Подорож по незвіданим планетам.
Виховна година до «Дня Космонавтики»
І. Вступна бесіда.
Дорогі діти! Хто здогадається, чому буде присвячений наш урок?
Може хтось скаже, яке свято відзначається 12 квітня?...
Харківська гімназія № 86
Харківської міської ради
Харківської області
З досвіду роботи вчителя
початкових класів
Харківської гімназії № 86
Фалєєвої С.К.
кваліфікаційна категорія
“спеціаліст I категорії ”
Харків 2012
Виховна година до «Дня Космонавтики»
Подорож по незвіданим планетам.
Хід заходу:
І. Вступна бесіда.
Дорогі діти! Хто здогадається, чому буде присвячений наш урок?
Може хтось скаже, яке свято відзначається 12 квітня?
(Відповідь дітей: День космонавтики)
Правильно, День космонавтики.
Коли День космонавтики справляють,
Улюбленця свого усі згадають.
Але в цей день привітаємо ми і тих,
Хто славу створює країні і успіх:
Усіх, хто із Землі за пультом спостерігає,
Як космонавти подвиг здійснюють,
І тих, хто відправляє кораблі,
Що стартують з матінки-Землі, -
Усіх, хто з космічною наукою
На вік своєю працею пов'язаний.
Народ своїй любов'ю зобов'язаний.
Пишається космонавтикою країна:
Вона була і буде нам потрібна!
Загадковий світ зірок і планет з давніх часів притягував до себе увагу людей. Але ближче і доступніше він став тільки з проникненням людини в космічний простір.
У 1961 році героїчний космонавт Юрій Олексійович Гагарін першим злітав у Космос. Але це було не просто.
Люди давно мріяли освоїти космічний простір. Вони довго думали над тим, як побудувати космічний корабель, щоб полетіти вище зірок. Бо люди мріяли дізнатися небесних таємниць, а не просто поставити рекорди висоти. Потрібні були очі, здатні бачити крізь тисячі кілометрів, потрібні були вуха, здатні чути у Всесвіті, потрібні були руки, здатні управляти точкою - кораблем, загубленим в нескінченності світового простору.
У загальну роботу включилися нові тисячі винахідливих умів і нові сотні тисяч умілих, талановитих рук ...
І ось створили космічні кораблі, і полетіли в Космос. Але перш ніж полетів знаменитий космонавт Юрій Олексійович Гагарін (показ картини із
зображенням Юрія Гагаріна) 3 листопада 1957 року в неживому, холодному, завжди чорному просторі космосу забилося живе серце. У герметичній кабіні
супутника жила, дихала, летіла над світом собака Лайка.
Собаки Белка и Стрелка — первые живые существа, благополучно вернувшиеся на Землю после орбитального полёта. За 25 часов полета собаки сделали 17 полных витков вокруг Земли, преодолев 700 тысяч космических километров.
За Лайкою полетіли інші собаки. Може хтось із вас знає цих двох знаменитих собак? Слідом за Лайкою, діти, пішли Білка та Стрілка (показ фото Білки і Стрілки). Також полетіли морські свинки, мавпи, папуги, миші, кролики - всі вони чесно послужили великої мрії.
Пройдуть роки, буде створений грандіозний загальнолюдський музей завоювання космосу, і в одному із залів цього музею обов'язково поставлять пам'ятник чотириногим друзям космонавтів - самовідданим і відданим.
Але самим першим космонавтом став Юрій Олексійович Гагарін.
Юрій Гагарін
(1934 - 1968)
У космічній ракеті
З назвою «Схід»
Він першим на планеті
Піднятись до зірок зумів.
Співає про це пісні
Весняний день:
Навіки будуть разом
Гагарін і квітень.
Злетів у ракеті молодий хлопець,
всю землю бачив з висоти.
Був першим в космосі Гагарін ...
Яким за рахунком будеш ти?
Летить, летить ракета
навколо земного світу,
а в ній сидить Гагарін-
простий радянський хлопець!
Уявляєте, хлопці, в космос можуть літати не тільки чоловіки, але і жінки. А перша жінка космонавт - Валентина Терешкова.
З тих пір багато космонавтів різних країн побували в космосі. Не тільки космонавти нашої країни, але й американці, японці, китайці, французи..
Перш ніж і нам відправиться в подорож, послухаємо вірш.
За порядком все планети
Назве будь-який з нас:
Раз - Меркурій,
Два - Венера,
Три - Земля,
Чотири - Марс.
П'ять - Юпітер,
Шість - Сатурн,
Сім - Уран,
За ним - Нептун.
Він восьмим йде по рахунку.
А за ним уже, потім,
І дев'ята планета
Під назвою Плутон.
ІІ. Подорож по незвіданим планетам.
Давайте і ми з вами, діти, відправимося в цей похід.
Підніміть руки, хто з вас хоче полетіти в космос?
(Усі піднімають руки)
-Відмінно!
1. Невідома планета.
Діти, давайте полетимо з вами на космольоті. А як космонавт літає?
(Ж-ж-ж-ж). Летимо, Летимо!
Прилетіли! Заглушили всі свої мотори!
Ось ми з вами потрапили на першу планету. На цій планеті, до нас, ще ніхто не був. Жодного разу, не ступала нога людини. Давайте придумаємо їй назву. (Діти придумують назву планеті).
Тут живуть інопланетяни. Але з ними треба навчитися розмовляти. Вони не розуміють ні російської, ні української, ні англійської мови. Але раз ми прилетіли до них у гості, то нам слід навчиться з ними вітатися.
Я попрошу вийти до мене 5 учнів.
Ви повинні привітатися один з одним жестами, але ці жести не повинні повторюватися. І так почали!
(Діти жестами вітаються один з одним).
Молодці! Полетіли на наступну планету?
(Діти погоджуються).
2. Планета «Загадок»
Полетіли! (Ж-ж-ж-ж). Летимо, летимо! Прилетіли.
Це планета «Загадок».
Кого ми бачимо? Подивіться, хлопці, нас зустрічає інопланетянин, його звуть Вертунчик.
Вертунчик: Я дуже радий, що ви прилетіли. Ви любите відгадувати загадки? (Так).
Тоді слухайте.
Загадки
1.Чудо - птах, червоний хвіст,
Прилітав в зграю зірок.
(Ракета)
2.Заворчу, зажурчу,
В небеса полечу.
(Вертоліт)
3.Тучок немає на горизонті,
Але розкривши в небі парасольку,
Через кілька хвилин
Опустився ...
(Парашут)
4.У бабусі над хатинкою
Висить небо окрайцем
Собаки гавкають,
дістати не можуть
(Місяць)
5.Сіненькая шуба
Покрила весь світ
(Небо)
6.Яснимі нічками
Гуляє мама з доньками.
Усім не твердить вона:
- Спати лягайте пізно!
Тому, що мати –
Місяць
А доньки ...
(Зірки)
Вертунчик: Молодці! Відгадали всі - всі мої загадки!
3. Планета «Зіркалія».
Полетіли! (Ж-ж-ж-ж). Летимо, летимо! Прилетіли.
Ця планета «Зіркалія». На цій планеті дуже багато зірок і зірки на цій планеті так і падають.
(З рук керівника падають різнокольорові зірочки, зроблені з паперу).
Гра «Хто швидше збере зірки»
Мені потрібні 5 учнів. (Виходять 5 учнів).
Ось бачите скільки зірок. Давайте зберемо подарунки. Я рахую до 5-ти, а ви збирайте ці зірки (на підлозі розсипані зірки). Отже, готові? Почали!
1-2-3-4-5. Стоп! Порахуємо скільки зірок ви назбирали.
(Помічники підходять до кожної дитини і перераховують зібрані зірки). Переможця (той у кого більше виявилося зірок) нагороджуємо почесною зіркою. (Дається велика червона зірка, намальована на папері). А хто програв, не турбуйтеся, тому, що вам залишаються ті зірки, які ви назбирали. (Діти розсаджуються на свої місця).
4. Планета «Луна».
Полетіли! (Ж-ж-ж-ж). Летимо, летимо! Прилетіли.
На цей раз ми потрапили на Місяць. Місяць - це супутник Землі.
(Показ атласу із зображенням Місяця).
Раз ми прилетіли на Місяць, то ми всі - Сновиди.
Естафета «Повітряна кулька»
Вибирається 12 осіб. У кожній команді 6 чоловік, які стають в колони. Двом провідним гравцям кожної команди дається повітряна кулька. Гравці обох команд піднімають руки вгору. За командою керівника учасники гри передають повітряну кульку по руках назад колони. Виграє та команда, яка швидше справиться із заданим завданням. Переможцям вручається почесна зірка.
5.Планета «Казкова»
Полетіли! (Ж-ж-ж-ж). Летимо, летимо! Прилетіли.
Ось ми з вами потрапили на планету «Казкову».
(Вноситься казкова скриня).
Подивіться, яка скриня! Давайте відкриємо і подивимося, що це за казкова скриня.
(Відкривають скриню)
Гра «Відгадай, з якої це казки».
З казкової скрині дістається предмет, який був використаний в будь-якій з казок.
1. Що це за фрукт в моїх руках? (Яблуко)
А в якій казці зустрічається яблуко? («Білосніжка і 7 гномів»)
2. А зараз що у мене в руках? (Квітка)
У якій казці зустрічається квітка? («Червона квіточка», «Квітка-семіцвітка»)
3. Вгадайте, що це таке? (Горіхова шкаралупа)
У якій казці вона зустрічається? («Дюймовочка»)
4. А це що таке? (Яйце)
У якій казці воно використовувалося? («Курочка - Ряба»)
5. А зараз, що у мене в руках? (Горошина)
У якій казці вона зустрічається? («Принцеса на горошині»)
6. Що це за взуття в моїх руках? (Це чобіт)
У якій казці він зустрічається? («Кіт у чоботях»)
6. Планета Земля.
Полетіли! (Ж-ж-ж-ж). Летимо, летимо! Прилетіли.
Ось ми і потрапили з вами на останню планету. Планету Земля.
Тут живе безліч різних людей, тварин, птахів, комах.
А тепер давайте пограємо з вами в одну гру.
Гра «Літає-не літає»
Якщо я називаю слово, що літає - ви підіймаєте руки. Що не літає - руки ви не підіймаєте. Але будьте дуже уважні, так як я вас буду плутати.
- Літак літає? ... Літає.
- Стіл літає? ... Не літає.
- Козел літає? ... Не літає.
- Орел літає? ... Літає.
- Кулемет літає? ... Не літає.
- Вертоліт літає? ... Літає.
- Ластівка літає? ... Літає.
- Бегемот літає? ... Не літає.
- Воробей літає? ... Літає.
- Курча літає? ... Не літає.
Молодці! Ви знаєте, що літає, а що не літає.
ІІІ. Підсумок
Ось і закінчилася наша подорож по незвіданих планетах. І знову ми опинилися в нашому класі.
1. Поетична сторінка.
А зараз учні 2 класу розкажуть вірші - свої враження від космічної подорожі.
У космосі так здорово!
Зірки та планети
У чорній невагомості
Повільно пливуть!
У космосі так здорово!
Гострі ракети
На величезній швидкості
Мчать там і тут!
Так чудово в космосі!
Так чарівно в космосі!
У справжньому космосі
Побував одного разу!
У справжньому космосі!
У тому, що бачив крізь,
У тому, що бачив крізь
Телескоп паперовий!
2.Перегляд відеофільму.
А тепер настав час відпочити і подивитися фільм. Але перш ніж дивитися на екран - зробимо фізкультхвилинку для очей.
Фільм «Космічний політ»
3. Підсумок. Завдання додому.
Намалювати свої враження від космічної подорожі.