Проектний урок-презентація у 3 класі "Що таке вітаміни?"

Про матеріал
Проектний урок-презентація для учнів 3 класу. Мета проекту: поглибити знання про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я, довести перевагу натуральних продуктів; дізнатися історію походження терміну «вітаміни»; ознайомитись з групами вітамінів (А, В, С, Д) їх вміст в продуктах харчування; розвивати вміння працювати в групі, зв’язне мовлення; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної їжі.
Перегляд файлу

Проектний урок-презентація у 3 класі

Підготувала вчитель  початкових класів,спеціаліст вищої  категорії

ОКНЗ «Лозуватська ЗШ № І-ІІІ ступенів №1 ім. Т.Г.Шевченка»

Шевченко Тетяна Миколаївна

 

Тема: «Що таке вітаміни?»

Мета проекту: поглибити знання про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я, довести перевагу  натуральних  продуктів;  дізнатися   історію  походження    терміну

«вітаміни»; ознайомитись з групами вітамінів (А, В, С, Д) їх вміст в продуктах харчування; розвивати вміння працювати в групі, зв’язне мовлення; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я; формувати мотиваційну установку на споживання корисної їжі.

  • Навчальний предмет: Основи здоров’я
  • Тип проекту: інформаційний, груповий
  • Проблема:
  • Що таке вітаміни?
  • Історія походження вітамінів
  • Значення вітамінів для організму людини
  • Групи вітамінів, та їх вміст в продуктах харчування
  • Які з продуктів є рекордсменами з вмісту вітамінів?
  • Мікроелементи. Їх вміст в продуктах харчування.
  • Як зберегти вітаміни під час приготування їжі?
  • Обладнання: підручники, статті, інтернет-ресурси, схеми, таблиці, наочність.
  • Тривалість: 3 уроки
  • Завдання проекту: з’ясувати за допомогою інтернет – ресурсів, підручників, статей, що таке вітаміни, мікроелементи, їх групи, які продукти містять найбільшу кількість даного вітаміну, та їх значення для організму людини, визначити продукт-чемпіон по вмісту в певну групу вітамінів; скласти пам’ятку «Вітаміни – це життя» (в мультимедійній презентації)
  • Рекомендації до уроку.

Створити творчі групи:

  • 1 група – «Науковці» – досліджують історію походження терміну «Вітаміни», цікаві відомості про них.
  • 2 група – «Вітаміни А» – збирають інформацію про продукти, які містять найбільшу кількість даного вітаміну і визначити продукт – чемпіон по вмісту вітамінів групи А.
  • 3 група – «Вітаміни В» – збирають інформацію про продукти, які містять найбільшу кількість даного вітаміну і визначити продукт – чемпіон по вмісту вітамінів групи В.
  • 4 група – «Вітаміни С» – збирають інформацію про продукти, які містять найбільшу кількість даного вітаміну і визначити продукт – чемпіон по вмісту вітамінів групи С.
  • 5 група – «Вітаміни Д» – збирають інформацію про продукти, які містять найбільшу кількість даного вітаміну і визначити продукт – чемпіон по вмісту вітамінів групи Д.
  • 6 група – «Мікроелементи» – збирають інформацію про мікроелементи, з’ясовують їх значення для організму людини, визначають продукти в яких міститься необхідні мінерали
  • 7 група – « Допитливі – кухарі» – з’ясовують рецепти страв, які корисні для організму і містять вітаміни, складають власні рекомендації для збереження вітамінів у продуктах харчування

Девіз уроку: Вітаміни різні споживай, Здоров’я добре й гарне май.

 

Вчитель  Ми неодноразово чули від своїх батьків такий вислів

«Треба їсти вітаміни, щоб не захворіти»

«Вітаміни – це здоровя».

Нам стало цікаво дізнатися, яку ж користь для нашого організму приносить вживання вітамін та як зберегти їх вміст в продуктах харчування під час приготування страв.

Сьогодні на уроці ми говоритимемо про значення вітамінів і мікроелементів для здоров’я людини.

 Отримані знання нам необхідні для того, щоб не хворіти, почувати себе бадьорими, сильними, підтягнутими і стрункими. Знання про вітаміни, які ви сьогодні одержите, допоможуть вам зберегти здоров’я.

Для цього ми об’єдналися в групи, де кожна група мала своє завдання

Звіт групи «Науковці»

1 учень: Уперше необхідність вітамінів для харчування була доведена російським лікарем Миколаєм Івановичем Луніним у 1881 році.

Група тварин одержувала штучно приготовлену їжу. При такому харчуванні тварини гинули. Коли в штучно приготовлену їжу додавали молоко, то вони залишалися здоровими. Так було доведено, що в раціоні харчування повинні бути ще якісь речовини.

2. Через 6 років після цього відкриття сталася ще одна подія.

У 1890 році голландський лікар Ейкман приїхав на острів Ява, жителі якого  хворіли на важку хворобу, яку називали «кайдани ніг». Хвороба починалася з ніг, потім розвивалися судоми, з’являвся паралічі.

Лікар звернув увагу на те, що кури в курятнику, яких годували очищеним рисом, також хворіли. Кури, які ходили на волі, були здоровими. Він дійшов висновку, що в їжу необхідно додавати лузгу риса.

2 учень: Загадкове явище цікавило хіміка Казиміра Функу. У його лабораторії з’явилися клітки з голубами. Він годував їх виключно очищеним рисом, і через деякий час голуби захворіли.

Але тільки-но хворим голубам вводили жовту кристалічну речовину, одержану з висівок, птахи одужували.

Цій жовтій кристалічній речовині він дав назву «вітамін», з’єднавши одному слові латинське vita – «життя» та грецьке амін – «належність до амінокислот».

Так зусиллями цих вчених була  відкрита таємниця життя.

3 учень: Людина повинна споживати близько 30 різних вітамінів, що підтримують працездатність та стійкість до захворювань. На сьогодні відомо понад 50 вітамінів. Позначаються вони спеціальними назвами або буквами латинського алфавіту A, B, C. D.

При нестачі вітамінів в організмі виникають певні хвороби ,які можуть, навіть, призвести до смерті. При відсутності вітамінів виникає хвороба – авітаміноз; при нестачі – гіповітаміноз.

Вчитель. Дякуємо нашим «Науковцям», за таку цікаву інформацію. Отже, потрібно знати, в  яких  продуктах  є  необхідні  вітаміни.  В  яких  продуктах  міститься  вітаміни, нам допоможе дізнатися наші наступні дослідники «Вітаміни А», «Вітаміни В», «Вітаміни С»,«Вітаміни Д». (всі учасники груп виходять з надписами до якої групи належать)

Ми – маленькі вітаміни,
Дуже корисні для людини.
Ми з мікробами воюєм,
Ми за вірусом полюєм.

Щоб не хворіли грипом та ангіною,
Вживайте, діти вітаміни!
Дуже корисні для людини.

(після чого залишаються учні групи «Вітаміни А»)

  1. Звіт групи «Вітаміни А»

Ми вивчали вітаміни група А, з’ясували продукти, в яких міститься даний вітамін та його значення для організму людини, визначили продукт – чемпіон вмісту вітаміна А.

1 учень. Вітамін А — знаходиться в різних продуктах рослинного і тваринного походження. Рослинного:  морква,  шпинат,  абрикоси,  червоний  перець,  квасоля,  цибуля, гарбуз, кріп, петрушка, яблука, обліпиха, кавун, диня, виноград.

Як бачите,  він полюбляє жовті і червоні кольори.

Тваринного: риб’ячий жир, вершкове масло, яєчні жовтки, печінка, нирки, риба і риб’яча ікра.

Продукт –  чемпіон: Морква

2 учень:

На розвиток і ріст, і зір
Впливають вітаміни,
Що виростають в гарбузах,
Морквині, горобині.

У яйцях, маслі, молоці,
Вони ще проживають.
Це вітаміни групи А –
Їх так ще називають.

Ти ці продукти споживай,
Здоров’я добре й гарне май.

Вчитель.  В  яких  же  продуктах  міститься вітамін В, нам  допоможе дізнатися наші наступні дослідники  «Вітаміни В»

Звіт групи «Вітаміни В»

 1 учень. Вітамін В дуже потрібен для розумової і фізичної праці, поліпшує травлення

Вітамін В,  шукайте  в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах,   у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

Продукт –  чемпіон: Солодкий перець

2 учень:

Щоб здоровим було серце,
Нерви у порядку,
Надворі ти погуляй
І зроби зарядку.
Їж печінку і сирок,
Масло, хліб, свинину,
Рибу, гречку і жовток,
Навіть картоплину.
Пам’ятай, школярику:
Знає хай дитина:
Що в продуктах цих живуть
В – вітаміни.

Вчитель. Дякуємо, за зібрану інформацію. В яких же продуктах міститься вітамін С, нам допоможе дізнатися наші наступні дослідники  «Вітаміни С»

 

Звіт групи «Вітаміни С»

1 учень. Вітамін С, запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту.

Багата на нього капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Продукт –  чемпіон: Ківі

2 учень:

Щоб зміцнилися кістки
У дитинстві ранньому,
Більше кладіть у салати
Зелені звичайної.
Їжте часто ви лимони,
Пийте чай з шипшини.
Не забувайте ніколи
Про С вітаміни.
Всі ці продукти споживайте,
Здоров’я добре й гарне майте.

Вчитель.  В  яких  же  продуктах  міститься вітамін Д,     нам  допоможе дізнатися наші наступні дослідники  «Вітаміни Д»

  1. Звіт групи «Вітаміни Д»

1 учень. Вітамін Д знаходжуся в основному у продуктах тваринного походження: риб’ячий жир, печінка, ікра риб, жовток яйця, масло, молоко і молочні продукти, дріжджі; гарбуз, петрушка. А також він може сам утворюватися у шкірі людини під дією сонячного світла.

Продукт –  чемпіон: Риб’ячий жир.

2 учень.

У риб’ячому жирі,
Яйцях, молоці
Д вітаміни містяться оці.
Їх дорослим й дітям треба споживати,
Вони зубки і кістки будуть доглядати.
Всі ці продукти споживайте,
Здоров’я добре й гарне майте.

Вчитель.

Всі вітаміни смачненькі
І солодкі, і кисленькі.
Їжте діти їх охоче
Кожен, хто коли захоче.
Щоб були ви здоровенькі
І красиві й рум’яненькі,
Щоб росли міцними й дужими,
До хвороб були байдужими

Дякуємо нашим «Вітамінчикам», за детальну інформацію про вміст вітамінів в наших продуктах.

Вчитель. Давайте з вами дізнаємось, що таке мікроелементи, в яких продуктах вони містяться? Який їх вплив на наш організм?

Звіт групи «Мікроелементи»

1 учень Мікроелементи (Мінерали)  хімічні елементи, що містяться в їжі у невеликій кількості. Всі вони необхідні для життєдіяльності організму.

Фосфор  Регулює функцію центральної нервової системи, енергетичне забезпечення процесів життєдіяльності організму

  • Молоко і молочні продукти, м'ясо, риба, зернові та бобові

Залізо - міститься в гемоглобіні крові, бере участь в окисно-відновних процесах

  • Печінка, м'ясо кролів, яйця, гречана крупа, пшоно, бобові, яблука, персики

Кальцій  - основна складова частина кісткової тканини, компонент системи зсідання крові

  • Молоко та молочні продукти

2 учень  Магній - нормалізує стан нервової системи, сприяє зниженню артеріального тиску

  • Крупи, горох, квасоля, хліб з грубо змеленого борошна, рибні продукти

Мідь – необхідна для синтезу гемоглобіну, сприяє виробленню інсуліну, адреналіну

  • Печінка, морські продукти, зернові, гречана та вівсяна крупи, горіхи

Йод – бере участь в утворенні гормону щитовидної залози, який активно впливає на фізичний і психічний розвиток

  • Морська капуста та морепродукти

 

Вчитель. А допитливі   кухарі  нам  запропонують  рецепти  страв,  які корисні для організму і містять вітаміни. Відгадаємо?

Звіт групи «Допитливі-кухарі»

1 учень Ми з’ясували  рецепти страв, які корисні для організму і містять вітаміни. Склали рекомендації для збереження вітамінів і продуктах харчування

Ми огірочки поріжем тоненько
І нашаткуєм капусту дрібненько.
Ще посічемо петрушки і кропу,
Трохи підсолимо. Знімемо пробу.
Ложку сметани в тарілку.
Пора Їсти поживний … , дітвора! ( Салат)

2 учень

В миску два яйця розбити
Молока туди долити
Підсолити збити трішки,
Сковорідку разом з маслом підігріти,
Влити масу
Й помішати хай вона
Пропікається до дна.
Все вже час до столу
Є сніданок! Можна їсти. ( Омлет)

3 учень

На плиті каструлька біла,
В ній водичка закипіла.
– Буль-буль-буль, – вода булькоче.
Що вона сказати хоче?
Каже мама: – Ач яка!
Захотіла буряка! –
Я в окріп буряк поклала,
А вода плюскоче: – Мало! –
Додала тоді квасолю,
Цибулину, бараболю,
І морквину, й капустину,
Ложку солі, дрібку кмину.
Не забула й помідори.
От і … буде скоро. ( Борщ)

4 учень

Як закипить у каструлі водичка
Ягоди вкинемо,малини й сушки.
Можна смородину, можна і вишні.
Цукру насиплемо – не буде він лишній
Знову усе кипить
Прохолоне – і можна вже пить. ( Компот)

5 учень Рекомендації для збереження вітамінів у продуктах харчування:

  • овочі необхідно очищати та нарізувати перед самим варінням;
  • класти їх в емальовану каструлю з гарячою водою;
  • каструлю слід закривати кришкою під час варіння;
  • добре зберігаються вітаміни при низькій температурі.

Вчитель:  Дякуємо за таку потрібну для нас інформацію.

Вчитель: Отже, шановні друзі, щоб бути здоровими, щасливими, радісними, добре навчатися, мати гарну пам’ять, не стомлюватися, бути працьовитими, необхідно дотримуватись правил здоров’я і вживати необхідні вітаміни.

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку