Проект "Весняних квітів дивоцвіт"

Про матеріал

Пізнання світу починається з добра. Квіти – це частина природи. Всю цю природу ми повинні любити, як символ душі своєї. Любити природу не для себе, а любити її для неї самої. Квіти – це історія нашого народу. У наших предків були звичаї, вони вірили, що квіти мають душу і ставитись до них потрібно, як до живих істот. Дуже любив наш народ квіти, тому розмальовували вони печі, стіни оселі, вишивали рушники, скатертини, серветки, сушили і варили напої, різні лікувальні відвари.

Пізнавальна значущість проекту полягає у формуванні компетентнісного підходу до пізнання прекрасного.

Теоретична значущість проекту полягає у формуванні навичок дослідницької, проектної, творчої діяльності.

Практична значущість проекту полягає у тому, що учні знайдуть вирішення конкретних навчальних завдань за допомогою різних інтерактивних методів навчання, будуть дбайливо ставитись до квітів (зможуть називати і розрізняти їх, малювати за зразком) та природи в цілому.

Перегляд файлу

 

КНЗ «Кмитівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат»

               

 ПРОЕКТ  «ВЕСНЯНИХ КВІТІВ        ДИВОЦВІТ»

                              

 

     

Вчитель: Олена Дмитрівна Селюченко

 

 

Ключове питання проекту: як створити красу разом ?

Проектний девіз: краса врятує світ. 

Освітній продукт: виставка малюнків учнів.

Керівник проекту: класовод Олена Дмитрівна  Селюченко.   

Учасники проекту:  учні  класу.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, трудове навчання, 

Я і Україна.                           

Типологія проекту

За характером домінантної діяльності:

інформаційно-художній, практично   орієнтований.

За предметно-змістовною галуззю: міжпредметний.

За характером контактів: серед учнів класу.

За кількістю учасників: колективний.

За тривалістю: середньої тривалості.

Термін реалізації проекту: січень-квітень.

 

І. Актуальність

«Людині для життя потрібні сонце, воля і маленька квіточка», – сказав колись видатний казкар Ганс Крістіан Андерсен. Квіти – чи не найпрекрасніше диво рослинного світу на всій планеті. Вони викликають захоплення досконалістю форм, різнобарв'ям, духмяністю. Ми бачимо  їх усюди: вдома, в саду, на вулицях, під час прогулянок на природу.  Квіти, як і музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість. Чимало художників, письменників, композиторів присвятили квітам свої твори, вклавши в них багато любові, тепла й уваги.

 Квіти з нами завжди: і в свято, і в будень. Не жилося б так легко і щасливо, якби не було квітів. Різнобарвним килимом чарують вони очі. Виховати творчу людину без краси неможливо. Прекрасне – вічне джерело духовності, натхнення, творчості. Воно існує поряд із людиною, бо краса, яка не сприймається, – мертва. Природа щедро піклується про людину. Вона не тільки оточує її прекрасним світом, різнобічними таємницями буття. Вона сповна нагородила саму людину, даючи їй можливість бачити чудові барви цього світу, чути розмаїття голосів, вдихати його пахощі, торкатися його.  

Враховуючи, що зображувальна діяльність естетично і творчо розвиває дитину, то заняття з малювання можуть і мають стати зустріччю з прекрасним: природою, людиною, світом мистецтва. 

ІІ. Мета і завдання проекту

Мета: 

ü розширити й поглибити знання учнів про перші весняні квіти, як цілісний живий організм в навколишньому середовищі;

ü збагатити знання учнів про весняні квіти – окрасу нашого життя; 

ü продовжити формувати в учнів вміння бачити красу, спостерігати за природою, дивуватися і захоплюватися нею; 

ü активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати інтерес до природи;

ü коригувати та удосконалювати художнє мислення учнів, емоційну чутливість, вміння спостерігати, порівнювати, творчі та художні навички учнів;

ü пробуджувати і підтримувати любов до природи, виховувати в учнів інтерес до квітів та бережливе ставлення до них;

ü виховувати екологічну культуру.

 

Завдання:

ü особистісно-орієнтований підхід до кожного учня для забезпечення його розвитку як творчої особистості;

ü розвивати в учнів вміння незвичайного бачення світу;

ü створити умови для реалізації пізнавальної й соціальної активності дітей;

ü формувати в учнів навички бачити красу і неповторність весняних квітів, їх різновиди;

ü розвивати вміння дітей спостерігати за весняними квітами, аналізувати, робити висновки із спостережень;

ü розвивати мовний апарат,  комунікативно - мовленнєву компетентність;

ü розвивати мислення, творчу фантазію, пам`ять, дрібну моторику м’язів; 

ü застосовувати особистий досвід у роботі над проектом;

ü закріпити отриманні знання в практичній діяльності.

 

ІІІ. Етапи реалізації проекту

 Діагностико-концептуальний:

1.     Опрацювання відповідної літератури, Інтернет-ресурсів з даного питання.

2.     Розробка плану роботи з виховання екологічної культури учнів.

3.     Розподіл доручень між керівником та учасниками проекту.

4.     Створення груп «Знавці»,  «Екологи» та «Фотографи», визначення їх

Організаційний:

1.     Розробка плану проекту  відповідно до теми.

2.     Організація екскурсій до місцевого музею образотворчого мистецтва та до лісу.

3.    


Проведення години спілкування «Галерея краси» з метою ознайомлення дітей з навколишнім світом та виховання бережливого ставлення до природи, екологічної свідомості.

4.     Музичний фестиваль «Весняний спів землі» (слухання мелодій               П. Чайковського, А. Вівальді,  В. Моцарта та ін.).

Практичний:

1.     Група «Знавці» – пошук матеріалів про весняні квіти (легенди, загадки, казки, прислів’я).

2.     Група «Екологи» –  збір інформації про квіти, які занесені до «Червоної книги».

3.     Група «Фотографи» – фотоальбом про красу весняних квітів.

4.     Залучення учнів до проектної творчості на уроці трудового навчання:

виготовлення паперу, з природного матеріалу, квілінгу.

ІV. Очікувані результати:

ü учні навчаться здобувати інформацію, аналізувати її, робити висновки та висловлювати свою думку;

ü учні вдосконалять вміння групової роботи та свої творчі здібності;

ü сформують навички оцінювати результати проектної діяльності та особисті досягнення;

ü учні навчаться створювати продукт проекту (зображення квітів на папері та на асфальті).

Обгрунтування значущості проекту

Пізнання світу починається з добра. Квіти – це частина природи. Всю цю природу ми повинні любити, як символ душі своєї. Любити природу не для себе, а любити її для неї самої. 

Квіти – це історія нашого народу. У наших предків були звичаї, вони вірили, що квіти мають душу і ставитись до них потрібно, як до живих істот. Дуже любив наш народ квіти, тому розмальовували вони      печі, стіни оселі,          вишивали рушники, скатертини, серветки, сушили і варили напої, різні лікувальні відвари.

Пізнавальна значущість проекту полягає у формуванні компетентнісного підходу до пізнання прекрасного.

Теоретична значущість проекту полягає у формуванні навичок дослідницької, проектної, творчої діяльності.

Практична значущість проекту полягає у тому, що учні знайдуть вирішення конкретних навчальних завдань за допомогою різних інтерактивних методів навчання, будуть дбайливо ставитись до квітів

(зможуть називати і розрізняти їх, малювати за зразком) та природи в цілому.

УРОК-ПРЕЗЕНТАЦІЯ  ПРОЕКТУ

                                     Малювання весняних квітів.

Тема

Розширити  та закріпити знання учнів про перші квіти, які зацвітають навесні.

На основі власних спостережень учнів сформувати уявлення про будову квітів і навички їхнього зображення на  папері.

Навчити учнів малювати весняні квіти з натури.

                                          Розвивати увагу, спостережливість, екологічне мислення,

Мета        зорову пам’ять, емоційну чутливість,  орієнтування та координацію м’язів кистей руки.

Виховувати любов та бережливе ставлення до природи, естетичні смаки; формувати здібності до продуктивної художньої праці.

   Тип: урок формування та вдосконалення умінь і навичок.


Тип, форма уроку

   Форма: урок-казка.

   сканворд; весняні квіти, таблиці, малюнки квітів; 

              Обладнання         вироби з квітів;     

  


альбоми, гумки, олівці, фарби; 

 

 

 

 

 

                          Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

    Любі, діти, підніміться

    Гостям нашим посміхніться.

    Сьогодні в нас урок звичайний,

    Та вчить багато нас чому,     Хай буде він для нас повчальний,     За це подякуємо йому.

 

ІІ. Психологічна підготовка учнів до уроку.

1.     Гра «Мій настрій».  

Домалюйте вираз обличчя, тобто, свій настрій, з яким ви прийшли на урок і подаруйте його своєму другу.

2.     Повідомлення теми і мети  уроку. 

3.     Інформаційний вісник вчителя про значення квітів.

        Які ще весняні квіти ви знаєте?

        Як, ви, вважаєте: чи потрібні квіти на землі?

        Яка роль квітів у житті людини ?

      Квітів на світі є дуже багато.  Квіти – це живі організми в природі, які ростуть всюди. Вони несуть красу і радість людям, милують око кожного, заспокоюють душу, піднімають настрій, оздоровляють людину. З квітів виготовляють ліки, вони є джерелом нектару для бджіл. З пелюсток квітів варять варення, виготовляють різні лікувальні масла, ліки, парфуми. 

        Можливо, ви, знаєте, які квіти ми запишемо до «зеленої аптеки» ?

        Відшукайте їх на малюнках (ромашка, календула, чорнобривці).

        А чи знаєте, ви, які квіти занесені до Червоної книги ? (Конвалія, первоцвіт).   

    Квіти – це обереги. До таких оберегів відносимо: волошки, ромашки, маки. Їх вплітають у віночки українські дівчата.

        А чи можна рвати багато квітів ?  (Бережливе ставлення до природи).

    

 

Прислів’я:  

Кожного природа чарує, та не кожен її шанує.

4.     Розповідь казки «Квіти землі»  вчителем.

Введення казкових героїв. Казкові герої з казки приносять загадки, з відгадок яких діти дізнаються про завдання уроку (заходять учні в костюмах квітів).

Відгадування загадок: Подивіться – на горбочку Он біліє дивне очко.

Хто ж це дивиться так ніжно?

Дитинча  весни – … (Підсніжник)

 

Я на сонце дуже схожа –                                                                               Золотиста, ніжна, гожа. Рано-вранці розквітаю.

    Відгадати вам неважко,

Що за квітка я ?     (Ромашка)                     

                      Я жовтий, білий, полум'яний

                І, наче яблуко, рум'яний

                В саду я квітну навесні

                Скажи, яке ім'я мені.  (Тюльпан)

ІV. Мотивація навчальної діяльності. 

1.     Перегляд відеоролику «Пробудження весняних квітів» та ілюстрацій весняних квітів. Називання основних частин квітки.

2.     У країні Підсніжника. Прислів’я «Кожного природа чарує, та не кожен її шанує». Гра «Збери букет». Робота в парах (із розрізаних частин малюнка).

3.     Метод «Асоціативний кущ».

        Заплющіть свої оченята і під час звучання музичного твору               В. Моцарта  «Весна», уявіть собі весну, яка вона?

        Які саме асоціації у вас викликає це слово?

 

4.     Інформаційний вісник:

а) вчителя про значення квітів;

        б)    метод    «Мікрофон»    (група    «Знавці»,    група    «Екологи»,    група

«Фотографи»). 

5.     Метод «Гронування».    Розмістіть малюнки у колонки, які квіти де ростуть:

7.   У королівстві Ромашки. Гра «Підбери потрібний пензлик».

        Домалюй таку ж саму лінію.

(3 учні працюють біля дошки).

8.   У царстві Тюльпана. Гра «З лінії створи предмет».

        Який предмет ви уявляєте ? Домалюйте його.

        Як називаються лінії ? (Таблиця ліній)

        Які предмети можна намалювати цими лініями ?

 

 

 

 


 Пояснення вчителем процесу малювання квітів: підсніжника, тюльпана на дошці.

                Пальчикова гімнастика «Розпускаються квіти».         

 Виконання завдання учнями:  

а) перша група малює підсніжник;

б) друга група малює тюльпан;  

в) розфарбування квітів олівцями та фарбами.


12. Індивідуальна робота з учнями (малювання за трафаретом та

3.   Гра «Віночок».

     Котився віночок по лугу – бажаємо щирої дружби.  

     Котився віночок по полю – бажаємо щастя і долі.

     Котився віночок по траві – бажаємо здоров’я усім.

4.   Метод «Коло ідей» («Як зберегти природу?»).

5.   Вчитель дарує кожному учню по квітці із сюрпризом.

Звучить пісня «Квітка сповнення бажань».

Рефлексія. Метод «Незакінчене речення».


Урок запам’ятається мені тим, що…

Найбільш цікавим було …

Найбільші труднощі я відчув(ла)….

pdf
Додано
29 березня 2018
Переглядів
2372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку