Проєкт “Захист і збереження природи- справа кожного громадянина.”2-4 клас
|
Алгоритм виконання |
Навчальний проєкт |
1 |
Тема навчального проєкту. Захист і збереження природи- справа кожного громадянина. |
|
2 |
Актуальність теми проєкту. Сьогодні гостро стоїть питання стану навколишнього середовища. Забрудненість призводить до хвороб та природніх катаклізмів. Тому тема збереження та захисту природи є актуальною на сьогодні. |
|
3 |
Тип проєкту. Час, необхідний для реалізації навчального проекту. Інформаційно-дослідницький. Міжпредметний. Груповий. Короткотривалий . |
|
4 |
Ключове питання. Тематичні питання. -Навіщо берегти природу? -Як я можу зберегти природу? - Що для цього мені необхідно? - Навіщо мені це потрібно? |
|
5 |
Мета та завдання проєкту.
|
|
6 |
Предметні (галузеві) та ключові компетентності, спільні для всіх компетентностей вміння, які можна сформувати в учнів під час роботи над даним проєктом. Предметні та ключові компетентності зазначено в картці само оцінювання, з якою діти знайомляться до початку роботи над проектом та заповнюють її після завершення у заключному етапі.
|
|
7 |
Назви груп та завдання для виконання під час реалізації проєктної діяльності. «Інформатори» Знайти і Інтернеті інформацію про те, які дії людей можуть нанести шкоди довкіллю. «Дослідники» Провести досліди як забруднюється повітря біля свого будинку. (Лист паперуА4 прилаштувати надворі і спостерігати за зміною його впродовж доби), як людина забруднює навколишнє середовище в парку. «Пошуковці» Знайти інформацію, як людина може сприяти збереженню природи.
|
|
8 |
Завдання/система завдань. Інструктивні матеріали. Опрацювати джерела та ресурси дані вчителем та знайти свої. Працювати в групах у відповідності до картки самооцінювання. Інструкція як провести дослід. |
|
9 |
Перелік джерел для опрацювання учнями. Список покликань на використані ресурси. 1.Давайте будемо дбати про навколишнє середовище. Топ 10 корисних звичок для збереження природи. 2. Збереження довкілля - справа кожного 3. Екологія. Вода - безцінний дар природи. Збереження води.
|
|
10 |
Очікувані результати (освітній продукт як результат роботи кожної групи). Освітній продукт групи «Інформатори» презентація. Освітній продукт «Дослідників» опис дослідів та їх результатів, демонстрування фото доказів (фотоколаж)та доповідь. Освітній продукт «Пошуковців»- презентація. |
|
11 |
Етапи проведення проєкту (підготовчий, практико-виконавчий, заключний) та їх змістове наповнення. Підготовчий етап Вчитель знайомить учнів із темою, метою проекту. Ставить ключові питання. За допомогою методу «Мозкового штурму» або «Асоціативного куща» визначаються гіпотези, щодо розв’язання проблеми. Пропонує розподілитися в групи для роботи над проєктом. Долучення до роботи над проектом батьків. Пам’ятка для батьків.
Надають позитивний відгук роботі дитини, підтримують, надихають на завершення Діяльність учнів: Практико-виконавчий Дії вчителя:спостерігає,координує діяльність учнів, консультує. Робить записи в таблицю результатів. Дії учнів:збирають та опрацьовують інформацію; спостерігають за об’єктами дослідження; працюють з літературою та інтернет ресурсами. Заключний етап Дії вчителя Оцінює процес роботи кожної групи відповідно до критеріїв. Можливе залучення батьків у якості експертів. Дії учнів Кожна група презентує свій освітній продукт, як результат роботи в проекті. Демонструють презентації, фотоколаж,доповідь.
|
|
12 |
Критерії оцінювання освітнього продукту та діяльності дитини в групі. Критерії оцінювання 1.Освітній продукт має відповідати темі проекту, роботи групи. 2.Презентація проекту чітка. 3. При захисті висловлювання зв’язні, послідовні. 4.У дослідженнях є аргументовані докази. 5.Лаконічна подача. Картка самооцінювання для учнів
|
|
13 |
Перелік використаних під час проєктної діяльності електронних засобів навчання, матеріалів та обладнання. Ноутбук, телефон (фотоапарат ), принтер,матеріали для досліджень папір) |
|
14 |
Дошка візуалізації навчального проєкту (покликання). |
|
Картка для самооцінювання роботи в групі в інформаційно-дослідницькому проекті «Захист і збереження природи- справа кожного громадянина»
- знаю які дії виконувати для збереження природи;
- з увагою сприймаю усні репліки ,виконую певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції;
- укладаю послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для реалізації завдань інформаційно-дослідницького проекту;
- об’єднуюсь з іншими дітьми у групу для навчання;
- виконую запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуюсь із рішенням команди;
- використовую інформацію з відомих джерел (книги, фільми тощо);
- оформлюю інформацію, що відшукав, у вигляді власного письмового висловлювання;
- перевіряю, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляю їх;
- презентую результати діяльності групи.
Використано матеріали Інтернетресурсів.
1.https://youtu.be/Pb4noGc8y0w
2.Чим шкідливий поліетилен та як з цим боротися? - Бест Друк (bestdruk.com.ua) 3. Підручник « Я досліджую світ» О.Волощенко 2частина с. 61,68.