Професій різних є багато...

Про матеріал

ознайомити учнів із переліком різних професій; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; закріпити і збагатити знання учнів про різноманітні професії;

розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитись ; повагу та шанобливе ставлення до людей виховувати ша­нобливе ставлення до представників різних професій.

Перегляд файлу

C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1354778058_1aa_ntrl_orns_crns_500.jpgC:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1354778058_1aa_ntrl_orns_crns_500.jpg

 

 

Виховна година на тему:

 

«Професій різних є багато, першокласники мають право про них знати»

 

Розробила

Семенова Ірина Василівна

C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1354778058_1aa_ntrl_orns_crns_500.jpg

C:\Users\Администратор\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1354778058_1aa_ntrl_orns_crns_500.jpg

 

 

 

 

Лубни  - 2017

 

 

 

 

Мета:

  •               ознайомити учнів із переліком різних професій; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; закріпити і збагатити знання учнів про різноманітні професії
  •          розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість;
  •          виховувати у дітей бажання вчитись ; повагу та шанобливе ставлення до людей виховувати ша­нобливе ставлення до представників різних професій.

Обладнання: тлумачний словник; малюнки із зображеннями людей різних професій (відповідно до змісту заняття), картки із зображеннями предметів, які використовують представники тієї або ін­шої професії; аудіоапаратура; папір, олівці.

Епіграфи: 1. «Щирий скарб для людей - уміння трудитися» (Езоп)

2. «Будемо трудитися, тому що праця це батько задоволення» (Стендаль)

3.«Той, хто з дитинства знає, що праця є закон життя, хто змолоду зрозумів, що хліб добувається тільки в поті чола, той здатний до подвигу, тому що в потрібний день і годину в нього найдеться воля його виконати й чинності для цього» (Жуль Верн)

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

Сьогодні  діти , у нас  незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

в Країну Професій, в країну чудову.

Що нас чекає - ще нам невідомо.

Рукою легенько я лиш махну.

І в гру цікаву вас всіх поведу.

- Хто здогадався, про що сьогодні піде мова? (Відповідь дітей). Що ви хотіти б дізнатися про світ професій? (Звучать відповіді усіх бажаючих.) Які ви допитливі! Це добре, адже сьогодні ми спробуємо знайти відповіді на всі ваші запитання. Так, сьогодні  ми з вами будемо розмовляти про різні професії, які існують в усьому світі. А що означає слово « професія»?

В житті кожної людини настає мить, коли вона задумується понад своїм майбутнім, тобто обирає професію. Дозвольте привітати вас на нашому заході, який допоможе вам зробити перший крок до свого  правильного вибору в житті. А правильний вибір - це майбутня професія. За роки навчання у школі кожен із вас матиме можливість не лише навчатися , а й брати участь у різних заходах інтелектуального та культурного рівня, вести активне суспільне життя. От і сьогодні я вам пропоную поринути у незвичний для вас світ професій.

Професій на світі багато є дуже,

З них кожна потрібна,

важлива з них кожна.

Ким стати — вирішуй це сам,

любий друже,

Вже зараз над цим порозмислити можна.

  1. Повідомлення теми й мети

  Тема нашої виховної години — «Професій різних є багато, першокласники мають право  про них знати». Сьогодні ми погово­римо про те, що таке професія, познайомимося з деякими ціка­вими професіями ваших батьків, поміркуємо разом про значення професій у житті людини та про якості, що є необхідними для представників тієї чи іншої професії.

Учениця 1.

Не за глибокими морями,

Не за дрімучими лісами,

Споконвіку живуть-поживають

Працьовиті українці.

І горя не знають.

Учениця 2.

Професіоналів серед них багато.

Вони - майстри своєї справи.

На роботу ідуть, як на свято.

Шанують люди їх талант і славу.

Учениця 3.

Тож сьогодні ми вас усіх вітаємо

І від серця щирого успіхів бажаємо.

Працювати будемо завзято,

Щоб життя у нас було, як свято.

  1. Подання нових знань.

Розкажіть, діти, як ви розумієте саме слово «професія»? (Висловлюються 2-3 учні.) Але щоб пояснити це слово точніше, звернімося до тлумачного словника. (Педагог відкриває словник.) «Професія — це основний рід занять, трудової діяльності людини» — говорить нам ця книга.

Поки що ви маленькі школярі, першокласники. Але швидко спливуть роки, ви закінчите шкільне навчання, і тоді для кожного з вас настане час вибору професії — тієї, до якої у вас є цікавість, певні здібності, до якої «лежить душа». Як ви думаєте, чи легко зробити такий вибір у житті? (Діти розмірковують.)

У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя. Для того щоб ви обрали найкращу для себе професію, здій­снили свою заповітну мрію, вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.

Скажіть, як потрібно навчатися в школі для того, щоб у май­бутньому стати дійсно професіоналом обраної справи? (Старанно, сумлінно, відмінно.)

Правильно. Тоді будь-яка робота буде для вас легкою, а вашу працю завжди цінуватимуть.

Учень 4.


Професій безліч є цікавих,

Але свою вгадати як?

Щоб добре діло й добра слава?

І я собі міркую так :

Потрібно лікувати хвороби,

водить у космос кораблі…

Та я із роду хліборобів,

 І родовід мій від землі.!

Учениця 5.

Тільки вийду на поріг –

Стільки стелиться доріг:

На яку ти не зверни-

Всюди стільки дивини:

Всюди діло робиться,

Наче казка мовиться.


Учениця6. Потрібна людям праця пекаря,

І будівельника, й аптекаря,

І хлібороба, й піаніста,

І вчителя, і машиніста,

Що водить бистрі поїзди...

А ким бажаєш стати ти?

Давайте з вами переглянемо відеоролик, який так і називається Абетка професій. Друзі, про які професії ми щойно дізналися? Яка з них вас цікавить найбільше? Чи важливі для нас ці професії?

« Мозковий штурм»

Уявімо собі таку картину : ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?

  • Не працює електрик….(відповідь  дітей) – немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски…
  • Не вийшов на роботу пекар… (відповідь дітей) –усі залишилися без хліба, булочки, пиріжків…
  • Вирішив відпочити кочегар…(відповідь дітей)- холодно в школі, вдома, в лікарні.

Так діти, тобто можна сказати, що Життя – це праця і бережливість. А для того, щоб згадати різні професії потрібно відгадати їх назви.

Отже почнемо. Наш перший конкурс - інтелектуальний. Вам потрібно відгадати загадки і назвати професію.

Загадки «Важливі професії»

Він уважно так працює,

Нас обстежує й лікує,

Захворів раптово ти —

То до нього зразу йди!

(Лікар.)

Він свою роботу знає —

Дуже вміло підстригає,

В нього зробить кожен-всяк

                Зачіску на власний смак.  ( Перукар.)

А це — небезпечна професія, діти:

І слідство вести, і злочинців ловити,

А ще потерпілим в біді помагати,

І злочини швидко усі розкривати.

(Міліціонер.)

Він входить без страху в палаючий дім,

Костюм спеціальний та каска па нім,

Він бореться мужньо з вогнем як належить,

Т перемагає, і гасить пожежі.

(Пожежник.)

Створює різноманітні будівлі,

Зводить і стіни, і стелю, й покрівлю,

Професії цій завдяки — ось в чім суть —

Оселі, дома та райони ростуть.

                  ( Будівельник.)

Інструмент бере у руки-

Линуть чисті, ніжні звуки.

Люди кажуть: "Це талант!"

Добре грає ...    (Музикант)

Біга пензлик по тканині,

Підкоряючись людині,

А людина творить свій.

Неповторний світ   живий

  (Художник)

Учитель хвалить школярів за активність і відзначає тих, хто відгадував загадки.

Кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь і навичок. Ми їх спробуємо зобразити під час веселої фізкультхвилинки.

Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

Педагог читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плеска­ють у долоні. Далі школярі викопують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Кожна праця це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен -плавець...

Кожний справжній фахівець!

На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.

 А зараз діти, я вам прочитаю текст, який називається « Яка ж професія найкраща?»

Текст

- Хто потрібніший і найважливіший,- сперечалися діти,- яка професія?

- Звичайно, лікар, сказав один . Я увесь минулий рік  хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалини. І от я тепер завжди здоровий.

- Ні, сказав інший, найпотрібніший - учитель. Він нас навчає і читати і писати.

- А от і не вчитель. Найважливіші пожежники!- гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили.

Хто кричить : « Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути : « Продавець!», «комбайнер!», « водолаз».

Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.

А ви як гадаєте.?

Гра «Тлумачення професій».

1. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней (Коваль).

2. Людина, яка займається вирощуванням лісів (Лісник).

3. Селянин, який вирощує хліб (Хлібороб).

4. Робітник, який ремонтує машини, обробляє метали (Слюсар).

5. Майстер, який будує, споруджає що-небудь (Будівельник).

6. Людина, яка доглядає овець (Вівчар).

7. Спеціаліст, що шиє, ремонтує одяг (Кравець).

8. Майстер, який фарбує будинки (Маляр).

9. Особа, яка навчає, викладає який-небудь навчальний предмет у школі (Учитель).

10. Людина, яка обробляє деревину, виготовляє прості дерев’яні речі, меблі (Тесляр).

( Діти розповідають про різні професії)


1.Дошку взяв мебляр дубову

  І покраяв на столі:

  Шафу робить він книжкову,

  Придивляйтеся, малі.

2.Працьовитий тракторист -

Він до всього має хист:

І на сіє, і наоре,

І насадить , і збере.

3.Деталі точать токарі,

в цеху стоять у ряд.

І кожному о цій порі

Співає його верстат.

4.Весела, рада квітникарка:

Розквітли квітоньки  усі!

І мовить так: «Хай люди в парку

Відпочивають у красі…»

5.Коваль у кузні залюбки

Стальних підков – по три мішки!-

Усім дорослим і малятам

На щастя може накувати.

6.А кулінар для дітлахів

Напік би тістечок, тортів,

Щоб досхочу наласуватись

Могли всі ласуни завзяті.


Давайте з вами пограємо в гру « Вгадай слово»

- Ворона сьогодні заглядала у книжку і залишила в деяких словах « кар». Відгадайте ці слова.( Діти розгадують. Вихователь на дошці вішає ці слова.)

1. Той , хто лікує людей…         ___   ___ кар     (лікар)

2. Фахівець, який працює на токарному станку…___  ___ кар (токар)

3. Той, хто знає багато казок…___  ___ кар (казкар)

 

4. Фахівець, який працює в видавництві…___  ___ кар (друкар)

5. Той, хто працює в аптеці…___  ___ кар (аптекар)

6. Фахівець , який робить чудові зачіски…___  ___ кар (перукар)

Молодці гарно працюєте. Для того щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді — речі, без яких не можна обійтися. Так, швачка, якою б гарною майстринею вона не була, нічого не зможе пошити без швейної машинки; гітарист не виконає музику без гітари, а тесля не може майструвати без теслярських інструментів.

Педагог пропонує вихованцям пограти в гру.

Гра «Предмети та професії»

Учитель дає першокласникам ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій.

Школярі виконують ігрове завдання спільно, у супроводі зву­чання будь-якої жвавої мелодії (на розсуд учителя).

Наприкінці гри учасники коментують її результат:

  •                  Фонендоскоп, дзеркальце, термометр, шприц, білий халат (лікар);
  •                  Ножиці, гребінець, фен, шампунь, дзеркало (перукар);
  •                  Каструля, сковорідка, білий капелюшок, фартух, м’ясорубка (повар) ;
  •                  Ноти, фортепіано, скрипку зі смичком, мікрофон, гітара (музикант)
  •                  Палітра, фарби, пензель, планшет для малювання, олівці (художник).

Сьогоднішнє заняття наближається до завер­шення. Давайте подякуємо нашим гостям за те, що вони зна­йшли час завітати до нашого класу і розказали багато пізна­вального й цікавого. (Школярі дякують присутнім на занятті батькам.)

А зараз, діти, мені хочеться звернутися до вас із щирим напут­нім словом:

Як бурхливої, бистрої хвилі ріки,

Так дитячі, шкільні ваші, друзі, роки

Непомітно, нечутно та швидко спливуть:

Час настане обрати в житті тоді путь.

Скільки справ вас чекатиме в ріднім краю!

Тож професію виберіть вміло свою!

А щоб правильно це вам вдалося зробить,

Слід про вибір подумати заздалегідь!

 От у нас діти розумники, із цим завданням справилися ?

А ким ви мрієте стати, яку професію добути? (Звучить музика- релакс).  Зараз візьміть з краю парти по 1 пелюсточці різного кольору.

Слухайте уважно.

  • Зелена - кому було цікаво, хто дізнався багато цікавого.
  • Жовтогаряча - кому було цікаво, але нічого нового не дізнався.
  • Синій - кому було не цікаво.

(Робота дітей ) На серединці пелюстки квітки напишіть , ким ви хочете, мрієте бути? ( Діти працюють)

- Приклейте на дошку свої пелюстки. І зачитайте ким ви станете.

Шановні гості! Хоч зараз за вікном не літо, ми даруємо вам свій яскравий букет.

На останок давайте розв`яжемо ось такий незвичайний кросворд.

Гра «Продовж слово».  Придумати професію на кожну літеру.

    П  пожежник;

    Р    рибалка;

    О    охоронець;

    Ф  — фотограф;

    Е    електрик;

    С    садівник;

    І    історик;

    Я    яхтсмен.

Сьогодні ви діти дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло. А для того, вам потрібно багато вчитися.

  Вибір професії - справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Зважаючи на те, що ми почули, я впевнена, що виберете собі професію по душі й не станете блудним сином. Бо лише трудом дорослішають душі, й лише трудом на світі сущі ми. Щоб добитися успіху потрібно бути професіоналом свого діла. А для будь – якого професіонала не завадить проста людська приязність, вміння спілкуватися з людьми.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
5 січня
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку