Тема. Соціальна складова здоров’я. Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас.
Мета: формувати в учнів соціальні та життєві компетентності на основі засвоєння ними соціальних норм, практично навчати школярів взаємодіяти з іншими людьми, сприяти згуртованості і дружбі у класі; обговорити казки, вірші у яких ідеться про дружбу, взаємодопомогу, товариськість; розвивати навички взаємодії у школі, колективі; розвивати почуття дружби, взаємодопомоги; виховувати культуру спілкування.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Продзвенів уже дзвінок
Розпочався наш урок
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Учні просто – молодці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
«Мікрофон»
-
Діти, а у вас друзі є?
-
А які якості, на вашу думку, повинен мати друг? Гра «Так чи ні»
-
Гра «Так чи ні»
-
Користуючись сигнальними картками даєте відповіді: якщо погоджуєтесь із твердженням піднімаєте зелену картку, якщо ні – червону.
-
Я можу з другом робити найрізноманітніші справи.
-
Я з другом можу розважатися і відпочивати.
-
Друзі довіряють один одному.
-
Друзі можуть ображати один одного.
-
Друзі діляться своїми думками, мріями.
-
Друзі можуть обманювати один одного.
-
Друзі покладаються один на одного.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку
-
Сьогодні ми розпочинаємо тему вивчати розділ «Серед людей».
-
В ньому ви дізнаєтесь, що таке дружний клас, дружна родина, як стати толерантним, про правила спілкування, як залагодити конфлікт. А тема сьогоднішнього уроку: Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Та виконаємо практичну роботу по обговоренню поведінки літературних героїв.
-
На уроці ми повинні будемо вчитися взаємодіяти з іншими людьми, вчитися згуртовано виконувати певну роботу.
-
Урок наш пройде дещо в незвичній формі проекту. Щоб виконати поставлені завдання, ми об`єднатися в тематичні групи. Після вивчення і обговорення нового матеріалу «Художники» -створять емблему класу; «Поети» - виберуть девіз класу, а «Юристи» - складуть правила дружного класу.
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
1) Робота з підручником (ст.48 – 50)
- Що таке колектив?
- Який клас називають дружним?
- Який девіз дружного класу?
- Тож давайте підсумуємо - що означає уміти взаємодіяти з людьми?
2) Фізкультхвилинка
Рухи до пісні «Дружба»
-
Крокують
-
Руки на пояс, пружинка вправо-вліво.
-
Руки розкрити та на пояс з поворотами вправо-вліво.
-
Руки вгору покрутитися на місці.
3) Робота над проектом «Дружний клас» (Метод проектів)
- Ми з вами добре попрацювали теоретично, а тепер прийшла черга застосувати ваші знання: створимо міні-проект «Дружний клас».
- Ви заздалегідь об`єдналися у групи. Кожна група буде виконувати своє завдання.
- «Художники» створюють емблему класу у вигляді колажу з поданих матеріалів.
- «Поети» з поданих висловів вибирають девіз класу.
1. Дружба на світі
Дорожча всього:
Один - за всіх
І всі за одного.
2. Ми всі одна сім`я,
Неповторні – ти і я,
Будем всі дружити,
В мирі і злагоді жити.
3. У нас немає «Ти»,
У нас немає «Я»,
Ми єдиний клас,
Ми одна сім`я.
-
«Юристи» з поданих варіантів складають правила дружного класу: (бути ввічливим, чесним, уважним; спокійно висловлювати свою думку; уважно, не перебиваючи, вислуховувати товаришів; не злитися, не ображати інших; не глузувати, не вихвалятися; із вдячністю приймати допомогу і підтримку друзів; вміти домовлятися; вислухати думку інших; поводитися чемно, довести розпочату справу; ображатися, злитися на друзів; насміхатися над друзями)
-
Вам подобається ваша робота?
-
Як вам працювалося разом?
3) Робота в групах «Будуємо вежу»
- Кожна група отримує соломинки. Ваше завдання – побудувати якомога вищу вежу.
-
Одна умова: ви повинні працювати разом.
Аналіз роботи:
-
Чи не заважали ви один одному?
-
Чи спокійно спілкувалися, не сварилися?
-
Чи важко було виконувати завдання в групі?
V. Підсумок уроку
-
«Чарівне дерево добрих побажань»
-
У мене є «чарівні» листочки. На них написані добрі побажання. Подумайте, кому б ви хотіли сказати ці слова. Прикріпіть листочки на дерево 3-А класу.
-
бажаю добра; бажаю мати хороших друзів; бажаю здоров’я; бажаю миру; бажаю щастя; бажаю злагоди; бажаю успіхів у навчанні; бажаю світлої долі; бажаю рости на радість батькам; бажаю не знати горя і біди; бажаю вирости доброю, розумною, красивою.
-
Діти, підійдіть до мене, зробімо коло.
Закінчився наш урок.
Працювали ви старанно.
І почули у кінці,
Що у нашім третім класі –
Учні просто МОЛОДЦІ!