До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Проектна робота "Живої природи душа промовляє"

Про матеріал

Проектна робота «Живої природи душа промовляє»

Мета: поглибити знання дітей про неповторність довкілля; стимулювати потребу молодших школярів у самореалізації, самовираженні у творчості, особисто і суспільно значущій діяльності; розширювати уявлення учнів про місце природи у житті людини, її багатство і красу; викликати бажання пізнавати і берегти її; розвивати пізнавальну діяльність, гуманне ставлення до людей і природи; виховувати почуття гордості, обов'язку і відповідальності.

Презентація заходу

В ефірі канал «Другокласник».

-Передачу ведуть …

-Доброго дня.

-Сьогодні в нашому класі бінарний урок «Живої природи душа промовляє».

-Ми будемо презентувати проектну роботу до якої готувалися майже півроку.

-Тож послухайте анонс передач на цю годину.

-Ви дізнаєтесь про екологічне становище смт. Новомиколаївки.

-Ми розкажемо про друге життя непотрібних речей.

-Познайомитесь з нашою Екологічною агітбригадою.

-Пограємо в цікаву гру.

-Ви познайомитесь з п'ятьма велетнями чарівниками.

-Побуваєте на смітниках нашого селища.

-Складемо «Правила поводження в довкіллі».

-Пофантазуємо про прилад, який знищує сміття безслідно.

-Разом з батьками висадимо дерева на шкільному подвір'ї.

-То ж щасливого Вам перегляду!

Учитель. Усе, що нас оточує і не зроблене руками людей, — це природа. Спілкування з природою дає найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Природа с джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Шепіт води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів,— усе це ні з чим незрівняна природа рідного краю. Недарма природу називають ненькою. Усі ми — діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.

Сьогодні ми поговоримо про те довкілля, той куточок природи, у якому живуть люди, тварини і рослини. Усі ми живі творіння природи на планеті, її біологічні мешканці і нам необхідно берегти свою Землю, бо вона така одна, і ніхто не знає, чи є ще якась планета, де процвітає життя, подібне на наше. А людина - розумна істота, наділена великими можливостями, тому на неї покладаються великі надії у збереженні свого довкілля.

  • 2.Презентація «Живої природи душа промовляє»

Ведуча.

Природа зве на поміч, кличе, плаче,

Не залишаючи байдужими дітей.

Отож запрошуємо дружно приєднатись

До справи зацікавлених людей.

Дівчинка 1. Який сьогодні чудовий день! Так гарно, тепло і сонячно! Що то весна! Відразу стало тепліше і цікавіше!

Хлопчик 1. Твоя правда! Весна прийшла, принесла на землю радість, тепло і чарівний спів пташок.

Дівчинка 2. Прокидаються дерева і квіти, оживає земля. І ми потрапляємо у справжню чарівну казку. Як на мене, ми всі і так щодня живемо у казці.

Хлопчик 2. Таке скажеш! Де ти казку бачиш?

Дівчинка 1. А ти хіба не бачиш її? Поглянь навколо себе - скрізь казка - жива, чарівна, неповторна!

Дівчинка 2. Справді, придивися до навколишнього світу, адже він казковий і незвичайний. Глянь, он квіточка цвіте, а онде метелик літає, а в небі пташечка співає. Усе прийшло у цей казковий світ, щоб жити.

Хлопчик 1. Поглянь на наше довкілля. Яке це диво! Тут усе росте, цвіте, співає, розмовляє своєю мовою. Це і є казка. Просто, вчися прислухатися, придивлятися...

Дівчинка 1. І вчися на все дивитися з цікавістю, не будь байдужим, і тоді перед тобою відкриється справжня казка...

Хлопчик 2. Поясніть, у чому ви бачите казку.

Дівчинка 1. Добре. На Землі є п'ять велетнів-чарівників. Чи відомо тобі щось про них?

Хлопчик 2. Нема ніяких велетнів та ще й чарівників. Вигадали щось і голову мені морочите!

  • 3.Перегляд відео «П'ять велетнів»

https://www.youtube.com/watch?v=-DruTK3DdGM

Сонце.

Я - Сонце! Я освітлюю і грію,

Я в Сонячній системі - головне.

Даю життя, а людям ще й надію.

Всі люблять і чекають вже мене!

Земля.

А я - Земля! Я для землян - колиска.

Несу усіх в космічне майбуття.

І хоч планет круг сонця ціла низка,

Та я одна, що всім дала життя!

Повітря.

Я - чарівник, Повітря! Як без мене?

Я є в усьому і живу для всіх!

Людина, звір і листячко зелене.

Хто без повітря обійтися б зміг?

Вода.

А я - Вода! Таке велике диво!

І в цьому світі також головне!

Бо ж без водички жити неможливо.

Тому цінуйте й бережіть мене.

Любов.

А я - Любов! Всіх почуттів перлина!

Без мене не прожити на Землі.

Любов святу несе в собі людина.

І люблять всі: великі і малі!

Усі разом. Ми - диво, велетні-чарівники. Ми казка, у якій живете ви всі! І саме життя - це чарівна казка!

Учитель. Ось ми і познайомилися з п'ятьма велетнями-чарівниками у нашому довкіллі. Це - Сонце, Земля, Повітря, Вода і Любов. І коли кожен з вас буде берегти і турбуватися про них, то наше довкілля стане чистим і гарним, придатним для життя, а наша планета буде справді затишною і чистою, найкращим місцем для людей. Усі ми залежимо від них, цих велетнів-чарівників, бо без них нам не прожити і миті. Тож скажіть, чи не казка наше життя? І все це чарівне довкілля, і всіх людей нам треба любити і берегти, щоб жити у гарній казці.

Екологія селища Новомиколаївки досить забруднена. На території Верхньодніпровського району знаходиться багато чинників, що несуть забруднюючі речовини в екологію. Це такі як: Крохмало-паточний завод, що знаходиться в селищі Дніпровському; завод ДМК, що знаходиться у місті Кам´янському; база заготівлі зерна, що розташована на території селища. Велику кількість забруднюючих речовин нам несе залізниця, щодня по ній проїздить велика кількість вантажних потягів з різними кислотами та отруйними речовинами, які випаровуються в атмосферу. Також вздовж селища Новомиколаївки проходить київська траса і щодня по ній проїжджає понад 2000 автомобілів. Ще на території селища є база міндобрив. Все це має великий вплив на екологічний стан нашої місцевості. Велике забруднення несе сама людина. Це смітники, які можна побачити майже всюди. Люди викидають сміття в ліс, а потім воно потрапляє в ставок, де ми купаємося і можемо захворіти. З лісосмуг сміття розноситься по всьому селищу. Добре, що ми, школярі, іноді організовуємо заходи по очищенню території селища від сміття.

Як сміття шкодить природі?

  • Ø Під банками, пляшками та поліетиленовими пакетами, викинутими на землю, не росте трава.
  • Ø Гострі краї консервної банки можуть поранити язик диких тварин.
  • Ø Дрібні тварини можуть заповзти у відкриті пляшки та застряти там, оскільки не зможуть вибратися по слизькій поверхні через вузький отвір.
  • Ø Биті пляшки можуть поранити як людину, так і тварин.
  • Ø Тварини можуть проковтнути частини сміття та загинути.
  • 5.Майстерня «Усевмійка» (друге життя речей). Виставка поробок з пластикових пляшок.

Як багато потрібних дома дрібниць можна зробити власними руками з речей, котрі або частково зносилися, або просто набридли в їхній первинній якості.

Даруючи речам друге життя, ми з вами заощаджуємо сировину, а отже, і енергію. Тому, перш ніж покласти річ у сміттєвий кошик, уважно придивися до неї, можливо, вона тішитиме тебе ще дуже довго.

  • 6.Виступ «Екологічної агітбригади».

Екологію з нас кожен

Часто зневажає.

Вже довкілля непридатне

І життя не має.

Ось хвороби наступають

Як ті супостати.

Бо їмо ми у продуктах

Лиш одні нітрати.

Воду п'ємо не джерельну,

А яку прийдеться.

Часом в ній уже і риба

Зовсім не ведеться.

В нас сміття лежить усюди

Й возять його наші люди.

Ми їм також помагаєм

І де можем там кидаєм.

Влада все накази пише,

А порядку з них катма.

Ми вже звикли в бруді жити

Скрізь і завжди все смітити.

Люди добрі, схаменіться

І навколо озирніться.

Ми потонемо в відходах

І загубимо природу!

Нам потрібно лиш зусилля

Щоб очистить все довкілля.

Всіх навчити «Не смітити»

Й чистотою дорожити!

  • 7.Робота в групах. Складання «Правил довкілля».
  • Ø Насаджувати дерева, кущі і квіти у дворах, парках, на пустирях.
  • Ø Очищати джерельця, струмочки і не засмічувати їх брудом.
  • Ø Не смітити у дворах і на вулиці.
  • Ø Не висипати сміття на берегах річок і ставків.
  • Ø Обсаджувати береги водойм вербами (верба очищає воду).
  • Ø Не рубати і не ламати дерев.
  • Ø Не нищити лісові насадження.
  • Ø Поводитися у природі як людина-господар.
  • 8.Тест-гра
  • Ø Якщо ви не смітите на вулицях — плесніть у долоні.
  • Ø Якщо ви не спалюєте листя, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами — почухайте носа.
  • Ø Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю в траву, в річку — погладьте себе по голівці.
  • Ø Якщо розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села — підніміть обидві руки.
  • Ø Якщо у вас болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку — покладіть руку на серце.
  • Ø Якщо хочете дружити з природою, жити з нею в злагоді, красі, мирі — скажіть голосно: «Свій голос віддаю на захист природи!»
  • 9.Рефлексія. Хвилинка фантазії. Перегляд відео «Охотник за мусором».
  • https://www.youtube.com/watch?v=uQirN8Zn4aY

22 квітня — Міжнародний День Землі. Усі люди на планеті турбуються про долю спільного довкілля адже воно — джерело тепла, добра й краси. І саме тому пам'ятаймо: земля — не рабиня наша, а мати; а ми на своїй планеті — не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

Вчитель:

Посадить кожен деревце - І кожну стежечку в'юнку

І буде ліс шуміти. Ми зможем обсадити.

Давайте зробимо ми це, Джерельця всі розчистим ми

Чудово ж буде, діти! Від краю і до краю.

І зацвіте Земля в вінку, Давайте будемо людьми

Як будуть всюди квіти. Нас так Земля благає.

Висаджування ялинок біля школи разом з батьками.

Перегляд файлу

Проектна робота «Живої природи душа промовляє»

Мета: поглибити знання дітей про неповторність довкілля; стимулювати потребу молодших школярів у самореалізації, самовираженні у творчості, особисто і суспільно значущій діяльності; розширювати уявлення учнів про місце природи у житті людини, її багатство і красу; викликати бажання пізнавати і берегти її;  розвивати пізнавальну діяльність, гуманне ставлення до людей і природи; виховувати почуття гордості, обов'язку і відповідальності. 

Презентація заходу

1. Анонс передач  https://www.youtube.com/watch?v=Y6pVbS72kQc

В ефірі канал «Другокласник». - Передачу ведуть … - Доброго дня.

-         Сьогодні в нашому класі бінарний урок «Живої природи душа промовляє».

-         Ми будемо презентувати проектну роботу до якої готувалися майже півроку.

-         Тож послухайте анонс передач на цю годину.

-         Ви дізнаєтесь про екологічне становище смт. Новомиколаївки.

-         Ми розкажемо про друге життя непотрібних речей.

-         Познайомитесь з нашою Екологічною агітбригадою.

-         Пограємо в цікаву гру.

-         Ви познайомитесь з п'ятьма велетнями чарівниками.

-         Побуваєте на смітниках нашого селища.

-         Складемо «Правила поводження в довкіллі».

-         Пофантазуємо про прилад, який знищує сміття безслідно.

-         Разом з батьками висадимо дерева на шкільному подвір'ї. 

-         То ж щасливого Вам перегляду!

Учитель. Усе, що нас оточує і не зроблене руками людей, — це природа.

Спілкування з природою дає найбільшу насолоду і радість, викликає найпалкішу любов до рідного краю, до життя. Природа с джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Шепіт води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів,— усе це ні з чим незрівняна природа рідного краю. Недарма природу називають ненькою. Усі ми — діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.

Сьогодні ми поговоримо про те довкілля, той куточок природи, у якому живуть люди, тварини і рослини. Усі ми живі творіння природи на планеті, її біологічні мешканці і нам необхідно берегти свою Землю, бо вона така одна, і ніхто не знає, чи є ще якась планета, де процвітає життя, подібне на наше. А людина - розумна істота, наділена великими можливостями, тому на неї покладаються великі надії у збереженні свого довкілля.

2. Презентація «Живої природи душа промовляє» Ведуча.

Природа зве на поміч, кличе, плаче, Не залишаючи байдужими дітей. Отож запрошуємо дружно приєднатись  До справи зацікавлених людей.

Дівчинка 1. Який сьогодні чудовий день! Так гарно, тепло і сонячно! Що то весна! Відразу стало тепліше і цікавіше! 

Хлопчик 1. Твоя правда! Весна прийшла, принесла на землю радість, тепло і чарівний спів пташок.

Дівчинка 2. Прокидаються дерева і квіти, оживає земля. І ми потрапляємо у справжню чарівну казку. Як на мене, ми всі і так щодня живемо у казці.

Хлопчик 2. Таке скажеш! Де ти казку бачиш?

Дівчинка 1. А ти хіба не бачиш її? Поглянь навколо себе - скрізь казка - жива, чарівна, неповторна!

Дівчинка 2. Справді, придивися до навколишнього світу, адже він казковий і незвичайний. Глянь, он квіточка цвіте, а онде метелик літає, а в небі пташечка співає. Усе прийшло у цей казковий світ, щоб жити.

Хлопчик 1. Поглянь на наше довкілля. Яке це диво! Тут усе росте, цвіте, співає, розмовляє своєю мовою. Це і є казка. Просто, вчися прислухатися, придивлятися...

Дівчинка 1. І вчися на все дивитися з цікавістю, не будь байдужим, і тоді перед тобою відкриється справжня казка...

Хлопчик 2. Поясніть, у чому ви бачите казку.

Дівчинка 1. Добре. На Землі є п'ять велетнів-чарівників. Чи відомо тобі щось про них?

Хлопчик 2. Нема ніяких велетнів та ще й чарівників. Вигадали щось і голову мені морочите!

3. Перегляд відео «П'ять велетнів»  https://www.youtube.com/watch?v=-DruTK3DdGM

Сонце.

Я - Сонце! Я освітлюю і грію, Я в Сонячній системі - головне.

Даю життя, а людям ще й надію.

Всі люблять і чекають вже мене! 

Земля.

А я - Земля! Я для землян - колиска. 

Несу усіх в космічне майбуття. І хоч планет круг сонця ціла низка, Та я одна, що всім дала життя! 

Повітря.

Я - чарівник, Повітря! Як без мене?

Я є в усьому і живу для всіх!

Людина, звір і листячко зелене.

Хто без повітря обійтися б зміг?

Вода.

А я - Вода! Таке велике диво!

І в цьому світі також головне!

Бо ж без водички жити неможливо.

Тому цінуйте й бережіть мене. 

Любов.

А я - Любов! Всіх почуттів перлина!

Без мене не прожити на Землі.

Любов святу несе в собі людина.

І люблять всі: великі і малі! 

Усі разом. Ми - диво, велетні-чарівники. Ми казка, у якій живете ви всі! І саме життя - це чарівна казка!

Учитель. Ось ми і познайомилися з п'ятьма велетнями-чарівниками у нашому довкіллі. Це - Сонце, Земля, Повітря, Вода і Любов. І коли кожен з вас буде берегти і турбуватися про них, то наше довкілля стане чистим і гарним, придатним для життя, а наша планета буде справді затишною і чистою, найкращим місцем для людей. Усі ми залежимо від них, цих велетнівчарівників, бо без них нам не прожити і миті. Тож скажіть, чи не казка наше життя? І все це чарівне довкілля, і всіх людей нам треба любити і берегти, щоб жити у гарній казці. 

4.     Екологія смт. Новомиколаївки. Перегляд відео зі смітників на станції. https://www.youtube.com/watch?v=tasARKwwQLo

Екологія селища Новомиколаївки досить забруднена. На території Верхньодніпровського району знаходиться багато чинників, що несуть забруднюючі речовини в екологію. Це такі як: Крохмало-паточний завод, що знаходиться в селищі Дніпровському; завод ДМК, що знаходиться у місті Кам´янському; база заготівлі зерна, що розташована на території селища. Велику кількість забруднюючих речовин нам несе залізниця, щодня по ній проїздить велика кількість вантажних потягів з різними кислотами та отруйними речовинами, які випаровуються в атмосферу. Також вздовж селища Новомиколаївки проходить київська траса і щодня по ній проїжджає понад 2000 автомобілів. Ще на території селища є база міндобрив. Все це має великий вплив на екологічний стан нашої місцевості. Велике забруднення несе сама людина. Це смітники, які можна побачити майже всюди. Люди викидають сміття в ліс, а потім воно потрапляє в ставок, де ми  купаємося і можемо захворіти. З лісосмуг сміття розноситься по всьому селищу. Добре, що ми, школярі, іноді організовуємо заходи по очищенню території селища від сміття. 

Як сміття шкодить природі?

Ø Під банками, пляшками та поліетиленовими пакетами, викинутими на землю, не росте трава.

Ø Гострі краї консервної банки можуть поранити язик диких тварин.

Ø Дрібні тварини можуть заповзти у відкриті пляшки та застряти там, оскільки не зможуть вибратися по слизькій поверхні через вузький отвір.

Ø Биті пляшки можуть поранити як людину, так і тварин.

Ø Тварини можуть проковтнути частини сміття та загинути.

5.     Майстерня «Усевмійка» (друге життя речей). Виставка поробок з пластикових пляшок.

Як багато потрібних дома дрібниць можна зробити власними руками з речей, котрі або частково зносилися, або просто набридли в їхній первинній якості. 

Даруючи речам друге життя, ми з вами заощаджуємо сировину, а отже, і енергію. Тому, перш ніж покласти річ у сміттєвий кошик, уважно придивися до неї, можливо, вона тішитиме тебе ще дуже довго.

6.     Виступ «Екологічної агітбригади». Екологію з нас кожен Часто зневажає. Вже довкілля непридатне І життя не має.  Ось хвороби наступають Як ті супостати.

Бо їмо ми у продуктах Лиш одні нітрати.  Воду п’ємо не джерельну, А яку прийдеться. Часом в ній уже і риба Зовсім не ведеться. В нас сміття лежить усюди Й возять його наші люди.

Ми їм також помагаєм

І де можем там кидаєм.

Влада все накази пише, А порядку з них катма. Ми вже звикли в бруді жити Скрізь і завжди все смітити.

Люди добрі, схаменіться І навколо озирніться. Ми потонемо в відходах І загубимо природу!

Нам потрібно лиш зусилля

Щоб очистить все довкілля.

Всіх навчити «Не смітити» Й чистотою дорожити!

7. Робота в групах. Складання «Правил  довкілля».

Ø Насаджувати дерева, кущі і квіти у дворах, парках, на пустирях.

Ø Очищати джерельця, струмочки і не засмічувати їх брудом.

Ø Не смітити у дворах і на вулиці.

Ø Не висипати сміття на берегах річок і ставків.

Ø Обсаджувати береги водойм вербами (верба очищає воду).

Ø Не рубати і не ламати дерев.

Ø Не нищити лісові насадження.

Ø Поводитися у природі як людина-господар.

8. Тест-гра

Ø Якщо ви не смітите на вулицях — плесніть у долоні.

Ø Якщо ви не спалюєте листя, дим якого забруднює повітря шкідливими речовинами — почухайте носа.

Ø Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю в траву, в річку — погладьте себе по голівці.

Ø Якщо розмовляєте з батьками про екологічні проблеми села — підніміть обидві руки.

Ø Якщо у вас болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку — покладіть руку на серце.

Ø Якщо хочете дружити з природою, жити з нею в злагоді, красі, мирі — скажіть голосно: «Свій голос віддаю на захист природи!»

9. Рефлексія. Хвилинка фантазії. Перегляд відео «Охотник за мусором». https://www.youtube.com/watch?v=uQirN8Zn4aY  

22 квітня — Міжнародний День Землі. Усі люди на планеті турбуються про долю спільного довкілля адже воно — джерело тепла, добра й краси. І саме тому пам'ятаймо: земля — не рабиня наша, а мати; а ми на своїй планеті — не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

Вчитель:

Посадить кожен деревце -       І кожну стежечку в'юнку  І буде ліс шуміти.                     Ми зможем обсадити. Давайте зробимо ми це,           Джерельця всі розчистим ми Чудово ж буде, діти!                Від краю і до краю.

І зацвіте Земля в вінку, Давайте будемо людьми Як будуть всюди квіти.            Нас так Земля благає.

Висаджування ялинок біля школи разом з батьками.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
pdf
Додано
4 лютого
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку