Проектна діяльність на заняттях з іноземної мови

Про матеріал
У роботі розкриваються зміст і форми впровадження проектних технологій у навчально-виховний процес. Значну увагу приділено використанню комп’ютерних технологій у формуванні іншомовної компетентності здобувачів освіти
Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Таращанський технічний

 та економіко-правовий фаховий коледж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іноземна мова

 

 «Проектна діяльність на заняттях іноземної мови»

 

 

                                                                                                                

                                                                          КОНКУРС “Методичний тріумф - 2021”

 

                                                       НОМІНАЦІЯ  “Педагогічний досвід

та інноваційна діяльність викладача”

 

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тараща 2021

Автор: Удовенко Олександр Валентинович, викладач іноземної мови Таращанського технічного та економіко-правового фахового колледжу,

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

 

Рецензент: Шапаренко Інна Борисівна, викладач іноземної мови Таращанського технічного та економіко-правового фахового колледжу, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший викладач.

 

 

 

 

 

 

 

 

У роботі розкриваються зміст і форми впровадження  проектних технологій у навчально-виховний процес. Значну увагу приділено використанню комп’ютерних технологій у формуванні іншомовної компетентності студента, що створює оптимальні умови для розкриття його індивідуальності та виховання інноваційної особистості, а також підвищує пізнавальну активність. Методична розробка висвітлює основні цілі вивчення іноземної мови  - формування і розвиток  комунікативних  компетенцій  у студентів і вживання  їх  на практиці в нових реальних  ситуаціях, а також шляхи реалізації цілей  проектної діяльності,   що дозволяють створити на занятті  творчу атмосферу, де кожен студент  залучений в активний  пізнавальний процес на основі  методики  співпраці.

У роботі описується, що сам по собі  проект – це можливість для студентів висловлювати свої власні думки та ідеї в зручній для них творчо продуманій формі, що цей вид діяльності дає можливість їм розмірковувати, самостійно шукати, аналізувати і узагальнювати необхідну інформацію і переносити отримані раніше знання, вміння і навички в реальну ситуацію.

 

 

 

 

Рекомендовано цикловою комісією гуманіторної та соціально-економічної підготовки

 

Протокол № 7   від  22  квітня     2021 року

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      АНОТАЦІЯ


         Поєднання у навчанні іноземної мови традиційних та інноваційних методів дозволяє підвищити якість навчання, забезпечує  психолого - емоційну комфортність, розширює можливості у формуванні комунікативної компетентності, самоосвіти і самореалізації кожного студента. Це сприяє якісному оволодінню всіма видами мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, письма, аудіювання та розвиває навички самостійної та спільної діяльності в межах навчального процесу.

В основі досвіду покладено  загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти,  методика інтерактивних  методів навчання,  проектних методів.  При роботі над проблемною темою було використано  наступні наукові видання  та статті наступних авторів :  Копилова В.В., Мартьянової Т.М., Туркіної Н.В.,  Ястребдевої  ЕЛ. «Використання проектних технологій на уроках англійської мови», Р. П. Мильруд «Компетентність в мовній освіті», Бондаренко С. Н. "Проектні технології під час занять з іноземних мов”.

 У методичній розробці розглядається питання використання комп’ютерних та проектних  технологій для підвищення мотивації студентів.  Використання комп’ютерних програм та інтернет-ресурсів, створення студентських презентацій та проектів вносять елементи новизни та оригінальності.
На своїх заняттях я впроваджую використання цього методу, який  змінює традиційний підхід студентів до навчання. Авторами автентичних підручників видавництва „Oxford" та „Person" запланована навчальна діяльність викладача та студента з використанням ІКТ, запропоновані приклади завдань, які спонукають студентів до дослідницько-пошукової діяльності в Інтернеті.

Вживання  проектної методики на заняттях англійської  мови показало, що студенти досягають добрих  результатів у вивченні іноземної мови,  мають практичну можливість  застосувати навички, отримані на заняттях  інформатики. Основними  перевагами методу проекту є: підвищення  мотивації студентів при вивченні  англійської мови, наочна інтеграція  знань по різних предметах, простір  для творчої діяльності. Ця  методика дозволяє реалізувати не лише  освітні завдання, але і виховні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Дана робота присвячена вивченню застосування проектної методики на уроках англійської мови.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

Поєднання у навчанні іноземної мови традиційних та інноваційних методів дозволяє підвищити якість навчання, забезпечує  психолого - емоційну комфортність, розширює можливості у формуванні комунікативної компетентності, самоосвіти і самореалізації кожного студента. Це сприяє якісному оволодінню студентами всіма видами мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, письма, аудіювання та розвиває навички самостійної та спільної діяльності в межах навчального процесу.

Мета роботи полягає  у  вивченні  методичних  та практичних *рекомендацій з организації проектної діяльності.

Реалізації мети передбачає розв’язання таких задач:

*розкрити поняття “метод проектів;

*розкрити зміст і форми впровадження  проектних технологій у навчально виховний процес;

*розглянути  роль використання ІКТ у формуванні іншомовної компетентності студента, що створює оптимальні умови для розкриття його індивідуальності та виховання інноваційної особистості, а також підвищує пізнавальну активність;

*розглянути етапи роботи над проектом.

Обєкт дослідження:метод проектів як один із методів навчання англійської мови.

Предмет дослідження: значення поетапної роботи над проектом як фактор успішної організації проектної діяльності в цілому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Теоретичне обґрунтування основ проектного навчання.

 

1. Історія виникнення технології.

Метод проектів виник у 20-ті роки минулого століття у США, тому він не є принципово новою техно­логією.  Спершу його називали "методом проблем" і розвивався він у межах гуманістичного напряму у філософії та освіті, в педагогічних поглядах та експериментальній роботі Джона Дьюї. У ньому містилися ідеї побудови навчан­ня на активній основі, через доцільну діяльність учня, у співвідношенні з його особистим інтересом саме в цих знан­нях. Надзвичайно важливо було показати дитині її особисту зацікавленість у здобутті цих знань, де і яким чином вони можуть їй знадобитись у житті. Проблема мусить бути з ре­ального життя, знайома і значуща для дитини, для її роз­в'язання дитині необхідно застосовувати здобуті знання або ті, що їх належить здобути.

Одному з послідовників Дж. Дьюї — В. X. Кілпатрику вдалося вдосконалити систему роботи над проектами. Під проектом у той час мався на увазі цільовий акт діяльності, в основі якого лежить інтерес дитини. В. X. Кілпатрик дав таку класифікацію проектів:

-   створюваний (продуктивний) проект, пов'язаний з трудовою діяльністю;

- споживчий (його, метою є споживання у найширшому розумінні, включаючи розваги); 

- проект розв'язання проблеми (науково-дослідницький проект);

 - розв'язання історичних або літературних проблем (які, як правило, поєднуються з дискусійними формами роботи) тощо;

- проект-вправа (проекти навчання і тренування для ово­лодіння певними навичками).

Робота над проектом включає усвідомлення студентом мети, оформлення задуму, розробку організаційного плану, роботу за планом, підбиття підсумків у вигляді письмового звіту .

У навчальних закладах  США,  Великої  Британії,  Бельгії,  Ізраїлю, Фінляндії, Німеччини, Італії, Нідерландів ідеї гуманістичного підходу Дж. Дьюї набули більшого поширення і популярності завдяки раціональному поєднанню теоретичних знань з їх практичним застосуванням для розв'язання конкретних про­блем довкілля у спільній діяльності учнів . Згодом ідея ме­тоду проектів зазнала достатньої еволюції. Народившись з ідеї вільного виховання, у наш час проектування стає інтег­рованим компонентом цілком розробленої і структурованої системи освіти.

           2.  Мета і завдання.

Метою навчального проектування є створення викладачем таких умов під час освітнього процесу, за яких його резуль­татом є індивідуальний досвід проектної діяльності студента.

Продуктивна діяльність, перш за все, плідна для освіти, є індивідуальною дією, результатом якої може бути корисний матеріал або нематеріальний продукт, отже, вона має прак­тичну цінність. Оскільки таке навчання розвивається у про­дуктивній діяльності, воно розширює сферу суб'єктивності в процесі самовизначення, творчості і конкретної участі. Під час використання технології вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних і розвивальних завдань: розвиваються пізнавальні навички студентів, формується вміння самостійно конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, активно розвивається критичне мислення, сфера комунікації тощо.

Основні завдання:

1.Не лише передати студентам суму тих чи інших знань, а навчити здобувати ці знання самостійно, вміти застосовувати їх для розв'язання нових пізнавальних і практичних завдань.

2.Сприяти студентові у здобутті комунікативних навичок, тобто здатності працювати у різноманітних групах, виконуючи всілякі соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника тощо),

2.Розширити  коло  спілкування ,  знайомство  з іншими культурами, різними точками зору на одну проблему.

3.Прищепити  уміння користуватися дослідницьки­ми прийомами: збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати з різних точок зору, висувати різні гіпотези, уміти робити висновки.

 

           3. Типи проектів.

Дослідницькі проекти — потребують добре обміркованої структури, визначеної мети, актуальності предмета досліджен­ня для всіх учасників, соціальної значущості, продуманості методів, у тому числі експериментальних методів обробки ре­зультатів. Вони повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: визначення теми дослідження, аргументація її актуальності, визначення предмета й об'єкта, завдань і методів, визначення методології дослідження, вису­нення гіпотез розв'язання проблеми і намічення шляхів її розв'язання.

Творчі проекти — не мають детально опрацьованої струк­тури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпо­рядковуючись кінцевому результату, прийнятій групою логіці спільної діяльності, інтересам учасників проекту. Вони зазда­легідь домовляються про заплановані результати і форму їх представлення — рукописний журнал, колективний колаж, відеофільм, вечір, свято тощо. І тоді потрібні сценарій фільму, програма свята, макет журналу, альбому, газети.

Ігрові проекти — учасники беруть собі визначені ролі, обумовлені характером і змістом проекту. Це можуть бути як літературні персонажі, так і реально існуючі особистості, іміту­ються їх соціальні і ділові стосунки, які ускладнюються вигада­ними учасниками ситуаціями. Ступінь творчості студентів дуже ви­сокий, але домінуючим видом діяльності все-таки є гра.

Інформаційні проекти — спрямовані на збирання інфор­мації про який-небудь об'єкт, явище, на ознайомлення учас­ників проекту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів. Такі проекти потребують добре продуманої структу­ри, можливості систематичної корекції у ході роботи над про­ектом. Структуру такого проекту можна позначити таким чином: мета проекту, його актуальність; методи отримання (літературні джерела, засоби масової інформації, бази даних, у тому числі й електронні, інтерв'ю, анкетування тощо) та обробки інформації (її аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргументовані висновки); результат (стат­тя, реферат, доповідь, відеофільм); презентація (публікація, у тому числі в електронній мережі, обговорення у телеконфе­ренції). Такі проекти можуть бути органічною частиною дослідницьких проектів, їхнім модулем.

Практико-орієнтовані проекти — результат діяльності учасників чітко визначено з самого початку, він орієнтований на соціальні інтереси учасників (документ, програма, реко­мендації, проект закону, словник, проект нового будинку). Проект потребує складання сценарію всієї діяльності його учасників з визначенням функцій кожного з них. Особливо важливими є хороша організація координаційної роботи у вигляді поетапних обговорень та презентація одержаних ре­зультатів і можливих засобів їх упровадження у практику.

За характером контактів проекти поділяються на внут­рішні та міжнародні. Внутрішніми називають проекти, орга­нізовані або всередині одного, або між закладами, групами всередині регіону, країни. У міжнародних проектах бе­руть участь представники різних країн, для їх реалізації можуть застосовуватися засоби інформаційних технологій.

За кількістю учасників проекти поділяються на особистісні, парні та групові.

За тривалістю проведення проекти розрізняють корот­кодіючі (кілька уроків з програми одного предмета), середньої тривалості (від тижня до місяця), довготривалі (кілька місяців).

На практиці частіше доводиться мати справу зі змішаними типами проектів.

Дуже важливо організувати зовнішню оцінку виконання проекту, що дозволяє підвищити ефективність його виконан­ня, усунути труднощі, вносити вчасну корекцію. В ігрових проектах, що мають характер змагання, може використовува­тися бальна система. Важко оцінювати проміжні результати у творчих проектах. Але здійснювати моніторинг все одно необхідно, щоб допомогти, коли це потрібно.

Загальну схему технології проектного навчання можна зобразити у вигляді такої таблиці:

 

 

 

 

Етапи діяльності

Зміст діяльності

1

Підготовка. Визначення теми і мети проекту.

Студенти: обговорення, пошук інформації.

Викладач: заява задуму, мотивація, допомога у постановці завдань.

2

Планування: а) визначення джерел, засобів збору, методів аналізу інформації, засобів представлення результатів; б) установлення критеріїв оцінки результату і процесу.

Студенти: формулюють завдання і виробляють план дій,

Викладач: коректує, про­понує ідеї, висуває про­позиції.

3

Збір інформації (спосте­реження, робота з літературою, анкету­вання, експеримент).

Студенти: збирають інфор­мацію.

Викладач: спостерігає, непрямо керує діяльністю.

4

Аналіз.

Аналіз інформації, формулювання висновків.

Студенти: аналізують інформацію.

Викладач: коректує, спостерігає, радить

5

Подання й оцінка результатів (усний, письмовий звіт та оцінка результатів і процесу дослідження за вчасно встановленими критеріями).

Студенти: аналізують інформацію,

Викладач: коректує, спостерігає, радить.

Викладач і студенти беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використані мож­ливості, творчий підхід.

 

Проекти можуть підрозділятися на: моно-проекти, колективні, усно-мовленнєві, видові, письмові та інтернет-проекти. У реальній практиці найчастіше доводиться мати справу зі змішаними проектами, в яких є ознаки дослідницьких, творчих, практико-орієнтованих та інформаційних. Робота над проектом - це багаторівневий підхід до вивчення мови, що охоплює читання, аудіювання, говоріння та граматику. Метод проектів сприяє розвитку активного самостійного мислення студентів та орієнтує їх на спільну дослідницьку роботу. На мій погляд, проектне навчання актуально тим, що вчить учасників в такій справі співробітництву, а навчання співпраці виховує такі моральні цінності, як взаємодопомога та вміння співпереживати, формує творчі здібності і активізує їх. Загалом, в процесі проектного навчання, простежується нерозривність навчання та виховання.

 

4. Форми  проектів можуть бути наступними:

 

1.Стінгазета.

2. Колаж.

3.Вірш.(написати.)

4.Переклад(літературний).

             5.Фотовиставка.

6.Вікторина.

7.Постер.

8.Гра.

9.Демонстрація.

10.Кросворд.

11.Кліп.

5. Схема оформлення проекту.

І етап

Вибір напряму і формування назви проекту: включає узагальнену   назву   проблеми,   коло   питань;   визначення (виділення) загального напряму або пріоритетних (окремих) напрямів, оформлених у підпроекти.

Визначають напрям і формують назву проекту всі члени колективу спільно, включаючи педагогів та учнів. Наприклад, назва загального проекту — "Формування громадянина де­мократичного суспільства, який знає свої права, вміє ними користуватися, поважає права інших людей".

Підпроекти (окремі напрями):

-        виховання в дусі миру;

-        права людини і права дитини;

-        мирне розв'язання конфліктів;

-        виховання у дусі толерантності;

-        вміння цивілізовано вести диспути, бесіди, суперечки.

II етап

Написання проекту.

Розділи проекту:

1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напря­жу (чому саме цей).

2. Мета і завдання проекту:

а) довготривалі:

-     створення чогось нового (за структурою, підходами, концепцією навчально-виховного процесу);

-     нові технології, методики;

-     можлива розробка дослідження за проектом;

-     визначення очікуваних результатів;

-     планування "продукту" в результаті виконання програ­ми (посібника, сценарію, технології, плану, нової програми);

б) короткодіюча мета, завдання — визначення конкретної мети, завдань на визначений період.

3. Визначення етапів реалізації проекту:

а) зазначаються терміни початку і закінчення проекту;

б) закінчення проекту визначається етапністю реалізації проекту;

в) зазначаються часові інтервали кожного етапу: запису проекту, І етапу, II етапу тощо.

4. Механізм реалізації проекту.

Пояснення — Як? Яким чином? За допомогою яких засобів буде реалізовувано про­ект? Плани апробації конкретних справ, акцій, заходів згідно з визначеними етапами.

5. Обов'язки та відповідальність учасників реалізації проекту:

-        хто відповідає за проект?

-        хто і за що відповідає всередині проекту?

-        хто допомагає в реалізації проекту?

6. Очікувані результати:

-        які конкретні результати ви очікуєте одержати на кожному етапі і після завершення проекту?

7. Оцінка й самооцінка проекту.

 Коли та з якою періодичністю будуть оцінювати виконання проекту (один, два, три, чотири рази на рік). Хто візьме участь в оцінюванні: самі учасники, експерти, управлінські структури. Форми контролю (самоконтролю) й оцінки (самооцінки). В якій формі буде подано інформацію про хід проекту (звіт, конкретні матеріали, сценарії, розробки, нові проекти тощо)?

8. Бюджет, ресурсне забезпечення (приблизний бюджет, ураховуючи  всі  види  витрат,  необхідних  для  успішної реалізації проекту).

6.  Вимоги до особистості викладача.

Вміння користуватися проектною технологією є показни­ком високої кваліфікації педагога, його інноваційного мис­лення, орієнтації на особистісний і професійний розвиток ди­тини у процесі навчання.

Під час організації навчального проектування викладач ви­конує такі функції:

-        допомагає студентам у пошуку джерел, необхідних їм у роботі над проектом;

-        сам є джерелом інформації;

-        координує весь процес роботи над проектом;

-        підтримує і заохочує учасників;

-       підтримує  їхню діяльність у роботі над проек­том,  допомагає їм, не виконуючи роботи замість них.

Викладач повинен не лише добре знати свій навчальний предмет, а й бути компетентним в інших галузях науки, ба­чити точки їх зіткнення.

Педагог повинен добре знати своїх студентів, їхні можливості, інтереси, бажання. Психологічна грамотність і компетентність викладача вкрай важливі для організації проектної діяльності його студентів.

Педагог повинен бути комунікабельним, толерантним.

Особливу роль відіграють креативні здібності керівника проекту, його творчий потенціал, досвід творчої діяльності. Педа­гогічна професія — одна з найбільш творчих. Від педагога очікують не тільки досконалого володіння предметом, який він викладає, а й володіння педагогічною психологією, мис­тецтвом акторської майстерності. Викладач  впливає на студентів яскравістю власної індивідуальності. Самоцінність особистості важлива у цій технології як в жодній іншій.

 

 

 


ЧАСТИНА 2

Опис досвіду використання методу проектів на заняттях англійської мови.

Методика проектного навчання широко використовується мною для узагальненя знань і умінь по вивченій темі. В моєму розумінні проект - це творча діяльність студента коледжу, відповідна його фізіологічним та інтелектуальним можливостям.

Характерною рисою проектної діяльності є багаторазова вживаність. Ця методика може бути використана на кожному рівні навчання.

Сучасні УМК видані у Великобританії видавництва Оксфорд і Пірсон приділяють достатню увагу проектної діяльності на заняттях.

При організації проектної діяльності,яка застосовується при вивченні англійської мови я виділяю проходження наступних етапів: підготовчий, організаційний, основний, презентація/захист проекту. Найцінніше в проектній діяльності, на мій погляд, є те, що все йде від студентів, а роль викладача – лише організаційна.

Слід пам'ятати: щоб вирішити проблему, яка лежить в основі проекту, студенти повинні володіти певними інтелектуальними, творчими та комунікативними вміннями. До них можна віднести уміння працювати з текстом, аналізувати інформацію, робити узагальнення, висновки, вміння працювати з різноманітним довідковим матеріалом. До творчих умінь відносяться:уміння вести дискусію, слухати і чути співрозмовника, відстоювати свою точку зору, вміння лаконічно висловлювати думку. Таким чином, для грамотного використання методу проектів потрібна значна підготовка, яка здійснюється в цілісній системі навчання, причому необов'язково, щоб вона запобігала роботу учасників над проектом. Така робота повинна проводитися постійно.

На першому етапі я розробляю план проектної роботи та систему комунікативних вправ, що забезпечує її мовний рівень. Студенти повинні вільно володіти активною лексикою і граматикою в рамках навчальної теми, перед тим як переходити до обговорення проблемних питань. Слід ретельно відпрацювати граматичні вправи з підручника, або запропоновані викладачем типу « утвори потрібну граматичну форму дієслова», « Назви негативний варіант цього речення», «Переклади речення з української на англійську» і т. д.

Другий етап  забезпечує мовні і мовленнєві вміння студентів. Паралельно з цим проводиться поетапна робота над проектом . Тексти з підручника є змістовною базою для розвитку мовленнєвих і дослідницьких умінь студентів. Поряд з роботою з формування мовних і мовленнєвих умінь у рамках обговорюваної проблематики необхідно навчити їх стратегії і тактики групового спілкування. Велике значення при цьому має цілеспрямоване навчання комунікативним мовним штампам. Спочатку студенти вчаться висловлювати власну думку. В даному випадку використовуються кліше типу: To my mind, It seems to me і т. д.

Потім для підсумкової дискусії учням пропонуються фрази згоди (Yes, I think so. Right. That's true.)і незгоди (Sorry, I don't think so. I'm afraid you are wrong.) і узагальнення сказаного (On the whole. In general.) Тренування студентів у використанні цих мовних кліше починається відразу з першого заняття в різних вправах. Слід запропонувати їм розробити в парах  діалоги з використанням даних комунікативних фраз. При цьому виді діяльності студенти не тільки запам'ятовують нові кліше і закріплюють лексику, але і вчаться зв'язному логічному висловлюванню думок.

Третій етап – захист і обговорення проектів. Кожна підгрупа захищає на занятті свій проект за раніше згаданим планом. Після презентації проектів передбачається загальна дискусія. Я, аналізую висловлювання студентів, стежу за тим, як засвоєна лексика, чи правильно вони вживають граматичні структури, оцінюю відповіді. Важливим моментом є підбиття підсумків дискусії. Для того, щоб підтримувати і стимулювати активність учасників під час дискусії і мати можливість об'єктивно оцінити участь кожного з них у роботі, викладач може використовувати різні засоби заохочення. Так, під час заняття студенти можуть заробити бали за вдале питання чи відповідь, використання активної лексики, вживання комунікативних кліше. В кінці всього процесу бали підсумовуються, і за цими результатами проставляються оцінки.

Перші спроби використовувати окремі елементи проектної методики можна починати з простіших  тем, таких як  «Знайомство». Метою такого проекту є формування вмінь мовної взаємодії стосовно до даної теми (вміння розповідати про себе, про друзів, сім'ю), називаючи своє ім'я, вік, країну, захоплення; уміння ставити відповідні питання, навчання побудови найпростіших монологічних і діалогічних висловлювань. Спочатку я розповідаю студентам про майбутню роботу, обов'язково показує їм роботи  з попередніх груп. Разом обговорюються переваги і недоліки робіт, даються рекомендації що до оформлення. На занятті опрацьовується граматичний матеріал, повторюється лексика, яка використовується в проекті. На наступному занятті влаштовується виставка, і студенти представляють вибір своїх майбутніх тем для проекту, та короткий огляд їх. В кінці заняття,як правило, відзначаю позитивні сторони кожного проекту і даю поради над чим можна попрацювати.

Згодом проекти ускладнюються за формою і за змістом, вони стають довгостроковими, можуть  виходити за рамки однієї лексичної теми, наприклад;

Imagine that with the students from your partner colleges you participate in the project called Teenager Lifestyles. Your English teacher has divided you into groups to prepare presentations about your hobbies, interests, sport that you do. The authors of the best project will visit your partner school abroad.

 або

A well-known Euroropean organisation is offering students from different countries a great chance to participate in its next international summer camp for free. You have to prepare a project on how young people spend holidays in your country, their typical activities, popular destinations, types of accommodation, etc.

    Кінцевою метою проекту «The World of  Painting» наступної теми є створення систематизованої теки досягнень живопису, у якій зібрані основні напрямки цього мистецтва в Україні та Великобританії, їх представники і репродукції полотен. До кожного розділу, митця та його картин додається короткий опис. Таким чином студенти зможуть користуватися систематизованим матеріалом на заняттях з дисципліни  Культорологія.. 

Мовно-графічна асоціація може бути представлена у вигляді схем, таблиць, малюнків і має більш конкретну змістову направленість. Наприклад, працюючи над навчальним проектом по темі  «Environmental Problem», складаємо такий асоціативний ряд:

 

 

 

Pollution                      air

 

                                      water

 

 

 

deforestation

sliding

 

 

Global warming

Changes in climate

 

 

У данoму випадку опрацьовуємо підготовчий етап проекту виділяємо проблеми та наслідки.

 

 При вивченні теми «Food» (Їжа) студенти ІІ курсу повинні були написати рецепт своєї улюбленої страви і процес її приготування. Потім вони готували рекламні буклети ресторанів, вказавши назву ресторану, попередньо вивчивши національну кухню якоїсь країни, необхідно було вказати національні страви даного ресторану. Афіша повинна була відобразити національний колорит цієї країни. У буклеті студенти вказували страви, які подають в даному ресторані, ціни, розваги(наприклад, музика),час роботи і якість обслуговування в цьому ресторані.

    При вивченні теми «Подорож» студенти повинні були підготувати рекламний буклет про Лондон . На початкових етапах вони освоюють лексико - граматичний матеріал в рамках підручника. Потім працюють над текстом про Лондон. Їм пропонуються запитання, ключові слова, за якими можна написати твір. Слід зазначити, що і самі питання , їх важливість і послідовність також обговорюється попередньо. Триває вдосконалення та розширення лексичного запасу. Тут розвиваються навички написання творів англійською мовою, поліпшуються і закріплюються основні мовні категорії: граматичні часи, лексичний запас, синтетична побудова пропозицій для передачі інформації. Студенти оформляють свої буклети фотографіями, малюнками з пам'ятками Лондона.

Так, завершивши роботу над темою « Дозвілля молоді», студентам   було дано завдання – аргументовано висловити свою думку з даної тематики. Учні висловлювали свою думку самостійно, користувалися вже відпрацьованими мовними шаблонами. Кожна підгрупа виступала зі своєю презентацією. При цьому висловлюючи свою точку зору про життя і проблеми молоді як в Україні так і у Великобританії.. Презентації були підготовлені студентами заздалегідь як домашнє завдання. Такого роду завдання дуже захоплюють учасників, вони з інтересом і відповідальністю беруться за виконання такої роботи. При цьому вони освоюють такі навички, як робота з програмою Microsoft Power Point, вміння знаходити цікавий матеріал, ілюстрації. А при самому виступі студенти вчаться декларувати, розвивають свої ораторські здібності, вміння доводити і відстоювати свою точку зору, спонтанно відповідати на поставлені запитання і не боятися публічних виступів, стають впевненими у собі. Так само були створені проекти за темою "Sport' (були підготовлені презентації : на тему: "Мій улюблений спортсмен" і "Мій улюблений вид спорту.")

   В другому семестрі на другому курсі наші студенти починають вивчати іноземну мову за професійним спрямуванням.На цьому етапі навчання вони більш свідомо, більш творчо підходять до створення проекту. З урахуванням їх майбутньої сфери діяльності були пророблені такі проекти:

Every year your college welcomes more and more exchange students. The headmaster has asked your group to prepare a project to tell foreign students what things are against the law in Britain and to advise them how to avoid dangerous everyday situations;

або

Imagine that you and your groupmates are taking part in a competition for young inventors of agricultural implements in California. The competitions lasts  a few days. And each day the teams should compete a different task. In one stage of the competition the participants are asked to prepare a project called They Made Us Proud  about famous inventors from their countries and their inventions.

 

Алгоритм

 

Алгоритмічний метод та прийом навчальної діяльності дозволяє розвивати аналітичне та логічне мислення, відпрацьовувати різні моделі дій як мовного, так і мовленнєвого, і діяльнісно – процесуального компонентів заняття.

Алгоритм можна застосовувати при визначенні проблематики навчального проекту, висунення гіпотез та шляхів розв'язання проблем. Наприклад, починаючи розробляти навчальний проект «EnvironmentalProblem», застосовуємо з учняминаступний алгоритм.

 

global warming

why..?

what can we do..?

1.     …

2.     …

3.     …

1.     …

2.     …

3.     …

If we are going to…

If we begin…

1.     …

2.     …

1.     …

2.     …

 

Складання алгоритмів може бути предметом проектної діяльності. Узагальнюючи та систематизуючи граматичний матеріал, пропоную студентам скласти алгоритми виконання дій з тем «Множина іменника», «Вживання займенників із злічувальними та незлічувальними іменниками», «Ступені порівняння прикметників», «Вживання артиклів», «Випадки вживання часових форм дієслова»

 

 Мозковий штурм

 

Цей метод слушно застосовувати під час мотивації питань, пов’язаних із пошуком шляхів вирішення проблем.

Наприклад: Why do people become ill? What should people do to be healthy?

P1:  I think people become ill because of pollution. Human beings have two environments. One is the outside world and the other is their own bodies. Pollution is bad for both.

P2:  I agree with you. By the way, many people pollute themselves taking alcohol, tobacco or drugs.

P3:  You are right, but there is another question – why do we get diseases? And there are two main reasons:

1.     We catch them from other people.

2.     Our own body develops them.

 

P4:  I know exactly that for many people bad health begins with a bad diet. Some eat the wrong kind of food.

P2:  Others eat too much or too little. It’s not surprising that people like this often become ill.

P5: You didn’t mention stress. You know, modern life is full of problems. Some people can control this. Others are the opposite. They become nervous, sleep badly, it leads to many illnesses. So, don’t worry, be happy!

P6:  I think too little exercise is one of the reasons of becoming ill. Exercise is very important for good health.

P7:  I want to add that without sport the body becomes slow, weak and fat.

P8:  That’s why if you want to be healthy – take regular exercise or go in for sports.

P9:  Smile and the entire world will smile with you.

P2:  So, we must remember some rules if we want to be healthy:

 

1.     Don’t pollute the environment.

2.     Get up early and go to bed early.

3.     Take a cool shower every day.

4.     Eat healthy food.

5.     Never smoke, never use drugs.

6.     Take regular exercise or go in for sports.

7.     Don’t worry. Smile.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

 

Підводячи деякі підсумки роботи за методом проектів, я запропонував студентам взяти участь в опитуванні. Мета опитування - з'ясувати, чи цікава їм така форма роботи, варто чи ні продовжувати рухатися в цьому напрямку.

1.      Якими джерелами інформації Ви зазвичай користувалися при підготовці проекту?
 а) Книги; б) Періодична преса; в) Інтернет; г) Інші.

 image003

2. Чи достатньо було часу, відведеного для підготовки проектів?

а) Так; б) Ні.

 image005

3.Підготовка проектів відірвала у Вас час від більш важливих і цікавих справ?

а) Так; б) Ні

 image007

4.Буде цікава робота над проектами наступним за Вами студентам?

а) Так; б) Ні.

 

Аналізуючи представлений практичний досвід розробки проектів, можна зробити висновок, що використання методу проектів у процесі виховання студентів засобами англійської мови інтегрувало їх у різні середовища: соціальні, мовні , вони були включені в реальну дослідницьку діяльність і націлені на отримання реального результату.

Крім того, самостійний вибір змісту і способів діяльності сприяв розвитку емоційної сфери особистості, її здібностей, нахилів, інтересів.

Сьогодні потрібно розуміти під словосполученням «метод проектів» і певний комплекс ідей, і досить чітку педагогічну технологію, і конкретну практику роботи педагогів.

Для того щоб навчання було ефективним, воно повинно бути цікавим для всіх учасників навчального процесу, які повинні отримувати задоволення і від вивчення  предмета, і від його викладання.

Ніхто не стверджує, що проектна робота допоможе вирішенню усіх проблем у навчанні, але це ефективний засіб від нудьги. Воно сприяє розвитку студентів, усвідомлення себе як члена групи, розширення мовних знань. Проект - це також реальна можливість використовувати знання, отримані на інших заняттях засобів іноземної мов.

«Знання з теми повинні бути «цілісною сукупністю знань, які одне одного підтримують, зміцнюють і збагачують», «Вивчати сукупне ціле, а не щось спотворене, уривчасте або розірване», «Виклад по­винен бути повним, ґрунтовним і точним» — так го­ворив Я. А. Каменський. Досягнути цього дає мож­ливість використання цієї технології навчання. Метод проектів має велике значення для розвитку життєвої, соціальної, інформаційної, предметної компетентностей студента.   Метод дозволяє:

                     * перевірити та закріпити на практиці теоретичні знання;

                      * забезпечити продуктивний зв'язок теорії та прак­тики у процесі

                       навчання;

             * набути життєвого досвіду;

                       * розвивати вміння аналізувати, систематизувати, узагальнювати

                        вивчений матеріал;

          

                      *здійснювати організовану пошукову, дослідни­цьку діяльність

                          на підставі спільної праці студентів;

                  *навчити їх самостійно працювати з додатко­вою літературою;

                   *вчити вміння самостійно працювати над творчи­ми завданнями;

                     *підвищувати інтерес  до вивчення іноземної мови;

                  *виховувати повагу, вміння працювати в колек­тиві;

                    *формувати власну життєву позицію.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Полат Е. С. Нові педагогічні та інформаційні технології в системі освіти М., 2000

2. Гальскова Н.Д. Сучасна методика навчання іноземних мов М.,2000.

3. Салтівська Р. Н. Лингводидактический підхід до проектної методики в молодших класах. П'ятигорськ, 1997

4. Ястребдева О.Л. «Як народжується проект: З досвіду впровадження методичних і організаційно-педагогічних новвоведений». М., 1995

5. Копилова В.В.Методика проектної роботи на уроках англійської мови. 2003

6. Коряковцева Н.Ф. Сучасна методика організації самостійної роботи тих, хто вивчає іноземну мову.2002

7.  Чуракова О. В.Фішман И. С.. Компетентнісно-орієнтований підхід до освіти: освітні технології. випуск 1, Самара, 2002

8. ИЯШ, 1999, №4 Мартьянова Т. М. «Використання проектних завдань на уроках англійської мови»

9. ИЯШ, 2002, №3 Туркіна Н.В. «Робота над проектом при навчанні англійської мови»

10.Мартьянової Т.М., Туркіної Н.В.«Використання проектних технологій на уроках англійської мови»,

11. Р.П.Мильруд «Компетентність в мовній освіті»,

12.Бондаренко С. Н. "Проектні технології на уроках іноземних мов”.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2022
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку