Проект « Велосипед »
Керівник проекту: Білінська Оксана Романівна,вчитель початкових класів Містківського ліцею, Пустомитівської міської ради, Львівського району,Львівської області
Тип проекту: інформаційно-пошуковий, інтегрований.
Тривалість виконання проекту: довготривалий (2 місяці).
Учасники проекту: учні всієї школи.
Проблема: популяризація велосипедного виду транспорту, як запорука вирішення екологічних та транспортних проблем.
Мета проекту:
Завдання проекту:
Навчальні предмети: історія, екологія, літературне читання, образотворче мистецтво, фізична культура.
І. Актуалізація проблеми
Науково-технічний прогрес змінив життя людини. Покращилися умови праці, збільшилась її продуктивність у різних галузях промисловості, з’явилися нові матеріали, нові види транспорту. Але водночас сучасна екологічна криза є зворотною стороною науково-технічного прогресу.
Актуалізацією проблеми є привернення уваги до екологічних проблем, пов’язаних з експлуатацією транспортних засобів та пропаганда пересісти на велосипед задля покращення здоров’я людей; зацікавленість до подорожей.
ІІ. Очікувані результати
ІІІ. Етапи реалізації проекту
Підготовчий (організаційний):
а) обговорення та пошук інформації;
б) визначення мети і завдань проекту.
а) вироблення плану дій (поділ класу на групи);
б) планування завдань та розподіл між групами.
Практично-виконавчий:
а) збирання інформації;
б) робота з інформацією (з літературою та інтернет-ресурсами).
а) аналіз інформації;
б) формування висновків .
а) оформлення зібраних матеріалів у мультимедійна презентація та книжку;
б) виготовлення пам’яток велосипедистам про правила дорожнього руху.
Заключний:
а) самооцінка;
б) корекція.
а) використання проектних результатів (розміщення матеріалів проекту на сайті школи).
Рефлексія:
Презентація проекту
І група
ІІ група
ІІІ група
Учні всієї школи
- Намалювати малюнки «Мій ровер».
- Написати есе «Мій велосипед», «Велоспорт».
У порівнянні з іншими видами транспорту у велосипеда є незаперечні переваги. Він і дешевий, і не має потреби в пальному, і не забруднює атмосферу. А ще він дуже маневрений і мобільний, що особливо важливо для великих міст, де часті затори. І ще один безперечний плюс: їзда на велосипеді – гарне фізичне навантаження, ефективний засіб боротьби з гіподинамією – малорухливим способом життя. Усе це сприяє неухильному росту популярності велосипеда в різних країнах. У Голландії, наприклад, на 14 мільйонів жителів доводиться близько 10 мільйонів велосипедів.
Здавалось, що із стрімким розвитком таких чотириколісних транспортних засобів, як автомобілі, де людська сила застосовується здебільшого лише для крутіння керма, велосипеди просто зникнуть із лиця землі. Це сталося частково. Їх відсунули навіть не на другий, а завдяки мотоциклам-мопедам, на третій-четвертий план. На велосипедах, як правило пересувалися в сільських місцевостях, ведмеді у цирку і ті, хто не мав можливості придбати таку розкіш, як автомобіль.
Коли ж на зламі тисячоліть культ здорового способу життя сягнув свого піку, а людям набридли збіговиська у фітнес-центрах, велосипеди поступово почали повертати свої позиції.
Країни-лідери з використання велосипедів – країни Скандинавії, на Туманному Альбіоні і у Західній Європі. Попри те, що Амстердам величають велосипедною столицею, де навіть існують готелі для велосипедистів, першість серед націй, які найбільше крутять педалі, досі утримують данці. В середньому протягом року громадянин Данії накручує майже 900 кілометрів – це більше, ніж відстань від Львова до Полтави. Найлінивішими ж велосипедистами на старому континенті є гарячі іспанці – всього 20 кілометрів за рік.
Протягом кількох останніх років велосипедний туризм і "сітібайки" стали модними і в Україні, а зараз й взагалі ми живемо в "велоепоху". За рік обсяги продажів велосипедів в Україні збільшуються приблизно на 50 відсотків.
Для багатьох власників безмоторних двоколісних, велосипед - це не просто засіб пересування, а стиль життя. Для таких веломаньяків й існують вінтажні веломайстерні та спеціальні такі собі салони краси, де ваш байк легко відтюнінгують до непізнаваності. Змінити можна усе, від сидіння до дзвінка. Обтягнути усе шкірою чи бамбуком. Або ж причепити дерев’яний ящик. Основне, не захопитися тюнінгом, щоб на виході він хоч трохи нагадував патент професора Фон Деза.
Обов’язки велосипедистів.
Однак, сідаючи за кермо велосипеда, ми повинні пам’ятати, що:
Водіям велосипедів забороняється!
Аналізуючи вищезазначене, можемо зробити висновок про вигоди,які ми отримаємо внаслідок користування велосипедом:
Вигоди від користування велосипедом для людини:
Вигода 1. Покращує доступ та вибір мобільності.
Вигода 2. Фізичні вправи для здоров′я.
Вигода 3. Економія коштів.
Вигода для суспільства
Вигода 1. Менше викидів.
Вигода 2. Краще використання громадського простору.
Вигода 3. Сильніша локальна та регіональна економіка.
Рефлексія
У веломарафоні взяли участь учні, вчителі та адміністрація школи. Після використання енергії під час велозаїзду, кожен учасник мав змогу відновити сили поласувавши смаколиками, які приготували учні нашої школи разом з батьками. Серед ласощів були: велопечиво, пампухи, притрушені цукровою пудрою, жовтобокі пиріжки, ніжні млинці з різноманітними начинками та поливанками, сирники, макові завиванці, кекси, тістечка, пряники – медяники та всіма улюблена піца. Вгамувати спрагу допомагав традиційний український узвар та компот з ревеню. Приємна українська музика, декорації, страви додали позитивного настрою всім відвідувачам свята.
Усі велоучасники мали змогу зробити фото на згадку біля фотозони, на якій було представлено різні види велосипедів, один з яких, за власними розробками виготовили дев’ятикласники Лемішко Роман та Бук Максим.
Кошти, виручені за продаж номерів учасників та страв, були використані на встановлення велостоянки, на шкільному подвір’ї, адже більшість учнів нашої школи надають перевагу саме цьому двоколісному виду транспорту.
Усі поставлення завдання проекту виконані, завдяки тісній співпраці вчителів, учнів та батьків.
1