Проєктування як особистісно-розвивальна технологія організації виховної діяльності класного колективу

Про матеріал
Проектування як технологія особистісного розвитку передбачає цілісний розвиток особистості учня та класного колективу на основі аналізу результатів виховання й об’єктивно впливає на фізичний, психічний, соціальний і духовний розвиток кожного члена колективу.
Перегляд файлу

  Багатьом відома така притча. Звернувся до монаха бідняк: - Дай мені рибу! Я голодний. Монах мовчки віддав йому вудку.

 Повчальний характер притчі зрозумілий: треба давати не тільки їжу, скільки засіб її добування.

Цей висновок стосується цілей та завдань, що постали перед сучасною

освітою в інформаційному суспільстві. Поступово на зміну традиційній системі навчання та виховання приходить особистісно-орієнтоване, традиційні методи замінюються інноваційними.

Школа ХХІ століття потребує створення виховного простору, спрямованого на виховання конкурентоспроможної особистості, котра зуміє розробляти свої життєві плани, самостійно використовувати знання для розв’язання проблем. Ідеально відповідає цій потребі проектна діяльність, бо вона сприяє активному залученню й реалізації життєвих планів учнів.

      Під проектуванням розуміють сукупність певних дій, документів, текстів,

призначених для створення реального об’єкта, предмета або теоретичного продукту.

Проектування як технологія особистісного розвитку передбачає цілісний розвиток особистості учня та класного колективу на основі аналізу результатів виховання й об’єктивно впливає на фізичний, психічний, соціальний і духовний розвиток кожного члена колективу.

Проектування характеризується такими ознаками:

• розв’язується певна проблема;

• результати мають практичну, теоретичну чи пізнавальну значущість для

   учнів;

• має місце самостійна діяльність учнів (індивідуальна, парна, групова);

• учні займаються дослідницькою роботою;

• передбачена необхідність інтегрувати звання та вміння з різних вивчених

предметів.

  У контексті розвитку життєвої компетентності школярів зростає роль проектної технології навчання і виховання як особистісно – розвивальної.

Саме через вільний вибір, особисті бажання та вміння працювати в команді

реалізується ідея  педагога Софії Русової  "допоможи мені це зробити

самому".

У своїй практиці я часто використовую проектні технології. до розробки плану виховної діяльності   залучаю й самих учнів, прислуховуюся до ідей щодо проведення виховних годин, годин спілкування, творчих проектів.

Так на початку нашого навчання було створено проєкт «Правила навчання у старшій школі». Ми разом розглянули правила поведінки на уроках та перервах, а далі учні самостійно прописували правила, які на їхню думку є найважливіші, намалювали невеличкий плакат «Що не можна робити у класі»

З чого починається проектна технологія?

З теми та важливості обраної проблеми. Я як класний керівник ознайомлюю здобувачів освіти з завданнями та терміном виконання даного проекту.

У 7 класі ми з моїми учнями розробляли багато проектів. А саме « Ми за здоровий спосіб життя» Спочатку учні за бажанням та вподобаннями розділилися на групи, кожна з яких обрала окрему тему: «Шкідливі звички: вживання наркотиків, алкоголю, тютюнопаління». Було обрано відповідальних. Діти самостійно проводили пошукову роботу, роздруковували багато інформації, малювали плакати, знаходили фото відео, створювали портфоліо. На заключному етапі було проведено годину спілкування, де кожна група розповідала про результати свого пошуку, ділилася інформацією, розповідали про шкідливість негативних звичок.

На запитання "Чому саме проектна робота?" дам таку відповідь:

По – перше,  проектна робота мотивує. Працюючи над проектом, учні проводять невеличку дослідницьку роботу з теми, яка їх цікавить. Учні займають активну позицію під час проектної роботи. Виконуючи проект, учні часто щось вирізають, зафарбовують, про щось пишуть, розвиваючи творчість та уяву, шукають інформацію у книгах, спілкуються з іншими людьми, знаходять ілюстрації.

По – друге, проектна робота особистісно-орієнтована. Зосереджуючи увагу на темі, учні мають можливість збагатити власні знання, порівняти свої власні уявлення з дійсністю

По-третє, проектна робота має загальноосвітню цінність. Більшість сучасних шкільних програм вимагають, щоб викладання предметів сприяло розвитку в учнів ініціативи, незалежності, уяви, самодисципліни, співпраці з іншими учнями і корисних дослідницьких навичок. Проектна робота є практичним шляхом реалізації цих виховних цілей .

- І, нарешті, проектна робота найкраще інтегрує освіту і виховання.

Після закінчення проекту ми завжди організовуємо обговорення, під час якого учні мають змогу оцінити проектну діяльність в цілому та особистий внесок кожного у загальну справу. Обмірковуючи досвід, набутий у реалізації проекту, учні можуть відповісти на такі запитання:

- Чого і як вони навчилися?

- Що можна було б зробити інакше?

- Які переваги надає групова співпраця?

- Які були недоліки роботи в групах?

- Що вдалося найкраще?

 Таким чином, я як класний керівник,  працюючи за проектно-тематичним принципом,   цілеспрямовано (за державними стандартами), спеціально (за результатами спостережень), планомірно (плануючи щоденно), намагаюся виробляти у дітей нові форми пізнання, поведінки і діяльності, що означає організацію повноцінного психічного і фізичного розвитку.  А саме глибоке, інтенсивне і тривале вивчення дітьми (спільно з дорослими) визначеної проблеми або питання.

Моє завдaння як класного керівника полягає в тому, щоб організувати самостійну роботу учнів з виконання творчих проектiв, спрямувати та допомогти їм у засвоєнні інформації, формуванні вмінь та навичок.

Хочу звернути вашу увагу на творчі проекти, які мої учні  дослідили, багато віднайшли інформації, створили портфоліо, та провели невеликі захисти, презентації, звіти з даних тем, а саме:

  • «Новий рік у моєму класі» У даному проекті були задіяні батьки, які із своєї ініціативи придбали у клас ялинку, іграшки, вогники, подарунки для дітей. Діти в свою чергу зібрали інформацію про історію свята, історію ялинкових прикрас, як святкують Новий рік у різних країнах світу? Всі залишилися задоволеними.
  • «Дорожні знаки потрібно знати». Діти вивчали правила дорожнього руху, роздруковували та малювали дорожні знаки, розбирали різні ситуації, проводилися ігри з даної теми, виступали з доповідями, переглядали відео та мультфільми.
  • «Людина – не товар!» було проведено велику пошукову роботу, діти ознайомилися з деякими статтями Конституції України, кримінального Кодексу України, було проведено годину спілкування, створено порт фоліо.
  • «Разом проти боулінгу!»
  • «Соборна Україна -мати»
  • «Ми за мир!»
  • «Моя сім’я - моя фортеця»
  • «Наш спортивний клас»
  • «Іван Огієнко – український феномен»
  • «Трагедія Бабиного Яру»

Вирішуючи, на перший погляд, невеликі, але реальні справи, учні вчаться бути компетентними та відповідальними громадянами своєї держави, переповнюються оптимістичними почуттями за долю України усвідомлюючи, що кожен з них і всі разом можуть зробити реальний внесок у її розбудову.

    Проектування є саме тим засобом, за допомогою якого стає можливим усвідомлення головних орієнтирів діяльності суб’єктів виховного процесу, систематизація введення інновацій в освітній процес, що необхідні для формування основних компетентностей

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2023
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку