета проекту:

  • зібрати інформацію щодо теми під час планування, проведення та аналізу результатів виконання проекту;
  • дати короткий огляд еволюції велосипеда та його модернізації;
  • розвивати в учнях розуміння того, що історія механіки машин є частиною історії розвитку людського суспільства і світової культури;
  • розширити знання учнів про застосування велосипеда;
  • поглибити знання учнів про правила дорожнього руху.

Завдання проекту:

  • Організувати інформаційно-пошукову, дослідницьку та творчу  роботу учнів.
  • знайти відомості про транспортний засіб велосипед.
  • Намалювати малюнки «Мій ровер».
  • Написати есе «Мій велосипед», «Велоспорт».
  • Створити презентацію за результатами проекту.
  • Зібраний учнями матеріал зібрати у книгу.
  • Організувати благочинний ярмарок, веломарафон, з метою збору коштів.
  • За виручені кошти облаштувати велостоянку на шкільному подвір’ї.
  • Виготовити фотоколаж  «Весняний велозаїзд».

Навчальні предмети:  історія, екологія, літературне читання, образотворче мистецтво, фізична культура.

І. Актуалізація проблеми

Науково-технічний прогрес змінив життя людини. Покращилися умови праці, збільшилась її продуктивність у різних галузях промисловості, з’явилися нові матеріали, нові види транспорту. Але водночас сучасна екологічна криза є зворотною стороною науково-технічного прогресу.

Актуалізацією проблеми є привернення уваги до екологічних проблем, пов’язаних з експлуатацією транспортних засобів та пропаганда пересісти на велосипед задля покращення здоров’я людей; зацікавленість до подорожей.

ІІ. Очікувані результати

  • Формування знань про основні етапи еволюції і розвитку знань про велосипед.
  • Вдосконалення життєвих компетентностей учнів.
  • Формування навичок дослідницької роботи.
  • Вдосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі та аналізувати знайдену інформацію.
  • Розвиток в учнів навичок самостійної праці та роботи  в групах, комунікативні уміння, вміння планувати час, вміння в широкому потоці інформації віднайти потрібну та працювати з нею; розвиток міжпредметних зв’язків та стійкий інтерес учнів до вивчення природничих наук.
  • Створення ілюстративних та інформаційних матеріалів.
  • Виховання в учнях активних здобувачів знань шляхом власних пошуків; стимулювання зацікавленості молоді фізикою та наукою в цілому; виховання в учнях почуття відповідальності та естетичні смаки.

ІІІ. Етапи реалізації проекту

Підготовчий (організаційний):

  • Визначення теми і мети проекту:

а) обговорення та пошук інформації;

б) визначення мети і завдань проекту.

  • Планування проекту:

а) вироблення плану дій (поділ класу на групи);

б) планування завдань та розподіл між групами.

 

Практично-виконавчий:

  • Дослідження:

а) збирання інформації;

б) робота з інформацією (з літературою та інтернет-ресурсами).

  • Результати:

а) аналіз інформації;

б) формування висновків .

  • Оформлення результатів діяльності:

а) оформлення зібраних матеріалів у мультимедійна презентація та книжку;

б) виготовлення пам’яток велосипедистам про правила дорожнього руху.

Заключний:

  • Підготовка проекту до захисту.
  • Презентація та захист проекту.
  • Оцінка проектної діяльності:

а) самооцінка;

б) корекція.

  • Післяпроектні дії:

а) використання проектних результатів (розміщення матеріалів проекту на сайті школи).

Рефлексія:

  • Колективне обговорення – підсумок та оцінка отриманих результатів за встановленими критеріями;
  • Самооцінка результатів і процесу дослідження.

 

Презентація проекту

І група

  • Історія виникнення велосипеда.
  • Еволюція велосипеда.

ІІ група

  • Сучасні велосипеди та їх застосування.
  • Будова та класифікація велосипедів.

ІІІ група

  • Обов’язки велосипедистів.
  • Правила дорожнього руху для велосипедистів.

Учні всієї школи

- Намалювати малюнки «Мій ровер».

- Написати есе «Мій велосипед», «Велоспорт».


 

У порівнянні з іншими видами транспорту у велосипеда є незаперечні переваги. Він і дешевий, і не має потреби в пальному, і не забруднює атмосферу. А ще він дуже маневрений і мобільний, що особливо важливо для великих міст, де часті затори. І ще один безперечний плюс: їзда на велосипеді – гарне фізичне навантаження, ефективний засіб боротьби з гіподинамією – малорухливим способом життя. Усе це сприяє неухильному росту популярності велосипеда в різних країнах. У Голландії, наприклад, на 14 мільйонів жителів доводиться близько 10 мільйонів велосипедів.

Здавалось, що із стрімким розвитком таких чотириколісних транспортних засобів, як автомобілі, де людська сила застосовується здебільшого лише для крутіння керма, велосипеди просто зникнуть із лиця землі. Це сталося частково. Їх відсунули навіть не на другий, а завдяки мотоциклам-мопедам, на третій-четвертий план. На велосипедах, як правило пересувалися в сільських місцевостях, ведмеді у цирку і ті, хто не мав можливості придбати таку розкіш, як автомобіль.

Коли ж на зламі тисячоліть культ здорового способу життя сягнув свого піку, а людям набридли збіговиська у фітнес-центрах, велосипеди поступово почали повертати свої позиції.

Країни-лідери з використання велосипедів – країни Скандинавії, на Туманному Альбіоні і у Західній Європі. Попри те, що Амстердам величають велосипедною столицею, де навіть існують готелі для велосипедистів, першість серед націй, які найбільше крутять педалі, досі утримують данці. В середньому протягом року громадянин Данії накручує майже 900 кілометрів – це більше, ніж відстань від Львова до Полтави. Найлінивішими ж велосипедистами на старому континенті є гарячі іспанці – всього 20 кілометрів за рік.

Протягом кількох останніх років велосипедний туризм і "сітібайки" стали модними і в Україні, а зараз й взагалі ми живемо в "велоепоху". За рік обсяги продажів велосипедів в Україні збільшуються приблизно на 50 відсотків.

Для багатьох власників безмоторних двоколісних, велосипед - це не просто засіб пересування,  а стиль життя. Для таких веломаньяків й існують вінтажні веломайстерні та спеціальні такі собі салони краси, де ваш байк легко відтюнінгують до непізнаваності. Змінити можна усе, від сидіння до дзвінка. Обтягнути усе шкірою чи бамбуком. Або ж причепити дерев’яний ящик. Основне, не захопитися тюнінгом, щоб на виході він хоч трохи нагадував патент професора Фон Деза.

 

Обов’язки велосипедистів.

Однак, сідаючи за кермо велосипеда, ми повинні пам’ятати, що:

  • На території України рухатися по дорозі на велосипеді дозволяється з 14 років;
  • Велосипед обов′язково повинен бути обладнаний звуковим сигналом та світловідбивачами;
  • Для руху в темну пору доби необхідно увімкнути ліхтар (фара);
  • Виїжджати на проїзну частину  можна лише в тому випадку, якщо здатен рухатись з швидкістю 20-30 км/год.

Водіям велосипедів забороняється!

  1. Керувати велосипедом з несправним гальмом або вимкненою фарою у темну пору.
  2. Під час руху триматися за інший транспортний засіб.
  3. Їздити не тримаючись за руль та знімати ноги з педалів.
  4. Перевозити пасажирів на велосипеді, за винятком дітей до 7 років на додатковому, спеціально обладнаному сидінні.

Аналізуючи вищезазначене, можемо зробити висновок про вигоди,які ми отримаємо внаслідок користування велосипедом:

Вигоди від користування велосипедом для людини:

Вигода 1. Покращує доступ та вибір мобільності.

Вигода 2. Фізичні вправи для здоров′я.

Вигода 3. Економія коштів.

 

Вигода для суспільства

 

Вигода 1. Менше викидів.

Вигода 2. Краще використання громадського простору.

Вигода 3. Сильніша локальна та регіональна економіка.

 

Рефлексія

 

У веломарафоні  взяли участь учні, вчителі та адміністрація школи.  Після використання енергії під час велозаїзду, кожен  учасник мав змогу відновити сили поласувавши смаколиками, які приготували учні нашої школи разом з батьками. Серед ласощів були: велопечиво, пампухи, притрушені цукровою пудрою, жовтобокі пиріжки, ніжні млинці з різноманітними начинками та поливанками, сирники, макові завиванці, кекси, тістечка, пряники – медяники та всіма улюблена піца. Вгамувати спрагу допомагав традиційний український узвар та компот з ревеню. Приємна українська музика, декорації, страви додали позитивного настрою всім відвідувачам свята.

Усі велоучасники мали змогу зробити фото на згадку біля фотозони, на якій було представлено різні види велосипедів, один з яких, за власними розробками виготовили дев’ятикласники Лемішко Роман та Бук Максим.

Кошти, виручені за продаж номерів учасників та страв, були використані на встановлення велостоянки, на шкільному подвір’ї, адже більшість учнів нашої школи надають перевагу саме цьому двоколісному виду транспорту.

Усі поставлення завдання проекту виконані, завдяки тісній співпраці вчителів, учнів та батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
19 червня 2023
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку