Виховний захід до Дня козацтва, Дня захисника України

Про матеріал

Виховний захід, мета якого сприяти розвитку фізичних якостей дітей, формувати інтерес до історичного минулого українського народу, виховувати моральні якості, почуття патріотизму.

Перегляд файлу

1

 

Козацькі розваги

                     Виховний захід до Дня козацтва, Дня захисника України

Мета: сприяти розвитку фізичних якостей дітей, формувати інтерес до історичного минулого українського народу, виховувати моральні якості, почуття патріотизму, створити атмосферу свята у грі – змаганні.

Обладнання: плакати «Не журися, козаче, нехай твій ворог плаче», «Козацькому роду нема переводу», повітряні кульки, картки із завданнями, стаканчики, ложки, українські костюми, м’ячі , обручі (відра), ручка, зошит, олівець, лінійка, гумка, книга, листівка.

 

Вчитель: 14 жовтня – свято Покрови, День українського козацтва і День захисника 

                 України. Основним завданням  козаків  була боротьба за волю народу.

Козаки – це вільні люди.

Козаки безстрашні всюди.

Козаки – борці за волю,

За народні щастя й долю.

Козак – це людина чесна і смілива

Найдорожче йому – Батьківщина!

Добрий день вам, люди добрі,

Щиро просимо вас в гості

Раді вас у нас вітати

Щастя і добра бажати.

Сьогодні свято,конкурс нині,

Сьогодні все козацтво тут

Хай в цьому залі радість лине

Козацькі ігри всіх нас ждуть.

Нехай знає  рідна мати

Вільна Україна

Козаки ми ще маленькі –

Зате вірна зміна.

Степ широкий – то мій сват,

Сивий коник – то мій брат,

Душу й тіло ми положим

За нашу свободу

І покажем,що ми браття

Козацького роду.

Вчитель: Перевіримо готовність залу до змагань. Прошу дати відповіді на запитання.

  1.               Що означає слово «козак»?    (Вільна людина)
  2.               Як називалися козацькі загони?  (Курені)
  3.               Як називалась козацька зачіска?  (Оселедець)
  4.               Яка головна козацька страва?   (Куліш)
  5.               Ватажок козаків.    (Отаман)
  6.               Як називалось поселення козаків на островах серед вод річки Дніпро?  (Запорізька Січ)
  7.               Назвіть найвидатнішого гетьмана України?   (Богдан Хмельницький)
  8.               Як називалися човни козаків?   (Чайки).

 

Вчитель: Молодці! Мабуть, немає жодного хлопчика, який би не мріяв стати мужнім, хоробрим,надійним захисником своєї Вітчизни. Та щоб стати мужнім, надійним захисником Батьківщини, потрібно готуватися до цього з дитинства. Адже солдат має бути дужим,спритним, кмітливим та винахідливим. Сьогодні ми маємо впевнитися, що ви до цього готові, а тому влаштуємо вам випробовування. Хлопці, ви готові до змагань?

      Прошу капітанів представити команди.

      Команда номер один.

  •                   Команда « Сміливі »
  •                   Наш девіз «Козачата – хлопці браві і сміливі, й дуже жваві».

Команда номер два.

  •                   Команда « Мужні »
  •                   Наш девіз «Виростаєм  дужими, спритними і мужніми».

Вчитель: Прошу команди привітати одна одну.

  •                   Команді «Мужні» - привіт!
  •                   Команді «Сміливі» - привіт!

Вчитель: Починаємо наші змагання, та для початку нам треба обрати журі. Кожен конкурс оцінюватиметься 5 балами. (Обирається журі ).

Вчитель:Кожен знає, що ранок солдата починається з пробудження та одягання. І зараз ми побачимо, як наші хлопці вміють швидко одягатися.

Конкурс № 1 «Хто швидше одягнеться»

Виходять по одному гравцеві від команди. Виграє той, хто швидше і краще одягнеться за одну хвилину.

  (Штани, светр, черевики)

Конкурс № 2 «Стройовий»

Команди  шикуються у дві шеренги . Кожна команда виконуватиме команди. Виграє та , яка найбільше і правильно виконає команди.

Команди: «Направо», «Наліво», «Сісти», «Встати», «Підстрибнути», «Підняти праву руку», «Підняти ліву руку».

 Вчитель: Козаки були вправними стрільцями.

Конкурс № 3 «Мішень»

Команди шикуються в колони. Напроти кожної команди обруч (відро). Гравці команд по черзі кидають м’ячі у відро. За кожне попадання 1 бал. Перемагає та команда у якої більше влучень.

Вчитель: Козаки уважні та спостережливі воїни.

Конкурс № 4 «Спостережливий»

На столі лежить ряд предметів. (Ручка, олівець, зошит, гумка, лінійка, книга,

листівка, паста і т. п.) Один гравець із команди підходить до столу, дивиться і запам’ятовує предмети. Відвертається. Зі столу прибирається один предмет. Повернутись і виявити, якого предмета не стало.

Вчитель: А ще щоб стати козаками, треба багато знати, бути умілими та кмітливими.

Конкурс № 5 «Козаків – любомудрів»

Учасники отримують картки, на яких написані слова. Необхідно вибрати ті, які мають відношення до козаків.

Булава     Оселедець

Машина     Гетьман

Січ      Кінь

Отаман     Радіо

Вікно     Люлька

Шаровари     Хортиця

Курінь     Шабля

Вуса      Білет

Дуже добре!

Вчитель: Щось наші хлопці зажурилися, мабуть, притомилися. Давайте їх розвеселимо.

( Дівчата виконують пісню «ХЛОПЦІ КУЧЕРЯВІ»

  •                   Ану, дівчата, заспіваймо!

        Хлопці кучеряві

Хлопці кучеряві не ходіть до нас,

Бо вже поламали браму й перелаз.

І не знає мати, як їх відігнать,

Бо їй до світанку не вдається спать. (2 р.)

 

Через вас у мене голова болить,

Через вас не буде Василько ходить.

Не топчіть стежинок край мого села.

Не туди дорога ваша пролягла.  ( 2 р.)

 

Як відчарувати, що мені робить?

Всіх вас поцілую, тільки не ходіть.

На усіх не стане в мене теплих слів,

На усіх не хватить в мене гарбузів.  ( 2 р.)

 

Вчитель: Козаки були витривалі, зі здоровими легенями. Зараз перевіримо чи це так.

Конкурс № 6 «Швидше і сильніше»

Необхідно дути повітряну кульку до тих пір, поки вона не лопне. У якої команди швидше лопнуть всі кульки, та команда і перемогла.

Вчитель: Щоб у бою перемагати, шаблею добре рубати ворогів, треба мати неабияку силу. І перш за все міцні руки.

Конкурс № 7 «Хто кого пересилить»

Учасники команд, не відриваючи ліктя від столу, намагаються нахилити і притиснути руку суперника до поверхні стола. Перемагає та команда, у якої було більше притискань.

Конкурс № 8 «Кухар»

Кожній команді лунає завдання.

1 команда: кожному учаснику команди назвати по одному інгредієнту манної каші. (Молоко, цукор, манка, сіль, масло, сіль).

2 команда: кожному учаснику команди назвати по одному продукту для приготування супу. (Вода, картопля, цибуля, морква,сіль, крупа).

Вчитель: Козаки на своїх легких  чайках  швидко рухалися і були невловимими. Ми сьогодні будемо не рухатись по воді, а переносити її .

Конкурс № 9 «Перевізники»

Учасники повинні перенести у ложці воду з однієї склянки в іншу, яка стоїть на деякій відстані від першої. Яка команда перенесе більшу кількість води за 1 хвилину, та і перемогла.

Молодці!

Конкурс № 10 «Бережи голос»

Дуже незвичайне завдання. Пішло воно здавна, ще коли козаки ніяких засобів зв’язку не мали. І тоді вони …  свистіли. Так от тепер і ми позмагаємось за звання найкращого свистуна. Запрошую бажаючих.

Молодці!

Вчитель: А тепер пропоную помірятися силами нашим капітанам.

Конкурс № 11 «Конкурс капітанів»

Кожному капітану необхідно дати відповідь на запитання. Слухайте уважно. Оцінюється кожна правильна відповідь одним балом. Питання задаються по черзі капітанам.

 

Що жаба їсть взимку?       (Нічого, вона спить взимку)

По чому взимку ходять голодні вовки?      (По землі)

Ти та я, та ми  з тобою.Скільки всього?     (Двоє)

Що станеться 30 лютого?      (Нічого: у лютому 28 чи 29 днів, а 30 не буває)

Який знак стоїть в кінці питального речення? (Знак «?»)

Хто з’їв колобка? (Лисичка)

Скільки місяців триває рік? (12)

Який день тижня йде за вівторком? (Середа)

Що більше 1 дм чи 1 см? (1 дм)

Якщо права рука праворуч, то права нога …    (праворуч)

Вчитель:Увечері сміливі козаки їхали на конях у ближні хутори, щоб на вечорницях поспівати, потанцювати.

Гей, музики, веселіше

        Нам заграйте чим скоріше.

Затанцюймо гопака,

        Щоб земля дрижала.

Вчитель: А й справді, потанцюйте, хлопці.

                               Танець «ГОПАК»

Ми – дітвора українська,

Козацького роду.

Хоч слабі у нас руки,

Та душа завзята.

                                     Бо козацького ми роду,

                                     Славних предків діти,

                                     Нині в школі всі вчимося

 

Роздори любити.

І для краю працювати,

І для краю жити,

І за рідний край в потребі

Життя положити.

                                       Ми малі, та всі ми друзі,

                                       Ми – одна родина.

                                        А найбільша наша мати –

                                        Рідна Україна.

                Заключне слово журі.

                Нагородження учасників та переможців.

Сьогодні нема переможених,

Сьогодні всі переможці.

Ми славимо козацтво нашої школи

Прийміть нашу шану і гості.

Вчитель: Ось і закінчилися наші козацькі забави. Молодці діти. Ви дуже старалися. Проявили свою витримку, сміливість, кмітливість. Ростіть здоровими. Любіть Україну, вивчайте її історію і примножуйте її славу.

Дівчатка дарують подарунки хлопчикам.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Черновська Оксана Феофанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Klubkova Svetlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. 33 sad
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Андрющенко Антонина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Хмельницька Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Телегуз Людмила Віллівна
    Цікавий матеріал, гарний захід
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Сахнюк Александр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Савилова Екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Савилова Екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
54890
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку