«Справжня суть виховної роботи полягає зовсім не у ваших розмовах з дітьми, не в безпосередньому вашому впливі на дитину,
а в організації життя дитини». (А.С. Макаренко.)
Проектування виховної роботи
в Очеретинському НВК
«Справжня суть виховної роботи
полягає зовсім не у ваших розмовах з дітьми,
не в безпосередньому вашому впливі на дитину,
а в організації життя дитини».
(А.С. Макаренко.)
Виховання – це процес взаємодії вихователя і вихованців з метою формування в учнів як суб’єктів виховного впливу наукового світогляду, високих моральних, духовних, громадянських та інших рис, які забезпечують становлення особистості.
А.С. Макаренко, автор концепції виховання в колективі, зазначав, що виховання і навчання – поняття не тотожні, оскільки кожне з них має свою логіку. Отже, система виховної роботи Очеретинської ЗОШ IIII ступенів побудована на основі положень Конституції України, Законів України «Про освіту» та Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
Основним змістом виховної системи стало створення в школі умов для формування цілісної всебічно розвинутої особистості учня.
Виховна система школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. Відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.
Проблема, над якою працює школа:
Створення відповідного виховного та соціального простору, необхідного для успішного розвитку життєвої компетентності учня.
Мета:
Створення умов для формування та розвиток свідомої особистості, готової до співпраці і конкурентного вибору свого місця в житті.
Схема виховної системи
Очеретинської ЗОШ I-III ступенів
Содержание (основные направления воспитательной работы)
Физическое воспитание |
Гражданское воспитание |
Моральное воспитание |
Правовое воспитание |
Экологическое воспитание |
Эстетическое воспитание |
Гендерное воспитание |
Формы и методы воспитания
|
|
Условия эффективности воспитательной работы
Макросреда (общественные отношения, массовая информация) |
Микросреда (социально-культурное окружение) |
Группы неформального общения учащихся |
Материальные условия |
Модель організації виховної роботи школи
Компоненти виховної системи
Очеретинської ЗОШ I-III ступенів
Модель організації виховної роботи класу
Компоненти виховної системи класу
Шкільне самоврядування «Світ», де залучені 5-11 класи. Учнівська організація «Світ» має Структуру Учнівського самоврядування та модель випускника.
План будування та розвиток учнівського самоврядування
Мета дитячого об’єднання «Світ»:
Шкільне самоврядування – це режим протікання спільного і самостійного життя, в якому кожен учень може визначити своє місце і реалізувати свої здібності і потреби.
Завдання учнівського самоврядування.
Мета конкретизується через систему завдань:
Основні напрямки роботи
Спрямування діяльності учнівського об’єднання відповідно поставленим цілям і задачам, проводиться за такими напрямками.
СТРУКТУРА САМОВРЯДУВАННЯ |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
ПРЕЗИДЕНТ |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
УЧНІВСЬКА РАДА |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Голова комісії дисципліни і порядку |
|
Голова комісії прес-центру |
|
Голова санітарної комісії |
|
Голова шефської комісії |
|
Голова спортивної комісії |
|
Голова культурно-масової комісії |
|
Голова навчальної комісії |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Комісія дисципліни і порядку |
|
Комісія прес-центру |
|
Санітарна комісія |
|
Шефська комісія |
|
Спортивна комісія |
|
Культурно-масова комісія |
|
Навчальна комісія |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
КЛАСИ |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
УЧЕНЬ |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Модель випускника
І ступінь (початкові класи)
Становлення свого “Я” у колективі:
ІІ ступінь (середня ланка)
Ствердження та розвиток особистості:
ІІІ ступінь (старші класи)
Шкільна зрілість (готовність особистості до самостійного життя):
Робота учнівського самоврядування на рівні класних колективів - робота з активами класів, допомога у проведенні різноманітних заходів, залученні учнів до роботи комісій. Учбова робота спрямована на організацію та проведення предметних тижнів, інтелектуальних конкурсів, участь в олімпіадах, проведення рейдів-перевірок дотримання учбової дисципліни. Класні керівники постійно проводять виховні години або класне свято за даним напрямком роботи. У кожному класі є куточок гурта де є план роботи на майбутнє, та відображено поточну роботу учнів.
Форми та методи роботи органів учнівського самоврядування.
Для ефективної роботи учнівського самоврядування використовується різноманітні форми та методи.
Навчання активу школи відбувається 1 раз на місяць, де розглядаються наступні питання:
Проводяться:
Сімейне спортивне змагання «Тато, мама, я – спортивна сім’яі» та інші.
Успішно членами учнівського самоврядування впроваджується нові форми роботи.
Учнівське самоврядування діє на підставі Закон про освіту та має Статут школи і Положення про Раду.
Зміст структурних складових
органів учнівського самоврядування
Взаємозв’язок між структурами учнівського самоврядування.
Педагог-організатор доводить до відома вихованців план навчально-виховного процесу. Подає орієнтований зміст плану. Учнівська Рада складає відповідно плану організаційно-масові заходи. По комісіях розподіляються обов’язки. Обговорюється термін проведення заходу. Голови комісії працюють з активом та отримують від кураторів консультацію. Взаємозв’язок з другими організаціями, ДК та дитячий садок №7 «Аленький цветочек».
Учнівська організація «Світ» співпрацює з дитячою організацією «Братство імені Тараса Григоровича Шевченка», де залучені початкові класи. Ця організація створена 1 вересня 1999 році, а 24 листопада 1999 року було видано свідоцтво про легалізацію в Очеретинській міській ради, зареєстрована рішенням №89.
Мета організації:
Завдання:
Учні 5-11 класів допомагають вчителям початкових класів в проведенні виховних заходів, перевірок зошитів, підручників. Шефська комісія, яка складається з учнів 5-11 класів допомагають проводити музичні перерви для учнів 1-4 класів.
Висновок
Коли плануємо і організовуємо позаурочну виховну роботу з дітьми, ми вивчаємо індивідуальні особливості учнів, які сприяють розвитку їх здібностей, талантів, навичок самодіяльності. Спільно з педагогічним колективом, колективами установ культури, сім’єю розвиваємо мережу гуртків, секцій, об’єднань за інтересами, і залучаємо в них дітей. Настановленням і особистим прикладом затверджуємо повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства. Виховуємо повагу до батьків, жінок, стимулюємо дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Готуємо дітей до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, злагоди між людьми. Разом з вчителями створюємо емоційні, здорові умови в навчально-виховному процесі.
Головне завдання учнівської асоціації «Світ», полягає в тому, щоб через розвиток соціальної активності учнів виховувати в них почуття власної гідності, надати їм можливість виявити себе надалі.